מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- באכ בשן עם כתררינת14/06/2010
ד"ר שלום
יש לי כאב בשן טוחנת תחתונה שעברה טיפול שורש וכתר
הכאב במיוחד בלילה ובזמן מגם השן קים גם כאב
הייתי אצל רופא שיניים שעשה צילום והוא לא ראה דלקת רק כתם שחור קטן שהוא אומר שניתן להתעלם מימנו
מה דעתך האם יכול להיות כאב ללא שום סיבה או שמתפתח משהו שיתגלה בשלבים מאוחרים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בכתר
ד``ר עדי אריאלי15/06/2010שלום רינת,
המקור לכאב יכול להיות מהשן או מהחניכיים. איני יכול לענות ללא בדיקה אך יש לאתר את מקור הבעיה ולטפל בהתאם. במצב תקין לא אמורים להיות כאבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת חניכייםkליה13/06/2010
יש לי דלקת בחניכיים מלווה בנפיחות וכאבים עזים.
שטיפות במי מלח ובקמומיל לא עוזרים. יש לי תור לרופא שיניים היום שלישי אחר הצהרים. גרה באזור השרון. האם תוכלו לעזור לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אם זה חריף
ד``ר גלית כהן14/06/2010פני מיידית לעזרה ראשונה אצל רופא אחר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CT לסינוסיםשמיל13/06/2010
שלום .
קיבלתי הפניה מרופא אף אוזן גרון לבדיקת CT היות והבדיקה האחרונה התבצעה לפני כ 8 שנים .
קראתי לאחרונה כתבה שעסקה בכך ש 4 % מחולי הסרטן בUSA הם כתוצאה מהבדיקות CT . האם אני צריך לחשוש מכך וביכולתי להימנע מבדיקה זו או שאין חשש לכך ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לכל טיפול יש יתרונות וחסרונות
ד``ר גלית כהן14/06/2010אכן CT היא בדיקה העושה שימוש ברמת קרינה גבוהה. לכן הרופאים מפנים לבדיקה זו רק כאשר היא נחוצה ולדעתם הרווח ממנה עולה על הסיכול שבחשיפה לקרינה.
אם אתה לא עושה בדיקה אתה נחשף לסיכונים הכרוכים בגילוי מאוחר של מחלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורש חוזר בשן קדמית עליונהדנה13/06/2010
לאחרונה התחלתי להרגיש מוזר בשן 12 שעברה בעבר טיפול שורש וכתר הרגשה כאילו היא חלשה וחשבתי שנופל לי הכתר, אך לאחר בירור אצל רופא שיניים התברר שיש דלקת ושצריך לעשות טיפול שורש חוזר, פניתי למומחה והוא אמר שהוא חושב שיש סדק בשן וצריך להוריד את הכתר כדי לראות אם אפשר בכלל לעשות טיפול שורש.
האם הכתר לא יישבר בהסרה או יסדוק עוד יותר את השן וזה יגרום לסיבוכים? או שהטיפול עצמו יכול לסבך את המצב?
אולי עדיף לעקור את השן ולעשות השתלה בלי להסתכן?
אם הדלקת לא כואבת ייתכן שיהיה אפשר לעשות השתלה מיידית בלי לחכות שהיא תחלים כדי שלא תהיה נסיגה בעצם וכדי שאני לא אסתובב בלי שן כמה חודשים?
האם השתלה קדמית נראת טבעית?
תודה רבה מראש על התשובה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכל תלוי במצב השן
ד``ר גלית כהן14/06/2010אם ניתן להציל את השן, שווה לנסות.
הסרת הכתר אינה פוגעת או מסכנת את השן, היא רק פוגעת בכתר, כי לעיתים יש לחתוך את הכתר לשם הסרתו, (אם הוא מודבק בהדבקה קבועה)
אם השן אבודה הפתרון הוא שתל
לעיתים ניתן לבצע שתל מיידי ולעיתים לא.
אם השתל ממוקם נכון השתלה קדמית יכולה להראות טבעית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך ניתן לדעת אם ניתן להציל
דנה14/06/2010הרופא של הטיפול שורש אמר לי לפנות לרופא שיניים שיסיר את הכתר ואז הוא יוכל לראות אבל הוא לא יוכל לעקור ולהשתיל כי הוא עושה רק טיפולי שורש ואני פוחדת שהטיפול יגרום ליותר דלקת ואז יהיו יותר סיבוכים, מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינינית - פוליש ביתיפלוני12/06/2010
בסייעתא דשמיא
ראשית כל הכבוד על הסיוע
והמענה לקהל הפונים
מצד אחד שמעתי שהשיניניות
בתהליך סופי עושים פוליש של שטיפת חול
בתוספת סודיום ביקרובנאט
אך מצד שני
ידוע כי ציחצוח שיניים
באמצעות סודה לשתיה
עלולה לשחוק את השיניים
שאלה היא
למי שיש מכשיר חשמלי
שניתן למלאות מיים כך שהוא מוציא
למשטף זרם מיים מותז
לשתיפת בין השניים
האם תוספת של סודה למיכל המיים
כך שהשטיפה בסילון מיים
יכילו גם סודה
האם שטיפה כזאת עלולה להזיק לשיניים ?
או שיש הבדל בין צחצוח בסודה
לבין שטיפה בסודה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שטיפה
ד``ר גלית כהן14/06/2010המכשירים מיועדים לשימוש עם מים בלבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלואורידנדב12/06/2010
שלום רב,
לאחרונה נתקלתי במאמר השולל שימוש בפלואוריד, ומספק מראי מקום (בפניה למערכת האתר) עבור הטענות הקשות שמועלות.
בהמשך, בחיפוש ב pubmed, נוכחתי כי ישנם מאמרים מדעיים לא מעטים המעלים תהיות קשות בקשר לשימוש בפלואור.
הייתי מעוניין לקבל הפנייה לחומר עליו אתם מתבססים בעת מתן צידוק כה גורף וחד משמעי (בפורום זה) לשימוש בפלואוריד במשחות השיניים והפלרת מי שתיה.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משרד הבריאות
ד``ר גלית כהן14/06/2010משרד הבריאות והצוות המקצועי בו מרכז את ההמלצות למתן פלואוריד ברמה הארצית. כמו לכל שרות וטיפול רפואי ישנן גישות שונות, אתה בהחלט רשאי לדגול בשיטה אחרת, להמשתמש במשחות שיניים ללא פלואוריד, ולשתות מים מינרלים לא מופלרים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברוב העולם הפסיקו להפליר מי שתייה
דוד14/06/2010משרד הבריאות ממשיך לדגול בהפלרת מי השתיה, למרות שברוב העולם הפסיקו להפליר. גם ועדת עדין, שמינה משרד הבריאות עצמו, המליצה להפסיק את הפלרת מי השתייה. אפילו איגוד רופאי השיניים האמריקנים, מתומכי המובהקים של ההפלרה ,המליץ להפסיקה בשנת 2006.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפתרון פרקטי נוסף...
יאיר15/06/2010למי שחושש משתיית פלואור (ולעניות דעתי בצדק), הפתרון האקולוגי והמשתלם הוא מערכת אוסמוזה הפוכה שבנוסף לפלואור, תסלק מהמים כלור, חומרי דישון, שפכי תעשייה, מתכות כבדות, תרכובות אורגניות, מזהמים נוספים ואבנית. מערכות אלו מוציאות כ-90% ויותר מכלל המומסים במים.
ממה שאני יודע, זה בסדר לצחצח עם פלואור, זה טוב לשיניים, אבל אין הצדקה וכדאי להימנע משתיית או בליעת פלואור.
חפשו בגוגל: פלואור+מערכת+אוסמוזה+הפוכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליטה קשה בצד הפנימי של הלסתטל11/06/2010
היי,
אני בת 24, בריאה בד"כ וחשוב לציין להמשך ההודעה שצמחו לי כל השיניים הקבועות.
יש לי מעין בליטה קשה בתוך הפה - בצד הפנימי של הלסת העליונה (בחניכיים הפנימיים).
בהתחלה חשבתי שאולי זה משהו שהוא כמו "טרום אפטה" (אני סובלת מאפטות בצורה כרונית..) - אבל זה נמשך כבר כמה ימים ועכשיו כשנגעתי בזה התחושה היא ממש כאילו "אבן" (בקוטר של כמ"מ או שניים) נמצאת מתחת לעור באותו אזור.. - זה מרגיש (מבחינת התחושה כשאני נוגעת עם הלשון או עם היד) כמו לפני שצומחת שן.. לפני שהיא מבצבצת החוצה.
חשוב לציין שאת השן שהייתה אמורה להיות שם, עקרו לי לפני כשלושה חודשים (שן בינה).
האם זה הגיוני שזו עוד שן?
אם לא, וזה לא אפטה או פצע אחר, וזה ממש קשיח, מה זה יכול להיות?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריך לפנות לרופא שיניים לבדיקה
ד``ר גלית כהן11/06/2010ורצוי לרופא שלך שראה אותך בעבר ומכיר את הפה שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בנודע ליישור שינייםשרון11/06/2010
אני עושה גשר רק בשיניים העליונות למשך 8-10 חודשיםרק לצמצום רווחים והסגירה שלי טובה..,רציתי בבקשה לדעת אם אחרי הגשר במקום קיבוע אפשר פלטה?? האם זה אותו הדבר? או מה יותר טוב ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר גלית כהן11/06/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=66 id=link]אורתודונטיה - יישור שיניים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מבין למה אני לא מקבל תשובהניר11/06/2010
זאת שאלה לגיטימית שדורשת התייחסות,
זה ממש לא יפה להתעלם ככה,
אם אין לך מה לענות או אין רצון לענות אפשר לציין את זה כתשובה
ולפחות אני אדע שאני צריך לחפש תשובה במקום אחר,
לא ברור לי מה הסיבה להתעלם משאלה נורמלית
זה ממש לא יחס מתאים,
איפה משיגים ברזל כזה?
והאם אפשר לגרד את השחור מהשיניים לבד?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניקוי שיניים
ד``ר גלית כהן11/06/2010ה"ברזל" הוא מכשיר דנטלי שנמכר רק לרופא עם רישיון לעסוק ברפואת שיניים.
