מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דחוף בבקשה:האם שן בינה כלואה ...שירה26/10/2010
האם שן בינה כלואה יכולה להביא לנעילה חלקית של מפרק הלסת? מדובר בבת 20 שיש לה שן בינה כלואה ולפתע יש נעילה חלקית של מפרק הלסת (פתיחה של 50% לערך) האם זה אומר שהשן נתקעה במפרק? מה עושים? האם נדרשת עקירה בבית חולים או שמספיק רופא שיניים רגיל מומחה בכירורגית פה ולסת? איך בכלל מטפלים במקרה הזה כאשר הפה נפתח רק חלקית? מה עושים כדי לא תהיה פגיעה במפרק או בעצבי הפנים במהלך הניתוח? כמה זמן ההחלמה מזה?
אם זה לא בגלל שן הבינה.. למה יש מצב של לסת נעולה חלקית (ללא כאבים אבל עם נפיחות קלה בצד אחד) במשך שבוע? זה קרה בתקופה של מתח יחסי וגם יחד עם דיבור במשך יממות שלמות (הרצאות שהעבירה)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי28/10/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_כירורגית_פה_ולסת_סרטן_הפה_והלוע' id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן בינהיעל26/10/2010
שלום רב,
היום הייתי אצל רופא שיניים על מנת שיבצע עקירת שן בינה.
השן נשברה לרופא לבמהלך העקירה.
הרפוא קדח בשן, ביצע סתימה ותפרים ואמר לי כי השן צריכה "לעלות" כדי שיוכל לעקור אות במלואה, דבר היכול לקחת זמן בין שבוע לחודשים
אני חוששת שהרופא הסתבך במהלך העקירה, מה עלי לעשות?
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי28/10/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_כירורגית_פה_ולסת_סרטן_הפה_והלוע' id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלטה עליונהמשה26/10/2010
שלום רב
האם יש אפשרות לאבד את חוש הטעם בפה כאשר יש פלטה עליונה בפה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלטה עליונה - תגובה
ד``ר גלית כהן26/10/2010בפרוש יש ירודה בחוש הטעם בשל כיסוי חלק מהרירית המכילה חושני טעם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עדיף?יוסי26/10/2010
לאחר שתלים בלסת העליונה מה עדיף , כתר החרסינה הקלאסי או
כתר שמולבש בעזרת קליפסים תיק תק .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה עדיף? - תגובה
ד``ר גלית כהן26/10/2010אלו שני שיקומים שונים בתכלית. ובדכ מחליטים לפני ביצוע השתלים, כי תכנון השתלים שונה במיקום ובמספר עבור גשר או תותבת על.
גשר חרסינה עג שתליםמחזיר קשת שיניים קבועה. תותבת על שתלים עם מחברים משקמת את הלסת עי תותבת להוצאה. יש יתרונות וחסרונות לכל שיקום והם משתנים לפי תנאי הלסת שלך, יש לשאול את השאלה הזו במרפאת השיניים שלך המכירה אותך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סד לילהשמרית25/10/2010
אני בת 60 וחורקת שיניים קמה בבוקר עם כאבי ראש,בדקתי סדי לילה וכמה רופאים הציעו מחירים שונים מ900ש'ח ועד 2500 האם באמת יש הבדלים בין הסדים כל כך גדולים שמצדיקים כאלה הבדלים? מדובר בסד חצי רך. והאם רופא שיניים רגיל מתאים לכך או שיש צורך במומחיות מיוחדת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סד לילה - תגובה
ד``ר גלית כהן26/10/2010ראשית הפורום אינו עוסק בתמחור.
אז אעבור לחלק השני של שאלתך. כמו בכל מקצוע יש התמחויות, וכך גם ברפואת שיניים, ככלל רפואת מומחים יקרה יותר מרפואה של רופא שאינו מומחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מברשת שינייםלימור25/10/2010
שלום,
רציתי לדעת כל כמה זמן מומלץ להחליף מברשת שיניים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מברשת שיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן26/10/2010כלל האצבע אומר כל 3 חדשים.
ליתר דיוק זה תלוי בעוצמת הצחצו, ברגע שסיבי המברשצ נפתחים יש להחליף מברשת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודת אמייל בחזית החניכייםרואי24/10/2010
לבתי בת התשעה חדשים בקעו שתי שניים תחתונות. כשלושה חדשים לפני כן הופיעה נקודה לבנה וקשה בחזית החניכיים מתחת למיקום השן השמאלית מבין השתיים. בתחילה חשבתי שזה קשור לבקיעת השיניים, אך השיניים בקעו והנקודה הלבנה נשארה במקומה.
מה יכולה להיות הדיאגנוזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודת אמייל בחזית החניכיים - תגובה
ד``ר גלית כהן26/10/2010מצריך בדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שיניים בהרדמהרפי24/10/2010
האם במרפאת שיניים פרטית רגילה ניתן לעשות טיפול שיניים תחת הרדמה עם רופא מרדים,לדוגמה עקירה ושתלים?כך נאמר לנו במרפאת השיניים והאם אכן יש אפשרות כזו? ללא בית חולים או טיפול נמרץ וכו'?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול שיניים בהרדמה - תגובה
ד``ר גלית כהן26/10/2010בפרוש לא חייבים בית חולים, אך הרופא והמרפאה צריכים להיות בעלי אישור ספציפי לביצוע טיפולי שיניים בהרדמה כללית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בשן שעברה טיפול שורשיאיר24/10/2010
שלום,
שמי יאיר,לפי 10 שנים בערך עברתי טיפול שורש בשן טוחנת מצד ימין למטה,מאז לא היו לי בעיות,לאחרונה השן הפכה לשחורה ואני מרגיש שחלק קטן מהשן ירד(החלק התחתון קרוב לחניכיים)בד"כ אני לא מרגיש כאב באזור, רק שלאחרונה שן בינה שצומחת באותו צד גורמת לנפיחות באזור וגורמת גם לשן הזו לכאוב,אשמח לקבל עזרה בנושא.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בשן שעברה טיפול שורש - תגובה
ד``ר גלית כהן26/10/2010פנה לרופא, כנראה שיש לטפל בשן הבינה, אולי לעקור אותה. לפחות מהתאור שלך, זה לא נשמע קשור לטיפול השורש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים אחרי עקירהמור23/10/2010
שלום רב, אני עשרה ימים אחרי עקירה כירוגית שן חלק עליון לפני אחרונה. יומיים אחרי העקירה התחלתי לקחת אנטיביוטיקה כי היו כאבים קשים וראיתי מוגלה.אחרי שבוע חזרתי לרופא נתן לי שתי זריקות ועשה לי נקוי ושטיפה. אני עדיין עם כאבים חזקים ונפיחות בחניכיים. אני מאוד מודאגת אולי יש פגיעה עקב העקירה מדוע הנפיחות לא יורדת ומדוע עדיין יש כאבים קשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר גלית כהן26/10/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_כירורגית_פה_ולסת_סרטן_הפה_והלוע' id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחזור קומפוזיטאילנה23/10/2010
לפני כשנה שברתי שן קדמית ועשו לי שחזור מקומפוזיט. לכמה זמן השחזור טוב? האם במשך השנים הוא נשחק וצריך להחליפו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחזור קומפוזיט - תגובה
ד``ר גלית כהן23/10/2010אין טיפול שמחזיק לעד. השחזור יכול להחזיק 3-4 שנים או אפילו 15 שנה. תלוי בגודלו , מיקומו, העומס שהשחזור מקבל וכד...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שחזור
אילנה23/10/2010מדובר בשחזור חצי שן קדמית. אני כמעט ולא נוגסת איתה. לכמה זמן יכול השחזור להחזיק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלבנת שינייםאבישג23/10/2010
שלום,
הייתי מעוניינת לדעת מהן האפשרויות להלבנת שיניים באמצעות משחות שיניים.
והאם אני יכולה לעבור הלבנה דרך רופא השיניים למרות שיש לי השלמה בשיניים הקדמיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן23/10/2010משחות שיניים אינן מלבינות, הן מנקות את השיניים.
ניתן לעשות הלבנה במרפאה, אך סיכוי דביר שיהיה צורך אחכ להחליף את ההשלמות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםמיטל22/10/2010
אני בת 35 ויש לי כתרים בשיניים הקדמיות מלמעלה כבר כמה שנים :1) רואים את ההבדל ביניהם לבין השיניים האחרות. 2 )יש צבע כחלחל מעליהן.3)עכשיו אני צריכה טיפול שרש,מבנה וכתר חדש באחת מהן.
הבנתי שיש את האפשרות לעשות גשר(שמורכב מ-9 כתרים)או כמה גשרים (של 9 הכתרים)
השאלה שלי האם זה כדאי.רופא השיניים ממליץ אך אומר לי שאי אפשר לדעת מה יהיה בעוד שנתיים..
אני לא יודעת מה כדאי לעשות.אנא עזרו לי
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
ד``ר גלית כהן23/10/2010לא הבנתי. איך הגעת מ-2 שיניים ל-9 כתרים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיקום שןמוטי22/10/2010
שלום
לפני 7 שנים עשו לי טיפול שורש בשן קדמית ושמו לי כתר ומבנה יצוק. לפני חצי שנה נשבר לי הכתר, ומאז יש לי שן זמנית שנופלת כל שבועיים.
הרופא המטפל ממליץ לי לבצע משיכה אורטודנית לשורש, להבנתי כל עוד ניתן להציל את השורש זו החלופה המועדפת. הלכתי לאורטודנט והוא אישר שניתן למשוך.
האורטונדט ציין שהתהליך הינו 4 חודשים ונדרש לשים טבעות/גשר קידמוית על השיניים.
מפריע לי לשים 4 חודשים גשר קדמי, האם יש אופציות לגשר אחורי/ או כל חלופה אחרת שתצניע ממש את הבעייתיות בגשר?
תודה
מוטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר גלית כהן22/10/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_אורתודונטיה_יישור_שיניים' id=link]אורתודונטיה - יישור שיניים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיקום שן קדמית
מוטי23/10/2010האם תמיד עדיף להציל שן קיימת (את השורש) מאשר לשים שטל במידה וניתן להציל?
גם אם המשמעות היא גשר על השיניים למשך 4 חודשים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיקום שן קדמית - תגובה
ד``ר גלית כהן23/10/2010יישור שיניים הוא לא "מחיר". לדעתי כאשר ניתן להציל שן, עדיף תמיד לנסות ולהציל אותה. שתל תמיד יהיה ניתן לעשות בעתיד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בשןדניאלה21/10/2010
בצילום שן 37 אובחנה דלקת רצינית. יש כתר בשן זו השן לא כואבת
בחניכיים מתחת שן 36 יש נפיחות רצינית
רופא השיניים שאל אם הייתי חולה או שהייתה לי חולשה
נשלחתי לחידוש טיפול שורש.
האם דלקת כזו היא סימפטום למחלה בגוף?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בשן - תגובה
ד``ר גלית כהן22/10/2010דלקת כזו היא מקומית וממוקדת ואינה קשורה למצב סיסטמי כללי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




