מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כתריםאביקו07/06/2010
שלום רב,
אני חודש אחרי תאונת אופניים. 4 שיניים קידמיות עליונות שלי נפגעו. שן 12 נשברה ועפה רק השורש נשאר בפנים (יש לעקור אותו) .שן 11 השורש התנתק אולם השן קיימת. ושיניים 21, 22 יצאו קצת החוצה אבל השורש לא נפגע. קיבלנו שתי חוות דעת לטיפול. חוות דעת ראשונה המליצה טיפול שורש בשן 11 ועקירת השורש השבור. עקירת שורש של שן 12 ולמעשה כתר "צף" . ועל כל ששת השיניים הארבע שנפגעו + הניבים 13+23 (שהם לא נפגעו ) לעשות כתרים זרקוניה עם גשר.
חוות דעת שניה אמרה לעשות רק על ארבעת השיניים שציינתי כתרים 12,11,21,22 ולא לנגוע בניבים כלל.
אנא התייחסותכם להתלבטות אם מספיק כתרים ל 4 שיניים או ל 6 מניב לניב.
מצ"ב צילום פנורמי + צילום רגיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתרים
ד``ר עדי אריאלי10/06/2010איני יכול לענות ללא בדיקה. ההחלטה תלויה בסיכויי ההשרדות של 4 השיניים שנפגעו בהתאם למצב החניכיים, מצב השורשים, אופי הסגר ועוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמיחת שיניים לתינוקשירה06/06/2010
שלום, הבן שלי בן חודשיים ובשבוע האחרון הוא החל להוציא יותר רוק מפיו ולהכניס אצבעות לפה, בנוסף יש לו התפרצויות של בכי אשר אינן קשורות בשום דבר נראה לעין , גם לא גזים. היתכן כי הוא מצמיח שיניים בשלב כה מוקדם, ואיך אפשר לעזור לו ולהקל עליו- משחות או צעצועי גומי, יש סיבה ללכת לרופא ילדים/ שיניים שיראה אותו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן חודשיים
ד``ר עדי אריאלי10/06/2010בקיעת השיניים מתחילה בדרך כלל בגיל 6 חודשים. לפני בקיעת השיניים בלוטות הרוק מתפתחות וזה מתבטא בהפרשת רוק מוגברת. בגיל חודשיים סביר להניח שעדיין לא בוקעות שיניים (למרות שיש חריגות וזה בסדר) אך יתכן שבלוטות הרוק החלו מתפתחות. כדאי להבדק אצל פדודונט (מומחה לרפואת שיניים לילדים).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלבנת שינייםמנש06/06/2010
אני בן 15 ואני מקפיד לצחצח כל יום גם בערב וגם בבוקר - אבל השיניים שלי לא ממש לבנות.. הם צהובות קצת לא מצב קריטי אבל הם יחסית צהובות לא יודע למה זה ככה למרות שאני מקפיד לצחצח.
רציתי לדעת אם יש או שאתם ממליצים על איזה משחת שיניים שעוזרת להלבין את השיניים\ ערכת הלבנה של הפסים האלה ששמים על השיניים מסויימת וכו'...
אני לא רוצה לעשות הלבנה אצל רופא מכיוון שהמצב לא קריטי, האם אחד מהאופציות שרשמתי למעלה יכולה לעזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שיניים
ד``ר עדי אריאלי10/06/2010הצבע הפנימי של השן אינו יכול להשתנות על ידי משחת שיניים אלא באמצעות חומר מלבין. ערכות הלבנה שנמכרות בבתי המרקחת הן לרוב פחות יעילות בשל ריכוז חומר פעיל נמוך יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סורביטול ואלכוהול במי פהמישי05/06/2010
הומלץ לי להשתמש במי פה עם פלואוריד לאחר הצחצוח. קניתי מי פה של חברה ידועה
וכשהסתכלתי במרכיבים ראיתי שמופיעים בנוסף לפלואוריד גם שני מרכיבים
שנדמה לי שדווקא עלולים לתת השפעה הפוכה -
סורביטול - שהינו פחמימה (האם החיידקים לא יפרקו את הסורביטול כמו כל פחמימה ובכך יגבירו את הסיכון לעששת?)
ואלכוהול - מופיע כמרכיב שני ברשימה, כלומר באחוז גבוה יחסית. עד כמה שאני זוכרת גם אלכוהול אינו מיטיב עם השיניים.
האם התחושה שלי נכונה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוריבטול ואלכוהול
ד``ר עדי אריאלי10/06/2010סורביטול הו אממתיק מלאכותי ואינו קריוגני כלומר אינו מעודד עששת. תפקידו בשטיפה הוא לשפר את הטעם. .אלכוהול משמש לרוב כחומר משמר ואינו מזיק לשיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת גשרריטה04/06/2010
שלום,
אני נמצאת בתהליך של החלפת גשר בשיניים בקו"פח מכבי .יש לי שתי שאלות לגבי התהליך:
1.תוך כדי תהליך לקיחת מידות,הרופאה כרחה חוט ברזל מסביב לכל שן עליה עומד להיות מולבש הגשר.זהו תהליך מכאיב ולא נעים,אשר מעולם לא עברתי בעבר.האם הוא הכרחי,והאם זה לא פוגע בחניכיים?
2.התבקשתי גם לנשוך חומר כמו סיליקון(מן חומר שטוח ושקוף,כמו מדוזה).כיון שלא סגרתי נכון,נתבקשתי לחזור על התהליך מספר פעמים.כיון שהרופאה לא הייתה שבעת רצון מהסימון,היא עירבבה מן חומר אדום,הניחה אותו על השיניים הנגדיות לשיניים של הגשר.החומר התחמם בפה והתקשה,כדי להוציאו היה צריך להפעיל כוח.
לשאלתי מזה החומר האדום,ענתה הרופאה שזה חומר פלסטי,מן אקריליק.שאלותי:
א.מהו אותו חומר,האם כיום כשידוע שחומר פלסטי שמתחמם פולט חומרים מסוכנים,הוא חוקי ומותר לשימוש?
ב.האם כשדופקים בכוח על שיניים בריאות בפועולות כגון זו,או הורדת גשר,יש סיכון בפגיעה בשיניים הבריאות?
בתודה מראש,
ריטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת גשר
ד``ר עדי אריאלי10/06/2010החומר האדום הוא חומר מוכר ומותר לשימוש בחלל הפה. לפעמים יש להפעיל כוח כדי לשחרר שיחזורים ואם זה מבוצע נכון אז אין פגיעה בשיניים הבריאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלבנת שינייםאבי04/06/2010
שלום שמי אבי , Rapid White (סט להלבנת שיניים בבית ע"י "צביעת השיניים" כיביכול) סט זה פורסם גם בערוץ הקניות ויש עליו אתרי בית באינטרנט למי ששמע. רציתי לדעת האם אני אוכל להשתמש בזה בבטחה בלי לחשוש שמע יגרם נזק לשיניים שלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מכירה את הסט
ד``ר גלית כהן04/06/2010הערכות הביתיות שהיו למכירה בארץ עד כה לא הוכחו כיעילות בשל ריכוז נמוך מדי של חומר פעיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם במקרה חירום מותר להדביק כתראילן04/06/2010
שנפל בדבק מהיר? אם לא אז עם מה כן?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפנות לרופא שיניים
ד``ר גלית כהן04/06/2010בשום פנים ואופן לא בדבק מהיר, יש בו חומרים רעילים.
במקרה חרום אפשר להדביק לזמן קצר עם משחת שיניים (לבנה , לא גל) או עם דבק לתותבות שקונים בבית מרקחת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה-נשברה לי שן טוחנת אחוריתאני03/06/2010
תוך כדי לעיסת מסטיק, נשברה לי חתיכת שן טוחנת אחורית מצד שמאל למעלה, זה בדרך כלל הצד שאני לועסת, רציתי לקבל תשובה אם אפשר מיידית לעכשיו מה אפשר לעשות בינתיים כדי להרגיע את המקום הכואב?
ואיזה טיפול אם בכלל אני אצטרך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לפנות לרופא שיניים
ד``ר גלית כהן04/06/2010אם ה"חתיכה" שנשברה מתנדנדת יש להוציאה מייד ע"מ להקל על הכאב.
הטיפול ההמשכי תלוי במצב השן לאחר השבר. לעיתים השן אבודה ויש לעקור אותה, לעיתים ניתן לשקמה עי כתר ואז יש צורך גם בטיפול שורש (אם אין, יכול להיות שיש בשן טיפול שורש וזו הסיבה לשבר)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי עקירה כירורגית של שן בינהיעל03/06/2010
שלום רב!
שמי יעל, בת 27, ביום שני האחרון (31.06) בוצעה לי עקירה של שן מספר 48 במחלקת פה ולסת של ביה"ח איכילוב. היום, יום חמישי, כארבעה ימים לאחר הטיפול, הנפיחות עדיין קיימת והכאבים קשים יותר מאשר בימים הראשונים.
התחושה היא כי אינני יכולה לפתוח את הפה לכדי צחצוח שיניים מפאת הכאבים שבאזור התפרים.
הכאב החזק ביותר מופיע בבוקר, עם הקימה. מה גם שהבל הפה הוא מאד מאד לא נעים ולא רק בבוקר...
שאלתי היא האם מדובר במשהו חריג שדורש הסתכלות רופא, או שמא זה מה שמורגש בתהליך ההחלמה? (אני חדשה בתחום.. ).
בתודה מראש,
יעל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי03/06/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=75 id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד לטיפול שורש לקוי וכתר קבועשי02/06/2010
שלום
בשן 37 היה צורך לעשות לי טיפול שורש כנראה.
הלכתי למרפאת שעשתה את הטיפול כולל הכתר והכל.
הטיפול היה מאוד קשה ומאוד כאב.
היתה בעיה למנוע כאב שלי.
מדובר על שן שהבנתי שיש לה מינימום 3 תעלות - האם זה נכון? זו שאלה ראשונה
כרגע אני שלב אחד לפני התקנת הכתר הקבוע
ממה שהבנתי מדברי הרופאה והאססיטנטית שלפי הרישומים שלהם הם עשו 2 תעלות ולא 3
הרופאה טוענת שאיננה זוכרת בדיוק (הטיפול היה קשה באופן מיוחד - כך אמרה הרופאה בזמן הטיפול - כלומר מדובר על מצב חריג שלא שוכחים בקלות אני חושב).
מצילום לאחר טיפול השורש של המקום, התברר כי עשו 2 תעלות.
לפי רופא מומחה שבדק את הצילום הוא טוען ש:
1. לא עשו או לא מצאו את התעלה ה-3
2. אחת התעלות לא בוצעה כפי שצריך
3. יש סיכוי גדול שיהיה מצב של דלקת וכאבים ואז יהיה צורך לעשות את כל הטיפול מחדש
4. יש להדביק זמנית את הכתר הקבוע ורק אחרי זמן מסויים לבצע התקנה קבועה
5. יש לבצע את טיפול השורש מחדש כי עלולים להתפתח במקום נמק או דלקת לתוך העצם..
הרופאה המקורית מסרבת לקבל שצריכות להיות 3 תעלות (עוד לא הראיתי לה את הצילום שוב לבדיקה ולבקשתה) וכן מסרבת לקבל שיש לעשות הדבקה זמנית
האם יש כאן סיכון? האם מדובר על רשלנות רפואית?
מה עליי לעשות ?
אני ארצה כנראה להדביק את הכתר הקבוע כדי שיהיה ניתן לעשות סתימה בשן 36 הסמוכה.
האם נכון להשלים את הטיפול ולחכות ולראות מה קורה?
כמו-כן הרופאה לא נתנה לי זמן שיש אחריות על הטיפול (טיפול השורש) אך האססיטנטית ציינה באופן לא מחייב שנתיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול שורש
ד``ר עדי אריאלי03/06/2010בשן טוחנת יש לרוב 3-4 תעלות, אך יש גם חריגות אנטומיות. אם יש ספק לגבי תעלה שנותרה ללא טיפול אז כדאי לא לבצע מבנה וכתר קבועים. אם אתה בספק אתה יכול לפנות לחוות דעת שניה לפני המשך הטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאריות בפה מטיפול ישןיובל02/06/2010
שלום רב,
אני בן 30 אוטוטו ולפני כ-15 שנה עשיתי טיפול יישור שיניים גדול בפה שכלל בין השאר עקירת 4 ניבים, לבישת פלטה, ריבועים, רסן, ומה לא. בסוף הטיפול נותרתי עם חיוך יפה וכמזכרת חיבר לי הדוקטור חוט מתכת לשמירת המצב החדש על הלסת התחתונה, מאחורי השיניים, והדביק אותו אל מאחורי כל שן.
הבעיה עם החוט הזה הוא שבמשך שנים אני לא יכול לנקות את מאחורי השיניים של הלסת התחתונה בצורה ראויה ויסודית באופן עקבי, לכלוך מצטבר שם בקלות ואני חושש שאם חלוף השנים האזור ייחלש ויהיה טרף קל לבקטריאדה ודלקות.
בזמן האחרון אני מרגיש פעימות באזור, ללא הפסק.
שאלתי היא האם כבר הגיע הזמן להפטר מהחוט, כשהחשש העיקרי שלי הוא שלאחר שאפטר ממנו השיניים בלסת התחתונה "יקפצו" קדימה.
כמו-כן, איזה רופא מטפל במקרים כאלה, לאיזה טיפול יש לצפות, והאם קופת חולים כללית תשמח להשתתף בנטל ?
תודה רבה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיבוע
ד``ר עדי אריאלי03/06/2010מקובל להדביק קיבוע לחלק משיניים לאחר מרבית טיפול האורתודונטיה. מטרת הקיבוע היא שמירה על מיקום השיניים. קיבועים אלה נופלים מעצמם לאחר מספר שנים ולרוב אין צורך להחזירם. יש מטופלים שבהם עלול לחול שינוי בעמדות השיניים ולהם מדביקים את הקיבוע מחדש. אם אתה חש אי נוחות באזור יש לבצע בדיקה ולבדוק מה הבעייה. כל עוד החוט מודבק עדיף להשאירו בפה אלא אם כן הוא גורם לנזק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צחצוח שינייםרוני01/06/2010
ערב טוב,
יש הטוענים שעדיף לצחצח שיניים לא מיד לאחר שקמים בבוקר אלא לאחר ארוחת הבוקר...
השאלה שלי אם אני לא אוכלת ממש ישר על הבוקר ודווקא שעה לאחר הקימה האם זה בסדר לצחצח שיניים על הבוקר ולא אחרי הארוחה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציחצוח בוקר
ד``ר עדי אריאלי03/06/2010האמת שיש גם גישה חדשה שממליצה על ציחצוח שיניים לפני ארוחת הבוקר. העיקר שמצחצחים פעמיים ביום: בוקר וערב (לפני השינה).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת חניכייםשי01/06/2010
שלום רב
מזה מספר חודשים קיימת אצלי הרגשה כאילו החניכיים מתפוצצים לי. זה מתבטא בהרגשה ממשית של נפיחות בעיקר בבקרים, בירידת דם לאחר ציחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטאלי, בהרגשה רעה ובריח רע- מאוד.
לאחרונה עברתי תחת ידיה הנאמנות של השיננית להסרת האבנית שהצטברה אצלי ואשר לא הייתה מביישת אף מחצבה טובה.
אף התחלתי להשתמש בחוט דנטאלי וההרגשה היא טובה-לקראת פיתרון אולם הנפיחות עדיין מורגשת ואף נראית בעין בעיקר באיזור של סביב, השיניים מאוד מפריע ולא נעים.
בהנחה כי מדובר בדלקת :
א. האם יש להתחיל באנטיביוטיקה על מנת להלחם בדלקת? איזו סוג.
ב. איך מטפלים בריח הרע? האם בסיום הדלקת גם הריח יעבור.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת חניכיים
ד``ר עדי אריאלי03/06/2010במקרים של מחלת חניכיים ניקוי אבנית אינו מספיק ויש לטפל המחלה באמצעים נוספים כמו הקצעות שורשים, ניתוחי חניכיים ועוד. ממליץ לגשת לבדיקה מסודרת. לא מומלץ לקחת אנטיביוטיקה (בטח לא על דעת עצמך) שכן זו תטפל רק בסימפטומים באופן זמני ולא תפתור את הבעייה. מחלת חניכיים היא אחת הסיבות הנפוצות לריח פה ולעיתים טיפול במחלת החניכיים פותר את בעייה זו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן 24יעל01/06/2010
האם גוש בחניכיים מעל שן 24 (לא צמוד לשן) יכול להעיד על זיהום בשורש של השן?
מקבלת אנטיביוטיקה אך הגוש לא קטן. בצילום ראו זיהום.
אין כאבים. האם יכולה להיות סיבה אחרת לגוש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיהום
ד``ר עדי אריאלי03/06/2010סיבות לגושים יכולות להיות רבות: זיהום, טרואמה ואפילו גידול. צריך למצוא את המקור לבעייה ולהחליט על אבחנה. אי נוכחות של כאבים אינה מעידה על כלום ולפעמים גם כשלא כואב יש לטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן קבועה מאחורי שן חלבשלי01/06/2010
שלום,
אני בת 22, ויש לי שן חלב שלא נפלה (ניב שמאלי). השן הקבועה צמחה בדיוק מאחוריה. אני מעוניינת לטפל ולסדר את הבעיה.
הייתי אצל רופאה שאמרה לי שהפתרון היחיד הוא אורתודנטי, והצעת המחיר שקיבלתי מאורתודנטית הייתה גבוהה מאד (בערך עשרת אלפים שקל). השן הקבועה שנמצאת בפה מאד מציקה לי, ושן החלב מתחילה לשנות צבע ולהיות מוכתמת...
יש פיתרון לא אורתודנטי לבעיה כזו? אין לי אלפי שקלים לשלם על הטיפול (סטודנטית...) וגם ממש לא מתחשק לי להסתובב במשך שנה-שנתיים עם גשר בשיניים בגיל כזה...
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן חלב
ד``ר עדי אריאלי03/06/2010הפיתרון היחיד במקרה כזה הוא אורתודונטי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




