האם כדורי קרבוקל הם משלשלים?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם כדורי קרבוקל הם משלשלים?
    ט
    09/06/2011

    שלום, נגמלתי ממשלשלים אבל לעיתים קרובות כשאוכלת ארוחות גדולות ומבטאת חרטה לאחריהן נוטלת כדורי פחם שחור..
    האם הם נחשבים משלשלים?
    כי אני מרגישה שיש להם השפעה עלי..
    האם הם מזיקים?
    הם ניתנו לי על פי מרשם מרופאה

    אבל לפעמים נוטלת במינון גבוה יותר
    כאילו ההפרעה חזרה אליי.. עדיין פוחדת להשמין..

    אשמח לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם כדורי קרבוקל הם משלשלים? - תגובה

    עדי מילר
    12/06/2011

    שלום

    ראשית אני שמחה לשמוע שנגמלת ממשלשלים, בהחלט כול הכבוד.
    כדורי פחם נועדו לספוח גזים ובדרך כלל גם מקלים על על היציאות, אך הם אינם נחשבים למשלשלים. כמו כול תרופה שימוש מוגזם עלול להוביל לנזק, במקרה זה שימוש במינון גבוה עשוי להפריע בספיגה של ויטמינים ומינרלים, בספיגת תרופות ועוד...
    יש לציין שבדיוק כמו המשלשלים כדורי פחם אינם מונעים ספיגה של מזון ועל כן אינם מסייעים להפחית במשקל.
    את רושמת שהינך מרגישה שההפרעה חזרה ושהפחד לעלות במשקל עדיין קיים, האם את מטופלת ? חשוב לי לציין שהימצאות במשקל תקין, הפסקת השימוש במשלשלים, הפסקת הקאות וכו'...הם שלבים חיונים בדרך לאפשר למי שסובל/ת מהפרעת אכילה לקחת חלק פעיל בטיפול כמו פסיכותרפיה, אבל שלב זה בדרך כלל אינו סוף הדרך. השלבים הבאים בטיפול מתייחסים בדרך כלל לסימפטומים נוספים, כמו טורדנות מחשבתית, דפוסים בלתי יעילים שמצאים ברקע של הפרעת האכילה, ומצוקות נלוות... ועל כן במידה ואינך נמצאת בטיפול אני ממליצה בחום למצוא טיפול מתאים (במידה ואת זקוקה לעזרה במציאת מקום מתאים אשמח לסייע) ואם הינך נמצאת בטיפול חשוב שתשתפי את מטפליך בפחדים שאת מתארת.

    בהצלחה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    ט
    18/06/2011

    תודה על התשובות

    כן אני בטיפול אבל המחשבות הטורדניות לא מפסיקות להציק. גם לפני שבועיים נקעתי את הרגל, מה שעוד יותר תוקע אותי בבית בהתמודדות מול אכילה..
    כשאני בחוץ אני פחות דואגת כי יש סדר..
    בבית הסדר באכילה רופף יותר כי אין מי שרואה אותי אוכלת..
    אבל הבושה מגיעה עם העליות במשקל..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו