מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חרקית שיניים אצל ילדיםאסתי קדו03/11/2010
שלום ,
שמי אסתי ואני אמא לילדה בת 3 .
במספר חודשים האחרונים היא התחילה לחרוק שיניים אך לאחרונה המצב ממש מחמיר והחריקה מלווה בנחירות .
החריקה עד כדי כך חזקה שאני מתעוררת משינה .
אני מנסה להעיר אותה שזה קורה או לפתוח לה את הפה .
התיעצתי עם רופא ילדים אך לדבריו " זה שטיות וזה יעבור "
אני מאוד מודאגת אני מפחדת מנזקים ללסת או חמורים מזה .
אשמח לתשובה , פיתרון או למי עלי לפנות
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרקית שיניים אצל ילדים - תגובה
ד``ר עדי אריאלי03/11/2010שלום אסתי
חריקת שיניים היא תופעה נפוצה אצל ילדים ובמשנן נשיר. לרוב לא מטפלים בבעיה אלא אם היא נמשכת גם לאחר החלפת המשנן לקבוע. מומלץ לידע את רופא השיניים לשם מעקב אחר שינויים הנגרמים בשיניים כתוצאה מהשחיקה. ציינת גם תופעה של נחירת- מומלץ
להתייעץ עם רופא ילדים או אאג.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמים על חניכייםענת03/11/2010
שלום רב, לבתי, בת 10, הופיעו לאחרונה כתמים כהים על חניכיים עליונים, מעל שן קדמית. אציין שאין לה סתימות אמלגם, החלפנו את כל הסתימות בלבנות.
מה יכול להיות מקור התופעה? תודה על תשובכתם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתמים על חניכיים - תגובה
ד``ר עדי אריאלי03/11/2010שלום ענת,
הסיבות לשינויי צבע בחניכיים הן רבות ולעיתים מדובר בפיגמנצטציה פיזיולוגית בלבד. מומלץ להיבדק אצל רופא שיאפיין את אופי הצביעה והגורם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירה כירורגית של שן בינהסבטלנה02/11/2010
שלום !
לאחרונה אני עברתי עקירה כירורגית של שן בינה עליונה . רציתי לדעת אם זו החלטה נכונה לעקור שן בינה או עדיף לטפל בה ?
במה שונה עקירה כירורגית של שן בינה מעקירה רגילה של שן בינה ?
הרופא אמר לי שכתוצאה מעקירה של השן העליונה צריך גם לעקור את השן התחתונה , עד כמה זה נחוץ ? כמה זמן אפשר לחכות עם זה ? בנוסף הוא אמר לי שצריך לעשות צילום פנורמי במכון לפני העקירה של השן התחתונה וצילום רגיל במרפאה לא מספק , זה נכון ? יש לציין שלפני עקירת השן העליונה , הוא עשה לי צילום רגיל .
כמה שיני בינה יש בפה ?
שאלה אחרונה,אני סובלת מרגישות בשיניים לקור וחום,נאמר לי שזה כתוצאה מהיחלשות שכבת אימייל המגינה על השן.
אני משתמשת במשחת שיניים סנסודיין לשיניים וחניכיים רגישות.צחצוח שיניים עם מברשת רכה יכול לעזור לבעיה או שמברשת מדיום מספיקה ?
תודה מראש על המענה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה כירורגית של שן בינה - תגובה
ד``ר גלית כהן02/11/2010לעקירת שן בינה תחתונה חובה לבצע פנורמי, כי יש עצב בקרבה שאינו נראה מספיק בצילום רגיל. לעיתים מבקשים אפילו צילום סיטי.
בד"כ כשעוקרים שן בינה , עוקרים גם את הנגדית לה, כי שיניים עוברות בקיעת יתר.
אם יש נסיגת חניכיים מומלץ להשתמש במברשת שיניים רכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגשת חספוס בכתר מתכת חצי אצילהקבוקי02/11/2010
בשנה האחרונה הונח לי כתר ממתכת חצי אצילה בשן טוחנת.
לפני כיומיים התחלתי לחוש חספוס גס בחלק הכתר הפונה לפנים הפה.
מה הסיבה לכך, והאם ניקוי שיניים אצל שיננית יכול לטפל בכך?
האם יש מקום לפנות לרופא המטפל בדרישה להחליף את הכתר ללא תשלום נוסף?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגשת חספוס בכתר מתכת חצי אצילה - תגובה
ד``ר גלית כהן02/11/2010חספוס לא יכול להופיע פתאום.החרסינה לא משתנה.
