מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סתימותאור26/08/2010
סתימות שעשו לי בצבא (בשיניים הקדמיות), שינו צבען עם השנים וכיום צבען כתום וכמובן לא אסתטי.
מה ניתן לעשות בעניין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתימות ששינו צבע
ד``ר גלית כהן26/08/2010לפעמים ניתן עי ליטוש לשפר קצת את הצבע, אם לא להחליף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ועוד שאלהשלי26/08/2010
כמעט שכחתי
מהי התדירות המומלצת ע''י הרופאים לביצוע ניקוי מקיף גדול לניקוי האבנית+השיניים+הלבנה קטנה כוללת(אצל השיננית)
כמו שאני עשיתי
לפני פחות מחודשיים ,
והאם זה פוגע בשיניים בתדירות של חצי שנה ,כזה ניקוי
והאם זה לא פוגע בתדירות של שנה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ההמלצה היא פעם בחצי שנה
ד``ר גלית כהן26/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה-חוטשלי25/08/2010
שלום
בת 14
עם צורה של נסיגה , לא קריטי
מעוניינת לדעת
האם יש
הגבלה כלשהיא בניקיון חוט עם נסיגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין מגבלה
ד``ר גלית כהן26/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פקוח על מחירי טפול שינייםשלמה25/08/2010
לפני שלוש שנים וחצי עברתי נתוח לב פתוח ותקון מסתם מיטרלי.לפני כשלושה חודשים נפל לי כתר זמני שנתמך על ניב,הניב נשבר,ונזקקתי לטפול אצל רופא שיניים.ידידים המליצו לי על רופא מסוים,ואף קבעו לי תור במרפאתו למועד מסוים.הופעתי במרפאתו של הרופא ביום ובשעה המוזמנת,ומסתבר לי כי אני מכיר את הרופא,הסברתי לו את מצבי,שאני לאחר נתוח מעקפים,ואת התרופות אותם אני לוקח,והוא שלח אותי לעשות צלום פנורמי,וכעבור כמחצית השעה חזרתי אליו עם צלום פנורמי,ובבדיקה של הצלום,קבע שיש לי צורך בעקירת 3 שיניים,ובטפול שורש של הניב השבור.המלצתו היתה שאת העקירה כדאי שהיא תעשה תחת השגחה במחלקת עקירות כירורגיות של בית חולים הדסה עין כרם,ואת טיפול השורש תעשה רופאה במרפאתו,שבמקרה היא אשתו,וקבע לע מועד לטפול שורש לאחר מספר ימים,וכמו כן כתב מכתב לפרופסור במרפאה בהדסה עין כרם,ורשם לי מרשם תרופתי כמקובל לחולים לאחר נתוח לב.לשאלתי מה מגיע לו,אמר שום דבר.טפול השורש בוצע על ידי הרופאה והיא גבתה בגין טפול השורש(תעלה אחת) 800 ש"ח.כעבור כחודש ולאחר בדיקות ובקור אצל הקרדיולוג המטפל בי ובדיקת אקו לב בצעו את העקירות.לפי המלצת הקרדיולוג החילותי בדיאטה להורדת המשקל,והקפאי את המשך טיפולי שקום הפה.לפני יומיים קבלתי טלפונית דרישה לתשלום של 350 ש"ח בגין טפול עזרה ראשונה,היות וביום בו הוזמנתי למרפאתו של רופא השיניים הוא היה בהשתלמות למודים בהדסה,ובא בגמר הלמודים במיוחד לטפל בי האם זה מקובל, והאם רמות המחירים סבירות,ובפני מי נתן להתלונן על גובה המחירים, סבירותם,וההחלטה על טפול עזרה ראשונה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין פיקוח על מחירים
ד``ר גלית כהן26/08/2010כל רופא קובע את מחיריו. וודאי אין למי להתלונן כי אין על מה. אם המחיר / המרפאה לא מתאימים לך, ניתן לבחור מרפאה אחרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת חניכיים קשה!!!!אדר25/08/2010
שלום, אני בת 24, בריאה בד"כ ונוהגת לצחצח שיניים פעמיים ביום. הייתי אצל שיננית ביום רביעי לפני שבוע (אחרי 3 שנים שלא הייתי) כי התחילה לי דלקת חניכיים. יום למחרת -בלוטות הלימפה שמתחת ללסת התנפחו וכאבו. החניכיים התנפחו עוד יותר והאדימו מאוד, עלה לי החום עד ל 38.2. התחלתי אנטיביוטיקה "זינאט" פעמיים ביום. ביום ראשון האחרון חזרתי לרופא כי הנפיחות בבלוטות הלימפה רק גדלה עד לגודל של מישמש טרי יום אחרי שהתחלתי באנטיביוטיקה והמצב בכלליות החמיר כי גם התפתחה לי דלקת גרון כואבת במיוחד שהשפיעה גם על כאבי אוזניים. הרופא החליף לי אנטיביוטיקה ל"אוגמנטין"(פעמיים ביום, 1500 מ"ג סכ"ה).
