פורום רפואת שיניים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • המשך שאלה מלמטה- לגלית
    יקי
    03/07/2010

    בהמשך לשאלה מכמה שורות למטה,

    האם ניתן לאבחן בודאות סינוסיטיס ?

    אני שואל משום ש-יש לי לחץ בשיניים תחתונות ועליות (כשאני מתכופף, בשינה על כרית וכו')
    לא משהו כואב מאוד -א בל לא היה לי לפני חודש.
    כמו כן תחושת עמימות או דקירות קלות באוזן
    (כל זה לאחר טיפול שיניים).

    הייתי אצל אף אוזן גרון (שני רופאים) שנגעו למשך 30 שניות ומכיוון שלא איבחנו כאב חד בנגיעה - שללו סינוסיטיס.

    רופא משפחה - טען שמכיוון שהטיפול בשן היה בצד למטה - לא מדובר בכאבים שנובעים מסינוסיטיס.

    עשיתי צילום פנורמי...
    אי הנוחות בפה כבר כחודשיים (האם סינוסיטיס לא עובר מעצמו בפרק זמן כזה ?)

    והשאלה היא , כפי שכתבתי - האם יש איזה טיפול ודאי לדעת האם הכאבים שמקרינים לכל האזור עד כאבים ממש ממש קלים ליד העין - הם סינוסיטיס ?

    תודה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המשך שאלה מלמטה- לגלית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחייב בדיקה

    ד``ר גלית כהן
    12/07/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצלמה לצילום הפה -
    יקי
    03/07/2010

    שלום ושאלה-

    באחד מביקורי הרבים אצל רופאי שיניים, לאחד מהם הייתה מצלמה "רגילה" (כמו עט מרגלים , שקונים בחנויות לציוד משרדי), ואיתה הוא הגדיל עד פי 400 תמונות של השן על המסך מולי.

    המצלמה לא נראתה לי "מיוחדת" דווקא לצילומי שיניים כמובן, אבל כן התרשמתי שיש ביכולתה - א- להיכנס לתוך הפה ולהגדיל בצורה משעותית כדי לראות סדקים וכו'....
    וגם - לחסוך את הקרינה מצילומי רנטגן (גם אם כמובן כמובן שאינה מהווה תחליף).

    והשאלה -
    כיצד ניתן לברר על מקומות בהם יש עוד אפשרות לבדיקות במצלמות שכאלה ? (הרופא שהייתי אצלו לא היה כל כך סימפטי , לכן לא נעים לי לחזור אליו).

    תודה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מצלמה לצילום הפה -

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצלמה אינטרהאורלית

    ד``ר עדי אריאלי
    07/07/2010

    שלום יקי
    מצלמה אינטרהאורלית משמשת בעיקר ככלי הדגמה למתרפא ולשם תיעוד. מצלמה זו אינה מחליפה את צילומי הרנטגן. זהו כלי נפוץ ולא יקר שנמצא בהרבה מרפאות שיניים. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פצע מוגלתי בפה... אך לא אפטה.
    אופיר
    03/07/2010

    שלום רב,
    יש לי פתע מוגלתי בפה.
    זה כאב קצת בהתחלה ואז שמתי עליו "אורלמדיק" כי חשבתי שזה אפטה
    זה לא עבר לגמרי אך הנפיחות ירדה קצת והמוגלה נשאר.
    עברו כבר 8 ימים ועדיין זה לא עובר.
    כאשר אני שם מלח על הפצע או עושה שטיפה עם מלח זה שורף לי..
    אך לא ממש מקדם את החלה..
    נכון לעכשיו זה לא כואב אך יש מוגלה.

    מה זה יכול להיות?
    אך לטפל?


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פצע בפה

    ד``ר גלית כהן
    03/07/2010

    יכול להיות נשיכה, יכול להיות גירוי מסתימה שבורה וכד... אבל יכות להיות ביטוי של נגע עמוק יותר באזור, מחייב בדיקה של רופא שיניים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצקה גדולה של שן-
    יקי
    03/07/2010

    לאחר סתימה עמוקה , שהפכה לטיפול שורש (עקב כאבים)...
    יש לי תחושה מציקה מאוד בשן אחת או שתיים ל י ד השן שעברו את הטיפול.

    הכאב הגדול עבר, אבל כבר למעלה משבוע וחצי תחושה (שלא עוברת) שאני כל הזמן "מרגיש" את השן ליד זו שעשו את הטיפול (או שן נוספת ליד) , ברמה שאני צריך כאילו "לשחק" עם הלשון כדי להרגיע טיפה את המקום.

    למרות שזה לא כאב, זה נמשך כל היום , מטריף את השכל ועושה אותי לעצבני .

    זה מתגבר כשאני מתכופף, תנועות חדות, ושינה בלילה, תחושה של לחץ גם למטה וגם למעלה (הבעייה היא לא רק בלילה ככה שזה לא עניין של סד לילה כנראה), מחייך (מותח את השפה) או אפילו בדיבור חזק כאילו מקצה הגרון עוברת הרגשה למקום ומציקה שם כל הזמן.

    כמובן שחזרתי לרופא ולרופא אחר - והסתימה תקינה, ובשיניים ממש ליד שאני מרגיש את התחושה - אין שם כלום, פרט לסתימה אפורה ישנה שנראית בסדר לכל דעות הרופאים.

    מה עושים ? האם זו תחושה נורמלית שאמורה לעבור ? מה משמעות תחושת הלחץ או ההצקה ?

    תודה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הצקה גדולה של שן-

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולי יש גם סינוסיטיס?

    ד``ר גלית כהן
    03/07/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • "החלפת סתימות"
    שרון
    02/07/2010

    שלום

    מה משמעות "החלפת סתימות" האם כל סתימה (לאו דווקא עמוקה) היא בהכרח טיפול שורש ?

    אם במקום מסויים בו יש סתימה על חור לא עמוק - יכולה להיות רגישות לא נוחה /כאב ? ואם כן - למה ? הרי אין מגע עם העצב

    והאם במקרה כזה , שווה לנסות "להחליף סתימה " ? או שזה ברוב המקרים טיפול שורש ?
    יש לי כ 3 סתימות כאלה בפה ואני לא מעוניינת ב 3 טיפולי שורש חדשים. אבל יש רגישויות די מציקות במקומות שיש סתימות ישנות לא עמוקות.

    תודה על ההסבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    "החלפת סתימות"

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סתימות

    ד``ר גלית כהן
    03/07/2010

    יכולה להיות רגישות מצוארי השיניים, רגישות לקור שלא קשורה לסתמות אלא לנסיגת חניכיים.
    אם הרגישות היא מהסתימות עצמן , אולי יש סדק בסתימה או אי התאמה בשוליים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זרם בעת טיפול -
    שרון
    01/07/2010

    שלום לכולם,


    עברתי טיפול שורש (למעלה בשן ליד הניב)... תוך כדי השלב אחרי הוצאת העצב הרגשתי ממש זרם...לא כאב בטירוף.. אבל זרם מהשן עד לאף באף.. ואפילו הרגשתי לרגע בלב... (אולי זה היה מהפחד ואולי לא).
    זה היה בשלב לדעתי אחרי הוצאת העצב כשהרופא עם המחט במקום.

    מישהו אמר לי שזרם בעת טיפול שורש זה אומר פגיעה בעצב וזה יכול להיות נזק לטווח ארוך.