יכול להיות שהחספוש הוא אבנית, או שבר של חרסינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה קטנה , גדולהפאני02/11/2010
לפני 5 שנים עשיתי טיפול שורש בשן תוחנת עליונה הרופא שביצע אותה עשה טעות ודחף לי את המילוי בתעלה גבוה מדי והגיע קרוב מאוד לסינוסים, עקב כאבים חוזרים ונישנים החליט רופא השניים החדש שלי שכדאי לעקור את השן( אני מטופלת בכללית סמייל) עקרתי את השן אבל הכאבים באים וחוזרים בכל פעם שאני קצת מקוררת או חולה ישר יש לי כאבי ראש ושיניים , בפנייה למרפאה הם טוענים שזאת לא הבעיה ואת המילוי אי אפשר היה להוציא בעקירה ולכן הוא נשאר שם ומן הסתם לא הוא הבעיה. אני אשממח אם תמליצו לי מה לעשות כי הכאבים הורגים אותי כאשר אני פונה לרופאת המשפחה היא מאבחנת את זה כסינוסיטיס ונותנת לי אנטיביוטיקה.. יש לציין שהכאבים הם חזקים יותר בלילה במצב של שכיבה. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה קטנה , גדולה - תגובה
ד``ר גלית כהן03/11/2010אכן נשמע כמו סינוסיטיס, אבל זה לא רציני לאבחן בעיה כזו ללא בדיקה וללא צילומים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלבנת שינייםג'יי01/11/2010
ערב טוב, אני ובן זוגי רוצים לעשות הלבנת שיניים לפני החתונה, רצוי לציין שאנחנו לא מעשנים או שותים קפה, אלה ההלבנה היא למטרת הרגשה נינוחה יותר.
קראנו הרבה בנושא והבנו שכמובן עדיף ללכת לרופא שיניים, אבל זה יקר מאוד.
קראנו באינטרנט שיש ערכה להלבנת שיניים, תבנית וג'ל שמתקינים על השיניים ?(למשל אצל חברת ביוטיפול וויט).
אשמח לדעת האם הערכות הללו באמת עוזרות ושוות את המחיר, והאם יש לכם המלצה נוספת בעניין.
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן03/11/2010רוב הערכות הנמכרות לציבור מכילות ריכוז נמוך יותר של המרכיב הפעיל ובהתאם התוצאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבצס בשן מלווה בחוםדניאל31/10/2010
בעקבות כאב בשן התפתחה לי נפיחות באזור הלחי, אותה הרופא אבחן כאבצס, והורה לי לקחת אנטיביוטיקה(אוגמנטין). לפני מס' שעות נוכחתי לדעת שיש לי גם חום(38.2). האם קיום חום גוף גבוה הוא שכיח במקרה של אבצס? ואם לא, מה ניתן לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבצס בשן מלווה בחום - תגובה
ד``ר גלית כהן03/11/2010חום יכול להצביע על התפשטות הזיהום, חזור לרופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורש שעברתידניאלה30/10/2010
שלום עשיתי לפני כשבועיים טיפול שורש 4 תעלות הטיפול ערך כשעה ורבע! שבוע ראשון שהיו לי כאבים רציניים בשן אחרי הטיפול, כעת עבר עוד שבוע והכאבים פחתו. אך יש לפעמים מן כאב קל,שעובר מהר יחסית אבל מרגישה אפשר לומר בכל יום מן כאב מסוים קליל שעובר. חזרתי אליהם בדקו לי את הצילום אמרו שהכל בסדר השטיפול שורש עבר בהצלחה.
האם זה בסדר שעברו שבועיים ויש כאבים עוד לפעמים?? הרי אחרי טיפול שורש לא אמורים להרגיש דבר בשן.
כבר עשו לי מיבנה על השן אני עכשיו עם כתר זמני.
אני רוצה גם לדעת אם משהו לא בסדר בסוף עם הטיפול האם אפשרי לתקן או אולי טיפול שורש חוזר למרות שכבר אני עם כתר זמני?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול שורש שעברתי - תגובה
ד``ר גלית כהן03/11/2010בהחלט תתכן רגישות לאחר טיפול שורש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן טוחנתדניאלה30/10/2010
שלום אני בת 24 רציתי לדעת לגבי כאבים בשן טוחנת בזמן האחרון, אציין שהשן עברה טיפול לפני המון שנים כשהייתי בגיל 15 או 17, זו הייתה סתימה רגילה, אני רוצה לדעת: 1. האם יש מצב שאני צריכה טיפול שורש היום לאור הכאבים?
2. אם עשו לי שם סתימה רגילה אז בזמנו, איך נגרם פתאום טיפול שורש? הרי השן כולה עם חומר שלא יכול להיכנס עששת לתוכה, הכל סתום, יש הגיון בדבריי שיכול להיווצר שורש ככה כשלא נכנס עששת? או שבעצם היו צריכים לעשות לי שורש מלכתחילה?
