מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כתר לוחץירון21/09/2010
שלום .
לפני למעלה מחודשיים הותקן לי כתר על שן תחתונה ( אם אני לא טועה מס' 44 )
מאז מידיי פעם אני מרגיש לחץ על החניכיים ולחץ על השיניים הצמודות אליה .
כמו שזה מגיע כך זה גם חולף.
העניין הוא שזה משהו יומיומי .זה מציק ומטריד
בביקור אצל הרופאה שלי היא טענה שהכל תקין , הכתר יושב טוב , הצילום הראה תוצאה חיובית .
היא פתרה אותי בזה שזה יעבור עם הזמן ושאין לה הסבר לתופעה.
אבל זה עדיין מפריע לי , זה מציק לי ולעיסת מסטיק היא מוטלה כמעט בלתי אפשרית .
האם יש הסבר לתופעה או פתרון , אשמח לדעת .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתר לוחץ
ד``ר עדי אריאלי22/09/2010שלום ירון,
אי נוחות כפי שאתה מתאר ואי יכולת ללעוס מסטיק מצביעים על בעיה. האפשרויות רבות ואיני יכול לייעץ ללא בדיקה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך לקיחת אנטיביוטיקהחוני21/09/2010
עברתי עקירה כירורגית ביום ראשון, ונתנו לי לקחת אנטיביוטיקה עד יום שישי (כולל).
ביום ראשון הקרוב יש לי עקירה כירורגית נוספת.
השאלה שלי היא האם להמשיך ולקחת אנטיביוטיקה גם ביום שבת וראשון (לפני העקירה) כך שיווצר לי רצף עד העקירה הבאה (בה בטח אמשיך לקחת אנטיביוטיקה) או לעשות הפסקה בשבת וראשון ולהמשיך לקחת רק אחרי העקירה השנייה.
מה מומלץ? תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנטיביוטיקה
ד``ר עדי אריאלי22/09/2010שלום חוני,
איני יכול לומר כי איני יודע איזו עקירה נוספת מתוכננת והאם יהיה צורך באנטיביוטיקה (לעיתים אין צורך). אני מציע שתיצור קשר עם המרפאה ותשאל.
עקירה קלה והחלמה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
חוני23/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רווח בין השיניים כתוצאה מביקור אצללירון21/09/2010
שלום,
לפני 4 שנים סיימתי תהליך של יישור השיניים שנמשך שנתיים. מאז השיניים שלי נשמרו במצב טוב. אתמול ביקרתי אצל השיננית ולאחר מכן שמתי לב שיש לי רווח בין השיניים הקדמיות העליונות. שאלתי היא האם הרווח יסגר עם הזמן או שהשיניים יישארו באותו המצב?
תודה מראש על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רווח
ד``ר עדי אריאלי22/09/2010שלום לירון,
הרווח נוצר ככל הנראה בשל הסרת האבנית שמילאה אותו. לגבי שינויים שצפויים ברווח איני יכול לענות ללא בדיקה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בשןרוני20/09/2010
ד"ר שלום
יש לי כאב כ4 חודשים בשן שעברה טיפול שורש לפני 3 שנים
השן כואבת לי בזמן לחץ על השן לא ממש בזמן לעיסה וכן בלילה
יש נפיחות קלה ליד השן ללא כיס
הייתי אצל רופא שיניים וכירורג פה ולסת שאמרו לי שטיפול השורש תקין
אני לא יודעת מה לעשות השן כואבת והכאב רק מתגבר למרות שלפעמים יש ימים עם רגיעה
מה דעתך? האם יש "סתם כאבים" ולהיות סבלנים?
אם הצילום תקין מה יכול להיות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בשן
ד``ר עדי אריאלי22/09/2010שלום רוני,
למרות שטיפול השורש נראה על פניו תקין בצילום יש לברר את מקור הכאב. יתכן שיש זיהום סביב השורש או אפילו סדק שעדיין אינם גורמים לספיגת עצם ולכן לא רואים כלום בצילום. מקור הנפיחות יכול להיות גם קשור לחניכיים לא לשן. אני מציע לגשת לבדיקה לקבלת חוות דעת נוספת כדי לפתור את הבעיה ולהפסיק את הכאב.
בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת חריפהגילה20/09/2010
פרצה לי דלקת חריפה ב-2 שיניים שעברו טיפול שורש ב-2006.
כל הלחי נפוח. קיבלתי אנטיביוטיקה ל-5 ימים, אבל תור לעקירה רק אחרי 10 ימים.
השאלה שלי האם זה לא מסוכן לחכות 10 ימים? האם לאחר שיפסיק לקחת תרופה הדלקת עלולה לחזור? בעוד כמה ימים הנפיחות בלחי צריכה להאלם? ואם תצתבר הרבה מוגלה בלסת זה לא יכול לגרום ל-osteomielitis -פעם היה לי ברוסיה מהסתימה לא מוצלחת.
תודה על תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בשיניים
ד``ר גלית כהן20/09/2010מחכים קודם שהאנטיביוטיקה תשפיע ואחכ יש תקופה מספקת עד לחשש שהדלקת תחזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפשת רופא לשיקום הפה/שיניים באזורנגה19/09/2010
מחפשת המלצה על רופא טוב עם הרבה סבלנות לפחדנים...
תודה, נגה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רופא שיניים
ד``ר גלית כהן20/09/2010הפורום אינו המסגרת המתאימה לחיפוש רופא שיניים. חפשי באינטרנט למשל, רופאים העוסקים בטיפול בחרדה דנטלית, סדציה או הרדמה באזור המתאים לך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורש ללא צילוםקורין19/09/2010
שלום רב, בשל כאבים בשן העליונה ניגשתי היום לרופא שיניים,ראיתי קודם במראה שחצי סתימה שהיתה לי באותה השן נפלה (סתימה ישנה..) , הרופא מיד מסר כי יש לבצע טיפול שורש (ב-3 מפגשים) היום ביצענו את הראשון ולאחר מכן מבנה +כתר.
קראתי באינטרנט שחובה לבצע צילום מקדים לפני הטיפול שורש, לא בוצע לי, ולא הוצע לי כמובן שלא הייתי חוסכת..
האם יכול להגרם לי נזק בשל כך? מהן ההשלכות? אני מודאגת..תודה מראש וחתימה טובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול שורש וצילום
ד``ר גלית כהן20/09/2010בד"כ עושים צילום לפני ביצוע טיפול שורש לצרכי אבחנה. אם היה לרופא ברור שהשן מצריכה פתיחה לטיפול שורש , הוא כנראה פתח את השן ויעשה צילומים במהלכו לצורך קביעת אורך התעלות למשל, או לבדיקת ההתאמה הסופית.
לא מניחה שנגרם כל נזק בשלב זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוריםדוד19/09/2010
אהלן.
הלכתי היום לרופא שיניים אחרי שלא הלכתי 5 שנים(אני יודע אני אידיוט).במהלך ה5 שנים האלה גם לא הקפדתי על צחצוח,למעט החצי שנה האחרונה שכן הקפדתי.הרופא מצא לי 8 חורים והוא אומר שאחת מהם דחופה לפני שיהיה טיפול שורש.
האם זה הגיוני שיש לי כל כך הרבה סתימות ולא כואב לי בכלל?
הרופא אמר לי שהוא יעשה סתימות כסופות כי זה יותר מחזיק.זה נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחכתי לכתוב תודה מראש
דוד19/09/2010.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעששת "חורים"
ד``ר גלית כהן20/09/2010בהחלט יכולים להתפתח 8 מוקדי עששת במהלך 5 שנים בהן לא ממש טיפלת נכון בשיניים.
