מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבים בשןמיכל24/05/2010
שלום,
אני בת 29 וכבר כ 4 חודשים שיש לי כאבים באזור של 2 שיניים שמופיעים בעיקר בלילה בשכיבה במיטה
אבל גם ביום לפעמים.
העניין הוא שבבדיקת השיניים שעברתי לא נמצא כלום.
רציתי בבקשה לברר: האם בצילומי השיניים ניתן לראות גם את המצב מתחת לסתימות קיימות?
פשוט יש לי באזור סתימות ישנות מלפני הרבה שנים וחשבתי שאולי החור בהן כבר נעשה עמוק יותר
ומצריך טיפול שורש.
האם זאת יכולה להיות הסיבה לכאבים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב שיניים
ד``ר גלית כהן26/05/2010הכל יכול להיות, מחייב בדיקה עם צילומים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלרגיה לתכשירים דנטלייםעדי23/05/2010
שלום
לאחרונה ביצעתי תבחיני מטלית לבדיקת אלרגיה לתכשירים דנטליים ונמצאתי אלרגית לכרום ול-Methylhydroquinone. אשמח לדעת באיזה תכשירים דנטליים מצויים החומרים האלה והאם אלה תכשירים ביתיים (האם יש לי משהו כזה בבית שאני צריכה להיפטר ממנו?)?
בתודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלרגיה
ד``ר גלית כהן26/05/2010יש כמות אדירה של חומרים דנטליים. צריך ליידע את הרופא על האלרגיה לפני תחילת טיפול והרופא יידע להתאים את החומרים המתאימים.
לגבי חומרים ביתיים, רצוי לשאול את האלרגולוג, או את רופא המשפחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצת מוזראור22/05/2010
שלום לפני למעלה משנה עשיתי סתימות בשיניים ולפני שבוע הסתכלתי על השיניים שלי ויש על אחת השיניים הפנימות בצד החיצוני שחור כזה אני בטוח ב90אחוז שזה השחור הזה של הסתימה למה באותו שן עשיתי גם סתימה שיש בצד הלמעטה של שן זה ידוע רציתי לדעת אם זה נורמלי שיש בצד שנירראה לעין בצד החיצוני של השם את הצבע של הסתימה למה זה מאוד מכער לי את החיוך תודה אור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתימה
ד``ר עדי אריאלי22/05/2010אכן כן, סתימות מאמלגם (כסופות) לעיתים משתקפות מבעד לאמייל ונראות לעין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלבנת שינייםיובל21/05/2010
אני מעוניין לעשות הלבנת שיניים, אך יש לי כתם לבן (כתוצאה ממכה שקיבלתי בשן כשהייתי קטן) באחת השיניים הקדמיות העליונות. הבנתי שיש בעיה אם רוצים לעשות הלבנה במצב כזה.
יש טיפול שכן מאפשר לעשות הלבנה, על אף הכתם על השן?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנה
ד``ר עדי אריאלי22/05/2010כתם להן שנוצר כתוצאה מחבלה לא יעלם לאחר ההלבנה ויש סיכוי שאף יודגש יותר לאחר טיפול הלבנה. עדי להעלימו ניתן לסלקו ולבצע סתימה בצבע שן או למינייט בתלות בגודלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלבנת שינייםמאיה21/05/2010
שלום,
ביצעתי לפני קצת יותר משנה הלבנת שיניים באמצעות מזרקי NiteWhite 16%.
ההלבנה הייתה מוצלחת, לאחרונה הצבע קצת דהה, עדיין יותר לבן מבעבר אבל פחות לבן מלאחר ההלבנה.
יש ברשותי עדיין 2 מזרקים, ואת הסדים, רציתי לשאול האם ניתן להשתמש בהם שוב לאחר שנה ששהו במגירה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומר הלבנה
ד``ר עדי אריאלי22/05/2010בידקי את תאריך התפוגה שעל המוצר. לרוב יש למוצרי ההלבנה זמן מדף ארוך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבטוח שיש תאריך?
מאיה22/05/2010אני לא רואה על המזרקים או על הקופסה תאריך תפוגה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איפה מומלץ לאחסן מברשת שיניים ?מאור21/05/2010
עד כה שמתי את המברשת שלי בתוך שקית ניילון ועטפתי אותה עם השקית ...
אבל לאחרונה עלה בדעתי שאולי אני מאפשר סביבה נוחה לחיידקים והמקום הוא אינו אידיאלי ...