היום אני כבר אחרי 6 כדורים מהאנטיביוטיקה החדשה (כלומר 3 ימים) ו בלוטות הלימפה ירדו בנפחן אך עדיין נפחות קצת. אין לי חום, אבל אני מתקשה לבלוע והחניכיים מאוד מאוד כואבות לי, רגישות ואדומות. גם החיך. פחות ממוקדם- אבל עדיין אני לא יכולה ללעוס כלום כי זה כאבי תופת! אני מרגישה כאילו יש לי כוויות בכל הפה.
בנוסף- בלסת התחתונה החניכיים עלו לי על השיניים האחוריות הטוחנות וזה מאוד כואב. התחילו לי ביום ראשון פצעים על השפתיים שנראים כמו פצעי ה "אבטה" שיש לי בפה... אפילו קשה לי לדבר בגלל הכאבים. שלא נדבר על לחייך.. :)
הרופא אמר שעד 72 שעות זה המקסמיום שאפשר לחכות ואם רואים שאין שיפור אפשר גם להגיע עם זה לבית חולים.
האם אנטיביוטיקה מספיקה? האם אני צריכה לקבל טיפול מסיבי יותר? האם כל מה שאני מספרת הוא תקין? מה לעשות עם הכאבים? וכמה זמן זה עוד ייקח?
תודה רבה רבה !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחייב בדיקה
ד``ר גלית כהן25/08/2010זה יכול להיות הרפס ראשוני (PHGS )ׂאו זיהום כללית אחר, אבל מחייב בדיקה מקיפה וטיפול תרופתי מתאים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנתי מה התשובה
אדר26/08/2010אוקיי.. אבל ממה שסיפרתי זה נשמע כמו דלקת חניכיים?מהרפס מקומי מתנפחות בלוטות הלימפה והחניכיים? בבקשה, אשמח אם התשובה תהייה יותר ספיציפית ומקיפה בנוגע לשאלות שלי..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא יכולה להיות תשובה מקיפה בלי בדי
ד``ר גלית כהן26/08/2010אבל זה ממש לא נשמע כמו דלקת חניכיים. זה נשמע לי כמו PHGS, שזה הזיהום הראשוני של ההרפס. אבל לתת אבחנה בלי בדיקה , זה גובל ברשלנות רפואית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
אדר26/08/2010כאבי חניכיים והתנפחותן של החניכיים ושל בלוטות הלימפה שמתחת ללסת נשמע לך כמו phgs? אני אלך להבדק היום... אבל זה ממש מוזר- כי השיננית אמרה לי לפני שבוע שזו דלקת חניכיים והרופא משפחה לא אמר משהו אחר גם כן.. הוא אמר שאלו תופעות הגיוניות לדלקת חניכיים.
שאלה שנייה, אני משתמשת כבר שבוע במי פה "קורסודיל" שקיבלתי מהשיננית כתגובה לדלקת חניכיים למשך עשרה ימים.
הופיעו לי פצעים קטנים עם"ראש לבן" (נראה כמו אבטה) גם בפנים הפה וגם 3 על השפתיים, יכול להיות שזה כתוצאה מהמי פה?? האם זה מסוכן? מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני באמת לא יכולה לענות ללא בדיקה
ד``ר גלית כהן26/08/2010יש רופאים שבדקו אותך, אני מניחה שהאינפורמציה שלהם מדוייקת יותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת/חידוש סתימותקרן25/08/2010
שלום, יש לי 4 סתימות בפה. בביקור האחרון שלי אצל רופא השיניים הוא המליץ לי להחלחיף את ארבעתן.
- כל כמה זמן יש לחדש סתימות?
- האם חידוש סתימה יכול לפגוע בשן? האם הוא גורר קדיחה נוספת והעמקת החור עצמו?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת סתימות
ד``ר גלית כהן25/08/2010צריכה להיות סיבה להחלפת סתימות, אין זמן נכון או לא נכון.
מחליפים סתימה כשהסתימה הישנה עם עששת משנית, סדוקה, שבורה וכד...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופה לגבי כתריםשני24/08/2010
שלום,
אני בת 24 שיניי עקומות ויש לי חרדה דנטלית, מעולם לא הייתי אצל רופא שיניים (מלבד שיננית בפעם הראשונה לפני חודש).
כיום אני סובלת מכאבים בשיניים חוזרים והתעניינתי לאחרונה בטיפול בהרדמה מלאה.
הרופא שפניתי אליו היום המליץ לי בנוסף לטיפולים הדרושים לי (סתימות, טיפולי שורש ועקירות) גם אולי לשקול את האפשרות "להחליף" את שיניי הקידמיות בלסט העליונה והתחתונה (סה"כ מדובר בכ 14 שינויים) לכתרים (כתחליף לישור שיניים).
כמובן שזה נשמע מושלם להתעורר לאחר הרדמה של שעתיים עם שיניים ישרות ו"בריאות" אך ... שאלתי היא האם כדאי? האם כדאי להחליף שיניים בריאות בכתרים? ולאחר כמה זמן אהיה זקוקה להחלפת הכתרים? הטיפול כרוך בסכום גדול, לכם דאגתי היא שלאחר 10 שנים יהיה עלי לשלם שוב סכום כה נכבד להחלפת הכתרים?
תודה,
שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתרים
ד``ר גלית כהן24/08/2010אין קשר בין איזה טיפול את רוצה לעשות לבין איך לעשות אותו.
אם מתאים לך טיפול בהרדמה מלאה, מצויין. אבל הבחירה בהרדמה לא צריכה לשנות את בחירת תוכנית הטיפול המתאימה לך.
ככלל, ואני לא בדקתי אותך , כך שהתשובה תאורטית בלבד, אם יש שיניים בריאות חבל להשחיז אותן. כתרים, טובים ככל שיהיו לא מחזיקים לכל החיים וכעבור עשר שנים, כפי שציינת, (או קצת יותר או קצת פחות) תצטרכי לחזור על הטיפול. אם ישנו פתרון שמרני יותר , הוא תמיד עדיך לדעתי.
אבל שוב, ללא בדיקה התשובה תאורטית בלבד ואולי לא מתאימה למצב השיניים שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה זה עולה לנו?arik23/08/2010
שלום רב
אני ליפני טיפול שיניים לאחר הזנחה פושעת.
רציתי לדעת מה טווח המחירים לסתימה לבנה בשן קידמית,סד למניעת חריקת שיניים בלילה,צילום הפה.וסתימה רגילה לשן פנימית.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחירים ברפואת שיניים
ד``ר גלית כהן24/08/2010אין מחירון. טווח המחירים משתנה מאד לפי הרופא והכשרתו. מומחה או לא. צעיר או וותיק וכד... המרפאה, (ציוד, חומרים...) ישנם אין סוף גורמים בתחשיב המחיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גשר כתרים ואחריות (?)אורי23/08/2010
הותקן בפי גשר כתרים ארוך לפני מספר שנים, בשבוע האחרון נשברו חתיכות ממנו בזמן אכילה.
רופא השיניים אצלו הותקן הדביק אותן אך יש לי התחושה שזה לא זה.
האם ישנה אחריות כלשהי הנהוגה בעניין?
האם התיקונים טובים ככל שיהיו יחזיקו מעמד?
מה ניתן לעשות?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחריות על טיפול
ד``ר גלית כהן24/08/2010הדבקה אינה כמו גשר חדש. אבל יכולה להחזיק זמן מה.
אין חוקים לגבי אורך חיי גשר.
לפי הספרות אורך חיי שחזור חרסינה ע"ג שיניים 7-8 שנים בממוצע. וממוצע זה הרי ממוצע על כל המשתמע מכך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםעדי23/08/2010
היי,
אשמח אם תענו לי על מספר שאלות הכרחיות
בקשר לצחצוח שיניים הבנתי שבבוקר נכון יותר לצחצח שיניים אחרי ארוחת הבוקר ולא מיד שקמים אבל אם אני יוצאת מהבית לעבודה ולא אוכלת לפני רק אחרי שעה מה עלי לעשות?
