צניחת רירית רקטום? רקטוצלה? טיפול?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • צניחת רירית רקטום? רקטוצלה? טיפול?
    דנה
    01/04/2011

    שלום ד"ר,

    ענית לי כאן מס' פעמים בנושא צניחת רקטום ודפקוגרפיה.

    ביצעתי את הבדיקה. והתוצאות הן: "תיפקוד ספינקטרום טוב, אין אנזימוס. רקטוצלה קידמי קטן שלא לוכד בריום ,אנטרוצלה לא מפריע או חוסם. לכל אורך הבדיקה לא הודגם פרולפס של הרקטום".

    להזכיר: בת 33. גמישות יתר. לפני חודש וחצי ראיתי פרולפס=גוש גדול שיצא לי מפי הטבעת לאחר התאמצות בשרותים. פניתי לגסטרואנטרולוג שמומחה ברצפת האגן, ובהמלצתו ביצעתי גם קולונ' קצרה- תקינה. מנומטריה- פחות או יותר תקינה. אולטראסאונד רקטלי- תקין. ועכשיו: דפקוגרפיה.
    אתה -המלצת לי לפנות לכירוג. בסופו של דבר- לאחר ביצוע כל הבדיקות הללו- ע"י גסטרואנטרולוג שמתמחה ברצפת האגן, הגעתי גם לכירוג. הוא תשאל אותי ממש בקצרה, ולפי בדיקה שעשה לי ( כששכבתי על הצד בברכיים מכופפות והוא ביקש ממני להתאמץ ללא יותר מ 30 שניות)- אמר שכרגע מה שרואה: צניחת רירית. וכתב: Mucosol Rectal Prolapse.

    אף על פי שהמצב הזה מפחיד אותי, ולעיתים גם ממש מפריע לי בהתרוקנות : לעיתים, בניגוד למצב שהיה לי טרם הצניחה, אני מרגישה צורך להתרוקן- אך לא מצליחה לעשות זאת . אני מתאמצת, אבל לא "יוצא" .. ואז אני חשה וגם רואה שאם אמשיך ללחוץ- תתרחש צניחה מלאה! אז אני עוצרת. מרגישה מלאה, וחסומה. כואב לי בפי הטבעת, אבל אני מחכה בסבלנות ובייאוש עד לבוקר המחרת-= ורק אז משתחררת.

    הכירוג- כרגע המליץ לא לנתח, ואמר שאם במשך הזמן תתרחש צניחה יותר רצינית- אזדקק לניתוח דרך הבטן, אך יכול להיות שזה גם לא יקרה כלל..

    אני די מבולבלת: כי:

    1. כי לפי מה שקראתי - גם כאן בפורום: מצב כזה עלול להדרדר ללא טיפול,במשך הזמן לכדי צניחה מלאה, וגם לגרום לפגיעה בסוגרים- שכרגע תקינים, אז למה לא הוצע לי שום טיפול?

    2. הבנתי מתשובותייך בעבר, שצניחת רירית זה מצב שכן דורש טיפול: או ע"י קשירת גומייה- בדומה לטיפול בטחורים, או ע"י ניתוח יחסית קטן דרך פי הטבעת.
    האם לא מומלץ לטפל באופן הזה כבר עכשיו, ובכך למנוע אולי בעתיד הדרדרות וצורך בניתוח גדול הרבה יותר- דרך הבטן?

    3. אז..... מה כן עושים? חוצמזה- אני הייתי מאד פעילה ספורטיבית לפני שקרה לי המקרה הזה. האם אין סכנת החמרה בחזרה לספורט? גם פילאטיס ועבודה מאומצת על שרירי בטן?



    בקיצור: לפי המלצתך- פניתי לכירוג, והוא בעצם אמר " לא לעשות כלום".... אז- אני כבר לא מבינה: מהו הטיפול המקובל בבחורה בגילי, עם סיפור כמו שלי?

    האם כל הבדיקות -כולל ההליכה לכירוג היו מיותרות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צניחת רירית רקטום? רקטוצלה? טיפול? - תגובה

    ד''ר דוד נויפלד
    03/04/2011

    הבדיקות אכן היו מיותרות - אינני מכיר כ"כ גסטרואנטרולוגים שמבינים בדבר.
    כרגע - אם אין צניחה אקטיבית ואין סימפטומים - אין טיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צניחת רירית רקטום? רקטוצלה? טיפול? - תגובה - תגובה

    ד''ר דוד נויפלד
    03/04/2011

    תמשיכי בחייך ואין חשש להמנע מפעילות ספורטיבית, נהפוך הוא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר נויפלד- תודה והמשך

    אנונימית
    03/04/2011

    שלום ד"ר,

    קודם כל- תודה עך תגובותייך המהירות. כנראה שהייתי צריכה באמת לפנות דבר ראשון לכירוג/פרוקטולוג...אך זאת חכמת בדיעבד.

    יש לי בכל זאת שאלה- אמרת שאם "כרגע אין לי סימפטומים- אין צורך לטפל- ושאמשיך בחיי". אז: אני לא בטוחה מה בדיוק נחשב כסימפטומים, אבל יש לי הפרעה בחיי היומיום:

    1. יש לי דימומים מדי פעם מפי הטבעת.
    2. לעיתים- אני מבחינה בצניחה קטנה- כנראה הרירית- בהתבוננות במראה.
    3. אני חשה אי נוחות מידי פעם - לאחר יציאה- ואז בישיבה ממשוכת בעבודה.
    4. לפעמים קשה לי להתרוקן- זאת לא עצירות- כי אני חשה צורך- ויש לי יציאה אחת לפחות ביום, אבל יש לי קושי בהתרוקנות בזמן היציאה עצמה. לעיתים- אני צריכה ללכת 3 פעמים רצוף לשרותים- בזמן קצר- בשביל להרגיש מרוקנת. אחרת- אני חשה "חסומה"- כאילו יש לי עוד "משהו" שם בפנים- שלא יוצא.

    ולכן: האם אין אפשרות לעזור לי כרגע?אני בסה"כ בחורה צעירה, ולא מעוניינת "להתעסק" בנושא הזה כל הזמן. והכירוג- אמר לי שעלי להיות במעקב כל 6 חודשים!!
    וגם: אני הכי חוששת: האם מצב של צניחת רירית בדרגה בינונית- גבוה- לא תוביל בסופו של דבר לצניחת רקטום מלאה?
    האם טיפול בצניחת רירית כבר עכשיו לא עשוי למנוע צניחת רקטום מלאה בעתיד?

    בכל מקרה- אודה אם תוכל להסביר מה הן אפשרויות הטיפול הקיימות והמקובלות לצניחת רירית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר נויפלד- תודה והמשך - תגובה

    ד''ר דוד נויפלד
    03/04/2011

    היות ואת ממשיכה להיות מוטרדת
    יש ניתוח
    אבל צריך לבדוק קודם, להתאים לך הניתוח הנכון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועוד שאלה

    דנה
    03/04/2011

    תודה רבה על התשובות!

    רק לא ברור לי למה אתה כותב" היות ואת ממשיכה להיות מוטרדת- יש ניתוח".

    האם זה תלוי רק ברצון שלי? כלומר- האם אין המלצה כלשהי שמקובלת למצב של צניחת רירית? האם אם לא מטפלים במצב הזה- אין סכנה שהוא יחמיר? זהו לא מצב שבדר"כ נוטה להיות פרוגרסיבי?

    כפי שציינתי- אני בסה"כ צעירה- ולכן אני מוטרדת. ממש לא רוצה להגיע למצב של פרולפס מלא תוך זמן קצר- או אפילו מס' שנים בודדות- שיחחיב ביצוע ניתוח מורכב יותר וגדול יותר בהיקפו.

    האם אתה כרופא מומחה בתחום, לא ממליץ בדר"כ על טיפול כלשהו במצב של צניחת רירית?

    ומה הכוונה "צריך להתאים את הניתוח": מה הן האפשרויות? במה זה כרוך? האם ניתוחים דרך פי הטבעת הם בדרגת סיכון גבוהה יותר מאשר ניתוח דרך הבטן שמיועד לטיפול בפרולפס מלא?


    האם אופצייה של קשירה בגומייה יכולה להתאים? או לפחות- שווה לנסותה? כי הבנתי שהיא הכי פחות קשה או עם פחות סיכונים..

    תודה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועוד שאלה - תגובה

    ד''ר דוד נויפלד
    04/04/2011

    אין ניתוח המונע פרולפס. כל טיפול בצניחת הרירית, בין אם ניתוחי או מרפאתי הוא סימפטומטי בלבד, בהתאם לתלונות שלך.
    הבעיה שבעטיה את צריכה להיות מוטרדת היא זו שגורמת לתופעה מלכתחילה: עצירות, מאמץ בשירותים והרגלי יציאה לא נכונים ולא בריאים. בזה צריך לטפל, ולאוו דווקא בצניחת הרירית. זה לא יגן עליך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • או.קי - תודה- איך מטפלים?

    אנונימית
    04/04/2011

    תודה ד"ר,

    איך למשל מטפלים בבעייה שציינת? אני שותה המון, אוכלת סיבים, והרופא גם הסביר לי שלפי הבדיקות שעברתי- אין לי בעייה במנגנון היציאה..כמו אנזימוס או משהו אחר שעלול לגרום להפרעת עצירות.

    אז מה כן עלי לעשות? או לבקש מהרופא? הפנייה לאיזה סוג של טיפול?

    וחוצמזה- בהקשר לצניחת הרירית: האם קשירה היא פעולה מספקת? אני מבוהלת כל פעם מחדש כשלאחר יציאה מתבלטת לה בליטה אדומה וגדולה שאני רואה במראה. אני ממש רוצה "פי טבעת" נורמלי -כפי שהיה לי... זה אפשרי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • או.קי - תודה- איך מטפלים? - תגובה

    ד''ר דוד נויפלד
    04/04/2011

    נסי ביופידבק.
    הקשירה תקטין את מידת הצניחה של הרירית אבל כאמור לא תפתור הבעיה.
    העובדה שיש לך צניחת מדברת על כך שיש בעיה ביציאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך!!!

    אנונימית
    04/04/2011

    בוקר טוב,

    שיהיה לך יום נעים!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו