מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כתר קבוע קדמי היה רופףיוליה11/05/2010
היי! כתר קבוע קדמי היה רופף ואצל רופא נפל יחד עם המבנה(הכתר לא התפרק ממבנה ונשאר דבוק לו. הרופא הדביק לי עוד פעם את המבנה אך לאחר כמה ימים הוא עוד פעם נהיה רופף... מה עושים במצב זה? האם כשמבנה נופל כבר אין מה לעשות, עזרו לי כי זה שן קדמית ואני כל יום מטעם עבודה חשופה לאנשים ולא אוכל בכלל לפתוח פה....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבנה נופל
ד``ר עדי אריאלי11/05/2010אם המבנה נופל אז יש לברר את הסיבה לכך וכנראה שצריך להחליפו במבנה חדש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בלתי נסבלשירי11/05/2010
שלום לפני שבוע עברתי קירה כירורגית בשן בינה כלואה שהייתה קרובה מאוד לעצב העקירה עברה בסדר אבל הכאבים עד היום בלתי נסבלים עד כדי חוסר יכולת לישון אני מתפוצצת מכאבים אני לוקחת כבר שבוע אוגמנטין פעמיים ביום מה יכולה להיות הסיבה את מול הייתי אצל הרופא הוא הוריד לי תפרים ואמר שזה נראה בסדר אך אינני יכולה לסבול יותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי11/05/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=75 id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חומר להלבנת שינייםבר11/05/2010
יש לי סד לשיניים שמשמש ליישור השיניים. האוטודנטית שלי אמרה לי שניתן להשתמש בסד הזה גם לצורכי הלבנה. רציתי לשאול מהו שם הג'ל שנועד להלבנה שכזו ואיפה אני יכולה לרכוש אותו. אני מעדיפה לא לפנות לאורטודנטית עם השאלה הזו...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שיניים
ד``ר עדי אריאלי11/05/2010ג'ל להלבנת שינייים נמכר על פי חוק רק לרופאי שיניים. יש צורך בפיקוח רפואי בעת השימוש שכן הנזקים בשימוש לא נכון הם לעיתים לא הפיכים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שיניים בלייזרמיטל10/05/2010
אני סובלת מחרדת רופא שיניים. חרדה שלא מאפשרת לי לבצע טיפולי שיניים והזנחה.
קיבלתי מידע שכדאי לי לבצע טיפולי שיניים בלייזר אשר מבוצעים ללא הרדמה, ללא כאבים והכל נשמע מאוד ורוד..
הייתי רוצה לדעת האם זה נכון ומהם הסיכונים? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפולי שיניים בלייזר
ד``ר עדי אריאלי11/05/2010טיפולי שיניים בלייזר אינם שונים מטיפולים במיכשור הקונבנציונלי. גם בלייזר צריך הרדמה. יש מרפאות המיועדות לטיפול באנשים עם חרדה דנטלית כמו זו שבבית הספר לרפואת שיניים בהדסה עין כרם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתם דם על הסנטר לאחר סתימה בשינייםתהילה10/05/2010
שלום רב,
הבת שלי, בת 5, עברה היום טיפול של סתימה בשני שיניים תחתונות בצד ימין,
אחרי שעתיים כשהיא אכלה כריך, החלו לה כאבים, ונוצרה "גולה" כואבת בין הסנטר ללסת התחתונה,
אחרי שעתיים, הנפיחות של ה"גולה" ירדה (לא לגמרי), ומאז מופיע כתם דם גדול על הסנטר,
כמו שטף דם גדול,
דיברתי עם הרופאה והיא אמרה לי שאין צורך לחזור אליה לטיפול, יכול להיות שהבת שלי נשכה את השפה באיזור הקרוב לסתימה, ולכן נוצרה ה"גולה" ושזה יעבור מחר, זה נכון?
זה מאוד מלחיץ אותי, ולמה יש כתם דם גדול על הסנטר?
כולי ציפיה לקרוא את תגובתכם,
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתם דם
ד``ר עדי אריאלי11/05/2010כמובן שאיני יכול לייעץ ללא בדיקה. אם את רוצה להיות בטוחה את יכולה לפנות למיון ששם יש רופא שיניים (פה ולסת) תורן ולוודא שהכל תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משחת שינייםמירב09/05/2010
שלום רב
ברצוני לברר האם יש בעיה /נזק לשן בעובדה שאני כבר נים מצחצחת במשחה שמיועדת למעשנים(טופול)?
איני מעשנת אך אני עושה זאת במטרה להבהיר ולו במעט את שיני שבגוון צהוב במיוחד.
בסוגי ההלבנות השונות איני מעוניינת-כבר בדקתי את האופציות
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משחות שיניים
ד``ר עדי אריאלי11/05/2010משחות שיניים להלבנה הן משחות עם חלקיקים אברזיביים (שוחקים) שמסירים כתמים חיצוניים בדומה לפוליש שמבצעת השיננית. משחות אלה אינן מתאימות למטופלים עם סימני שחיקה צווארית בשיניים ולמטופלים עם נסיגות חניכיים. כדאי להתייעץ עם הרופא או השיננית ולהתאים לך את המשחה שמתאימה לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיגת חניכייםלאה09/05/2010
שלום רב,
האם טיפול הקצעת שורשים יעיל ומתאים במצב של נסיגת חניכיים ללא דלקת בחניכיים.
האם יש הצלחות טובות לטיפול מסוג זה במניעת הנסיגה ובשיפור מצב החניכיים באופן משמעותי וכמה אמור לעלות טיפול מסוג זה בכל הפה?
תודה
לאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסיגת חניכיים
ד``ר עדי אריאלי11/05/2010הקצעת שורשים היא טפול שמרני המשפר ברוב המקרים משמעותית את הסימפוטמים הנראים במחלת חניכיים. יש להפריד בין דלקת חניכיים לבין מחלת חניכיים שבה יש כבר אובדן תאחיזה של השיניים שמתבטא בספיגת עצם ובכיסי חניכיים. הקצעת שורשים מתאימה למצבי מחלת חניכיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירה שן בינה- דחוףא08/05/2010
מקווה לקבל תשובה מהר פה כי זה די דחוף
השבוע יש לי עקירת שן בינה (התפוררה) נאמר לי שיחסית זה לא יהיה תהליך כואב או מסובך
אני חולת קרוהן ונכון לעכשיו נוטלת בודזון במקביל לרפאסל. יתנו אנטיביוטיקה? כדאי לדחות את העקירה? (לא כואב לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי11/05/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=75 id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה עזרהארי08/05/2010
שלום ,יש לי נפיחויות רבות היכן הרכיבו לי גשר,לפי הרופאים הסיבות אינם עקב הטיפולי שורש שעברתי אלא משהו אחר.באותו מקום אני מרגיש שהחניככים מתנפחים גם אבל אני מצחצח בצורה טובה.האם יש מקום להסרת הגשר וחידוש טיפול שורש אני חייב להגיד שזה הגשר השני הראשון נשבר באמצע!
אני לא מסוגל כבר לסבול את ההפרעות האלה זה ממש מעצבן ולא נוח!
אשמח לקבל עזרה מה אני יכול לעשות?
הנפיחות אני מרגיש בצוואר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחויות
ד``ר עדי אריאלי11/05/2010המקור לנפיחויות יכול להיות מהשן או מהחניכיים. צריך לבדוק מה הגורם לנפיחויות והסיבות לכך יכולות להיות רבות. אם הדבר משפיע על אזור צווארי ככה"נ מדובר בזיהום ויש לטפל בבעיה ללא דיחוי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההייתי אצל רופא שיניים
ארי11/05/2010הוא אמר לי שאין שום בעייה בטיפולים
גם הייתי אצל רופא אף אוזן גרון הוא לא מצא כלום בגרון
אז התחננתי שיתן לי משהו נגד זיהום אז הוא נתן לי פניצילין
אני אהיה איתכם בקשר כדי לראות מה יקרה
בכל אופן תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילומי רנטגןסמדר07/05/2010
קיבתלי מאורתודנט הפנייה לצילומים פריאפיקלים עם המספרים 12 11 21 22 42 41 31 32 . בכמה צילומים מדובר? האם בצילום פריאפיקלי מצולמת כל שן לבד או תתכנה גם 2 ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום פריאפיקלי
ד``ר עדי אריאלי11/05/2010בצילום פריאפיקלי יכולות להכנס 2-4 שיניים בדרך כלל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםאלון07/05/2010
איך אני יודע אם הסתימות שלי לא עשויות כספית? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתימות
ד``ר גלית כהן07/05/2010סתימות אפורות עשויות מאמלגם המכחך כספית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קומפרסים ללחי הנפוחהשולי05/05/2010
שלום רב. יש לי דלקת בשן והתנפח לי המקום . גליתי כשאני מניחה מגבת חמה או מים חמים על הלחי הכאב נרגע . שאלתי היא : האם זה בסדר לשים מגבת חמה על הלחי הנפוחה מדלקת או שזה מזיק יותר ? אודה לכם על תשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בשן
ד``ר גלית כהן07/05/2010יש לפנות דחוף לרופא וכנראה לקחת אנטיביוטיקה, לאחר שיבדוק את המצב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפילת שיני חלב בגיל מבוגרפיית השיניים05/05/2010
אני בת 44. עד היום, שתי השיניים המרכזיות בלסת התחתונה היו שיני חלב שלא נפלו בזמן, אך היו חזקות.
היום, בנגיסה בתפוח, שן אחת נפלה..
מה עושים במקרה כזה? צריך גשר/כתר/השתלת שן או שיש סיכוי כלשהו שתצמח שן אחרת במקומה?
השאלה אולי נשמעת הזויה, אך היא אמיתית לחלוטין. הבנתי מרופא השיניים שתופעה כזו של אי נשירת שיני החלב מתרחשת אחת למאה אלף איש...
תודה מראש על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיני חלב
ד``ר גלית כהן07/05/2010שיני חלב נותרות בפה עד לגיל מבוגר בעקבות חסר של שיניים קבועות במקומן, או שהקבועות מצויות בעמדה המונעת את בקיעתן.
אם השיניים חסרות הן יושלמו עי שתלים, גשר או תותבת.
אם השיניים כלואות, לעיתים ניתן למשוך אותן - יש לפנות לאורטודנט. יש לציין שבגיל כזה קשה מאד ולעיתים בלתי אפשרי למשוך שיניים כלואות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן בינה האם מומלץ?ריקי05/05/2010
שלום,
מיזה כחודש יש לי כאבים עזים בשן בינה הייתי בבדיקה אצל הרופא והוא אמר לי שיש לי חור גדול בשן בינה וצריך לעקור אותה.
שאלתי אותו למה לא לעשות סתימה?הוא אמר שזה חור גדול וזה לא מומלץ כי הסתימה לא תחזיק מעמד.
האם באמת כדאי לי לעקור אותה?האם יש בעקירת שן בינה סיכונים?
אשמח לקבל תשובה במהירות תודה רבה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן בינה
ד``ר גלית כהן07/05/2010בד"כ נמנעים מלבצע טיפולים מורכבים בשן בינה, כמו טיפולי שורש כתרים.
אבל תשובה ברורה מצריכה בדיקה.
סחכונים בעקירת שן בינה, תלויים בעמדת השן, קרבתה לעצב המנדיבולרי וכד'* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן טוחנתשולי04/05/2010
שלום רב . אני אישה בת 51 שיש לי שן טוחנת רקובה .עשיתי אצל רופאת השיניים צילום ונודע לי שאי אפשר לעקור אותה מכוון שיש לי דלקת . הרופאה נתנה לי לקחת במשך 3 ימים אנטיביוטיקה מוקספן 500 מ"ג. אני כבר ביום השני שלוקחת אנטיביוטיקה וצד הפנים איפה שהשן התנפח למימדים ענקיים אפילו הנחיר באף נסתם מההתנפחות .שאלתי היא האם יש אפשרות לעשות משהו ? אולי משהו שמקל כאבים זמני .אני מוצפת בכדורי הרגעת כאבים ושום דבר לא גואל אותי מכאבים הללו. בבקשה אולי תוכלו לעזור לי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות
ד``ר עדי אריאלי04/05/2010סימני נפיחות חמורים כפי שאת מתארת דורשים בדיקה במיון ומה שיותר מהר. רפואה שלמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




