אי נוחות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אי נוחות
    אלי
    02/03/2013

    שלום וברכה
    אני בן 37.
    הייתי לא מזמן אצל פרוקטולוג לגבי תלונה של תחושת אי נוחות ולעיתים כאב המרגישים בתוך התעלה האנאלית, ועד לאיזור פי הטבעת, המופיעים באופן לא קבוע, לעיתים לפני ואחרי יציאה.
    היציאות שלי הן רכות באופן קבוע, ללא כל סימני דימום, וללא כאב במהלך היציאה.
    בנוסף תיארתי כאבי התכווצות נדירים וקצרים באיזור הסקרום פנימה אותם הוא רשם כ - אמרוזיס פוגקס.
    בבדיקה הוא מצא טחורים מינימליים (דרגה 0-1), אני מבין שהם פנימיים.
    ואמר שהכל נראה בסדר גמור. לדבריו הטונוס הקבוע של הספינקטרים אולי קצת ירוד אך לא באופן משמעותי (אין לי תלונות של יציאה לא נשלטת של גזים וכו').
    רציתי לשאול:
    1) מה אם כך ההסבר האפשרי לתחושת אי הנוחות והכאב הפנימי שאינו בעל אופי התכווצותי שאני מרגיש באופן יומיומי? האם יש דרך למנוע תחושה זו? כאבים אלו אינם חזקים כלל אך גורמים לי לתחושת אי נוחות ובאופן כללי מפריעים לי.
    2) האם עלי להיות מוטרד מעניין הטונוס הקבוע הירוד במקצת? האם יש דרך לחזק אותו?
    3) האם שתיית קפה ואימוני כוח יכולים להשפיע לרעה על הטחורים ועל הטונוס?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אי נוחות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי נוחות - תגובה

    ד``ר רפאל אלון
    03/03/2013

    לאלי
    התכוצויות קצרות באזור פי הטבעת נקראות פרוקטלגיה פוגקס. המונח שכתבת מציין אובדן ראיה חולף והוא קשור לבעיות אחרות..
    קשה להסביר את המיחושים שלך ולכן קשה גם להמליץ על טיפול. ניתן לנסות לחזק את הטונוס ע"י "תרגול" הסוגר האנאלי-לבצע הרבה פעמים ביום כיווץ יזום שלו. כמו כל שריר, תרגול ממושך יכול לגרום לחיזוקו.
    קפה לא אמור להשפיע על הטחורים. אימוני כח הכרוכים בהעלאת הלחץ התוך בטני יכולים לגרום לגודש בטחורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ובכן

    אלי
    04/03/2013

    הפרוקטולוג רשם אמרוזיס, אני מניח שהתבלבל.

    אשמח לשמוע את דעתך: האם היית מציע לי להמשיך ולבדוק את עניין אי הנוחות או שלהניח לזה לאחר שהפרוקטולוג בדק ואמר שהכל נראה בסדר? (הפרוקטולוג היה יסודי וקשוב).

    אני מניח שייתכנו תחושות כאלו ללא סיבה "אורגנית" (אני צודק?)
    אך מבאס לחשוב שיהיו לי תחושות לא נעימות באופן די יומיומי (לפחות פעם ביום). מעין תחושת פנימית של אזור התעלה (ואולי קצת מעליה), לעיתים לא נעימה. התחושה אינה רציפה במשך כל היום.
    אני חושש שאולי בכל זאת יש משהו שהפרוקטולוג לא חשב עליו, אך ממש לא מעוניין להתחיל לעשות בדיקות פולשניות וכו'...

    ותודה רבה על התייחסותך המהירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ובכן - תגובה

    ד``ר רפאל אלון
    04/03/2013

    התופעה שאתה מתאר מוכרת. אם התדירות שלה נמוכה אני מציע לא לטפל. אם תדירות ההתקפים גבוהה והם מהווים הפרעה משמעותית לאיכות החיים ניתן לטפל בתרופה (בהתייעצות עם הפרוקטולוג המטפל).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו