מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם ניתן לצלםירון23/06/2010
במצלמה פרטית, צילום סטטוס שנעשה כבר ומונח על לוח מואר אופייני, ולהציגו לרופא אחר לחוו"ד שניה?
רופא ראשון מסרב לתת לי אותו
תודה וברצינות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתן, אבל
ד``ר גלית כהן24/06/2010הרופא מחוייב לפי חוק זכויות החולה לתת את הצילום.
הוא יכול ורשאי לבקש ממך לחתום על אישור שהצילומים נלקחו על ידך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילומי שינייםיפית23/06/2010
שלום,
כל כמה זמן רצוי לעשות צילום שיניים כדי לבדוק אם ישנם חורים בשיניים?
קראתי כתבה ששם נאמר שמחקר מראה שצילומי שיניים מגבירים את הסיכוי ללקות בסרטן בבלוטת התריס. מצד אחד יש לי המון סתימות, ולרופא השיניים קשה לאתר את החורים ללא צילום, (קרה בעבר שרופא השיניים לא מצא חורים ולאחר שעשיתי צילום התגלו מס' חורים), ומצד שני הקרינה שבצילום מסוכנת. לאור זאת, אני מתלבטת אם להמשיך לעשות צילום נשך פעם בשנה או לעיתים רחוקות יותר.
בתודה מראש!
יפית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילומי שיניים
ד``ר גלית כהן24/06/2010צילומי שיניים עם מכשור מודרני פולטים כמות קרינה נמוכה. צילומים דיגיטליים מצריכים כמות קרינה פחותה בהרבה. הסיכון לסרטן מכך אינו מתואר בספרות המקצועית.
בקורת הכוללת צילומים פעם בחצי שנה או בשנה לפי הצורך, היא המקובל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירוק בחיך משהו מוזרנועם23/06/2010
משהו ממש מוזר קרה לי בחיך החיך בפנים מעל שן עליונה טוחנת בצד שמאל נהיה בסוג של צבע ירוק כזה ממש מוזר ומבהיל אשמח אם תעזרו לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצריך בדיקה
ד``ר גלית כהן24/06/2010אין לי מושג על מה אתה מדבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרידת חניכיים ...חיים23/06/2010
שלום,
בעיקבות כאבי שיניים הופנתי למומחה חניכיים (לא נמצא שום ממצא בצילומי פה ובדיקת רופא)
אחרי בדיקה ממש קצרה הוא אמר שצריך לעשות גרידת חניכיים בארבע פגישות בעלות כוללת של 2000 ש"ח.
אני יכול להעיד שלא היו לי בעיות שיניים מיוחדות בחיי (אני בן 29)
בתקופה האחרונה אומנם מעט זילזלתי ולא ציחצחתי כמו שאני מצחצח בדרך כלל ולא עשיתי שום שטיפות פה
הסיבה שאני שואל בפורום היא שההרגשה שלי הייתה שמומחה החניכיים מיהר מאוד להציע את הטיפול הזה אחרי בדיקה מאוד פשטנית (לטעמי)
מה הן אם כך הדרכים לאבחן מחלת חניכיים מתקדמת המצדיקה פעולה יקרה זו ?
האם מבט עם עיין לא מזויינת ודקירות זריזות של החניכיים מספיקות לאבחן את המחלה ?
האם יש אפשרות לעשות הקצאת שורשים רק ברבע פה (הכאבים שלי ממוקדים ברבע פה ולא בכל השיניים) ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרידת חניכיים
ד``ר גלית כהן24/06/2010בדיקה קלינית הכוללת מדידת עומק כיסים ("הדקירות") בצרוף צילום מספיקות בד"כ להחליט על סוג הטיפול.
גרידת חניכיים היא טיפול חניכיים מאד שמרני, המיועד למקרים בהם נראה שניתן לוותר על ניתוח חניכיים (פרוצדורה מורכבת יותר ויקרה בהרבה)
בד"כ בעיית חניכיים לא ממוקמת רק נקודתית ואם יהיה טיפול רק ברבע פה שכואב כרגע, חיידקים מיתר הפה יפלשו לאזור המטופל במהרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שןאלי23/06/2010
שלום
בהיותי במרפאת השיניים התלוננתי על אי נוחות באכילה לאחר השלמת כתר על שתל,הוסבר לי שהשן מס 25 קצרה ולכן ההפרעה ,יעצו לי להסיר את הכתר שקיים שנים בפי ולהתאים אותו,במהלך הניסיון להסרת בכתר עם הפטיש הרגשתי כאבים חזקים והרופאה לא יכלה להסירו למרות הרבה ניסיונות וזעקות כאב שלי,לפסוף נתנה לי זריקת הרדמה והמשיכ עפ הפטיש עד שהשן נעקרה עם השורש והגשר גם יחד כמובן שאני חייב עכשיו שתל וכתר ושאלתי האם אני צריך לשאת בהוצאה ?אני סבלתי,אני ניזוקתי ועוד עלי לשלם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין זה מדור משפטי
ד``ר גלית כהן23/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירה בצמיחת השינייםמי22/06/2010
שלום,
יש לי ילדה, בת שנתיים ושלושה חודשים.
צמחו לה השיניים הקדמיות (4 למעלה ו- 4 למטה), הטוחנות האחוריות (2 למעלה ו- 2 למטה, מימין ומשמאל)- אבל ביניהן יש רווח...השיניים ביניהן לא צומחות. המצב ככה כבר מספר חודשים.
האם להמתין עוד או לגשת לגורם מטפל?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקיעת שיניים
ד``ר גלית כהן22/06/2010חסרות עוד 8 שיניים ובהחלט יש עוד זמן. בממוצע ילדים מסיימים בקיעה בגיל שנתיים, אבל הטווח גדול מאד, אין מה לדאוג בשלב זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר עקירת שןיוחאי22/06/2010
שלום רב,
לפני כחודש עברתי עקירת שן בינה בלסת התחתונה. לאחר שהמקום הבריא והחור בחניכיים נסגר, הרגשתי משהו דוקר מתחת לבשר. כשהגעתי לרופא השיניים שלי לברור המצב, הוא הרדים לי שוב את המקום כמו לעקירה, ניסר עצם שנשארה בולטת, ונתן לי הוראות לשמירה על המקום מפני לעיסה כמו לאחר העקירה. הרופא הסביר שלא יכול היה לראות את העצם הזאת בזמן העקירה. השאלה שלי היא, האם אמנם הרופא לא יכול היה לוודא בזמן עקירת שן הבינה, שעצם כזאת לא תשאר בולטת?
תודה
יוחאי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקווסטרום
ד``ר גלית כהן22/06/2010הרופא לא יכל לראות וגם לא לחזות אם יתפתח סקווסטרום, (שבב עצם שנפלט). זו תופעה נפוצה למדי אחרי עקירות קשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץ לגבי שינייםסימה22/06/2010
שלום רב אימי בת 75 חולת סכרת ומזריקה אינסולין.הורידה שיניים בפה ולסת רמבם. נשארו לה 3 שיניים למעלה.ן5 שינים בצד.
מכיון שזאת הפעם השלישית שהיא עושה שיניים.עליי לציין שבעבר היא לא לבשה את 2 הגשרים של השיניים.כי היא נגעלה מהגשר.הייתי רוצה לדעת מה והיכן כדאי לעשות לה שיניים בחיפה.לא מכונים בבקשה.אודה לכם באם תכוונו אותי לרופאים המתמחים בטיפול בחולי סכרת.תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פני לרופאים העוסקים בטיפול בחולים
ד``ר גלית כהן22/06/2010רוב המומחים לרפואת הפה, והאוניברסיטאות יספקו את השירות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורשנעמה22/06/2010
התחלתי טיפול שורש בשן מדולקת לפני שבוע,
סבלתי מכאבים עזים.
הרופא הוציא את הסתימה הזמנית והשאיר את השן חשופה, ועדיין יש כאבים.
אני משתמשת במשככי כאבים אבל גם הללו עוזרים לשעתיים-שלוש.
מה ניתן לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם קבלת אנטיביוטיקה?
ד``ר גלית כהן22/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הרופא אמר שלא צריך
נעמה23/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחזרי אליו
ד``ר גלית כהן24/06/2010גם לסגור את השן, לא רצוי להשאיר שן פתוחה לאורך זמן.
וגם לשקול המשך טיפול ואולי אנטיביוטיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טעם רע לאחר סתימה זמניתאורי21/06/2010
עשיתי היום סתימה זמנית עקב סתימה קבועה שנפלה ויש לי טעם נורא בפה. האם זה טיבעי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתימה זמנית והריון
דנה15/03/2016לפני חודשיים וחצי עברתי טיפול שורש +סתימה זמנית. מסיבות אישחות לא יצא לי ללכת להחליף את הסתימה הזמנית בקבועה.
