מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פזילה ועין עצלהרינת19/05/2008
בני בן שישה וחצי חודשים, בבדיקה שנערכה אתמול אצל רופא ההתפתחות של טיפת חלב עלה החשד לפזילה בעין ימין, הרופא הורה לי לקבוע תור לרופא המומחה בפזילה אך גם לשים לב להתפתחות עין עצלה (לכסות את עין שמאל ולבדוק אם עין ימין עוקבת אחר חפצים) ביצעתי את ההוראה ונראה לי שבני אכן מפתח עין עצלה כי הוא לא כ"כ עקב אחר החפצים עם עין שמאל. התור המוקדם ביותר שנקבע לנו אצל מומחה לפזילה יהיה רק בעוד חודשיים האם אני יכולה לחכות עד אז או ללכת בדחיפות לבדיקה כבר מחר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחיפות תור לבדיקת פזילה ועין עצלה
ד''ר עידי מצר19/05/2008הייתי מבקש תור לשבועות הקרובים ולא ממתין חודשיים, ביחוד לאור העדר עקיבה אחר חפצים של עין שמאל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפופגמנטציה במקולה.אסתי19/05/2008
שלום, ביתי בת חודש ושבוע בחשד לאלביניזם (לפי רופא הילדים אלבנית בדרגה נמוכה). בבדיקת רופא עיניים שנערכה לפני כשבוע נאמר לנו כי בקשתית ניכרת transillumination )( מה זה?) עצב ראיה בהיא מעט גבולות ברורים רשתית שטוחה בהירה ללא פיגמנטציה במקולה לא מתרשם מניסטגמוס. רציתי לדעת האם הפיגמנטציה במקולה יכולה להשתנות?עד מתי פחות או יותר? במידה ולא האם צפוי הגרוע מיכול ואם כן מהו( כי אין פיגמנטציה בכלל) ואם תוכל להפנות אותי לחומר קריאה אשמח כי כל ניסיונותי עלו בתוהו הרבה תודה אסתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלביניזם
פרופ` יאיר מורד19/05/2008שלום רב
לשאלותיך:
transillumination )( מה זה?) מדובר בממצא המופיע בכל הילדים עם אלביניזם שבו יש מעבר אור דרך הקשתית של העין עקב מיעוט פיגמנט. זה אבחנתי לאלביניזם.
רציתי לדעת האם הפיגמנטציה במקולה יכולה להשתנות?עד מתי פחות או יותר?
כמובן. גיל חודש הוא מאוד צעיר ועד גיל שנה צריך להיות שיפור.
במידה ולא האם צפוי הגרוע מיכול ואם כן מהו( כי אין פיגמנטציה בכלל)
אינני יודע מה כוונתך "הגרוע מכל" אני עוקב אחרי ילדים רבים עם אלביניזם. כולם לומדים בבתי ספר רגילים ומנהלים חיים רגילים. רובם מאוד מאוד אינטילגנטיים (יותר מהממוצע)... אף אחד לא מרגיש שקרה לו "הגרוע מכל". אז סבלנות. לא להכנס לפאניקה. התינוקת עדיין צעירה מאוד ויש לחכות ולראות איך תתפתח. בנתיים תבחרי לך רופא עיניים לילדים שיעקוב אחריה כי זאת "חתונה" לשנים רבות.
לגבי חומר קריאה תקישי ALBINISM בגוגל ותמצאי חומר רב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת עיניים לבן 3 חודשיםרחלי18/05/2008
בעקבות חשד לפזילה (בבדיקת רופא ילדים בגיל חודשיים) נשלחתי לבדיקה אצל רופא עיניים. תוצאות הבדיקה היו כי אין פזילה אך בממצאים ותוכנית אבחנתית נכתב: רפרקציה שתי עיניים ציקלופלגית. עין ימין +2.0 * +0.5 עין שמאל +2.0 . בדיקה אורטופטית תקינה. נאמר לי כי עליי לקבוע תור לעוד ארבעה חודשים. שאלותיי הן- מה משמעות ממצאים אלו? והאם יש סיבה לדאגה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקה
ד''ר עידי מצר18/05/2008תוצאות הבדיקה מראות כי אין פזילה, בדיקת התשבורת של העיניים הצביעה על רוחק ראיה במידה קלה-בינונית, אשר התינוק בגיל זה ללא מאמץ מתקן על ידי כיווץ העדשה הטבעית בעיני. מאחר ומבדיקה אחת לא ניתן להסיק מסקנות חד משמעותיות על פזילה, מומלץ להבדק שוב לאחר מספר חודשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
רחלי18/05/2008תודה על התשובה המהירה! הם מצב זה יכול להשתפר (להירפא מעצמו)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמהלך הטבעי של רוחק ראיה בינוני
ד''ר עידי מצר19/05/2008מספר משקפים זה נוטה לרדת במדה מסויימת, אשר יתכן ויגרום לכך שלא יהיה צורך בעתיד במשקפים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת עיניים לילדה בת חמשyilan18/05/2008
ביתי בת חמש וארבעה חודשים , בעקבות בדיקה בטיפת חלב הופנתי לבדיקה אצל רופא עיניים כאשר הרופא שבדק קבע שאינו יכול להחליט בוודאות על צורך במשקפיים ולכן הפנה אותנו לרופא מומחה אחר.
הממיצאים בבדיקה הנוספת העלו שהילדה עם אניזומטרופיה של היפרמטרופיה ואסטיגמטיזם , ללא פזילה.
הרופאה המליצה על משקפיים.
90 1.00+1.00 +
90 1.25 +2.00 +
הרופאה ציינה שהרכבת המשקפיים עשויה למנוע עין עצלה אך לא תשפר את הראייה.
אשמח לקבל חוות דעת נוספת כדי לקבל החלטה נכונה לגבי הילדה.
רצוי לציין שהילה לא סובלת מסימפטומים של בעיית ראיה כגון מצמוץ או ראיה קרובה למסך ועוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוות דעת נוספת
ד''ר עידי מצר18/05/2008מה חדות הראיה בכל עין ללא תיקון ועם תיקון. מה היתה התשבורת עם טיפות להרחבת אישונים? מה יכולת המיקוד וההתמקדות לצורך חווד דעת שניה, כדאי להבדק באופן מלא ע"י רופא עיניים ילדים אשר יוכל לענות ולאסוף מדיע על כך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתייחסות לשאלות שהעלתה
yilan18/05/2008ראשית כל תודה רבה על התשובה.
חדות ראיה - שמאל רגיל 7/10 ימין רגיל 6/10
שמאל בציקלופלגיה 90 3.5+1.25 +
ימין רפרקציה 90 1.00 + 2.50 +
עין שמאל
קונורגנציה - טובה
טווח יכולת התכנסות 45 +
תודה רבה על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיכום
ד''ר עידי מצר18/05/2008כעקרון ההמלצה של הרופאה סבירה בהחלט. ברם, הייתי מנסה לבדוק את חדות הראיה של הילדה עם התיקון הזה ואז מחליט סופית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
yilan18/05/2008תודה על תשובתך.
על איזה תיקון התכוונת כדי לבדוק את חדות הראיה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום עם פלאשאירנה18/05/2008
שלום,
אני רוצה לדעת האם פלאש מזיק לעיניים של תינוקות?
האם מותר לצלם עם פלאש מגיל 0?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אור חזק לתינוקות
ד''ר עידי מצר18/05/2008כל סוג של אור חזק לאורך זמן עלול לגרום לנזק ממשי לעין. ברם, הבזק העובד לחלקיק השניה, עלול לגרום לנזק במידה מועטה בהרבה מחשיפה ממושכת לאור דומה. אין, למיטב ידיעתי, עדויות על נזק עיני מחשיפה לאור הבזק של מצלמות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אישונים מורחביםתמי17/05/2008
בתי בת 8 וחצי מתלוננת על סינוורים בעיניים ועיניים דומעות במשך היום (בעיקר בכיתה).
בבדיקה אצל אופטומטריסט אובחנו אישונים מורחבים הגורמים כנראה לבעיה.
מה זה אומר? והאם הבעיה מצריכה טיפול כלשהוא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אישונים מורחבים
ד''ר עידי מצר18/05/2008כדאי לבדוק זאת שוב אצל רופא עיניים ילדים. אבחנה זו אצל ילדה בריאה יכולה לנבוע לפעמים מעיניים בצבע בהיר, אך יש לוודא שאין בעיה אחרת במבנה או בתפקוד העיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיניים מגורותרמי17/05/2008
שלום רב
אתמול יצאתי עם ביתי בת ה7 חודשים לטיול קצר והייתה שמש בחוץ
כשחזרנו לבית הבחנתי בכך שעינייה קצת אדומות והיא משפשפת אותם (יכול להיות שרק בגלל זה הן אדומות) .
השאלה היא האם יש משהו שאפשר לעשות כדי להרגיע את האודם הגירוי והדמע.
וכמובן האם יש צורך לפנות לרופא.
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיניים אדומות
פרופ` יאיר מורד17/05/2008סביר להניח שמדובר בדלקת קלה. אם הכל חולף אין צורך לעשות דבר. אם מחר העיניים עדיין יהיו אדומות כדי לפנות לרופא עיניים או ילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסטיגמציהoshen315/05/2008
רופא עיניים אבחן אסטיגמציה אצל בתי בת הארבע, כרגע נראה שללא קוצר ראיה.
הדבר נעשה בבדיקה שגרתית ובבית ובגן לא הבחנו בקושי כלשהוא וכ"כ הילדה מזהה מספרים, אותיות ומילים.
האם תתכן טעות ? והאם הרכבת משקפיים עלולה להחמיר את המצב? תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסטיגמציה
ד''ר עידי מצר15/05/2008של כל מקרה של אסטיגמציה מצריך משקפים. תלוי מה הפרמטרים שנמצאו הקובעים האם העיוות האופטי גדול מספיק כדי לגרום למוח להתקשות לפענח נתוני ראיה מהתמונה הלא ברורה המגיעה מהעיניים. כדי להתייעץ עם רופא העיניים לילדים שלכם לגבי זה. כעקרון אם היא רואה טוב בבדיקה כמותית אצל רופא העיניים, קרוב לודאי ניתן להמתין עם משקפים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבשלה מאוחרת של מערכת הראיהבר15/05/2008
שלום,
בתי בת חודשיים וחצי. בגיל חודש וחצי לא עקבה ולכן הופננו לבדיקת רופא. בבדיקה נראה כי כנראה מדובר בהבשלה מאוחרת של מערכת הראיה (DVM) ובכל זאת הופננו לביצוע FVEP ו-ERG לשלילת בעיות אחרות.
בינתיים הילדה התחילה לעקוב, מחייכת למראה גם בלי שמשמיעים קול. כלומר, נראה כי באמת קיים עיכוב התפתחותי שמסתדר עם הזמן (היא גם היפוטונית לכן אנחנו במעקב בהתפתחות הילד).
1. האם בכל זאת יש צורך בביצוע הבדיקות? (אני מודאגת ממתן טריכלונם ומהכנסת רשתית לתוך העין)
2. אם בדיקת ERG לא תקינה, האם ניתן לטפל? האם יש חשיבות לאבחון מוקדם של דיסטרופיה של הרשתית (אין הסטוריה משפחתית) או שהבדייקה נועדה רק לשלול אפשרות זו?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיכוב בהבשלת הראיה (DVM)
ד''ר עידי מצר15/05/2008אם התינוקת מראה סימנים שהיא מזהה את הפנים שלך ומגיבה לכך, ניתן בהחלט לדחות את ביצוע הבדיקות האלקטרופיסיולוגיות שציינת. זאת בתנאי שיתר בדיקת העינים של ביתך היו תקינות ולא היה חשד לדסטרופית רשתית או בעיה אחרת.
לגבי השאלה מה קורה אם ה-ERG איננו תקין, אני מציע להתייחס לכל מקרה לגופו בשל המגוון העצום של תוצאות ושל הקשרים לבעיה הקלינית. אם תבצע את הבדיקה אני מציע שתגיעו לרופא עיניים ילדים על מנת לנסות ולהתקדם באבחון ואם צורך בטיפול מתאים. גם במקרים של מקרה ראשון במשפחה יש בהחלט טיעונים בעד אבחון מוקדם. כאמור, כאשר נגיע לגשר נחצה אותו.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום,סירינה14/05/2008
התנוקת שלי בת 9 חודשים,ומאז שילדתי אותה :-
שתי העיניים טובות ,אבל בתוך העין טיפה קטנה זזה (אחת מהן)האם אחרי השנה העיין חוזרת לנורמה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפה
פרופ` יאיר מורד14/05/2008שלום
לא ברור לי מה כוונתך. אם את רואה מהשהוא בתוך העין כדי לפנות מיידית לבדיקה אצל רופא עיניים לילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיקוד ראייה (קושי מתמטי)מתן דרומר14/05/2008
אני מאובחן שמי שיש לו בעיית מיקוד ראייה..
שאלתי היא האם ייתכן שישנו קשר בין בעיית מיקוד לבין קשיים מתמטים
ואני לא מתכוון לבעיה בחשיבה לוגית .. אלה בפתרון תרגילים.. ובמה דברי אמורים..
לאחר שאובחנתי (ובלא כל קשר אני מודע לקשיי במספריים ) כפועל יוצא של האבחנה חשבתי לעצמי שייתכן כי בעיבוד מספרי נדרש יותר מעקב עייני (כוונתי למספרים על דף). ובכך בעצם נשארת פחות אנרגיה מוחית לעיבוד המספרי..
ושלא כמו בקריאת טקסטים פשוטים שבתהליך הקריאה נעזרים בהקשרים מה שאין כן במתמטיקה..
אשמח לתגובה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיקד
פרופ` יאיר מורד14/05/2008נהפוך הוא. דווקא הסובלים מבעיות מיקוד מתקשים יותר בקריאה של טקסט מאשר בחשבון...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח פזילה בתינוקתתמר14/05/2008
שלום, בתי בת אחת עשרה חודש עברה ניתוח פזילה (היתה לה פזילה מולדת פנימה בשתי העיניים) לפני קצת יותר מחודשיים. הכל היה נראה בסדר אבל בשבוע האחרון העיניים במצבים מסויימים פתאום פוזלות קצת החוצה. זה לא קורה כל הזמן אבל זה קורה לא מעט. דיברנו עם הרופא המנתח והוא אמר שעד שלושה חודשים העיניים מתאזנות אחרי ניתוח ולכן אינו יכול להתרשם לפני כן. אני מאוד דואגת. מה דעתך? ומה זו הפזילה הזו החוצה פתאום? האם זה אומר שהניתוח לא הצליח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה
פרופ` יאיר מורד14/05/2008פזילה מעט החוצה היא תופעה שיכולה לקרות אחרי ניתוח פזילה. אני הייתי בודק את הילדה ורואה אם זה אמנם נכון. במצב כזה אני מתחיל לסגור את העין הטובה - זאת שלא פוזלת ולעיתים זה עוזר לתיקון המצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצמוץ בעיניים.ריקי אלון12/05/2008
שלום לך ד"ר .
באוגוסט 2007 הבת שלי בת 8 התחילה להרכיב משקפים במספר -2 .עקב מצמוץ בעיניים . לאחר בערך כחודש הפסיקו מצמוצי העיניים . וכעט לפני שלושה שבועות התחיל שוב מיצמוץ בעיניים .לקחתי אותה לרופאה שאמרה שיש לה אלרגיה וצריך לתת לה במשך חודש ימיים טיפות עיניים מסוג אופטליסט . דרך אגב היא בדקה לה את הראיה ואמרה שהמספר נשאר אותו הדבר . בבקשה אודה לך אים תוכל לחזור אלי אים תשובה ,משום שלי לא ניראה שהטיפות עוזרות . תודה רבה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצמוץ
פרופ` יאיר מורד12/05/2008למצמוץ יכולות להיות סיבות רבות כמו אלרגיה, הפרעת מיקוד, או פזילה, אבל הסיבה הנפוצה ביותר היא סיבה נפשית. אם אין סימנים לאלרגיה קשה כמו עיניים אדומות או הפרשות אני מציע לנסות להתעלם מהתופעה ולחכות בסבלנות. ב99% מהמקרים המצמוץ חולף מעצמו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעורה בעין תינוק בן 10 חודשיםעמית12/05/2008
שלום
לבני בן העשרה חודשים עיינים שדמעות באופן די קבוע
היום שמתי לך כי בעפעף העליון ישנה אדמומיות ונקודה צהובה להערכתי הלא מלומדת זו שעורה
אני מכיר בעיה זו מבני הגדול בן ה11 כיצד מטפלים בבעיה זו אצל תינוק
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעורה
פרופ` יאיר מורד12/05/2008הטיפול בגיל 10 חודשים זהה לטיפול בגיל 10 שנים: משחה אנטיביוטית וקומפרסים (במידת האפשר כמובן). דרך אגב - לגבי הדמעת הקבועה ממנה סובל בנך - צריך לחשוב ברצינות על פתיחת צינור הדמעות משום שהסיכוי שהתופעה תחלוף מעצמה נמוך מאוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר מצר בבקשה מענה דחוףעליזה10/05/2008
היי
אני יודעת שברוב הזמן החסימה בדמעות עוברת מאליה
אך מומלץ על עיסוי ברצוני לדעת איך הוא מתבצע ואם תוכל לפרט אך
עושים אותו על מנת שאני יוכל לעשות אותו לבני אשמח לתשובה בתודה עליזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיסוי
פרופ` יאיר מורד11/05/2008שלום רב
עיסוי שק הדמעות הוא פשוט לבצוע. מחליקים את כרית האצבע מזוית העין הפנימית (על גשר האף) כלפי מטה עד בערך אמצע הדרך לנחיר. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



