מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צחצוח לאחר ארוחהR28/09/2010
אני משתדל לצחצח שיניים לאחר כל ארוחה. לאחרונה נאמר לי (לא ידי גורם מקצועי) שרצוי לא לצחצח בחצי שעה הראשונה שלאחר הארוחה אלא רק אחריה, וזאת כדי לא לפגוע בשכבה המגינה על השן.
אני לא כל כך הבנתי את העניין אבל רציתי לדעת האם זה נכון.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צחצוח לאחר ארוחה
ד``ר גלית כהן29/09/2010צחצוח לאחר כל ארוחה הינו הרגל מצויין. אולי מה שאמרו לך היה שלאחר מזון חומצי יש להמתין חצי שעה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הם מאכלים חומציים?
ליאור04/10/2010מוצרי חלב נחשבים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הם מאכלים חומציים? - תגובה
ד``ר גלית כהן12/10/2010הכוונה אינה למוצרי חלב.
חומצי הכוונה לאנשים המוצצים לימון למשל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה לעצה דחופהטליה28/09/2010
שלום רב,
אני בת 31 וסובלת מבולימיה קשה במשך כמה שנים (ונמצאת בטיפול)
כתוצאה מההקאות התכופות השיניים שלי שהיו יפות מאוד, מאוד ניזוקו. הן הצהיבו, התפוררו מעט, ונעשו מאוד דקות.
אני מאוד חוששת!
אחרי כל הקאה אני משתמשת במי שטיפת פה עם פלואוריד, ובמשחת שיניים לשיניים רגישות.
האם זה נכון להשתמש מספר פעמים ביום במי שטיפת פה המכילים פלואוריד?
האם יש משהו נוסף שאני יכולה לעשות כדי למזער את הנזקים? כמו ציפוי להגן על השיניים או משהו בסגנון?
אודה לכם מאד על כל עצה טובה.
בברכת שנת בריאות ושלום,
טליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות תכופות ונזק לשיניים
ד``ר גלית כהן29/09/2010אין פתרון קסם. ההקאות הן חומציות וגורמות לעיכול חומר השן. דוקא צחצוח חזק מייד לאחר ההקאות , גם לא טוב, כי מופעל כח על השן כשהיא הכי חשופה. עדיף להמתין מעט לפני הצחצוח.
פלואורידים עוזרים קצת, כפי שאת יודעת. אבל רק שינוי ההרגל יפסיק ממש את הבעיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיאליס וטיפול שינייםצביקה28/09/2010
שלום רב,
האם נטילת כדור סיאליס (20 מ"ג) באותו יום שיש לי טיפול שיניים יכול להתנגש עם משהו בו (הרדמה, טיפול שורש, עקירה וכו')?
אני מפחד כי מפאת נטילת כדורי סיאליס יקרה לי משהו אצל רופא השיניים, במיוחד בכל הקשור לסוגי זריקות ההרדמה שלפני סתימה או טיפול שורש. האם יש מקום לחרדותיי?
רב תודות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין בעיה
ד``ר גלית כהן28/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגלית, תודה רבה!
צביקה28/09/2010הרגעת אותי מאוד כי הייתי לחוץ (יש לי היום טיפול שיניים).
ושאלה נוספת ברשותך,
בתיק הרפואי שלי במרפאת השיניים הייתי צריך לכתוב אם אני לוקח תרופות באופן קבוע.
איני לוקח דבר באופן קבוע למעט סיאליס. עד כמה זה קריטי לציין זאת בתיק הרפואי? לא כ"כ מתחשק לי שזה יופיע שם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגלית, תודה רבה!
צביקה28/09/2010הרגעת אותי מאוד כי הייתי לחוץ (יש לי היום טיפול שיניים).
ושאלה נוספת ברשותך,
בתיק הרפואי שלי במרפאת השיניים הייתי צריך לכתוב אם אני לוקח תרופות באופן קבוע.
איני לוקח דבר באופן קבוע למעט סיאליס. עד כמה זה קריטי לציין זאת בתיק הרפואי? לא כ"כ מתחשק לי שזה יופיע שם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשוב לי......מעיין27/09/2010
שלום!
כבר תקופה ארוכה יש לי בעיה עם 2 שיני בינה שלא צומחות ועושות לי דלקות חוזרות כל חודש חודשיים...בעבר הייתי לוקחת אנטיביוטיקה אבל זה פשוט לא בריא אז ניסיתי להשתמש בקורסודיל וזה עזר...אני בנתיים מנסה להימנע מעקירה (כי אלה 2 שיני בינה תחתונות שקורובות מאוד לעצב) אז אני משתמשת מדי פעם בקורסודיל
השאלה שלי היא כזאת- אני יודעת שלאחר 10 ימים בערך אסור להשתמש בו ברצף כי הוא צובע את השיניים..השאלה שלי היא באיזה תדירות מותר להשתמש בו לאחר שאני מסיימת טיפול בו של 10 ימים? האם אחרי חודש שוב להשתמש בו למשך 10 ימים זה בסדר? מה התדירות המותרת?
שאלה נוספת..אמרו לי לעקור את השיניים רק אצל רופא כירוגי מומחה בבתי חולים. הייתי בכרמל אבל הרגשתי שם פשוט מפוחדת, היה נראה שם שוק היחס מהרופא לא היה אישי והיה די מגעיל אפילו ואני כמובן מעבר להכל אני מפחדת מפגיעה בעצב...מה אני יכולה לעשות? אני לא רוצה לחזור לכרמל אבל אני חייבת לעקור את השן הזאת...... בית חולים רמבם נחשב לטוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פני למומחה לכירורגיה פה ולסת
ד``ר גלית כהן28/09/2010בבי"ח או במרפאה פרטית. יש הרבה מאד מומחים לכירורגיה פה ולסת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יצאה לי סתימה מהמקוםעמית27/09/2010
שלום חברים,
כשהייתי בצבא בשירות קבע עשיתי סתימה- מאמין לפני כשנתיים בערך
עשיתי סתימה שנראית כמו גוש ברזל כהה (שחור).
אתמול נסעתי לצפון לעסתי מסטיק והסתימה יצאה מהמקום,
נלחצתי מהעניין- מה עושים עכשיו? המקום יכול להזדהם?
מה מומלץ לעשות?
תודה מראש :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפנות לרופא שיניים
ד``ר גלית כהן28/09/2010ולעשות סתימה חדשה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה דוקטור!
עמית28/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך אפשר להרגיע כאב בשן עד לטיפול?ליאור26/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
כאב
ד``ר עדי אריאלי26/09/2010שלום קים,
איני יודע מהו המקור לכאבים אך כדאי להתקשר למרפאת השיניים ולבקש להתקבל לעזרה ראשונה דחופה. באופן כללי משככי כאבים וניקיון הם הפתרון הכי טוב שאני יכול להציע עד לטיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיגת חניכייםדניאל26/09/2010
שלום,
מעל 2 שיניים התרחשה אצלי נסיגה של החנייכים וחשפה חלק מהשן (צוואר השן קוראים לזה?!). רופאת השיניים שלי אמרה שאין מה לעשות, ומרחה לי איזשהו חומר שהפסיק את הכאב והרגישות לחום/קור. אז אומנם אין כרגע כאב או תחושה מיוחדת...
אך האם ניתן להחזיר את החניכיים למצבם המקורי? טיפול כלשהו מומלץ במצב כזה?
דרך למנוע החמרה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסיגת חניכיים
ד``ר עדי אריאלי26/09/2010שלום דניאל,
הסיבות לנסיגת החניכיים הן רבות החל ממחלת חניכיים, ציחצוח אגרסיבי, שחזור או כתר לא תקינים ועוד. ללא בדיקה איני יכול להמליץ על טיפול ועל מניעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת חניכיים בזמן הריוןריטה26/09/2010
שלום,
שן הבינה שלי התחילה לצמוח ונפער כבר חור די גדול. אחרי צילום שנעשה הרופא החליט שהשן לא יכולה לצאת בפני עצמה ושבגלל ההריון אני צריכה לחכות קצת. זה היה לפני 5 שבועות. ביומים האחרונים הכאב באזור בלתי נסבל ואני חוששת שיש לי דלקת כי הרבה אוכל נכנס בחור. רופא המשפחה רשם לי מוקסיפן ואמר שזה בטוח לתינוק.
האם יש סכנה לעובר במידה ואני לא מוציאה את שן הבינה באופן מיידי?
תודה,
ריטה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן בינה והריון
ד``ר עדי אריאלי26/09/2010שלום ריטה,
כעיקרון טיפולי השיניים המבוצעים במהלך הריון הם רק טיפולים דחופים שאינם אלקטיביים ועדיף לבצעם בטרימסטר השני. אם אפשר לדחות את הטיפול אז דוחים.
זיהום משן בינה כלואה שלא נפתר באמצעות ניקוי מקומי לרוב מחייב עקירה.
כל זיהום אקוטי אינו בריא לא לאם ולא לעובר ויש להעריך את הסיכוי לחזרת הזיהום במהלך ההריון ובהתאם לכך להחליט אם לעקור או להמתין.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמון ברופאי שינייםלנה25/09/2010
שלום רב! הנני מעוניינת להתחיל טיפולי שיניים ושיקום פה במרפאת כללית סמייל של קופת חולים כללית. וקיים בי פחד שרופאי שיניים לא מנקים אחרי כל חולה את הכלים הנמצאים אצלו על השולחן כלומר אותה מראה קטנה אותה רופא מכניס לפה של כל מטופל עוד לפני שהוא מתחיל טיפול. השאלה איך ניתן לבדוק אם הכל נקי? האם יש בקרה על זה?זה כולל ברגים קטנים שמחברים אותם למקדחה ומנקים את השיניים. היום ישנה מודעות להדבקה בוירוסי הצהבת B ו C ולכן יש את הפחד. אשמח אם תענו לי בהקדם האפשרי. תודה,בכבוד רב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צר לי שאין לך אמון
ד``ר גלית כהן25/09/2010ככלל ישנן ככלל הקפדה על מניעת העברת זיהומים שהם כללים אוניברסליים, וכל מרפאה שאני מכירה מקפידה עליהם. קשה לי להאמין שיש מרפאה שלא מחליפה / מחטאת כלים בין מטופלים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דבק - בכתראור25/09/2010
1. האם ניתן להוציא כתר שהודבק עם דבק קבוע לפניי שבועיים לשן לאחר סתימת שורש ?
2. כיצד מתבצע ?
3. הכתר הודבק לפניי עם דבק זמני ונפל ) המטרה שהודבק בדבק זמני כי היה לי רגישות בשן בה נעשה טיפול שורש וכיום החמיר. כיצד אפשר לטפל בשן כיום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדבקה קבועה
ד``ר גלית כהן25/09/2010אם אכן הכתר הודבק ע"י אחד הדבקים ה"חזקים" ברפואת שיניים הנקראים "דבק קבוע". הרי שהכתר לא ניתן להורדה, אלא ירד רק ע"י חיתוך הכתר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרופא שיניים לא מחזיר את צילומי הctשירן24/09/2010
האם מותר לו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילומים
ד``ר עדי אריאלי24/09/2010שלום שירן
על פי חוק הצילומים הם שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפרים לאחר עקירה כירורגיתאביעד23/09/2010
לפני 5 שנים עקרתי שן בינה תחתונה כלואה, במרפאה פרטית, וזכור לי שעשו לי שני תפרים בצורת X.
אתמול עקרו לי את השן המקבילה, כלומר התחתונה בצד השני, במרפאה אחרת.
הסתכלתי במראה וראיתי שהרופא עשה לי רק תפר אחד.
האם יכולה להיות השפעה על הריפוי? האם יתכן כי המקום לא יתאחה בצורה אחידה?
אודה לתשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפרים
ד``ר עדי אריאלי24/09/2010שלום אביעד,
התפירה היא לפי הצורך ויכולה להיות שונה מאתר עקירה אחד לשני.
החלמה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב לאחר טיפול שורש בשינייםנבי23/09/2010
האם ייתכן כי לאחר סתימת שורש הכאב מקרין לשיניים אחרות שלא עברו של טיפול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול שורש
ד``ר עדי אריאלי24/09/2010שלום נבי
לאחר טיפול שורש יש לעיתים כאב או רגישות שעשויים להמשך עד מספר שבועות ואין הדבר מעיד בהכרח על בעייה. אם הכל תקין הרגישות תחלוף.
החלמה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי תופת בלתי מוסבריםשרית22/09/2010
לפני כשלושה ימים התחלתי לסבול מכאבים עזים בשתי שיניים טוחנות אחוריות בצד ימין למעלה, רופאת השיניים לא מצאה דבר גם לאחר עיון בצילום פנורמי שעשיתי כמו כן, רופאה המתמחה בכירורגית שיניים לא ראתה דבר. הכאבים לא פסקו והם מתבטאים בעיקר בשתייה של משקאות חמים, ואני מטפלת בג'ל שנתנו לי למרוח על איזור החניכיים, וזה מרגיע. מה יכולה להיות הבעיה שממנה אני סובלת אם הרופאים לא מצאו דבר? בנוסף אני חשה מידי פעם כאבים גם בלסת התחתונה בצד ימין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרפאת כאב
ד``ר גלית כהן23/09/2010יש מרפאות בהדסה ובאוניברסיטת ת"א לכאבי פנים ולסתות. הם עוסקים בדיוק בזה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משכחי כאבים אחרי עקירה כירורגיתאביעד21/09/2010
שלום,
עקרתי היום שן בינה. האם ניתן לקחת אדוויל או שכדאי לקחת משהו אחר?
אני יודע שיש חשיבות למנוע דילול הדם, על מנת שיוותר כריש דם באזור העקירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיכוך כאבים
ד``ר עדי אריאלי22/09/2010שלום ישראל,
ניתן לקחת אדוויל (אם אין רגישות כמובן לתרופה זו)
החלמה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