ושאלה שנייה, אני משתמשת במשחת שיניים פרודנטקס שהיא קצת מלוחה עם פלואוריד האם זה בסדר לצחצח איתה 3 פעמים ביום?
אודה על תשובתכם המהירהץ
תודה ויום מקסים:-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד שאלה ששכחתי לשאול
עדי23/08/2010בזמן האחרון אני גם סובלת קצת מיובש בפה וצמאון האם זה קשור למשחה שאני משתמשת בה?כי עשיתי בדיקות דם והכל בסדר...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצחצוח שיניים
ד``ר גלית כהן23/08/2010רצוי לצחצח לאחר הארוחה. אם לא מסתדר לך אז לפני עדיף מכלום.
אני לא מכירה קשר בין פרודונטקס לצימאון ויובש פה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקי ועוד שאלה
רונית23/08/2010מותר לצחצח עם פרודנקס 3 פעמים ביום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח אם תענו לי
רונית25/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה?????
רונית27/08/2010???????????????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני לא יודעת מה ש
שלי27/08/2010מה שאני יודעת שאם זה חריף מאוד ושורף כשמקרבים לעין ,
אז אסור
זה תלוי לפי רמת השחיקות במשחה
לדעתי לא כדאי לך
תעברי לאלמקס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתן לצחצח עם פרודונטקס 3 פעמים ביו
ד``ר גלית כהן27/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרונית
שלי27/08/2010איזה כיף לי
אם את גרה באשדוד , יש כאן שיננית מעולה בשם חנה ,
והיום אני רק מודה לה
משחת שיניים אלמקס למניעת עששת דנטין [בצבע אדום לבן האריזה]
עולה 14.99 ש''ח לרגיל , אריזה משפחתית ב24.99 ש''ח
לא חמוץ, לא חריף , עדין ביותר + קצף עדין ומנקה מצויין!!!
תשתמשי בזה
מאוד כדאי לך
אם יש לך בעיות חניכיים אז תקני אלמקס לשיניים רגישות ואם יש לך ממש חניכיים אדומות או משהו אז מרידול .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורת לאחר טיפול שורש - המשךרינת22/08/2010
לאחר שיטוט באינטרנט:
dizziness-and-balance.com is a modest literature concerning dental work and vertigo. For students -- a good topic for research ? Nevertheless, as a result, the content of this page is based on a combination of consideration of mechanisms and clinical material from the author's dizziness practice in Chicago Illinois.
General categories of disorders where dizziness might be associated with or provoked by dentistry include:
• Positional vertigo -- vertigo triggered by changing of head movement with respect to gravity. BPPV is by far the most common cause.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סחרחורת לאחר טיפול שיניים
ד``ר גלית כהן23/08/2010אכן תופעה מוכרת הנמשכת מספר דקות לאחר הטיפול ולא מספר ימים.
כמו כן התופעה נובעת מהמנח ולא מהקידוח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפילה על שיניים קדמיות אצל בן 4לילך22/08/2010
הבן שלי בן 4. נפל לפני כ - שבועיים וחצי וקיבל מכה מהריצפה על השיניים הקדמיות.
בימים האחרונים שמנו לב שאחת השיניים הקדמיות מוטית מעט קדימה ומעט השחירה.
בנוסף, ביומיים האחרונים הוא מציין כי כואבת לו השן בצד (שן אחרת לגמרי, שרחוקה מהשן שהשחירה).
האם יש מה לעשות, שהרי מדובר בשיניים חלביות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם שיני חלב מטופלות
ד``ר גלית כהן23/08/2010שיני חלב נשארות בפה עוד שנים רבות, השקדמיות עד גיל 6-8 והאחוריות עד גיל 11-13 לערך.
לאחר חבלה בשיניים קדמיות קורה פעמים רבות שהשן משחירה, בשל דימום פנימי בתוך השן, לעיתים צריך טיפול ופעמים רבות רק מעקב.