    האם זה נכון ? האם בהכרח ?
    אני די חושש...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זרם בעת טיפול -

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זרם בעת הוצאת עצב מהשן

    ד``ר גלית כהן
    03/07/2010

    מה שאמרו לך הוצא מהקשרו ונכון לגבי לסת תחתונה במקרים של עקירות או שתלים. יכול להיות בזמן טיפול שורש מה שאת מתארת ואינו קשור לבעיה עכשיות או עתידית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתל פתוח
    לאה זהר
    01/07/2010

    לאחרונה ביצעתי עקירה של 2 שתלים ושתילה של 6 שתלים אחרים לאחר הניתוח הרגשתי כאבים עזים אך ייחסתי זאת לניתוח
    כאשר הגעתי להסיר את התפרים אצל הרופא הוא אמר לי שיש לי שתל פתוח ואין לי מה לדאוג כל מה שצריך זה לשמור על היגניית הפה והכל יהיה בסדר

    רציתי לדעת מה המשמעות של שתל פתוח ? למה זה קורה? והאם באמת שמירה על הגניית הפה זה הפיתרון היחיד או שיש פיתרון אחר??

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שתל פתוח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשמעות היא שראש השתל נחשף

    ד``ר גלית כהן
    03/07/2010

    אם אין בעיה נוספת, הרי ששמירה על הגיינה טובה בזור היא כל מה שנחוץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סבל שקשה לתאר - בבקשה עזרה
    שרון
    01/07/2010


    שלום ,

    סליחה על אורך ההודעה היא נובעת מסבל שקשה לתאר.


    עד לפני כחודש וחצי הייתי בחור בריא , הכל היה תקין. אני בן 33. לא חשבתי בכלל שהחיים יכולים להחרב בגלל שיניים.


    אני כבר 5 שבועות על משככי כאבים באופן יומיומי לפחות 2 ביום .רק בימים האחרונים ירדתי מהם, (אני לא רוצה גם להרוס לעצמי את שאר הגוף בגלל שיניים). באופן נורמלי אני בגלל לא לוקח אפילו אקמול.

    לפני כחודשיים עשיתי כמה טיפולים בשיניים (שורש בצד ימין, שיננית - והטיפול שכנראה גרם לבעייה)-
    סתימה עמוקה בצד שמאל למטה - שן 37.

    יומיים לאחר הטיפול החלו כאבים חזקים ביותר , לא בשן 37 , כמה שיניים ל י ד.

    באותו שבוע גם עשיתי סתימה עמוקה שהייתה לי למעלה בצד שמאל.

    אחרי שבועיים שהלכתי יום יום מרופא לרופא וטענו שהסתימה בשן 37 מצויינת... התעקשתי על טיפול שורש בשן. הכאבים המשיכו, הקלה קטנה הייתה ... אם כי הרופא טען (אולי בצדק אולי לא) שאם לא הייתה הקלה משמעותית - השן הזו לא הייתה הסיבה לבעייה.

    מאז ועד היום כאבים למעלה ולמטה , (תוך כדי השבוע הזה ,האוזן כאבה, הגרון באופן תמידי כואב)
    ההרגשה שלי תמיד הייתה שלא ממש השן כואבת, אלא אולי החניכיים (למרות שכמובן לא ראו שום דלקת)
    הייתי אצל אף אוזן גרון, בבדיקת מישוש בלבד - שללו סינוסיטיס או בעיית דלקת
    ובכל מקרה , (רק אחרי חודש) נתנו לי אנטיביוטיקה (אני עשרה ימים אחרי האנטיביוטיקה ) אין ממש שיפור . חוץ מזה שבימים האחרונים - תחושה מטורפת של שריפה עליונה למעלה בחלל הפה (יש לציין שרוב החודש הצד השמאלי של הפה הרגיש "לא טוב").

    הנה, עכשיו 4 לפנות בוקר והתעוררתי מתחושת לחץ למעלה. אולי עליי לעשות גם טיפול שורש בשן העליונה , למרות שגם - מבחינת צילומים יש שם סתימה עמוקה, חדשה - שלפי רופאים - היא מ צ ו י י נ ת .

    כמובן שהייתי אצל פה ולסת, מומחים, אונ' תל אביב מרפאת כאב ועוד ועוד... אני לא מתפקד בעבודה, התפקוד שלי ירד כמעט ב 100 אחוז, לא עושה כלום כבר חודש וחצי בקצב הזה החיים שלי הלכו.

    לאן אפשר לפנות ? ולא לרופא שיניים שמקבל 100 איש ביום ומקדיש לי שתי דקות להעיף מבט בצילומי הסטטוס/פנורמי ולהגיד שהכל בסדר.

    תודה מראש על המענה



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סבל שקשה לתאר - בבקשה עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסה את המרפאה לכאב

    ד``ר גלית כהן
    03/07/2010

    בפקולטה לרפואת שיניים בירושליים, אני חושבת שיש מחלקה כזו גם בת"א

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגשת לחץ בשן
    מריה
    01/07/2010

    שלום,
    היו לי כאבי שיניים והובחנתי כסובלת מטרגמינול נורולוגיה, אני לוקחת מזה שבוע טריל כרגע במינון 300 מ"ג.
    בימים האחרונים יש סוג של כאב מוזר רק בשן אחת מין הרגשה של לחץ כזה כאילו השן מפריעה.
    עברתי לפני האבחון צילום פנורמי ורופא השניים אמר שהכל תקין.
    האם התופעה הזאת נורמלית למחלה או שיתכן באמת מצב שהשן פתאום זזה ומזה הרגשת הלחץ או ממשהו אחר.
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרגשת לחץ בשן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זו בערך אחת התחושות גם אצלי אשמח

    שרון
    01/07/2010

    לשמוע את התשובה..

    גם אצלי היה חשד לטריגימינל נוירולוגיה , ונתנו לי ליריקה שאני עדיין מסרב לקחת.. .וגם,הנה, השעה עכשיו 4 לפנות בוקר התעוררתי מלחץ כבד על השן העליונה.

    אני גם לא יודע אם זה טריגימינל נוירולוגיה , ולא רוצה לקחת תרופות שהן די ממכרות לתופעה שאולי בעצם טיפול מכני בשן אמור לפתור אותה :(

    נוראה חוסר הודאות הזאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדור...

    מריה
    01/07/2010

    אצלי האבחון בטוח היה נכון כי בלי התרופות סבלתי כאבי טופת ברמה שהיתי נשכבת על הריצפה ולא יכלתי לזוז ועכשיו הכאבים האלה עברו אבל התחילה התחושה המוזרה בשן.
    אולי שווה לך לנסות כמה ימים את התרופות ולראות האם זה עוזר, אומרים שאם התרופות לא עוזרות אז בדרך כלל זה לא באמת זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי תרופות,

    שרון
    01/07/2010

    מריה,

    לגבי תרופות -

    ניסיתי את הליריקה ליומיים, ואכן היא די עזרה גם לי - אבל במובן הזה שממש טישטשה ועירפלה את הגוף... ולכן לדעתי הטשטוש גם גרם ליותר נוחות.

    כלומר- גם אם אני אקח עכשיו 4 משככי כאבים בבת אחת והכאב ייעלם כמעט - זה לא אומר שהבעייה נפתרה.

    מצד שני, אני כן בעד ושמח אם התרופה עזרה לך, ולפי תאורה היא כן לטיפול בעצב , ולכן - כל עוד זה עוזר - אני בעד. וטוב שאנחנו בעידן של פיתוחים ושיש תרופות למצבים שפעם היה יותר קשה לטפל בהם.


    תרגישי טוב מהר... וטיפ ממני.. אני כבר לדעתי יותר ממך עם הבעייה (כמה שבועות) הכאב בכל מקרה שוכך עם הזמן (למרות שעדיין קיים אצלי) , הגוף גם מרפה את עצמו - תחשבי חיובי ! .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נראה לי באמת טעו לך באיבחון

    מריה
    01/07/2010

    אני כבר שובעיים עם זה לצערי וכל יום שלא לקחתי את הכדורים זה החמיר יותר ויותר ומשככי כאבים רגילים לא עזרו בכלל גם לא 4... לצערי ניסיתי :)
    אז אולי באמת טוב שלא לקחת... אולי שווה לך ללכת למומחה פה ולסת או לרופא שניים ממש טוב שיאבחן מחדש ...
    שיהיה בהצלחהֱ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדור...

    מריה
    01/07/2010

    אצלי האבחון בטוח היה נכון כי בלי התרופות סבלתי כאבי טופת ברמה שהיתי נשכבת על הריצפה ולא יכלתי לזוז ועכשיו הכאבים האלה עברו אבל התחילה התחושה המוזרה בשן.
    אולי שווה לך לנסות כמה ימים את התרופות ולראות האם זה עוזר, אומרים שאם התרופות לא עוזרות אז בדרך כלל זה לא באמת זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודה אם מישהו מהרופאים יענה לי.תודה

    מריה
    02/07/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    ד``ר גלית כהן
    03/07/2010

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=102 id=link]נוירולוגיה, שבץ מוחי, אירוע מוחי[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי צחצוח שיניים
    ג
    30/06/2010

    שלום רב,

    אחי בן ב-22 לא מצחצח שיניים בקביעות, אני לא יודעת כל כמה זמן הוא מצחצח אבל יכולים לעבור מס' ימים שבהם אני עוקבת ואני רואה שהוא לא מצחצח בהם (לפי דעתי יכול להיות אפילו יותר משבוע רצוף).
    אני לא יודעת מה להגיד לו כי זה פשוט לא עוזר, יש לו בעיה עם רופאי שיניים כי יש לו רפלקס הקאה שמפריע לו להיות מטופל וכתוצאה מזה קשה לטפל לו בשיניים. הוא היה לא מזמן אצל רופא בגלל כאבים בשן- עשו לו סתימות ורצו לעשות לו טיפול שורש- בסוף ויתרו על הטיפול שורש
    את האמת שאני פשוט לא יודעת מה להגיד לו על אי צחצוח שיניים ולמה זה יכול לגרום בעתיד כדי שאולי הוא יפתח את העיניים ויבין מה הולך להגיע אליו עוד כמה שנים.
    אשמח אם תוכלו לכתוב לי כאן אילו נקודות אני יכולה להעלות בפניו..
    וכמו כן רציתי לדעת האם הבעיה הזו נפוצה או די נדירה בגילו..
    תודה רבה
    ג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אי צחצוח שיניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צחצוח שיניים הוא קריטי

    ד``ר גלית כהן
    03/07/2010

    ודאי וודאי אצל מטופל שאינו שש ללכת לרופא שיניים. הבעיות המתפתחות מאי צחצוח הן עששת ומחלת חניכיים המתגברות ומחריפות אם לא שומרים על הגיינת הפה. את יכולה לדבר איתו גם על ריח פה ואיך שזה מפריע לסובבים ולסובבות אותו.
    אם יש בעיה קשה עם טיפולי שיניים אפששר לשקול טיפול בהרדמה כללית. יישור קו של כלל הבעיות בפה ואחכ בד"כ יותר קל לשמור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הערך של דיאט קולה בהשוואה לקולה
    טל
    29/06/2010

    שלום,
    אני בן 22, לצערי אני חורק שיניים כבר שנים(כנראה מעצבנות) ורואים שהשיניים ממש הרוסות עד האימייל מה גם שיש לי רגישות די גדולה בשיניים.
    נתנו לי סד לילה לפני יותר משינה, אבל לצערי אני מאוד מאוד מתקשה להתמיד ולשים אותו וכשאני שם הוא מאוד מפריע לי, אפילו אחרי זמן יחסית רב ששמתי אותו.

    בנוסף, התקשתי להפסיק עם המתוקים, והשאלה הראשונה שלי, האם הפגיעה של הדיאט קולה בשיניים, בגלל חוסר הסוכר בו היא מינימאלית ביחס לקולה ולמשקאות ממותקים אחרים? או שזו רק אמונה ויש חומרים אחרים שפוגעים בשיניים בדיאט?

    בנוסף, כרגע השיניים שלי יחסית ישרות(עשיתי טיפול אורתודנטי בתיכון) ואומנם יש כמה רווחים קטנים אבל עדיין יחסית שיניים יפות(חוץ מהעובדה שהן כמו שאמרתי מרוסקות בגלל שחיקה, וקצת צהובות. אני לא יכול לעשות הלבנת שיניים כנראה, בגלל השחיקה שלהן והחולשה שלהן).
    השיניים של אמא שלי במצב מאוד לא טוב(היא לקחה כדורים פסיכיאטרים וטוענת שיש קשר הדוק לכך, ולא דווקא גנטיקה) ואני מפחד שאגיע למצב כמו שלה.
    האם בהכרח ככל שהזמן יעבור, גם אם אני מצחצח שיניים/חוט דנטאלי/מי פה, מצב השיניים ימשיך ויהפוך לרע יותר?

    אם אני בכל זאת מתקשה לשים סד ולוותר על מתוקים, למרות שאנסה להשתדל, מה יכול לעזור ולמנוע מלהגיע למצב קטסטרופאלי?
    האם טיפול אצל שיננית לניקוי שיניים פעם ב, בנוסף ל3 טיפולים יומיים שציינתי יכולים לעזור?
    לאיזה מצב אפשר להגיע מבחינת חריקת השיניים? האם אני יכול להגיע למצב אם אמשיך כך, שעוד כמה שנים השיניים יהיו כל כך חלשות שישברו? או שכל עוד מטפלים וסותמים חורים, אין סיבה להגיע למצב כזה?
    תודה

    טל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיאט קולה

    ד``ר גלית כהן
    03/07/2010

    דיאט קולה פוגעת בשיניים לפחות כמו קולה רגילה.
    שחיקה לא ניתנת לתיקון עי סתימות, אתה מאבד גובה של שיניים שיכול להיות מוחזר רק עי כתרים בכל הפה, סתימות מסייעות רק בשלבים ההתחלתיים. השילוב של חומצות (משקאות מוגזים) ושחיקה הוא הרסני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סד לילה- קשיח או גמיש
    עדי
    29/06/2010

    אני מהדקת שיניים בלילה וסובלת מכאבי ראש וצוואר רבים.

    רופא שיניים אחד המליץ על סד גמיש
    ורופא אחר המליץ על סד קשיח לשיניים העליונות.


    במה עדיף לבחור ולמה הוצעו סדים שונים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סד לילה- קשיח או גמיש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש כל מיני אפשרויות טיפול

    ד``ר גלית כהן
    02/07/2010

    וכולן לגיטימיות. יש יתרונות וחסרונות לכל אחד מהסדים. רק לאחר בדיקה קלינית ורנטגנית ניתן היהי להסביר לך מה ההבדלים עבורך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סד לילה, חניכיים
    בן 25
    29/06/2010

    שלום רב,

    אני סובל מחריקת שיניים במהלך הלילה, השתמשתי בסד לילה גמיש לתקופה של 8 חודשים והפסקתי את השימוש והטיפול, עכשיו אני מעוניין לעשות סד לילה חדש ולהמשיך בטיפול. לציין כי מדי פעם אני שומע קליקים במפרקים בכאשר אני אוכל דברים, וגם בבוקר יש מדי פעם כאבים שמגיעים עד לראש (בצדדים בלבד)
    רציתי לשאול אם יש סד לילה מיוחד המותאם לאנשים שיש להם קליקים במפרקים ומצבם קשה יחסית לאחרים.
    בנסוף לכך, רציתי לשאול אם יש הבדל (מבחינת הפעילות הרפואית) אם הסד לילה הוא בצד העליון או בצד התחתון. כלומר האם יש יתרון רפואי שיהיה למטה? או למעלה?
    האם יש חומר מיוחד כדי לנקות אותו כל יום (חומר מחטא), למשל להשאיר אותו כל הזמן בחומר כאשר אני לא משתמש בו. כי הייתה לי בעייה שכל יום אני אצטרך לצחצח את הסד בלילה ובנוסף אני צריך לצחצח את השיניים והשתמש בשטיפת פה, זה כבר המון זמן כל יום.
    לציין כי אני לא סובל מחריקה במהלך היום.
    האם עדיף סד לילה גמיש או קשיח?
    יש לי עוד שאלה לגבי החניכיים:
    על החניכיים אצלי, בצד התחתון בלבד, מתחת לבסיס השן בכ-2-3 מ"מ מתחיל צבע אדום לאורך כל החניכיים, כלומר לא כל שטח החניכיים צבעו אדום, אלא רק חלק, זה מתחיל מנקודה מסויימת ומנקודה זו ולמטה הכל צבע אדום. זה לא אדום כמו צבע הדם, אבל יש הבדל בצבע.

    רציתי לשאול מה זה? ואם יש טיפול? לציין כי אני משתמש בשטיפת פה כבר שנה באופן רציף, לפעמים גם בחוט דינטלי. ומנקה אבן אצל שיננית. אין דימום בעת צחצוח השיניים אבל לפעמים יש קצת כאשר אני משתמש בחוט דינטלי, אבל ממש קצת, לא משמעותי. לציין גם כי צבע החניכיים הלא נורמלי לא גורם לכאבים או לכל תחושה אחרת לא נעימה. הכל בסדר.

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סד לילה, חניכיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סד לילה

    ד``ר גלית כהן
    02/07/2010

    יש רופאים המתמחים בבעיות מפרק והם יתאימו סד לצרכיך. מחיב בדיקה מקיפה.
    בד"כ לא משנה אם הסד מותאם על השיניים העליונות או התחתונות, אבל שוב , מקרה ספציפיי מצריך בדיקה ספציפית.

    צבע אדום בחניכיים מעיד על דלקת ומצריך לכן בדיקת חניכיים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים אחרי טיפול שורש
    AL
    28/06/2010

    שלום
    אני עברתי לפני כחודש טיפול שורש .
    הרגישות עדיין לא עברה וזה כואב שאני סוגר את הפה ואוכל
    לפני שבוע וחצי התנפח בסביבת השן של הטיפול שורש וההיתי אצל הרופא שיניים הוא נתן לי מוקסיביט 500 . עבר שבוע ושוב אני מרגיש שזה נפוח - שאני סוגר את הפה יש לי כאב .
    מה אפשר לעשות ? - זה לא נעים שכואב.
    אני חושש מכל העסק .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים אחרי טיפול שורש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חזור לרופא

    ד``ר גלית כהן
    29/06/2010

    מחייב בדיקה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חזור לרופא

    ד``ר גלית כהן
    02/07/2010

    תתכן רגישות וכאב לאחר טיפול שורש. הגיוני שהשן מרגישה "גבוהה". לעיתים באמת הסתימה הזמנית גבוהה מדי ואז צריך ללטש.
    אנטיביוטיקה אכן נחוצה לעיתים. אבל אם גם אחרי אנטיביוטיקה הכאב והנפיחות נמשכים צריך לבדוק שוב את השן. אולי יש עוד תעלות, דחיסת יתר ועוד...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות לקור כחודש אחרי הסתימה
    איילת
    28/06/2010

    שלום. עשיתי סתימה בשן טוחנת לפני חודש, ומאז יש לי שם כאב בכל פעם שאני שותה או אוכלת משהו קר. לא הייתי רוצה לחזור אל הרופא הזה. השאלה היא האם אני יכולה לקבל טיפול מתקן לבעיה הזו מרופא אחר ואחר כך לקבל החזר מהרופא שגרם את הנזק? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זה בינך לבין הרופא

    ד``ר גלית כהן
    29/06/2010

    אבל ככלל אני מניחה שהרופא יאמר שתחזרי אליו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום