מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תינוק בן חודשיים וחצי שאינו עוקבאפי07/09/2009
שלום
אני אמא לתינוק בן חודשיים וחצי וכן לילד בוגר.
בניגוד למה שזכור לי מבני הבכור, התינוק שלי שכעת בן חודשיים וחצי אינו עוקב במבט ואף מבטו אינו מתמקד עלי. הוא כן מפנה את הראש נוכח קולות/רעשים/צלילים.
הוא כן נראה מגיב לסינוור שמש חזקה בחוץ, אבל רוב הזמן הוא נראה בוהה ולא ממוקד, ודאי שלא עוקב.
האם יש מקום לדאגה? איזו בדיקה יש לעשות? למי לפנות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק לא עוקב עם עיניו
ד''ר עידי מצר07/09/2009קבעי תור לבדיקת רופא עיניים ילדים. הבדיקה תכוון לבעיית ראיה או לאיחור בהבשלת מערכת הראיה. יש גם בדיקות עזר שניתן לבצע במעבדה.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת שנה וחודשיים בלי דמעותמיכל07/09/2009
בתי מעולם לא בכתה עם דמעות. גם כאשר מדובר בבכי כתוצאה מנפילה כואבת או בימים אלה כשהיא מסתגלת לראשונה למשפחתון ובוכה כשאנו משאירים אותה שם.
יש לה עיינים בהירות והן מאדימות בקלות.
מלבד החוסר בדמעות היא ילדה בריאה, מפותחת ושמחה.
מה יכול להסביר את התופעה? האם יש מה לעשות בנידון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בלי דמעות
ד''ר עידי מצר07/09/2009האם את ובעלך אשכנזים. האם יש לביתכם בעיות עיכול, הקאות לא מוסברות. האם נבדקתם לדיסאוטונומיה משפחתית. כדאי לבדוק לבת מבחן שירמר - פס קצר של נייר לקמוס ששמים מתחת לעפעף תחתון ורואים אם יש הפרשת דמעות מספקת. כדאי לנסות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר לשלול דיסאוטונומיה משפחתית.
מיכל08/09/2009יש סיבה נוספת שיכולה לגרום למצב זה? היכן מבצעים את המבחן עם נייר לקמוס, האם רופאת ילדים תוכל לבצעו או שכדאי לקבוע תור ישירות לרופא עיניים לילדים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינו , עיניים אדומות , אין שיפור ..דן07/09/2009
בני בן 11 חודשים סובל מזה שלושה שבועות מעיניים אדומות לאחר ביקור בים ( לא ידוע אם יש קשר ).
לאחר שני ביקורים אצל רופא עיניים ניתנו טיפות שלא עוזרות , האבחנה היא של דלקת , אין שינוי במצב.
הרופא טוען שאין גוף זר למרות שכאשר הסתכלתי באור יום ראיתי מעין גושים לבנים קטנים מאוד בשני צידי הקרנית - ומשם מתחיל האודם על הלחמית.
מה עוד כדאי לבדוק ? מה עוד יכול לגרום לדלקת ? אני מאוד לא מרוצה מגישתו של הרופא , הוא פשוט שלח אותנו לעוד שבוע של טיפול בטיפות שאני יודע שלא יעזור .
דן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיניים אדומות
ד''ר עידי מצר07/09/2009נסו להתייעץ עם רופא אחר מומחה למחלות עיניים חיצוניות וקרנית או רופא עיניים ילדים. האם נלקחו תרביות, האם יש מעורבות של הקרנית, האם יש סימני אלרגיה בעיניים? את כל אלה הייתי מציע לשקול לבדוק...ביחוד אם טיפול לא עזר עד אתה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פזילה?אילת06/09/2009
בתי בת שבועים וקצת, מידי פעם נראה שהעינים "בורחות" לה - פוזלת (עם שתי העיניים לכיוון האף) או מגלגלת עיניים לאחור.. האם התופעה נורמלית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה
פרופ` יאיר מורד06/09/2009בגיל שבועיים זה נורמלי בהחלט. אם בגיל 5-6 חודשים תראי פזילה יש לפנות לרופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גנטיקה לבקנותעידן06/09/2009
שלום,
האם יש הבדל בראיה אצל תינוקות לבקנים הנשאים של הגן המרוקאי לבין תינוקות נשאים של הגן האשכנזי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבקנות
פרופ` יאיר מורד06/09/2009יש אכן הבדלים בחדות הראייה בין נשאי המוטציות השונות. לא יודע מה כוונתך "הגן האשכנזי".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדשות מגעמור04/09/2009
שלום
ביתי בת ה-10 מרכיבה משקפיים מגיל 3 יש לה צילינדר ומס' 2.5 ו-3 פלוס, (מספרים שהתחילו מ-5.5, 5) היתה תקופה ששמנו רתיעה בכדי למנוע פזילה. שאלתי היא מאיזה גיל ניתן להרכיב עדשות מגע ואם יש המלצה כלשהיא בעניין.
ביתי הקטנה בת השנה ו-9 חודשים עברה בדיקה לפני חצי שנה בקופת חולים ונאמר לנו שיש צילינדר ומס' ראייה כפי שהיו לאחותה בגיל הזה אבל מכיוון שזה יכול להסתדר לבד יש צורך להמתין ולבוא רק לביקורת כעבור חצי שנה. לאחרונה היא עברה בדיקה בטיפת חלב (ללא טיפות הפעם) ושם אמרו לי שיש צורך לחזור לבדיקה בטיפת חלב בעוד שנה, האם זה מספיק לבוא לבדיקה בטיפת חלב בעוד שנה או לעשות בדיקה בימים אלה בקופת חולים שלמעשה תמה אותה חצי שנה שביקשו שנמתין.
תודה על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות לאחר השאלות לגבי עדשות מגע
ד''ר עידי מצר04/09/2009עדשות מגע
שלום
ביתי בת ה-10 מרכיבה משקפיים מגיל 3 יש לה צילינדר ומס' 2.5 ו-3 פלוס, (מספרים שהתחילו מ-5.5, 5) היתה תקופה ששמנו רתיעה בכדי למנוע פזילה. שאלתי היא מאיזה גיל ניתן להרכיב עדשות מגע ואם יש המלצה כלשהיא בעניין. [אני ממליץ למטופלים שלי להתחיל באופן שגרתי בעדשות מגע בשל צורך חברתי קוסמטי בגיל 16 ומעלה לאור התפתחות דלקת עיניים אלרגית במקרים רבים עם הזמן, דבר שעלול להקשות על שימוש עתידי כאשר צרכיו החברתיים של הילד דורשים זאת באופן משמעותי יותר]
ביתי הקטנה בת השנה ו-9 חודשים עברה בדיקה לפני חצי שנה בקופת חולים ונאמר לנו שיש צילינדר ומס' ראייה כפי שהיו לאחותה בגיל הזה אבל מכיוון שזה יכול להסתדר לבד יש צורך להמתין ולבוא רק לביקורת כעבור חצי שנה. לאחרונה היא עברה בדיקה בטיפת חלב (ללא טיפות הפעם) ושם אמרו לי שיש צורך לחזור לבדיקה בטיפת חלב בעוד שנה, האם זה מספיק לבוא לבדיקה בטיפת חלב בעוד שנה או לעשות בדיקה בימים אלה בקופת חולים שלמעשה תמה אותה חצי שנה שביקשו שנמתין.
[הבדיקה בטיפת חלב פחות מדוייקת ונועדה לצורך סקר ומציאה ראשונית של בעיות עיניים. בקופת החולים הבדיקה יותר מדוייקת ואני ממליץ להשמע לעצתם לגבי תזמון הבדיקה בזמן הקרוב]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעקב עיניים לפגסיון03/09/2009
הייתי בביקורת לבדיקת עיניים של בני הפג שנולד בשבוע 31 במשקל 1644
האשפוז עבר ללא בעיות מיוחדות.הילד הונשם רק ב 7 השעות הראשונות לחייו, אח"כ נשם באופן עצמאי.
בביקורת אמר הרופא שכלי הדם כמעט הגיעו לרשתית, והוא רוצה לראותו עוד 3 שבועות.
הוא כתב" INCOMPLIT VASCULA
מה זה אומר? זה מעיד על בעיה? זה יסתדר בסופו של דבר?
דבר שני הוא כתב דקריוסטנוזיס. מה זה אומר? חסימה של תעלת הדמעות?
לתשובתך המהירה אודה
סיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעקב עיניים לפג
ד''ר עידי מצר04/09/2009משמעות האבחנה שלו היא פשוט כלי דם שעדיין לא הגיעו ליעדם להזין את כל שטח הרשתית. פשוט בגלל גיל הלידה המוקדם בשל הפגות. זה מעיד על הסיכון שבהתפתחות כלי דם לא תקינים ולכן מבצעים את בדיקות העיניים לפגים על פי הנחיות בין לאומיות מודקדקות כפי שהוא המליץ.
האבחנה השניה היא חסימה מולדת בדרכי הדמעות. יש להתייעץ איתו לגבי בירור וטיפול (עיסוי) ולקבל הדרכה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה
סיון04/09/2009זה משפיע כרגע על הראיה של הילד?
זה יסתדר בסופו של דבר?
האם כלי הדם הללו אמורים היו להתפתח ולרשת את כל העין אבל בגלל שנולד מוקדם התהליך הופסק או הואט? (הילד בן 4 חודשים וחודשיים מתוקן)
בקיצור האם יש לי מה לדאוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתפתחות כלי הדם ברשתית בפגים
ד''ר עידי מצר04/09/2009זה לא משפיע כרגע על הראיה בתינוק. המעקב נועד לודא כי כלי הדם יצמחו ויתפתחו כראוי ברשתית. פשוט בגלל שהוא פג כלי הדם לא סיימו את צמיחתם טרם הלידה. בנוסף הטיפול ביחוד עם חמצן מועשר, וחולי במהלך לאחר הלידה, עקב הפגות, עלולים לגרום להתפתחות כלי דם לא תקינים.
לסיכום, הממצאים מרגיעים עד עתה, אך עד לסיום הצמיחה, יש מקום למעקב על פי הפרוטוקולים הנהוגים למנוע נזק באודו באיבו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסטיגמציה - תינוק בן 10 חודשיםדנה03/09/2009
שלום,
בני בן ה- 10 חודשים אובחן (באופן אקראי: בבדיקה ששללה פזילה) כמי שלוקה באסטיגמציה (צילינדר).
הרופאה הבהירה כי אין מניעה מהרכבת משקפיים וכי אחרת עלול להוביל לעין עצלה.
הערכים הכתובים הינם כדלקמן:
Sph Cyl Axis
OD -2.5 +3.5 90
OS -2.0 +3.0 90
אציין כי הבדיקה הראשונה נערכה כשהיה בן 4 חודשים ואז ביקשה הרופאה שנגיע שוב לכשיגדל. בבדיקה השניה הטיפות להרחבת האישונים במרפאה לא השפיעו עליו, ולכן נערכה הבדיקה הקובעת לאחר הרחבת אישונים באמצעות טיפות אטרופין שנרקחו במיוחד.
שאלותיי הן:
1. האם יש אכן לפי הממצאים צורך בהרכבת משקפיים?
2. האם יש צורך בחוות דעת נוספת?
3. האם יש סיכוי כי לא יזדקק למשקפיים בעתיד?
4. האם יש קשר בין ליקוי זה ובין קוצר ראיה?
מיותר לציין כי הקושי הוא שלי והוא מנטאלי (עד כמה תוגדר זהותו כמרכיב משקפיים, כיצד ישפיע עליו חברתית וכו').
אודה על תשובותיך.
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראי תשובות לאחר השאלות
ד''ר עידי מצר03/09/2009טיגמציה - תינוק בן 10 חודשים
שלום,
בני בן ה- 10 חודשים אובחן (באופן אקראי: בבדיקה ששללה פזילה) כמי שלוקה באסטיגמציה (צילינדר).
הרופאה הבהירה כי אין מניעה מהרכבת משקפיים וכי אחרת עלול להוביל לעין עצלה.
הערכים הכתובים הינם כדלקמן:
Sph Cyl Axis
OD -2.5 +3.5 90
OS -2.0 +3.0 90
אציין כי הבדיקה הראשונה נערכה כשהיה בן 4 חודשים ואז ביקשה הרופאה שנגיע שוב לכשיגדל. בבדיקה השניה הטיפות להרחבת האישונים במרפאה לא השפיעו עליו, ולכן נערכה הבדיקה הקובעת לאחר הרחבת אישונים באמצעות טיפות אטרופין שנרקחו במיוחד.
שאלותיי הן:
1. האם יש אכן לפי הממצאים צורך בהרכבת משקפיים? כן
2. האם יש צורך בחוות דעת נוספת? לא
3. האם יש סיכוי כי לא יזדקק למשקפיים בעתיד? לא
4. האם יש קשר בין ליקוי זה ובין קוצר ראיה? לא
מיותר לציין כי הקושי הוא שלי והוא מנטאלי (עד כמה תוגדר זהותו כמרכיב משקפיים, כיצד ישפיע עליו חברתית וכו'). המשקפים דינם במקרה זה כתרופה לטיפול בראיה לקוייה. אי מתן המשקפיים עלול לגרום לחוסר הבשלה והתפתחות תקינה של המוח מבחינת ראיה מה שקרוי עין עצלה. עד לגיל בית הספר אין בעייה חברתית בדרך כלל, כך שארוכה הדרך עד שתזדקקו להתמודדות חברתית.
בהצלחה.
אודה על תשובותיך.
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוחק ראיה - שתי חוות דעת שונותאסי02/09/2009
ביתי (בדיוק בת ארבע) פיתחה בחודשים האחרונים פזילה קלה בעין ימין לכיוון האף.
הפזילה היא כמעט בלתי מורגשת (רק אני בתור אמא שמתי לב לכך. גננות ,משפחה לא שמים לב לכך) הפזילה היא רק לעיתים כשהיא מנסה להתמקד בחוזקה במשהו ספציפי.
היא מצליחה לבצע פעולות במדויק כגון השחלה של חרוזים קטנטנים, עיון בספר במרחק סביר וכו'
חוות דעת מטעם קופת חולים, של רופאת עינייםמומחית ומוערכת שכמעט בלתי אפשרי להשיג אצלה תור, לאחר הרחבת אישוניםהינה בשתי העיניים6.5+ ונתנה מרשם להתחיל ב: 4.5+ בשתי העניים (יותר מזה לדעתה הילדה לא תוכל להתמודד כרגע.) .ביקשה לחזור אליה בעוד 3 חודשים וכן הפנתה ללכת לאורטופיסטית הכל תחת הקופה...
חוות דעת שניה באופן פרטי, (לאחר שממש לא האמנו בתור הורים ערניים ,כי לביתנו קשיים בראיה),ניתנה ע"י פרופסור - ראש מחלקת עיניים באחד מבתי החולים המובילים, לאחר הרחבת אישונים.גם הוא סובר שמדובר ברוחק ראיה אך במספרים שונים מחוות הדעת הקודמת, בשתי העיניים בסביבות 5+ ונתן מרשם ל: 3+ 2.5+ (יותר מזה לדעתו הילדה לא תוכל להתמודד כרגע.) טוען שאין כל צורך בתרגילי עינים אצל אורטופיסטית. מבקש שנחזור אליו בעוד 4 חודשים ולאחר מכן כל 6 חודשים. הכל באופן פרטי...
1) אנחנו מאד מבולבלים באיזו שיטה לנקוט? איזה מספר משקפיים להזמין? האם יש לפרופסור ידע ונסיון, שמצדיק המשך מעקב של שנים מרובות אצלו בתשלום פרטי מלא, הכרוך בנסיעות ארוכות ממקום מגורינו?
2) מה הסיכוייםהסטטיסטיים, שביתנו תהיה בשליש שבסופו של דבר יפטר מהמשקפיים בסביבות גיל ההתבגרות, לאור העובדה שהתחילה לפזול רק לאחרונה ולא נראה לנו כי הבעיה מולדת?
3) האם מספר 5+,6+ שמתגלהבגיל ארבע יותר חמור ממספר זהה שמתגלה בגיל צעיר יותר כגון שנה שנתיים, לגבי הצפי לסיום טיפול בהצלחה (ללא פזילה וללא משקפיים )?
3) האם שווה להשקיע בעדשות יקרות דקות שיותר אסטטיות, מן ההתחלה למניעת פגיעה רגשית חברתית בבת. או שבחודשים הקרובים נצטרך להחליף למספר שיותר קרוב למספר האמיתי שלה,וההשקעה תרד לטמיון?
4)לגביי,אני ,האמא - מגיל ההתבגרות אני מודעת לעובדה שעין שמאל שלי יותר חלשה מעין ימין מאז חלפו כ-20 שנה.(אני בסוף שנות השלושים.) מעולם לא עקבתי אחרי העניין אצל רופא עינים או אופטומטריסט, כנראה המצב לא השתנה ולא החמיר, האם יש סיכון שאפתח עיו עצלה?חשוב שאאעקוב אחרי העניין מבחינה מקצועית? יש אפשרות לשפר את הראיה בעין שמאל ע"י תירגול עינים?
בתודה ,אסי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוחק ראייה
פרופ` יאיר מורד02/09/2009תשובות
1) אנחנו מאד מבולבלים באיזו שיטה לנקוט? איזה מספר משקפיים להזמין? האם יש לפרופסור ידע ונסיון, שמצדיק המשך מעקב של שנים מרובות אצלו בתשלום פרטי מלא, הכרוך בנסיעות ארוכות ממקום מגורינו?
ההבדל בין הבדיקות יכול להיות שנובע מהשפעה שונה של טיפות הרחבת האישונים. בכל מקרה ההבדל הוא לא כל כך משמעותי בין שתי חוות הדעת.
2) מה הסיכוייםהסטטיסטיים, שביתנו תהיה בשליש שבסופו של דבר יפטר מהמשקפיים בסביבות גיל ההתבגרות, לאור העובדה שהתחילה לפזול רק לאחרונה ולא נראה לנו כי הבעיה מולדת?
אם אכן המספר הוא +6.5 הסיכוי שהוא ירד לאפס קטן. מאידך אם הוא ירד מתחת ל +2-3 יתכן שהיא לא תזדקק למשקפיים. קיים סיכוי קטן כזה.
3) האם מספר 5+,6+ שמתגלהבגיל ארבע יותר חמור ממספר זהה שמתגלה בגיל צעיר יותר כגון שנה שנתיים, לגבי הצפי לסיום טיפול בהצלחה (ללא פזילה וללא משקפיים )?
כמובן שעדיף היה שלא היתה מופיעה פזילה. אם הייתם בודקים בגיל שנה ונותנים כבר אז משקפיים הייתם מונעים את הופעת הפזילה.
לכן צריך לבדוק כל ילד.
3) האם שווה להשקיע בעדשות יקרות דקות שיותר אסטטיות, מן ההתחלה למניעת פגיעה רגשית חברתית בבת. או שבחודשים הקרובים נצטרך להחליף למספר שיותר קרוב למספר האמיתי שלה,וההשקעה תרד לטמיון?
לא כדאי להשקיע בעדשות יקרות - ממילא קצב ההחלפה הוא גדול
4)לגביי,אני ,האמא - מגיל ההתבגרות אני מודעת לעובדה שעין שמאל שלי יותר חלשה מעין ימין מאז חלפו כ-20 שנה.(אני בסוף שנות השלושים.) מעולם לא עקבתי אחרי העניין אצל רופא עינים או אופטומטריסט, כנראה המצב לא השתנה ולא החמיר, האם יש סיכון שאפתח עיו עצלה?חשוב שאאעקוב אחרי העניין מבחינה מקצועית? יש אפשרות לשפר את הראיה בעין שמאל ע"י תירגול עינים?
