מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נפילת סתימה משן בינהרונית16/10/2010
נאמר לי ע"י רופא שיניים שעליי לעקור את השן ולפני כן לעשות צילום פנורמי , האם אין מנוס מכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפילת סתימה משן בינה - תגובה
ד``ר גלית כהן18/10/2010תלוי מה מצב השן. אם היא ברת הצלה או לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובתך עזרה לי, יש לי עוד שאלה...אירית16/10/2010
אני מודה לך ביותר על תשובתך לשאלתי הקודמת.
שאלה נוספת שאני מתחבטת בה היא בעניין הצעת מחיר בטיפולי שיניים.
האם הצעת מחיר ראוי שתינתן באופן מפורט ובכתב? או שגם הצעת מחיר לא מדויקת הניתנת בעלפה היא תקינה בהנחה שהמחירים המדויקים יתבררו בהמשך הטיפול.
ברצוני לציין שמדובר בגשר חדש קבוע ובגשר זמני לפני כן ואולי יתווספו שחזורים של טיפולי שורש וטיפולים נוספים. נעשה צילום סטטוס אבל עדיין לא הוסר הגשר הנוכחי.
בתודה ובהערכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובתך עזרה לי, יש לי עוד שאלה... - תגובה
ד``ר גלית כהן18/10/2010תלוי ביחסים בינך לבין הרופא ובמורכבות הטיפול
אם יש טיפו ארוך וממושך, יש יתרון להצעה כתובה, ע"מ שלא יתפתחו חילוקי דעות בעתיד. אבל אין פה נכון / לא נכון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם סתימה בשיני חלב גורם לנזק ?גילי15/10/2010
שלום רב ,לבני בן 5 ישנם 3 חורים בשיניים התוחנות.
שמעתי מחבר - שסתימות שנעשו לבת שלו ב 2 שיני חלב (אצל 2 רופאים שונים) גרמו לזהום או דלקת בשיניים , וכתוצאה מכך נאלצו לעקור את 2 השיניים.
החבר אמר שרופא שיניים אחר המליץ להם לא לבצע שום סתימה ולחכות מספר שנים עד שהשן תנשור מעצמה
האם זה נכון שלא ממולץ לבצע סתימות בשיני חלב ? והאם כדאי לחכות עד לנשירת השן מעצמה ?
תודה מראש
גילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם סתימה בשיני חלב גורם לנזק ? - תגובה
ד``ר גלית כהן15/10/2010סתימה בשיני חלב אינה גורמת לדלקת או לנזק.
המקרה שתארת מתאים למקרים של סתימות עמוקות, קרובות לעצב שיכולות להתפתח לטיפול שורש. העצב בשיני חלב קרוב יותר והמקרים קורים.
לעומת זאת אם מוקדי עששת לא יטופלו ודאי שיגיעו לשורש ובהמשך לצורך בעקירת השן. המקרים היחידים שממתינים לנשירה הם בגיל הקרוב לנשירה. סתימה בשן שעומדת ליישור תוך מספר חדשים יכולה להיות מיותרת. וגם זה בהסתייגות, כי לעיתים העששת פונה לכוון שן קבועה ועלולה להדביק את הקבועה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קליטת שתליםאורי15/10/2010
מתי ניתן לדעת אם שתלים נקלטו? האם צריך לחכות אמנם 6 חודשים ללסת עליונה ו- 3 ללסת תחתונה? האם לא ניתן לדעת במועדים מוקדמים יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קליטת שתלים - תגובה
ד``ר גלית כהן15/10/2010התהליך הביולוגי של בניית העצם אורך מספר חדשים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בעניין הדבקת גשר קבועאירית15/10/2010
שלום רב,
אני שוקלת מסיבה אסתטית להחליף גשר המודבק על כל הלסת העליונה (יש לי שמונה שיניים בלבד הנושאות את הגשר בהצלחה 20 שנה). הבעיה היא שכשהודבק הגשר הנוכחי
הדבק השתחרר בצד אחד כעבור שנה והיה צורך לחתוך את הגשר כדי להדביק את חציו מחדש. הדבר גרם להתרחקות שני הגשרים זה מזה ולצורך בטלאי לא יפה. איך אפשר למנוע השתחררות הדבק אם יודבק בפי גשר חדש? האם ניתן להבריג את הכתר האחרון למבנה השן? האם קיימים פתרונות חדשים ויציריתיים לבעיה כזו?
תודה על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בעניין הדבקת גשר קבוע - תגובה
ד``ר גלית כהן15/10/2010אם הגשר מותאם היטב ללא "ריקוד" על השיניים המאחזות, לא צריכה להיות בעיה של שטיפת דבק.
כמו כן יש היום מערכות הדבקה חדשות שלא היו קיימות לפני 20 שנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה יותר טוב סתימה לבנה או אפורה?שרית15/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
מה יותר טוב סתימה לבנה או אפורה? - תגובה
ד``ר גלית כהן15/10/2010אין יותר או פחות טוב. יש לבחור לפי מה מתאים לכל מקרה ומקרה.
ככלל מנסים היום לבצע סתימות לבנות היכן שניתן . היתרון של סתימות לבנות נובע שיכולות החומר המרוכב להצמד ולחזק קירות שן קיימים. יש אפשרויות תיקון עם אותם חומרים וכמובן היתרון האסתטי. אבל ביצוע סתימה לבנה מצריך יובש מלא ושת"פ מצד המטופל. כך שיש מקרים בהם לא ניתן לבצע סתימה לבנה טובה ואז נבחר סתימה אפורה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלבנת שיניםנעמי לאמעי15/10/2010
שבועיים לאחר הלבנת שיניים שעשיתי במרפאה באמצעות אור כחול היבחנתי שינוי בראיה שלי כלומר ראיתי פס עדין אפור חשוב לי לציין כי במהלך הטיפול הרכבתי משקפיים כהות האם יש קשר בין הדברים ומה כדאי לי לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שינים - תגובה
ד``ר גלית כהן15/10/2010האור המשמש להלבנה אינו מכוון באף שלב של הטיפול לכוון העיניים. כך שאלא אם כן האור כוון לא נכון, לא צריכה להיות כל השפעה.
בכל מקרה מומלץ לפנות כמובן לרופא עיניים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גשר בצד שמאל למטה בשלש השינייםנאוה13/10/2010
שלום רב
אני בת 54 לפני כשנתיים התחלתי טיפול בהדסה עין כרם בשן אחת לפני אחרונה למטה מצד שמאל - היו לי כאבים נוראים שהקרינו לראש ולאוזן בסוף החליטו שצריך לעקור אותה.
עזבתי את הדסה ואחרי שלושה חודשים שהמקום הבריא החלטתי לטפל אצל רופא אחר ד"ר שרון קנצוקר - הגענו להסכמה לעשות גשר - היא עשתה לי גשר של שלש שיניים אחרונות - לתקופת מה לא הדביקה אותו באופן קבוע כדי שהתרגל - לאחר שהדביקה אותו באופן קבוע החלו להיות כאבים חזקים באזור שהקרין לראש ולאוזן היא אמרה שצריך טיפול שורש בשן שליד אך ללא שינוי המשיכו הכאבים - היא החליטה שהיא מוציאה את הגשר ותעשה לי גשר חדש.
הייתי רוצה לדעת מדוע יש לי כאבים כאלה וממה הם נובעים.
והאם יש אפשרות לעשות סי.טי. כדי לדעת מה הבעיה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גשר בצד שמאל למטה בשלש השיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן13/10/2010צר לי, אבל לא ניתן להגיע לאבחנה ללא בדיקה מסודרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב שיניים בהריון- דחוף!מי13/10/2010
אני בטיפול אורתודנטי שהחל לפני הכניסה להריון, כעת אני בשבוע 12+
ובימים האחרונים מרגישה כאב בשן שעליה יש הדבקה והיא מטופלת (עם סתימה)
לא ברור לי אם הכאב קשור לשן עצמה או לטיפול האורתודנטי, אבל הכאב חזק.
האם ניתן לצלם ולבדוק את מצב השן?
ניתן לעבוד טיפול במידה ויש בעיה בשן?
האם רופא שיניים מסוגל לטפל בשן בעת טיפול אורתודנטי?
אשמח לתשובתך בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב שיניים בהריון- דחוף! - תגובה
ד``ר גלית כהן13/10/2010ניתן לצלם, כמות הקרינה היא קטנה ודאי אם הצילום דיגיטאלי.
רופא יבדוק וידע לאתר את הכאב.
ניתן לעבור טיפול שיניים בהריון.
ניתן וחשוב לטפל במהלך הטיפול האורטודנטי. אם המכשור יפריע, יורידו אותו ליום הטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתריםאיציק12/10/2010
שלום אני צריך לעשות שתי כתרים 11 ו12 האם רצוי לחבר בניהם או לעשות כל כתר בודד תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתרים - תגובה
ד``ר גלית כהן13/10/2010תלוי במצב השיניים.
אם לשיניים תמיכה טובה, עדיף בודדות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית חניכייםבן חילף12/10/2010
בס"ד
שלום,
מזה זמן רב הנני סובל מדימום בחניכיים. אני מחליף משחה ומברשת כל חודשיים מקפיד לצחצח כל יום וגם מעביר חוט דנטלי מידי פעם, אבל הדימום לא נפסק. פרט לכך, עשיתי יישור שיניים ובשתי הטוחנות המקבילות נוצר רווח בעקבות הטבעת שהוכנסה לשם ויש גם נסיגת חניכיים באותן שיניים. לאחרונה גיליתי שיש לי מחסור בויטמין די אז צרכתי בעזרת הרופא המון אבל עדיין אני סובל מדימומים ברמה שאפילו אם אני מעביר אוויר בין השיניים נגרם דימום. מה יכולות להיות הסיבות לכך? , מה ניתן לעשות? יש אפשרות לסדר את נסיגת החניכיים בטוחנות?
תודה מראש,
בן חילף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית חניכיים - תגובה
ד``ר גלית כהן13/10/2010דבר ראשון לפנות לרופא לבדיקה ולשיננית לניקוי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלבנת שינייםתום12/10/2010
שלום
האם הלבנה בטכנולוגיה שנקראת "אור כחול" זה אותה טכנולוגיה של LED ? ואם לא, מה ההבדל ביניהם?
כמו"כ רציתי לדעת האם הן מחממות את השיניים בתהליך ההלבנה (כמו הלייזר) ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן13/10/2010אור כחול הוא שם עממי ל- LED. גם הלייזר בעבודה נכונה לא מחמם את השיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חידוש טיפולי שורשכוכבה12/10/2010
שלום רב.
שאלתי, האם חידוש טיפולי שורש חובה לבצע אצל מומחה לטיפולי שורש?
אני בת 37, בעלת כתרים של למעלה מ-10 שנים.
מבוטחת בחב' הפניקס, ביטוח שיניים.
הגעתי לבדיקת שיניים במרפאה של רופא שיניים פרטי (שטופלתי שם לפני 5 שנים, בטרם הייתי מבוטחת). בצעתי כעת צילום סטטוס, ורופא השיניים אמר שיש חורים גדולים ורקבונות גדולים, וייעץ לי לגשת למומחה לטיפולי שורש. הצעת המחיר שקיבלתי גבוהה מאוד.
אינני יודעת האם יש אלטרנטיבה אחרת למעט מומחה לטיפולי שורש, או האם כדאי לבצע חידושי טיפולי שורש אך ורק אצל מומחה לטיפולי השורש.
ממתינה למענה. תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חידוש טיפולי שורש - תגובה
ד``ר גלית כהן13/10/2010למומחה לטיפולי שורש ניסיון, ידע ולעיתים גם ציוד, ספציפיים יותר מלרופא שיניים כללי. אין חובה לפנות למומחה. כשהטיפול מורכב או מסובך יותר החשיבות בפנייה למומחה עולה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבירת שינייםרות12/10/2010
בני שבר שתיי שיניים בברכה לפני 3 שנים מאחר וכל פעם נשברת לא השן זה מצריך המון כסף לטיפולים אני יכולה לקבל החזרים מהביטוח של בית הספר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבירת שיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן12/10/2010יש ביטוח של משרד החינוך המכסה חבלות בשיניים קדמיות. פני למזכירות ביה"ס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורש יקר מאודיעל12/10/2010
עשיתי טיפול שורש עם שלוש תעלות לבני בן ה-12 ולאחר הטיפול הפקידה אמרה לי שזה יעלה לי 1500 שקל הייתי בשוק .הפקידה טוענת שזה לא הרבה, הטיפול עוד לא נגמר עכשו אני צריכה ללכת למשהו שיעשה לו מבנה והלבשה.כי עד עכשו ב 1500 שקל הוא עשה רק טיפול שורש וסגירה עם סתימה זמנית האם זה נורמלי או הגיוני לגבי המחיר , ולגבי שיטת הטיפול ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול שורש יקר מאוד - תגובה
ד``ר גלית כהן12/10/2010המחיר נשמע הגיוני מאד, טווח מחירים של מומחים לטיפולי שורש גבוה עוד יותר . כמו כן טיפול שורש בילדים בשיניים קבועות לעיתים מורכב יותר. ונכון יש להמשיך במבנה וכתר טרומי, שיוחלף בבגרותו בכתר חרסינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




