מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הרדמה מלאהדניאל צברי31/05/2010
בתי בת ה 5 אינה מצליחה לעבור טיפולי שיניים גם עם גז צחוק והרופאה ממליצה לעשות את הטיפולים בהרדמה מלאה . אני מאוד פוחד על בתי מה הסיכונים? והאם כדאי לעבור את הטיפולים בצורה זו ? וכמה שעות הניתוח לוקח? אשמח לקבל תשובה בהקדם תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפולי שיניים בהרדמה כללית
ד``ר גלית כהן01/06/2010כיום מבוצעים טיפולים רבים מאד בהרדמה כללת, הן לילדים והן למבוגרים. יש לפנות כמובן למרפאה עם רשיון לטיפול תחת הרדמה כללית ולטפל אצל רופא מומחה עם מרדים מומחה, אם שומרים על כללים אלו, מדובר בטיפול עם סף בטיחות גבוהה ביותר.
משך ההרדמה תלוי בהיקף הטיפול הנדרש, בילדים בד"כ שעתיים-שלוש
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניקוי שיניים - המשךניר30/05/2010
תודה על התגובה הראשונה,
מה זאת אומרת אין דרך להוריד את השחור לבד,
השיננית מורידה אותו....
היא מגרדת אותו בברזל כזה עם שפיץ....
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכן כן
ד``ר גלית כהן01/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניקוי שינייםניר30/05/2010
שלום, למעשנים מצטבר שחור על השיניים מדי פעם,
האם זה הניקוטין?
בכל מקרה בד"כ אני עושה ניקוי אצל שיננתית
אבל האם יש דרך לגרד את זה או לנקות את זה לבד?
אם כן איך?
תודה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין דרך להוריד את הצביעה לבד
ד``ר גלית כהן30/05/2010צחצוח טוב יומיומי יקטין את ההצטברות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בשןשירן30/05/2010
ד"ר שלום
יש לי כאב במיוחד בלילה בשן טוחנת תחתונה שיש בה כתר
(לפני כ-3 שנים עברתי טיפול שורש) הכאב הוא אומנם נסבל אך הוא מציק לי בלילות
וגם אם אני לוחצת על השן
לפני כ4 חודשים עברתי צילום פנורמי בגלל בעיה בצד אחר שטופל
מה יכולה להיות הסיבה לכאב? והאם במידה וקימת בעיה היא היתה
צריכה להופיע בצילום שנעשה?
תודה רבה
ושבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בשן
ד``ר גלית כהן30/05/2010נשמע שיש דלקת בשן או מתחתיה. יכול להיות שנראה בצילום ויכול להיות שלא. יכול להיות שבצילום מלפני 4 חדשים לא נראה ובצילום מהיום יראה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מימון טיפוליםאורית30/05/2010
שלום.
כלכלית אין באפשרותי לממן טיפולי שיניים . מצב שיניי בכי רע, ואני סובלת כבר זמן מה מכאבי תופת. שאלתי אים יש מקום כל שהוא בארץ אשר מסייע למעוטי יכולת?
אשמח לקבל תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פני לפקולטאות לרפואת שיניים
ד``ר גלית כהן30/05/2010הטיפולים שם ממש בחינם. עשרות שקלים לטיפול.
ישנם עוד גופים המסייעים אליהם ניתן להגיע דרך לשכת הרווחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניידות שינייםאיתי30/05/2010
שלום,
שמי איתי ואני בן 16.8 בזמן האחרון שמתי לב לתזוזת השיניים התחתונות הקדמיות שלי, בעת לחיצה חזקה על השיניים (אכילת תפוח וכד') והחזרתם בעזרת הלשון.
קראתי על הנושא והבנתי שזה נקרא "ניידות שיניים" הנגרם ממחלת חניכיים ו/או נסיגת חניכיים.
בילדותי הצעירה כמעט ולא הייתי מטפל בשיני (צחצוח שיניים, טיפול) רק עד לנקודה שהם כאבו מאוד וטיפלתי בהם בעזרת המון סתימות, כתרים וטיפולי שורש, כיום אני מצחצח שיניים פעמיים ביום ומטופל אצל שיננית פעם בחצי שנה. השיננית אמרה לי שזה מכיוון שיש לי דלקת בחניכיים ובעקבות כך הרקמות מאוד רכות וזה קורה, והבעיה לא נשמעה רצינית.
זה המשיך עד עכשיו והעובדה שאני מעשן כחצי קופסה ביום בשנה האחרונה לא הועילה.
שאלתי היא, מה אוכל לעשות כדי למנוע את החמרות הבעיה ופתירתה ? ובאיזה טיפולים את חושבת שניתן לפתור אותה ?
תודה מראש
איתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לפנות דחוף למומחה לחניכיים
ד``ר גלית כהן30/05/2010אתה צעיר מדי בכדי להזניח מחלת חניכיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים שחורותנאור28/05/2010
שלום, אני בן 16 ולפני כ5 שנים (גיל 11) שברתי את שתי שיניי הקדמיות ובעקבות ההשלמה (או בגלל טיפול השורש אני לא ממש בטוח...) הם השחירו. כמובן שהרופאה אמרה לי שזה מה שיקרה אבל אני חי עם זה כבר כמה שנים ואני לא יכול יותר. הרופאה שטיפלה לי בשיניים בגיל 11 אמרה לי שרק בגיל 17 יהיה אפשר לשים לי כתר לבן על השניים. אז השאלה שלי היא האם אפשר לעשות משהו בנושא כבר עכשיו?
אני יודה לכם מאוד על כל תשובה שתיתנו לי, תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים שהשחירו
ד``ר גלית כהן29/05/2010ההשחרה היא אכן בעקבות טיפול השורש. ניתן לעשות הלבנה פנימית או כתר זמני (מבושל במעבדה) כבר בגיל שלך. אבל זו כמובן המלצה כללית. אתה חייב לעבור בדיקה וצילום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה נוספת
נאור30/05/2010קודם כל תודה על התשובה שלך ויש לי עוד שאלה... הביטוח של הבית ספר שילם לי על ההשלמה ועל כל הטיפולים, עכשיו השאלה שלי זה (רק עם יש לך מושג בדברים האלה כמובן) האם הביטוח של הבית ספר יכסה לי את ההלבנה הפנימית ואו את הכתר הזמני.., תודה על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין לי מ ושג
ד``ר גלית כהן30/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיני בינה = צרותאלמוג27/05/2010
אני בן 24, לפני כחצי שעה הייתי אצל רופא שיניים בעקבות כאב בשן.
לאחר צילום הרופא זיהה שקיים חור בשן בינה עליונה שמאלית והמליץ לי לעקור אותה (ולא לבצע טיפול) ואם כבר, אז גם לעקור את כל השינה בינה בפה (כמובן סה"כ 4) והפנה אותי לבית חולים במרכז הארץ (כירורגיה פה ולסת).
2 השיניים העליונות יצאו כמו שצריך מהחניכיים אך בגלל שמתחתיהם לא היו שיניים ההמלצה בבית החולים הייתה לעקור אותם כדי שאני לא "ילעס לעצמי את החניכיים". עקרתי את השיניים.
2 השיניים התחתונות לא צמחו כמו שצריך אלא צמחו באופן כזה שהן היו מאוזנות לעומת שאר השיניים בפה (כלומר כל השיניים היו ככה- IIIIII, השיני בינה גדלו ככה- IIIII--, מקווה שזה ברור) ושניהן היו כלואות בעצם במצב די מסובך, כך על פי הרופאים בבית החולים.
לאחר שעקרתי אחת מהשיניים (שאגב, גם אחרי חודשיים עדיין יש לי כאבים במקום) הגעתי לעקור את השן הרביעית שהייתה בדיוק כמו השלישית בצד השני התחתון של הפה- ע"פ הצילום.
הרופא והאחות אמרו לי שבכלל לא צריך לעקור אם אני לא מרגיש כאבים. שאלתי אותו 2 שאלות-
1.רופא אחר בבית החולים אמר לי שאצטרך באיזה שהוא שלב בחיים לעקור את השיני בינה לכן עדיף לי לעקור את כולם עכשיו, למה כל אחד אומר משהו אחר ??
2.אם באמת זה השיקול, מדוע עקרו לי בצד השני ?????
התשובות שלו היו שאם אין כאבים לא צריך לעקור. עליי לעשות בעוד שנה צילום פנורמי ולבוא עם הצילום אליהם למעקב. הרופא אמר שגם עד גיל 120 אני יכול להישאר עם השן ויש כאלה שבכלל לא מוציאים.
לגבי השן השניה שכבר עקרתי הוא אמר שלפי הצילום בשן השניה היה "כתם שחור" ולכן היה כדאי לעקור (מה שנשמע כמו תירוץ עלוב [וסליחה] שהוא פשוט לא רצה להגיד לי שלא היה צריך לעקור בכלל גם את הצד השני).
השאלה שלי היא- האם להישאר עם שן בינה כלואה בעצם בצד אחר כאשר היא כבר נוגעת בשן הבאה זה עלול להיות מסוכן? כמובן שאם יהיו לי כאבים אני יחזור לרופא ואבצע מעקב אחת לשנה, השאלה אם לא יהיה מאוחר מדי ויהיה נזק לשיניים הסמוכות?
תודה מראש ומצטער על האורך..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיני בינה
ד``ר גלית כהן29/05/2010כל מקרה לגופו, יש מקרים שצריך לעקור ויש שלא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה תעזרו לייצחק27/05/2010
שלום לכם,
רציתי לשאול אם ישנה אפשרות שהסתימה בשן שלי יכולה להבלע טיפה לתוך השן ולגעת בחניכיים וליצור כאבים ? זאת לאחר שאכלתי כניראה משהו שדחף את הסתימה פנימה...
*לשן הזאת יש סתימה די גדולה
אם כן מה אני אמור לעשות?
תודה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפנות לרופא שיניים
ד``ר גלית כהן29/05/2010הסתימה כנראה נשברה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה....27/05/2010
יש לי כתר בפה ולפעמים שאני לועסת נידבק לי לשם דברים כמו בשר ומסטיק ההרגשה כמו כתר זמני יש אפשרות לדעת לפי בדיקה למה זה נידבק ואם הכתר הוא מחרסינה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמובן, מצריך בדיקה
ד``ר גלית כהן29/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ........27/05/2010
יש לי רווח קטן בשיניים האחוריות ועשו לי שם סתימה בלי שביקשתי בכלל ואין לי שם חור ומאז שעשו לי שם סתימה כואב לי יש אפשרות להוציא את הסתימה ולא להשים שם כלום?שיחזור להיות כמו שהיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין דרך חזרה
ד``ר גלית כהן29/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלי דם בתוך השןוינר גל27/05/2010
בוקר טוב,
אני לומד על בריאות השן במדעים.
ויש לי שאלה שאשמח להעזר בכם על מנת לקבל תשובה עניינית -
מה היה קורה אילו לא היו כלי דם בתוך השן?
אנא תשובתכם בהקדם.
גל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השן היתה שבירה
ד``ר גלית כהן29/05/2010כמו שן לאחר טיפול שורש, בטיפול שורש מוציאים את העצב עם כלי הדם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחירון לטפולי שינייםשלמה26/05/2010
מבקש לדעת היכן נתן להשיג מחירון לטיפולי שיניים? היום נדרשתי לשלם 800 ש"ח בגין טפול שורש לניב בעל תעלה אחת. המחיר נראה לי מוגזם.מה המחיר הסביר לטפול שורש לשן עם תעלה אחת? ואשר הטפול ערך שני בקורים בני חצי שעה כל טפול.בתודה על תגובתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין מחירון לטיפולי שיניים
ד``ר גלית כהן27/05/2010טווח המחירים יכול להיות גדול . אבל ככלל המחיר שציינת אינו מוגזם או חריג לטיפול שתואר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתרים כן או לא ?דנה26/05/2010
אני בת 42 ומטפלת בקביעות בשיניים אך לצערי בפי סתימות רבות.מאחר ועברתי לגור במקום מרוחק ביקרתי אצל רופא שיניים חדש וזה המליץ על מספר כתרים נרחב בפי.
לדבריו בכל שן המכילה סתימה גדולה (למעלה ממחצית השן)כדאי לבצע כתר על מנת לשמר את השן ולמנוע טיפולים יקרים יותר בעתיד.
מצד שני קראתי במספר כתבות כי כתרים עשויים לגרום לדלקות חניכיים ואפילו לנסיגה ושאלתי היא - האם כדאי או לא לבצע את טיפולי הכתרים ? ואם כן איזה כתרים מומלצים ? (שיניים אחוריות בלבד ללא קדמיות).
בתודה מראש ד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתרים
ד``ר גלית כהן26/05/2010כתר אינו טיפול מונע. ואורך חייו אינו אין סופי. הייתי ממליצה לך לבצע כתרים רק בשיניים שהגיעו לטיפול שורש או שאין מספיק קירות שן לתמיכת סתימה. כמובן שלא ניתן לענות ללא בדיקה וצילום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם הפלאק שומר על השיניים?רונית24/05/2010
נודע לי מרופא שיניים שבעצם... הפלאק שומר על השן ועדיף לא לבצע טיפול הסרת אבן אצל שיננית כי בעצם הטיפול גורמים לחשיפת השיניים ולבעיות חניכיים בעתיד. האם זה נכון??????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זו שטות גמורה
ד``ר גלית כהן26/05/2010הפלאק והאבן לא שומרים על השיניים, אלא גומרים למחלת חניכיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