אז היכן מומלץ לשים את המברשת בין צחצוח לצחצוח ?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איחסון מברשת שיניים
ד``ר עדי אריאלי22/05/2010יש לאחסן את המברשת במקום יבש ומאוורר. רצוי ששערות המברשת לא יגיעו בשום דבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לעקירת שן (14) צריך להפסיק ליטולאלי20/05/2010
שבוע אספרין 75?! בגיל 52
וכמה זמן שן עקורה צריכה להתרפא עד שניתן לעשות שתל (כללית סמייל דורשים הפרדה)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אספירין
ד``ר עדי אריאלי22/05/2010לרוב אין צורך להפסיק מתן אספירין לפני כירורגיה דנטלית. אם הרופא בכל זאת ביקש להפסיק לקחת אספירין אז מדובר לפחות ב-3 ימים לפני הניתוח. אם נדרשת המתנה בין העקירה להשתלה אז ממתינים לפחות כחודשיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתך בחיך לאחר השתלהאייל יצחק20/05/2010
חתך בחיך עליון לאחר עקירה והשתלה + עצם
לאחר דימום מסיבי קיבלתי טיפול ושלושה תפרים אבל נשאר חור בין התפר להשתלה שרואים את העצם המושתלת
מה לעשות התפרים משתחררים? המשך טיפול?
רופא בחו"ל בתודה מראש אייל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתך
ד``ר עדי אריאלי22/05/2010איני יכול לענות ללא בדיקה. עלייך לגשת לרופא ולבדוק שאכן הריפוי תקין. החלמה מהירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתרנילי20/05/2010
עשיתי כתר והרופא אומר לי זה ממתכת חצי אצילה ולי זה נראה שזה ממתכת לא אצילה אצל מי אני יכולה לבדוק את זה אני בטוחה במאה אחוז שהוא עבד עלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתר
ד``ר עדי אריאלי22/05/2010אם הכתר מודבק קבוע אז לא ניתן לבדוק זאת. אם הכתר ניתן להסרה אז ניתן לבדוק את הרכב המתכות אך זה ידרוש את פירוקו ותצטרכי כתר חדש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוט דנטלי לאנשים עם ברזליםאבי19/05/2010
לרופאים שלום,
יש לי ברזלים בשיניים שמחזיקים אותן במקומן המסודר, לאחר טיפול אורתודונטי (במקום הפלאטות שהיו פעם.. אתם בטח יודע על מה אני מדבר).
הבעיה היא שחוט דנטלי תמיד נתקע לי בברזלים ולפעמים הם אפילו קורעים אותו. יש חוט דנטלי מספיק חזק שיעמוד בפרץ?
בברכה
אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אם יש ברזלים לא ניתן להעביר חוט
ד``ר גלית כהן19/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים אחרי סתימהענבר19/05/2010
שלום!
אני קצת מודאגת עקב טיפול שיניים שעברתי ואשמח אם תוכלו לייעץ לי.
לפני שבועיים עשיתי צילום של כל השיניים והרופא ייעץ לי על מספר סתימות ישנות שיש להחליפן. בצילומים לא נראו בעיות נוספות (חוץ משלוש שיניי בינה שעומדות לצאת).
לכן הרופא החליף לי סתימה ישנה (מכסופה ללבנה), לסת עליונה בין שתי שיניים.
כבר אחרי הסתימה הרגשתי שמשהו לא כשורה מאחר שלא יכולתי לאכול בלי לחוש כאב נקודתי באותה השן המטופלת (כאב לי רק כשנגסתי עם השן, מעין כאב פנימי וצורם).
חזרתי אל הרופא והוא שייף את הסתימה קצת. אחרי יומיים חזרתי אליו שוב משום שהכאב לא פסק. הוא אמר לי שהסתימה הישנה שלי מחולקת לשניים (כנראה סתימה גדולה בין שתי שיניים) וכאשר הוא חידש לי אותה הוא חידש רק חלק ממנה, לכן הוא החליט לעשות סתימה נוספת על החלק השני.
אתמול חזרתי אליו (שבוע אחרי שהוא חידש לי את הסתימה בפעם השנייה) שוב עם כאבים נקודתיים באותה השן והפעם הוא אמר שיכול להיות שהכאבים נובעים בגלל שלשן שיושבת בדיוק מתחתיה יש בליטה קטנה שכנראה מפעילה לחץ על השן הכואבת, ולכן הוא עשה לי ציפוי נוסף על הסתימה ושייף.
עכשיו אני מרגישה חוץ מהכאבים בזמן אכילה, יש לי כאבים באופן כללי באזור של השן ואני מפחדת שנעשה לי נזק.
(מקווה שהתיאור היה ברור...)
מה יכולה להיות הבעיה? האם זה נורמלי לחדש סתימות פעם אחר פעם? זה לא מזיק לשן? הרופא הציע לי לחדש את הסתימה כולה פעם נוספת, האם יש לי ממה לחשוש?
יכול להיות שהרופא הזיק לשן מכיוון שלא נתגלו בעיות קודם לטיפול וכמובן שלא היו כאבים?
אודה לכם מאוד על עצתכם,
תודה,
ענבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים אחרי סתימה
ד``ר גלית כהן19/05/2010בהחלט הגיוני שיש כאבים אחרי סתימה. החלפת סתימה יכולה להסתיים גם בטיפול שורש. איני יכולה לךענות לך לפי התאור מה יש לשן. אני מניחה שרופא שבדק קלינית יכול לענות הכי טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קראתי שיש הבדלים בין השתלת שיניים אמאי19/05/2010
שיש השתלת שיניים יותר טובה שקשורה למשתיל יותר טוב ושתלים דנטלים וסוג עצם טובה יותר אז מדוע רופא שיניים שלי אומר שלא משנה העצם והשתל הכול אותו דבר
מצד שני בפרוש באתר שקראתי רופאי השיניים מדרגים שתלים בהבדלים ואומרים ששתלים משוויץ או ארה,ב יותר טובים מה לעשות לפני ניתוח להשתלה כולל תוספת עצם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש הבדלים
ד``ר גלית כהן19/05/2010בין שתלים. יש הבדלים בין רופאים ויש הבדלים בין מרפאות. זה לא מוצר מדף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבדל בין שתלים
אוהד20/05/2010יש הבדל גדול בין סוגי השתלים השונים. ישנן חברות אשר מייצרות שתלם דנטלים עשרות שנים ובעלות מחקרים רבים ומגוונים,כגון : nobel, straumann,astra...
בארץ,רוב הרופאים עובדים עם שתלים מתוצרת מקומית כיוון והמחיר זול משמעותית מהחברות המובילות בעולם ויגידו למתרפא שהכל אותו הדבר,ההבל הוא בידי הרופא..וכו
מומלץ לשאול את הרופא איזה שתל דנטלי הוא שם לך ולבדוק באינטרנט את המוצר. מספיק לבדוק מספר מחקרים שעשו על שתלים אלה או אחרים על מנת לקבל חוות דעת ראשונית על טיב ואיכות המוצר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עברתי ניתוח השתלה ביום שישי אחרוןלאה18/05/2010
שלום לך
עברת ניתוח השתלת 3 שתלים בלסת עליונה בצד שמאל.
אין לי כאבים ,וזה מעט נפוח, אבל מצד שני יש לי תחושה בתוך הפה
כאילו בלוטות הרוק שלי עובדות שעות נוספות. כל מה שאני מכניסה לפה
נוצר לי הרבה רוק בפה כאילו שאכלתי חמוצים.
האם זה תהליך טבעי של התאוששות מהניתוח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשמע תקין לגמרי
ד``ר גלית כהן19/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרפאת חיוך השןש17/05/2010
האם משהו יודע - שמע משהו על רשת להשתלות שיניים בשם חיוך השן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפורום לא עוסק במרפאות פרטניות
ד``ר גלית כהן19/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 שתלים,2 עקירות..יחדיו?!אלי17/05/2010
אני בן 54 (נוטל אספירין 75.). אני צריך לעקור 2-3 שיניים וצריך 2 -3 שתלים. האם כדאי לעשות עקירות יחדיו ושתלים יחדיו ,לפחות במבחינת הכאבים לאחר הטיפול (לחסוך במספר הפעמים שזה אמרו לכאוב)...כלומר לעקור ביחד ואחרי כמה ימים לשתול יחדיו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לבן 54
לאה18/05/2010כן כדאי לעשות את העקירות ואת ההשתלה באותו יום.זה מה שעשיתי
ביום שישי אחרון והכל בסדר גמור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעקירות ושתלים ביחד
ד``ר גלית כהן19/05/2010ההחלטה לפי המצב הקליני. אם יש מספיק עצם ניתן לבצע יחד, אם הרופא לא ממליץ לבצע יחדיו, תפצל לשני טיפולים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתכוונתי 2-3 עקירות יחדיו ובחלוף
אלי19/05/2010ובחלוף זמן 2-3 השתלות יחדיו.זו כוונתי.. אז?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכל אפשרי תלוי במצב
ד``ר גלית כהן19/05/2010אפשר בהחלט כמה עקירות ביחד, אבל לפעמים אפשר גם את השתלים באותה הפגישה. אם זה מתאים קלינית אין כל בעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