אחרי שבועיים נכנסתי להריון. אני עכשיו בשבוע 8.
במשך כל החודשיים אני מרגישה טעם מתכתי בפה בגלל הסתימה הזמנית.
עכשיו כשאני חושבת על זה נכנס בי פחד אולי הסתימה הזמנית מפרישה חומרים מסוכנים להריון. אני ממש בלחץ..
האם זה מסוכן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסתימה זמנית
ד``ר עדי אריאלי21/06/2010שלום אורי,
לסתימה הזמנית יש טעם של ציפרון שהוא אחד ממרכיבי הסתימה. הטעם לרוב חולף עם הזמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם שימוש במלח ולימון להלבנת שינייםרם21/06/2010
יכול לפגוע בהם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהחלט כן
ד``ר עדי אריאלי21/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתלים וציפוי לימנייט מה עדיף לעשותזהבה21/06/2010
קיבלתי תוכנית טיפולים לשיקום הפה ואסתטיקה מקופת החולים שלי.
ההצעה כוללת: שתלים +כתרים ע"ג השתלים (איפה שאין שיניים),
כתרים+ מבנים זרקוניה (איפה שאפשר להציל את השיניים)
ומה שנותר לי בעצם השיניים הבריאות שהן קצת צהובות
ואינני רוצה שהכתרים יהיו בצבע של השיניים שלי.
לכן יש לי 2 שאלות:
1. האם כדאי לי לעשות ציפוי לימנייט כדי שתהיה התאמה בצבע בכל הפה? או משהו אחר?
2. במידה וכן מה עדיף לעשות קודם ציפוי השיניים או הכתרים?
כי אני רוצה שהכול יהיה באותו הצבע (לא צהובות כמובן).
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איני יכול לענות ללא בדיקה
ד``ר עדי אריאלי21/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהריימון21/06/2010
שלום רב,
האם קיימת טמפרטורה מסוימת בה השיניים פגיעות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר עדי אריאלי21/06/2010לא בדקו את זה אבל סביר שטמפ' קיצוניות ולמשך זמן לא סביר יגרמו לתגובה לא רצויה של מוך השן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רווח בין השיניים הקדמיות ביישורמרינה20/06/2010
שלום רב
אני בת 22 ולפני כשנה התחלתי ביישור שיניים.
בחודשים האחרונים שמתי לב כי בין השיניים הקדמיות, שבעבר עלו האחת על השניה, נוצר למעלה רווח קטן בצורת משולש (לאחר שהתיישרו וכבר לא עולות זו על זו). האורתודנט שלי אמר לי שזה קרה כיוון שהשיניים שלי הן בצורת טרפז ויש ביניהן נקודת השקה שהשיניים נוגעות מטה זו בזו וכך לא מתאפשרת סגירה של הרווח. הוא הציע לי לבצע שיוף עדין של שיניים אלה, כ-2 מיקרון כל שן, כך שלא תהיה ביניהן נקודת השקה והרווח, שנראה כמו פירור שחור שנתקע בין השיניים, יצטמצם וייסגר. לדבריו מדובר בתהליך נפוץ ובמצב ידוע כאשר הטיפול בו פשוט ולא כרוך בסיכון.
אשמח לשמוע חוות דעת נוספת.
בברכה,
מרינה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי21/06/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=66 id=link]אורתודונטיה - יישור שיניים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמים לבנים בחלל הפהאמאאוהבת20/06/2010
בעלי פנה לאחר הזנחה של שנים לרופא שיניים והנ"ל שלח אותו למומחה לבדיקת כתמים לבנים בשני מוקדים בחלל הפה.התור נקבע לעוד שבוע ואנחנו די מודאגים.לפי מה שקראנו באינטרנט יש סכנה לסרטן הפה חו"ח. הרופא שהפנה אמר שהוא לא מודאג בגלל שזה בשני מקומות ולא באחד והמליץ לפנות למומחה " לא דחוף" .האם הוא צודק? למה אין ממה לחשוש בגלל שני המוקדים? בעלי בן 40,לא מעשן או צורך אלכהל ויש לו ריח רע מהפה .הוא טופל לא מזמן באנטיביוטיקה. מדי פעם יש לו דימום מהחניכיים.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי21/06/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=75 id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