איזה סתימה? תלוי במצב הפה שלך. אם יש הרבה דלקת יעדיפו כנראה סתימות אמלגם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ישור שינייםליקה19/09/2010
שלום,
אני בת 52,השיניים התחתונות שלי צפופות בגלל שני הניבים העקומים והבולטים .צילומים גילו נסיגה מקומית קלה בשיניים.ידוע לי שהצפיפות עלולה ליצור בעיה בריאותית בשיניים ולכן שקלתי גשר שקוף ועקירת שן קדמית תחתונה כדי לקבל את התוצאה הטובה.מה עדיף מבחינה בריאותית להשאר עם השיניים הצפופות או לשים את הגשר במצבי?הרופא טוען שאם אשמור על היגיינת הפה בתקופת הטיפול, בעיית החניכיים לא תיגבר.אכן כך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים וחניכיים
ד``ר גלית כהן20/09/2010צפיפות מגבירה בעיות של חניכיים. לאחר יישור מצב החניכיים (לאורך השנים) יהיה יציב יותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורי שינה לאחר עקירה כירורגיתרותם15/09/2010
האם אפשר להשתמש בכדורי שינה לאחר עקירה כירורגית? עברתי עקירה כזו אתמול ועדיין ממש כואב לי בלילה וקשה לי לישון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר אם את רגילה לכך
ד``ר גלית כהן19/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה לא? אם זה יעזור לך לישון...
מעיין19/09/2010אני גם עשיתי טיפול מסובך בשיניים לא מזמן ולקחתי כדור שינה כי כבר ממש לא יכלתי להירדם בלילות.
הבעיה היא שתבדקי איזה כדור שינה לא משאיר אותך רדומה גם במהלך היום. אני למשל יודעת שכדור בשם אמביאן CR אינו נישאר בגוף לאחר השינה ולכן את לא נשארת עייפה ו"ישנונית" במהלך היום שלמחרת.
הכדור הוא עם מרשם רופא - תשאלי את הרופא משפחה שלך מה הוא ממליץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלבנת שיניים - איך ניתן להשיג שיניימשה15/09/2010
השיניים שלי לא במצב טוב כל כך, בצבע צהוב די רחוק מלבן נקי.
אני מעריך שהסיבות הן בעיקר עישון ושתייה מרובה של קפה.
הסתכלתי במראה והחלטתי שאני רוצה שיניים לבנות.
אחת האפשרויות שהתחלתי לחקור היא הלבנת שיניים.
שמעתי שזה טיפול חד פעמי, יש מקומות שאמרו אפילו שהוא אורך כשעה.
רציתי לדעת מה העלויות הממוצעות של הלבנת שיניים, והאם זה באמת לוקח שעה בלבד
אם תוכלו לענות לי, אודה לכם מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שיניים
ד``ר גלית כהן19/09/2010יש מספר שיטות להלהבנת שיניים: הלבנה במרפאה שהיא טיפול אחד, והלבנה בשיטה ביתית עם סדים האורכת כשבועיים. זה טיפול אחד, אך מצריך תחזוקה וחזרה כל מספר שינים, תלוי בך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת חניכייםהילה14/09/2010
שלום,
לפני שבועיים סבלתי מדלקת חניכיים, מלווה באפטה בחיך השמאלי. הלחי התנפחה מעט. ללא דימומים.
הלכתי לביקורת חירום במרפאה. נאמר לי לבצע צילומים פנורמים וליטול מוקסיפן 500 מ"ג 3 פעמים ביום ויעבור תוך יומיים.
האנטיביוטיקה לא סייעה. לאחר שבוע הלכתי לניקוי אצל שיננית שאמרה שהיתה אבנית וכיס ולאחר מכן ביקרתי גם אצל הרופאה.
לדבריה הצילום הפנורמי תקין וגם שני המנשכים ושיעבור. היא סברה ששן הבינה העליונה אולי שרטה את החך ולכן היתה דלקת.
כעת אין אפטות/כיבי פה, אולם החניכיים אדומות. לא הכל, אלא החלק התחתון בלסת התחתונה והחלק העליון בלסת העליונה.
מדוע זה לא חולף? אציין שאני שומרת על היגיינת פה, צחצוח בוקר וערב, חוט דנטלי ושטיפת מי פה ליסטרין.
אנא, אודה לתשובה/הנחיה.
אני עובדת במשרה מלאה, אמא, סטודנטית וכו', ואין לי זמן להמתין שוב שעות במרפאה...
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצריך בדיקה
ד``ר גלית כהן19/09/2010צר לי מאד, אך לפי התאור אני לא יכולה לאבחן, או לאמר אם את צריכה טיפול נוסף או לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשירת שיניים חלביותנטלי14/09/2010
שלום רב,
יש לי ילד בן 5.5 ולאחרונה, במשך שלושה שבועות נשרו לו שלוש שיניים. כאשר שתי שיניים היו שיניים תחתונות ונשרו לאחר שהתנדנדו, אך שן שלישית נפלה בהפתעה. (ללא נדנוד).
הנושא מלחיץ אותי וברצוני לדעת האם זה תקין?
תודה מראש, שנה טובה וגמר חתימה טובה.
נטלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשירת שיני חלב
ד``ר גלית כהן19/09/2010הגיל מתאים לתחילת הנשירה, בהחלט יכול להיות שלא שמת לב שהשן התנדנדה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות לקור---13/09/2010
שלום,
לאורך תקופה ארוכה בילדותי לא הקפדתי לתחזק היטב ולצחצח באופן יסודי את שיניי. בשנים האחרונות לקחתי את עצמי בידיים והתחלתי להקפיד על רוטינה נכונה ובריאה של צחצוח.
עם זאת, בעקבות אותה תקופה היה לי הרבה פלאק ודלקת חניכיים, כפי שראתה השיננית. לכן בקרתי אצל השיננית פעמיים בחצי שנה האחרונה, ולפני שלושה חודשים אף עברתי בדיקה שיגרתית לאחר הטיפול אצל השיננית.
שאלתי היא כזו:
בבדיקה הכללית (לאחר השיננית), נאמר לי שמצב השיניים שלי בסדר. אבל מדי פעם, יש לי רגישות קלה לקור באחת השיניים האחוריות, לעיתים אף כאב עדין לאחר אכילת מתוק. הדבר בא והולך ולפעמים אין רגישות כלל. כשיש רגישות היא בעוצמה די חלשה. האם עליי להגיע לבדיקה חוזרת למרות שנאמר לי כי הכל בסדר, או שמא הדבר אינו נורא מאחר והכאב אינו חזק?
תודה רבה מראש :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה
ד``ר גלית כהן19/09/2010ככלל מספיק לבצע בדיקה פעם בחצי שנה.
רגישות, בעיקר כזו הבאה והולכת, יכולה לנבוע משורש חשוף.
אבל בלי בדיקה ודאי שלא ניתן לקבוע בודאות שאין בעיה המתפתחת ומצריכה טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן בינהש13/09/2010
שלום רב, עקב כאבים חזקים באזור שן בינה עליונה בצד שמאל, הרופא קבע שהעצם נסוגה לחלוטין ובמקומה גדלה רקמה אחרת. הרקמה החדשה גורמת כאב. במצב הזה הציע לעקור את השן, שהיא שן טובה ובריאה.
האם כך?
לאחר עקירת השן, האם תופיע שם רקמה כלשהיא אחרת או שהמקום ישאר ריק?
האם עלול להגרם נזק לשניים הסמוכות עקב עקירת שן הבינה וחסרונה?
אשמח להענות על כל השאלות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירת שן בינה
ד``ר גלית כהן19/09/2010שיני בינה אינן מתפקדות כשן רגילה בד"כ. כשעוקרים שן ביהנ המקום נסגר באיטיות ע"י החניכיים.
את מתארת תופעה של דלקת סביב שן הבינה הקרוייה פריקורוניטיס ופעמים רבות מצריכה עקירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