יכול להיות שגם לך יש רוחק ראייה קל. כדאי לבדוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח פזילה אצל בת שנה וחודשייםאייל01/09/2009
ביתי עברה ניתוח בשתי העיניים לפני כשבועיים. נראה שיש תיקון. היא החלה להזיז את שתי העיניים יחד. אך לפעמים יש סטייה קלה בעין אחת. אני לא בטוח שזה מוגדר כפזילה. סה"כ העיניים די ישרות. אנחנו מוזמנים למנתח בשבוע הבא לביקורת. בנוסף מרכיבה משקפיים לרוחק ראיה של 6. אשמח להבין כמה זמן אחרי הניתוח אמורים לדעת האם הניתוח הצליח. ואם יש מצבים שאחרי הניתוח יש תיקון ולאחר זמן מה הפזילה חוזרת? במה זה תלוי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה
פרופ` יאיר מורד02/09/2009כמה זמן אחרי הניתוח אמורים לדעת האם הניתוח הצליח.
התוצאה הסופית היא בסביבת 3 חודשים
ואם יש מצבים שאחרי הניתוח יש תיקון ולאחר זמן מה הפזילה חוזרת?
כן
במה זה תלוי?
יש כל מיני גורמי סיכון כמו עין עצלה, הפרעות נוירולוגיות וכו אבל עקרונית אצל כל המנתחים סיכוי ההצלחה לא עולה על 85%.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוויאיטיס דלקת כרונית בעינייםיוכבד29/08/2009
האם ידוע על טיפול יעיל במחלה אוויאיטיס דלקת בעיניים מלבד הטיפול בסטרואידים
ותרופות כימוטראפיות לאורך זמן לילד כבן 11* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופות לאובאיטיס
ד''ר עידי מצר29/08/2009אובאיטיס הוא שם כולל לדלקת תוך עינית שלה סיבות רבות ביותר. כך גם הטיפול שאמור להיות מותאם לכל גורם (אם נתגלה). לגבי אובאיטיס בילדים הקשורה לדלקות פרקים למשל יש תרופות גם נוגדות דלקת שאינן כמוטרפיות, אך עדיין עם תופעות לואי. כדאי להתייעץ עם רופא עיניים מומחה לאובאיטיס. הוא גם יפנה במידת הצורך למומחים נוספים כגון מומחה למחלות פרקים בילדים במידה ויהיה צורך ביעוץ משולב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאובאיטיס
פרופ` יאיר מורד02/09/2009כן. יש היום טיפול בתרופות מסוג נוגדי TNF אלפא שהן מאוד יעילות ויחסית בטוחות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעורהקוגן נחמה29/08/2009
לנכד שלי שהוא בן 5 יש שעורה חוזרת.ההורים שלו פנו כמה פעמים לרופא עיניים. אבל השעורה חוזרת.
הרופא עיניים האחרון שהם פנו עמר שהתזונה של הנכד לא נכונה . שיש צורך להוריד כמות חלבונים ופחמימות שהילד אוכל.
לפי דעתי התפרית של הילד מאוזן .בתפרית שלו יש הרבה ירקות ופירות.והמשקל שלו תקין.
הים נכון מה שהרופא עמר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעורה
פרופ` יאיר מורד29/08/2009לי לא מוכר קשר בין תזונה לשעורה. חשוב טיפול מונע על ידי ידי ניקוי הריסים עם מגבונים המיועדים לכך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחנת הרופאהיעלי28/08/2009
שלום הייתי עם בני בן השנתיים אצל רופאת העיניים ונאמר לי שלילד יש צילינדר ולחזור בעוד שנה לבדיקה חוזרת .
מה זה אומר האם הילד יצטרך משקפיים או שזה דבר שמסתדר מאליו
האם יש התעמלות עיניים המאפשרת לתקן את המעוות
לתשובתכם אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התשובות לאחר השאלות
ד''ר עידי מצר29/08/2009מה זה אומר האם הילד יצטרך משקפיים או שזה דבר שמסתדר מאליו - עם מדובר במספר נמוך, לעתים הוא יורד עם הזמן ולא עולה. רק בדיקה נוספת תוכל להראות מה באמת קרה. אם להורים גם יש צילינדר, אזי הילד בסיכון מוגבר לפתח את זה גם כן. לכל קבוצת גיל יש את הסף שמעליו הצילינדר גורם לטשטוש ראיה שהמוח לא מתגבר עליו ולכן צריך משקפים.
האם יש התעמלות עיניים המאפשרת לתקן את המעוות - לא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עינים כתוצאה ממשיחת שמן תינוקואבי25/08/2009
היתכן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת עיניים מחומר זר
ד''ר עידי מצר26/08/2009שמן תינוקות לא נועד להכנס לעין ועלול לגרות עקב החומרים הכימיים שבו, את פני העין ולגרום לאודם, תחושת גוף זר, דמעת ואף הפרשה מוגלתית.
מומלץ לשטוף מיד את העיניים ולהזליף ל-3 ימים 3 פעמים ביום טיפות אנטיביוטיות למניעת זיהום משני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא מיואשתמאיה23/08/2009
שלום בני בן השלוש סובל כבר מעל לחצי שנה מאדמומיות בעניים ממש אדום, וכבר ניסיתי מעל 8 סוגים של טיפות הכול אבל כול פעם שאני מסיימת את מס הימים שהרופא החליט האדמומיות שוב חוזרת השאלה שלי האים אני מזיקה לבן שלי בזה שכול פעם אני שמה לו טיפןת עיניים שונות הוא גם קיבל סירופ שבוע שעבר 10 ימים כן זה עוזר באותו הרגע אבל שוב חוזר , אז האים אני מזיקה? הוא רק בן 3 , והאים זה יכול לעבור עצוב לי שזה משהו תמידי כזה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיניים עם אדמומיות ממושכת
ד''ר עידי מצר23/08/2009ממליץ שתפני לרופא עיניים ילדים או לרופא עיניים מומחה למחלות קרנית ומחלות עיניים חיצוניות לחוות דעת וטיפול הולם. מתן סוגים שונים של טיפות ללא הטבה, איננו מומלץ לאורך זמן וכדאי להגיע למומחה שידע מה לייעץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום ד"ר עידי מיצר
מאיה24/08/2009תודה על תשובתך, התקשרתי היום לקבוע תור לבני אצלך במרפאה אנחנו גרים בקרית- שמונה והתור הקרוב אליך הוא 14 לאוקטובר , השאלה שלי האים אתה יכול בבקשה לנסות להקדים לי את הטור בגלל שהפסקתי את הטיפות האחרונות והעיניים בכי רע, ואני לא יודעת מה לעשות, אולי אתה יכול להמליץ לי לבנתיים משהו עדיין לעיניים עד שאוכל להגיע אילך תודה רבה מאיה ונבו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההקדמת תור
ד''ר עידי מצר24/08/2009אנא בקשי כי יצרו איתכם קשר על בסיס מקום פנוי, במידה וזה אפשרי מבחינתכם ואשמח לראות אותכם מוקדם ממה שנקבע...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום ד"ר
מאיה06/09/2009אכן צלצלתי לנסות להקדים את התור , אבל אני מבינה שזה לוקח ימים ארוכים ,אני צריכה דחוף עצה מה לתת לבני לפחות לבנתיים להרגיע את העיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה לתת בינתיים
ד''ר עידי מצר07/09/2009הייתי הולך לרופא עינים כללי כדי שיבדוק ויתן משהו ראשוני. אינני יכול לתת יעוץ מבלי שבדקתי אותה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)