כאב בשן אחורית מעיד אולי על חור, ואם כך ודאי מצריך טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום, מודאג..אלון22/08/2010
אני בן 24 עוד מעט 25. כשהייתי קטן בערך גיל 10, עשו לי במשך תקופה מסויימת כ6 סתימות אמלגם בשיניים האחוריות. אני מאד חושש, עקב הכמות הרבה, שהכספית פגעה בי במהלך\אחרי הטיפול ובמצטבר במשך השנים. מה אתם אומרים? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון
אלון22/08/2010יש לי כ9 סתימות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרעלת כספית
ד``ר גלית כהן23/08/2010לא ידועים מקרים של הרעלת כספית כתוצאה מסתימות, גם הרבה יותר מ-9 וגם ליותר שנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני לא מדבר על הרעלה
אלון23/08/2010אני מדבר על נזק ולו קל ביותר, האם קיים? מה עדיף, להחליף סתימה ולהסתכן בחשיפה מרוכזת בעת ההחלפה או להשאיר אותה ולהחשף בהדרגה כל החיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ידוע על שחרור כספית מסתימה קיימת
ד``ר גלית כהן23/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמעתי ממקורות אחרים אחרת
אלון23/08/2010Scientists agree that dental amalgam fillings leach mercury into the mouth, but" studies vary widely in the amount."
מתוך ויקיפדיה באנגלית, הערך Dental amalgam controversy* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סתימה לבנהשרון22/08/2010
שלום,
החלפתי לאחרונה סתימה לבנה בשן אחורית. את הסתימה המקורית, למיטב זכרוני, עשיתי בשנות ה-80. רופאה השיניים טענה כי זה לא יכול להיות, אז לא היו סתימות לבנות. אני זוכרת (הייתי ילדה) שזה היה משהו חדשני וגם עלה לא מעט. מעבר לכך שאחרי שנות ה- 80 לא היו לי חורים חדשים ולא עברתי טיפולי שיניים מלבד החלפת סתימה אחת (בשן אחרת). לפני כ- 8 שנים רופא שיניים בבדיקה אמר לי שאני אצטרך להחליף את אותה הסתימה בעתיד, אבל לא כדאי לעשות זאת כיוון שזה יכול יצור מצב של טיפול שורש, חיפשתי און ליין מידע על ההיסטוריה של סתימות לבנות ומלבד העובדה שהן בשימוש כ- 30 שנה (המגזין להיסטוריה דנטלית), לא מצאתי שום חומר קריאה בנושא.
אשמח לדעת איפה אוכל לברר מתי החל השימוש בסתימות לבנות בארץ.
אשמח למידע בנושא
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתימה לבנה
ד``ר גלית כהן23/08/2010יש סתימות לבנות מחומרים המיועדים לשיניים קדמיות, הנמצאים בשימוש כבר עשרות שנים, וחומרים המיועדים לשיניים אחוריות פחות זמן. החומרים והשימושים כל הזמן משתנים ומ תחלפים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן בינה חמישית?!טל22/08/2010
שלום רב.
בשנה האחרונה עקרתי את כל 4 שינה הבינה שבפה.
את שיני הבינה העליונות לפני חצי שנה ואת התחתונות לפני כשנה.
אך כעת יש לי סימפטומים כפי שהיו לי כשרק בחלו לצמוח לי שיני הבינה .
כאבים בלסת העליונה והקרנות כאבים לעבר אוזן ימין.גם עליה קלה בחום הגוף.
מה זה יכול להיות?
יכול להיות שהרופא לא עקר את השן כמו שצריך והשאיר שם חתיכה של שן שמנסה לבקוע החוצה?
אשמח אם תענו במהרה כי אני ממש סובלת מכאבים...
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב שיניים
ד``ר גלית כהן23/08/2010כאב דומה לבקיעת שיני בינה יכול להגרם מבעיות שיניים אחרות ולא רק מבקיעת שיני בינה.
לשאלתך הספציפית, אכן יש לעיתים יותר שיני בינה, אך אני מניחה שהרופא שעקר את שיני הבינה היה רואה זאת בצילום ומיידע אותך.
כמו כן, אחרי עקירות לעיתים חלק מהעצם מאבדת אספקת חמצן, והגוף פולט את "חתיכת העצם" אח"כ החוצה והתחושה היא כשל בקיעת שן נוספת.
בכל מקרה מצריך בדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