כמו כן השיננית לומדת שנתיים באוניברסיטה על מנת ללמוד איך לעשות ניקוי שיניים. וצריכה לעבור מבחנים עיוניים ומעשיים על מנת לקבל רישיון.
אי אפשר ךעשות את הטיפול לבד!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Nasonex לפני הרמת סינוסאיתן10/06/2010
הרופא שלי (שאני לא מכיר אותו כי הוא רוםא מומחה שמגיע פעם בחודש) ציווה עלי ליטולNasonex פעמיים ביום-שלושה שבועות לפני הטיפול.
מישהו מכיר את הטיפול הזה? חאיזה צורך זה נועד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי10/06/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=75 id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרדמה לא עבדהשיניים10/06/2010
הייתי אתמול אצל רופא שיניים בניסיון לעקירת שן בינה (עליונה, לא כלואה) קיבלתי זריקות הרדמה ובכל פעם לאחר המתנה של דקה-שתיים עדיין הרגשתי כאב. בסופו של דבר המליץ הרופא לחזור בעוד כשבוע-שבועיים. ומה ישתנה עד אז?? - זה קורה לפעמים...
האם זה סביר? אכן קורה לפעמים? או שאולי הוא רופא לא מנוסה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרדמה
ד``ר עדי אריאלי10/06/2010לרוב ההרדמה פועלת בסופו של דבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בשורש השן ואלקליין פוספטזתמי10/06/2010
האם דלקת ממושכת בשורש השן ואולי גם בעצם השן יכולה לגרום לעליה באנזים אלקליין פוספטז?
האם יכולה לגרום לתחושת צמרמורות מדי פעם בראש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בשורש
ד``ר עדי אריאלי10/06/2010ALP הוא אנזים המיוצר בכבד וקשור לפעילות מטבולית. אני לא מכיר קשר בינו לבין תהליכי דלקת בשן.
זיהום בשורש השן יכול להקרין תחושות כמו כאב לאזור ראש-צוואר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספיגת שיניים אצל ילדיםחגית09/06/2010
שלום,
אצל בני בן 8.5 קיימת תופעה ששיניים שעומדות ליפול משנות צבען החל מורוד ועד לאפור, מעט מדממות ונראה כי השן הופכת לחלולה ושקופה מעט. רופאת שיניים הסבירה שבדר"כ שורש השן הוא שנספג בחניכיים ובמקרה שלו כל השן נספגת. הומלץ על צילום פנורמי לבירור.
אשמח לקבל הסבר לגבי התופעה. האם יש לכך השלכות כלשהן? והאם יש צורך לטפל ואיך?
בברכה, חגית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספיגת שורשים
ד``ר עדי אריאלי10/06/2010אכן במהלך ספיגת השורש של השן הנשירה היא משנה את צבעה בשל השתקפות הרקמות הסמוכות וזה תקין. אולם, שן יכולה לשנות את צבעה גם עקב אובדן חיות (בשל זיהום או טראומה) ולכן יש לברר בבדיקה את המקור לשינוי הצבע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירה כירורגיתשירלי09/06/2010
שלום.
רופא השיניים שלי אמר לי שיש לי שתי שיני בינה תחתונות כלואות וצריך לבצע עקירות כירורגיות.
כאשר הבאתי לו צילום פנורמי הוא נראה נורא לחוץ, נתן לי הפנייה לסי.טי ואמר שכנראה אצטרך לעבור את העקירה בבית חולים כרמל ולא כל כך היה מעוניין להסביר לי למה.
יש לציין שאין לי כאבים באזור.
אני מתה מפחד, למה בבית חולים? האם יש סיכון בביצוע עקירות מסוג זה?
בצילום הפנורמי רואים את שיני הבינה ממש בזוית של 180 ביחס לשאר השיניים והרופא אמר משהו על ציסטה...
אשמח לקבל תשובה, אם אפשר קצת מרגיעה, מסתימה רגילה בא לי למות, אז מעקירה.....
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי10/06/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=75 id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדקסמטזון
אנאבל19/08/2010שלוםתהיום עברתי עקירת 2 שיני בינה וקיבלתי מוקסיפן נרוסין ודקסמטזון האם הגיוני לקחת 8 כדורי דקסמטזון במכה של 2 מג כל כדור?
אשמח לקבל תשובה
תודה
כעיקרון איך נלקחים כל הכדורים הנל יחדיו?באיזה הפרש?ומתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחגי08/06/2010
שלום ד"ר
רצתי לשאול הלכתי לרופא שיניים אני פעם ראשונה הייתי אצלו רציתי לשאול הוא עשה לי טיפול שורש והרופא היה בלי ככפות ולא ראיתי אם הוא שטף ידיים. האם זה מסוכן שהוא עשה כך? אני נחלצת מזה אני מבקשת אם תוכלו להסביר לי האם זה בסדר כך כי אני מאוד לחוצה מזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלי כפפות
ד``ר עדי אריאלי10/06/2010חל איסור לטפל בשיניים ללא כפפות על פי הוראות משרד הבריאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