תודה על תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן טוחנת - תגובה
ד``ר גלית כהן03/11/2010בהחלט יתכן ששן עם סתימה ישנה ועמוקה תגיע בהמשך לטיפול שורש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נדנוד של שןלירון30/10/2010
האם יש סיכוי שהשן תיפול כאשר מנדנדים אותה כל יום בכל הזדמנות מבלי לשים לב, בעזרת הלשון , במשך הרבה הרבה שנים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נדנוד של שן - תגובה
ד``ר גלית כהן02/11/2010ודאי שזה לא טוב לשן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנדנוד של שן
לירון04/11/2010והאם היא תיפול בסוף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנדנוד של שן - תגובה
ד``ר גלית כהן08/11/2010מערכת האחיזה שלה (החניכיים) יפגעו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שןרון29/10/2010
אתמול ב-11 בבוקר עקרתי 2 שיני בינה- האחת למעלה ואחת למטה. עשיתי את העקירות האלה כבר פעם והכל היה בסדר. הרופא הסביר לי שיש סיכוי, אומנם קטן אך עדיין קיים, שבמקרה של פגיעה בעצב שקרוב לשיניים ארגיש כמו הרדמה קבועה של החלק השמאלי בפה.
לאחר 12 שעות קמתי בבוקר ההרדמה בכל המקומות פגה אך בלשון עדיין יש לי מן חוסר תחושה ממש קטן. האם יש לי ממה לדאוג או שזה נורמאלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירת שן - תגובה
ד``ר גלית כהן02/11/2010עקירת שן בינה תחתונה יכולה לגרום לפגיעה בעצב המעצבב את הלשון. הפגיעה יכולה להיות קלה וזמנית, או קבועה. בדיקה ומעקב בשלב זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חידוש טיפול שורשמור28/10/2010
לפני כ-5 שנים בצעתי טיפול שורש בשן אחורית ובה 3 תעלות. בבדיקה האחרונה שבצעתי אצל רופא שיניים בצבא הומלץ לי לבצע חידוש טיפול שורש מכיוון שהטיפול לא הגיע עד סוף השורש, ואיטום התעלות התבצע לא באופן מלא. בנוסף, באחת התעלות ניתן לראות כי ישנו חלק קטן ממכשיר שכנראה נשבר בתוך התעלה ונשכח שם.
כרגע אין כאבים בכלל בשן הזו, והשאלה שלי היא האם לבצע חידוש טיפול שורש עכשיו במסגרת הצבא, או שכל עוד אין כאבים לא לגעת בשן הזו
בתודה,
מור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חידוש טיפול שורש - תגובה
ד``ר גלית כהן02/11/2010מחייב בדיקה, יכול להיות שראו תהליך דלקתי בקצה השורש, או ממצא קליני אחר המחייב חידוש.
אם השן "שקטה" ואין שום סיבה קלינית לחידוש, לא חייבים לחדש , כי הטיפול קצר במעט.
מכשיר שבור בתעלה, יכול להשאר במקום שנים רבות. לא תמיד ניתן להוציא ולא תמיד צריך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שיניים בדרך מקוריתהמוטרד28/10/2010
שלום לך,
אני בן 21 ו2 השיניים הקדמיות שלי עקומות [נוטות לצדדים] אין לי זמן לעשות גשר כי אני צריך את הישור במיידי לצורכי עבודה. רציתי לדעת האם אפשר פשוט שרופא שיניים יוציא לי את 2 השיניים העקומות וישים במקומן 2 חדשות שיהיו ישרות?
וכמה דבר כזה צריך לעלות ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים בדרך מקורית - תגובה
ד``ר גלית כהן02/11/2010בברור אין לעקור שיניים בריאות.
כמובן שאידאלי זה יישור שיניים.
אפשרות נוספת היא ציפויי חרסינה, המאפשרים יישור עד מידה מסויימת, כמובן שמצריך בדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חור בשןורד28/10/2010
חסרה לי שן למאלה ורופא שיניים אמר לי לעשות השתלה. מה תופעות לוואי בעתיד שיש השתלה ? ואם לעשות גשר? איזה טיפול כדאי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חור בשן - תגובה
ד``ר עדי אריאלי28/10/2010שלום ורד,
ההחלטה אם לעשות גשר או שתל תלויה ב: כמות ובאיכות העצם הזמינה- אם רוצים לבצע שתלים, ומאידך במצב השיניים הסמוכות- אם רוצים לבצע גשר. שני הפתרונות טובים ובלבד שהם מתאימים למצב הקליני בפה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיצד ניתן לטפל בשקיפות בקצוותdaniel27/10/2010
השיניים (נראה לי שזה שחיקת אימייל) האם זה הפיך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיצד ניתן לטפל בשקיפות בקצוות - תגובה
ד``ר עדי אריאלי28/10/2010שלום דניאל
שקיפות בשיניים לרוב נגרמת כתוצאה משינוי בהרכב חומר השן שהוא מולד או נרכש עם הזמן. שחיקה לרוב אינה גורמת לכך. יש לברר מדוע יש שקיפות, ואם רוצים להעלים את השקיפות ניתן לעשות זאת באמצעים שיקומיים כמו סתימה או ציפוי חרסינה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




