מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שניי הצדדים גם יחד?רוני02/07/2007
צריכה השתלת עצם בשניי הצדדים,האם נהוג
לעשות את זה בפעם אחת?
האם זה מומלץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלה
ד``ר דניאל ניצן02/07/2007שלום רוני
אין בעיה לבצע ניתוחים בשני הצדדים באותה פגישה. יש לכך יתרונות וחסרונות - כדאי להתיעץ עם הרופא שיבצע את הפרוצדורה.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח השתלת עצם כהכנה להשתלת שינייםרוני02/07/2007
בהשוואה להשתלת שיניים שעברתי לא מזמן,
איזה מהפעולות קשה יותר או אגרסיבית יותר?
למטופל בזמן הפעולה וההחלמה ממנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלה
ד``ר דניאל ניצן06/07/2007שלום רוני
מצטער, אך אין לי תשובה פשוטה בשבילך. תלוי מה משתילים, כמה, איפה, באילו תנאים ואצל מי משתילים. מעבר לזה - כל אחד מגיב בצורה שונה, ויותר מכך - מטופל עשוי להגיב באופן שונה לגמרי לשתי פרוצדורות זהות (למשל אותה פרוצדורה, באותה הלסת, בשני הצדדים) .
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן בינהדניאל01/07/2007
באיזה מקרים עוקרים שיני בינה ובאיזה מקרים אפשר להשאיר אותן? יש דרך להשאיר אותן גם אם הרופא מציע לעקור?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן בינה
ד``ר דניאל ניצן01/07/2007שלום דניאל
ההתויות לעקירת שיני בינה הן רבות ומגוונות. קיים דיון ערני בספרות המקצועית לגבי חלק מההתויות בעד ונגד עקירת שיני בינה, עד היום. מכיון שהנושא רחב יריעה ודורש הבנה בסיסית ברפואת שיניים, אין סיכוי שאצליח לתמצת אותו בכמה שורות.
עצתי לך להתיעץ עם כירורג פה ולסת ולשמוע את דעתו. אם יש לך ספקות - קבל חוות דעת שניה.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום פנורמי של שן בינהש28/06/2007
אני חיילת בת 20 ועשיתי צילום פנורמי בגלל כאבי בשיני בינה שלמטה (יש לי חצי שן בצד אחד ורבע בצד שני וזה אחרי חצי שנה של צמיחה)
קיבלתי את הצילום המצורף בקישור ועוד לא ניגשתי לפענח אותו.
זה קצת הלחיץ אותי מהסתכלות של עין לא מיומנת.. השיני בינה למעלה נראות לי לא טוב
האם זה כך רק בגלל שהם עוד לא גדלו (למעלה אין לי בכלל זכר לשיני בינה)? האם יכול להיות שהם יסתדרו אחרי הגדילה ורק נראות עקומות כרגע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיני בינה
ד``ר דניאל ניצן28/06/2007שלום שיר
לא הצלחתי לראות את הצילום.
כנראה ששיני הבינה שלך כלואות או כלואות חלקית. זה נפוץ מאוד ששיני הבינה במצב הזה משום שאין להן מקום בלסת לצמוח בצורה תקינה.
כדאי להתיעץ עם כירורג לגבי הצורך בעקירתן.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן בינהענבר26/06/2007
עשיתי עקירה של שן בינה לפני 3 ימים והרופא נתן לי מרשם לתרופה שאני אלרגית אליה אפילו שזה היה רשום ואמרתי לו גם. עכשיו אין לי מרשם לכדורים וכואב לי נורא, אני לא יכולה להתרכז ולוקח לי שעות להירדם כי יש לי כאבי תופת. מה אני יכולה לעשות בלי מרשם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן בינה
ד``ר דניאל ניצן27/06/2007שלום ענבר
אם הבעיה היא כאבים, את יכולה לקנות אדביל או אופטלגין ללא מרשם, בתנאי שאת לא אלרגית אליהם. שניהם משככי כאבים מצוינים.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתר/סתימהג'ק24/06/2007
מתי עושים כתר ומתי סתימה רגילה? הרופא שלי אמר שאני צריך לעשות כתר ואני לא מתלהב יותר מדי מהרעיון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתר
ד``ר דניאל ניצן25/06/2007שלום ג'ק
הגבול בין כתר לסתימה הוא גבול דק לעיתים.
מי שמחליט הוא הרופא המטפל, בהתאם לשיקול דעתו ונסיונו. רק הוא, שביצע הטיפול, יכול לקבל את ההחלטה.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום לאחר הכנה לכתראייל בנימין22/06/2007
ביצעתי טיפול שורש אצל רופא פרטי לאחר הריגת העצב והסתימה הזמנית, הרופא השחיז את השן כהכנה לכתר, למחרת בבוקר התעוררתי שהפה והכרית שלי מלאים בדם.
יש לי עוד 4 ימים עד שאוכל לפגוש את הרופא, אין לי אפשרות להשיג אותו באופן פרט.
מה עושים? מודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום
ד``ר דניאל ניצן22/06/2007שלום אייל
לעצירת דימום :
קח פד גזה, קפל אותו והפעל לחץ מקומי עם השיניים בלסת הנגדית למשך חצי שעה.
אם אין פד גזה שקית תה יכולה לשמש כתחליף.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורשאייל בנימין22/06/2007
ניגשתי לרופא פרטי לעזרה ראשונה ונאמר לי שצריך לעשות טיפול שורש.
הרופא ביצע טיפול של 1הריגת העצב 2 סתימה זמנית 3הכנה לכתר עד כה.
שאלתי אותו מס' פעמים אם צריך לבצע מבנה לפני הכתר והוא אמר לי שלא מומלץ וחבל על הכסף.
ואני עדיין לא משוכנע, אם תוכלו לעזור לי אני מודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול שורש
ד``ר דניאל ניצן22/06/2007שלום אייל
לרוב צריך מבנה לפני הכתר, אך לא תמיד. עלייך להתיעץ עם הרופא המטפל לגבי האפשרויות הספציפיות הרלונטיות לגביך
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון וטיפול שורששירה19/06/2007
שלום,
אני בשבוע 9 להריוני
עליי לבצע טיפול מימת סידן(הזרקת חומר אנטיביוטי) ולאחר מכן טיפול שורש. אני אצטרך סדרה של צילומי שיניים כיוון שהטיפולים יתבצעו אצל שני רופאים.
שאלתי היא- האם ניתן להמתין עם הטיפול שיניים לאחר הלידה??? זה לא יהיה מאוחר מידי???
ואם יש סיכון בהזרקת חומר אנטיביוטי????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון וטיפול
ד``ר דניאל ניצן19/06/2007שלום שירה
טיפולי שיניים אלקטיביים עדיף לבצע בטרימסטר שני (חודשים 3-6 ). אם הטיפול דחוף מבצעים בכל שלב.
התיעצי עם הרופא המטפל (האנדודונט - זה שמבצע טיפול השורש) לגבי איזה קטיגוריה הטיפול שלך , הוא יוכל לתת לך את היעוץ הטוב ביותר.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סד לילהרבקה17/06/2007
קיבלתי מהרופא שיניים סד לילה בגלל שאני חורקת בשינים וזה שוחק אותן. לא נוח לי לישון איתו, הוא מפריע לי נורא בפה, יש פיתרון אחר חוץ מסד לילה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סד לילה
ד``ר דניאל ניצן18/06/2007שלום רבקה
לצערי אין פתרון טוב יותר או נוח יותר.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתקן NTI
ד"ר אברמס דב26/06/2007שלום רב,
מזה כשנה קיים התקן הקרוי NTI והוא מחליף את סד-הלילה.
ההתקן קטן ומוחזק אך ורק בין השיניים הקדמיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהNTI
ד``ר דניאל ניצן27/06/2007תודה לד"ר אברמס על האינפורמציה. אכן נראה שזה התקן נח יותר מסד הלילה המסורתי.
http://www.headachepreventionfinder.com/
בלינק הנ"ל ניתן למצוא את רשימת הרופאים שמבצעים את התקן ה- NTI בארץ.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתקן NTI
Ronen17/08/2007מצ"ב קישור לאתר המכיל מידע בנוגע להתקן NTI ורשימת רופאי שיניים אשר מטפלים בעזרת התקן זה.
WWW.IDENTAL.CO.IL
סופ"ש נעים,
פוס רונן
דנטאוריינט פוס בע"מ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתלים חדשיםplony15/06/2007
ד"ר מה אתה יודע על השיטה החדשה של שתלים דנטלים ב3 שעות?מחיר אבחנה לטווח ארוך הכול בבקשה ותודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתלים
ד``ר דניאל ניצן18/06/2007שלום פלוני
אני לא יודע על מה אתה מדבר.
אנא תהיה יותר ספציפי בשאלות.
בברכה
ד"ר ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצע בחך הקשה כס"מ מהשינייםשחר15/06/2007
יש לי פצע אדום עגול בחך הקשה כס"מ מהשיניים הוא רך לפעמים קשה...
כואב, כשאני רץ או מתאמץ אני מרגיש את דפיקות הלב שלי בו...
בהתחלה הייתה לי דלקת בחניכיים (אני משער) כי החניכיים באזור נהיו סגולות
כמו כן זה חניכיים בהן יש כתר...
לקחתי אנטיביוטיקה פורטה 500 מ"ג ולאחר נטילת האנטייוטיקה בתום 3 ימים מתחילת הטיפול הופיע הפצע/שלפוחית...
מה זה ומה עלי לעשות דר'?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצע בחיך
ד``ר דניאל ניצן15/06/2007שלום שחר
אני לא יכול לתת אבחנה בלי בדיקה קלינית ורנטגנית מלאה.
אנא פנה לרופא השיניים, ואם הוא לא יוכל לעזור הוא יפנה אותך לכירורג.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חריקת שינייםטלי שמיר14/06/2007
שלום,
בני חורק שיניו בלילה באופן חזק מאוד וקבוע.
האם ניתן להפסיק תופעה זו וכיצד וממה היא נובעת?
תודה רבה, טלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חריקת שיניים
ד``ר דניאל ניצן14/06/2007שלום טלי
לפי הסברה הרווחת היום, חריקת שיניים היא כנראה ביטוי לתהליכים נפשיים שעוברים על בנך. לעיתים החריקה היא זמנית, ולעיתים היא נשארת כהרגל לחיים.
להקלת התסמינים, ניתן להכין לו סד לילה לשינה. רוב רופאי השיניים יודעים כיצד להכין סד כזה.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיגת חניכייםאלכס13/06/2007
איך אפשר לשמור על הפה ככה שלא תהיה נסיגת חניכיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסיגת חניכיים
ד``ר דניאל ניצן13/06/2007שלום אלכס
למחלת החניכיים, שנסיגת חניכיים היא חלק מהתסמינים שלה, גורמים רבים. חלקם ידועים, כגון פקטורים גנטיים, הרכב הרוק, הפלורה החיידקית בפה, ועוד. ישנם גורמי סיכון המחריפים את המחלה, כגון עישון, סכרת, והיגיינה אורלית לקויה.
מה שאתה יכול לעשות כדי למזער את הסיכון לנסיגת חניכיים, זה המנעות מגורמי הסיכון, שמירה קפדנית על הגיינה אורלית, וביקורים סדירים אצל רופא השיניים (אחת לחצי שנה) והשיננית.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריוצ'יפיוני11/06/2007
ד"ר שלום
אני יודע שלא מקובל לשאול וכל מקרה לגופו אבל בכל זאת...
אני מעוניין לדעת סדר גודל של מחיר להחדרת פריוצ'יפ כיוון שאין מחירים או דוגמאות ברשת...
אני עומד לפני ניתוח חניכיים ומנסה לקבל חוות דעת נוספת כדי לנסות טיפול חודרני פחות.
תודה
יוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריוצ'יפ
ד``ר דניאל ניצן11/06/2007שלום יוני
אין לי מושג מה המחיר של טיפול בפריוצ'יפ. זה טיפול שמבצעים פריודונטים (אני כירורג).
בכל מקרה, אל תחפש חוות דעת שניה ברשת, אלא לך לפריודונט אחר לחוות דעת שניה. ברשת תמצא מידע בשפע, אך לא תדע מה רלוונטי למקרה שלך.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא לגמרי מנותק
יוני12/06/2007השאלה לא לגמרי מנותקת ובחרתי דווקא בכירורגיית פה ולסת כיוון שהאפשרות הקודמת אותה הציעו לי היא עקירת שתי שיני הבינה, עקירה המבוצעת ע"י כירורג, עד כמה שידוע לי וממנה אני מנסה להמנע, הנחתי שיהיה גם ידע בטיפולים משניים.
כרגע מוצע לי ניתוח להשתלת עצם בכיס עמוק (7 מ"מ בין טוחנת שניה לשן בינה) ונאמר לי שגם עקירת שן הבינה כנראה וכבר לא תעזור ויהיה צורך בניתוח בכל מקרה...
חוות דעת שניה תעלה לי כ 600 ש"ח אצל רופא טוב, כסטודנט ההוצאה לא באה בחשבון וכנראה שאאלץ ל"סמוך" על חוות דעת אחת.
תודה בכל מקרה.
יוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




