איך להפוך את שגרת היום לפחות מלחיצה?

החיים רוויים במצבים מלחיצים, אם בעבודה, בבית או בכבישים. ישנן שיטות יעילות להורדת המתח אשר משתלבות בשגרה היומיומית
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 07/02/2017 |
צפיות: 1,097
החיים במציאות הישראלית העכשווית הם דבר מלחיץ מכל היבט שהוא, המצב הביטחוני, המשכורת הנמוכות, משכנתא, העתיד הכלכלי, הפקקים בכבישים, שילוב בין קידום הקריירה לחיי המשפחה והדרישה לעבודה מהבית לאחר שעות העבודה. כל אלה ועוד סיבות רבות גורמות לכך ששגרת החיים של הישראלי הממוצע נתונה תחת הרבה מאוד לחץ ורוויה במתח מתמיד.

הלחץ הנפשי משפיע לרעה על אספקטים רבים בחיים ומחקר שנעשה באוניברסיטת הרווארד מצא כי לחץ פוגע בבריאות, בחיי המשפחה, בתפקוד בעבודה ועל החיים החברתיים, ונראה שהמצב הזה לא ישתנה בקרוב.

גם אתם מרגישים לחוצים כל הזמן? התייעצו עם המומחים:
פורום התמודדות עם לחץ, פרידה, בגידה, פיטורין
פורום נטורופתיה אירידיולוגיה
פורום פסיכולוגיה הוליסטית
פורום רפואה משלימה, רפואה אלטרנטיבית
פורום דיכאון חרדה

שחרור לחצים ומתחים בחיי השגרה

הישראלי הממוצע עובד כ-47 שעות בשבוע והוא מתקשה להירדם ולישון שנת לילה ארוכה ואיכותית ואנשים כמעט שלא יוצאים לחופשות. אנשים נאבקים לשמור על בריאות ועל אורח חיים תקין אך הם מתקשים להתמודד עם הלחץ והמתח ועם אכילת היתר שהלחץ גורם.

רוב האנשים משחררים לחצים בפעולות חד-פעמיות או שוברות שגרה, בפעילויות שעולות הרבה כסף או שמצריכות מאמץ מיוחד, כמו לקבל עיסוי מפנק, לצאת לרקוד במועדון או חופשה של שבוע בחו"ל. אך למעשה התמודדות עם לחץ היא בת השגה לכל אחד ואפשר לשזור אותה בשגרת החיים היומיומית.

מדיטציה משפיעה על המוח

מדיטציה, לדוגמה, היא אחת השיטות היעילות ביותר להפגת המתחים והיא אפילו אינה עולה כסף. מחקרים מצאו כי עיסוק במדיטציה באופן קבוע מפחית את הסיכויים להישחק מחיי השגרה, מחזק את תחושת הרוגע ומשפר את איכות החיים.

סוג מדיטציה מסוים, בשם "מיינדפולנס", מפחית באופן משמעותי את רמות החרדה, מונע דיכאון וכאבים פיזיים. אך נוסף על כך, חוקרים גילו כי המיינדפולנס משנה את המוח. השינויים באים לידי ביטוי בחלקים שונים של המוח, לרבות ההיפוקמפוס השמאלי, החלק אשר אחראי על יכולת הלמידה וחידוד הזיכרון. המדיטציה משפיעה גם על האמיגדלה, אשר תפקידה לווסת חרדות, לחץ ופחד. השינויים שמתרחשים במוח חלים בתוך שמונה שבועות של התמדה.

לאכול מה שאוהבים

אכילה של מאכלים אהובים במיוחד יכולה לעזור בשחרור הלחץ. בעת אכילת מאכלים שאוהבים יותר מהרגיל המוח משחרר אנדורפינים אשר גורמים לשמחה ועובדים כנוגדנים למתח וללחץ נפשי. מזון עתיר באומגה 3, כמו דגים, מסייע להרגעת העצבים.

שיטה זו היא קלה וזמינה ואפשר לשמור את האוכל האהוב למצבים מלחיצים במיוחד, להביא אותו לעבודה, לשמור קופסה ברכב שיהיה נגיש כשעומדים בפקק או בבית בארוחת הערב לאחר יום ארוך ומתיש. אך יש לשים לב שהאוכל לא הופך למקום מפלט ולהישמר שלא להיגרר למצבים של אכילה רגשית, צריך ליהנות מהאוכל אך לא להיות תלויים בו רגשית.

ארומתרפיה לשיפור מצב הרוח

לריחות מסוימים יש השפעה ניכרת על הרגשות ועל המצב הנפשי. אפשר לשים בתיק, במשרד או באוטו בקבוק עם ריח אהוב במיוחד ולשלוף אותו בכל פעם שעולה רמת הלחץ או כשהעצבים מתעוררים.

ישנם שמנים אתריים אשר לפי הרפואה ההוליסטית יכולים לשפר את מצב הרוח. שמן שרף, למשל, מפחית חרדות, פחד ותחושות של אי-נוחות, וללבנדר יש אפקט מרגיע אשר מפחית לחצים ומשכך את מערכת העצבים.

רוצים לדעת עוד? קראו גם:
לצאת מהסטרס באופן טבעי
האם צריכת אומגה 3 יכולה למנוע חרדה?
סובלים מהפרעות חרדה ודיכאון? צאו מהעיר
לחץ נפשי בעבודה? תפסיקו לבדוק אימיילים מהבית
הליכה ברגל משפרת את מצב הרוח

גם לשתייה של חליטות תה המכילות את צמח ההיביסקוס יש השפעה דומה. לצמח יש סגולות אשר מפחיתות לחצים ותחושות של חרדה ופאניקה. הצמח מכיל חומרים נוגדי חמצון וויטמין C אשר משרים רוגע ונינוחות.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר