מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- היפומימיהשרונה14/01/2015
מה משמעות מונח זה.? מה הוא מזהה בפרקינסון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפומימיה - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/01/2015ירידה בתווי הפנים כלומר פנים ללא הבעה זה אחד הסימנים של פרקינסון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרעות12/01/2015
שלום וברכה
רציתי לדעת מה זה טריגמינל נאורלגיה סוג 2 והאם זה הסוג הקלאסי ??
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/01/2015טריגמינל נאורלגיה זה דלקת של עצב הפנים חמש שאחראי על תחושת הפנים ודלקת שלו גורמת לכאבים עזים בפנים בצד הפגוע לא יודעת מה זה סוג 2 אולי פגיעה בענף 2 הכוונה לפגיעה בענף שמעצב את הלחי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות באפרכסת אוזן ימין לאחר דיאטהעידן11/01/2015
דוקטור שלום, אני צעיר בן 22
במהלך השנתיים האחרונות השלתי 25 ק"ג ממשקלי
בחודשים האחרונים אני בדיאטה יחסית דלה בפחמימות (הרבה חלבון ושומן), גירעון קלורי
בבדיקות דם נמצא מחסור בויטמין D וטוסטסטרון וLH נמוך
בימים שאני מקצץ בפחמימות אני חש במעין "טיקים", פעימות באוזן ימין
א.א.ג אמרה שהאוזן מבחינתה תקינה והיא והאנדוקרינית אמרו שאם זה ממשיך מומלץ להיוועץ בנוירולוג.
האם הדברים קשורים? האם ישנה סכנה בתחושות הללו באוזן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות באפרכסת אוזן ימין לאחר דיאטה - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/01/2015לא נראה לי שיש קשר בין הדברים וגם התלונה שלך היא לא כל כך נוירולוגית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעד פוסטורלי קל ואיבוד חוש הריחאלגרו09/01/2015
לד"ר שלום רב,
אני בן 60 ולפני כחודשיים התחלתי להרגיש ירידה משמעותית בחוש הריח. לאחר שבועיים לערך אובחנתי על ידי רופא אף אוזן גרון כסובל מבצקת באף. הוא רשם לי סטרונאז למשך 21 יום. לאחר כמה ימים לקיתי בדלקת גרון קשה ואיבדתי את הקול למשך כמה ימים. טופלתי בכדורים זינאט 1000 מ"ג ליום למשך 10 ימים. הדלקת עברה לאט אך עליי לציין שאני סובל מנזלת כרונית כבר הרבה מאוד שנים. לרוב יש לי ליחה רבה בעיקר בבוקר. אחר כך המצב משתפר במשך היום.
רופא המשפחה שלח אותי לשני מומחים ואחד מהם היה נוירולוג אשר טען שלדעתו הירידה בחוש הריח היא יותר תוצאה כן המחלה הויראלית שבה לקיתי. נשללה אפשרות של סטרפטוקוקוס. הרופא שלח אותי לנוירולוג על מנת לשלול אפשרות של גידול. בבדיקה נוירולוגית הכל נמצא תקין אך הנוירולוג איבחן:
essential tremor susp familial
וטען שהרעד של יד ימין קל מאוד ואין לו חשיבוץ וכי אם יפריע בעתיד ייתן לי טיפול בכדורים.
שאלותיי:
1- הנוירולוג אכן בדק אותי בדיקה מקיפה ורצה לשלוח אותי לעשות CT ראש אך אני פוחד מכמות הקרינה ולכן הוא טען שלדעתו הענין לא מחייב כרגע צילום סי טי. הוא הוסיף שבהרבה פעמים איבוד או יורידה בחוש הריח מבשר על מחלת פרקינסון בעתיד. האם זה נכון?
2- האם זה נכון שתאי הריח יכלו להיפגע על ידי הבצקת או המצב הכללי שלי של אף- גרון שבהם חליתי בעבר- לפני חודשיים?
3-הנוירולוג אמר שייתכן שאם מדובר בוירוס בהרבה פעמים הוירוס הזה מתלבש על עצב האחראי לקשר בין המוח לתאי הריח. האם יש פתרון לכך או שמריך סבלנות?
4- מה פיורש בדיקת מיעוד? הוא הזמין אותי לביקור נוסף בעוד חודשיים.
5- מדוע אסור לשתות קפה במקרה של רעד קל פוסטורלי?
המשפחה ידוע רק על מקרה אחד של פרקינסון שהיה לסבתא מצד אימי.
אני מטופל בכדורים נגד לחץ דם ENALADEX וכן בכדורים SIMVASTATIN . אימי ז"ל נפטרה לפני כמה חודשים והדבר גרם לי לחרדה גדולה. הנוירולוג טען שרעד קל יכול לנבוע גם מלחץ נפשי. האם זה נכון והאם מוטב לקחת כדורי הרגעה כגון: clonex או vaben? עליי להוסיף שלפעמים אני לוקח כדור שינה אמביין 6.25 מ"ג.
6- האם הבעיה של איבוד חוש הריח שייכת יותר לתחום של רפואת אף- אוזן -גרון? הנוירולוג ביקש חוות דעת של מומחה לאאג.
אני מודה מראש ומתנצל על כל כך הרבה שאלות ,אך אני נמצא בחרדה עקב המצב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעד פוסטורלי קל ואיבוד חוש הריח - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/01/2015כל התשובות נכונות הפרעה בחוש הריח היא ראשית מבצקת באף ואלרגיה והמשמעות שעם הזמן זה מסתדר במהלך שבועות זה יכול להיות גם סימן ראשון של פרקינסון ונדיר יכול לנבוע ממצא באזור מוח הקדמי בחלק התחתון לכן כדאי קודם להמתין לראות אם יהיה שפור קפה מחמיר רעד לא כדאי לקחת כדורי הרגעה בנתיים ואכן במצבי מתח הרעד מתגבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגאביעד08/01/2015
דוקטור שלום רב
בן 30 בריא בד"כ , הופנתי לנוירולוג לאחר שחשתי בשבועיים האחרונים כאבי ראש קלים, סחרחורת בהליכה וחולשה ברגליים. הנוירולוג בדק אותי , אמר לי שמבחינתו הכל תקין אך ליתר ביטחון שלח אותי לct ראש עם חומר ניגודי. הבדיקה יצאה תקינה וטרם חזרתי לרופא המשפחה עם התשובה. האם לדעתך יש להמשיך בתחום הניורולוגיה ? אני פשוט חושש מאוד שיש לי גידול בראש ולכן אני מאוד מודאג .
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מודאג - תגובה
ד``ר רונית גלעד15/01/2015מרגע שהסיטי מוח עם חומר ניגוד תקין אין גדול בראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אפשר לבדוק ?טינה31/12/2014
שלום.ידוע לי שעודף בויטמין b6 גורם לתופעות נוירולוגיות בידיים וברגליים.
האם יש בדיקה כלשהיא שיכולה לבדוק רמת ויטמין b6 בדם?תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אפשר לבדוק ? - תגובה
ד``ר רונית גלעד03/01/2015לא ממש עודף בי 6 עושה נוירופטיה פריפרית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאביםענת30/12/2014
בת 28 בריאה. אוכלת בריא. יש לי שתי ילדים 2 וחצי ושמונה חדשים. גרה בניו יורק ואין ביטוח.
זה כמה חודשים שיש לי כאבי ראש באים והולכים כבר באותו יום הייתי אצל נורלוג שאמר שזה מיגרנה עשה לי כמה וכמה בדיקות שיצאו תקינות ונתן כדורים למיגרנה חזקים כאלה מאז, שכחתי מזה. כבר 5 ימים שיש לי כאבים מאוד חזקים בראש. ממש מרגישה שמישהו קודח לי בראש. אני לא ישנה בכלל בגלל הכאבים, בקושי מתפקדת עם הילדים, אין לי רגישות לאור אן לרעש ולא מזיעה. אני גם אוכלת סביר. לא כמו תמיד אבל בסדר ושותה הרבה. מה שכן הכאב בא עם דפיקות לב מהירות מהרגיל ועייפות מאוד גדולה למרות שאני לא יכולה לעצום עין. לא קיבלתי שום תרופא חדשה שזה יכולה להיות תופעת לוואי. מזה יכול להיות? הביאו לי סטרואידים שנתיים לא עוזרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים - תגובה
ד``ר רונית גלעד03/01/2015כדאי להתייעץ עם נוירולוג קשה כך לענות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פולסים חדים של כאב ה"יורדים" מהראשדנה30/12/2014
לפני כשבוע התחילו לי פולסים חדים של כאב (כמו סכין)
ה"יורדים" מהקודקוד דרך עין שמאל. יומיים הפולסים היו בודדים, ואחר כך התחלפו בכאב בינוני בעין וברקה השמאליים, כשמידי פעם ישנם הפולסים הכואבים.
נבדקתי אצל רופא עיניים והכל תקין.
אני סובלת ממיגרנות לעתים תדירות, אך זה לא מרגיש כמו מיגרנה.
אשמח לייעוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פולסים חדים של כאב ה"יורדים" מהראש - תגובה
ד``ר רונית גלעד03/01/2015כנראה דלקת של עצב כדאי להתייעץ עם רופא גשם יחליט על טיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכת ראשחנה30/12/2014
שלום רב,
לפני כמה שעות כשישבתי ברכב ועמדתי לנהוג מבלי משים הרכב היה על ריברס והתנגשתי ברכב שחנה מאחורי (לרכב שמאחורי שלום, רכבי היה כבר מעוך אחורנית לפני כן) אך אני נחבטתי בחלק האחורי של ראשי מהחלק העליון של המושב. אני יודעת שכאבי ראש עשויים להופיע רק למחרת האירוע אך מה שחשוב לי לוודא זה שחלילה המוח לא ניזוק. אודה על חוות דעתך בעניין. (יש לי רגישות באזור אך אני גם סובלת ממגרנות/כאב אש תעוקתי בעיקר על רקע הורמונאלי כך שקשה לי לבודד את המקור לרגישות המקומית כרגע. כנ"ל לגבי זה שהרגשתי טשטוש בראיה וקושי למקד את עיניי על מסך המחשב אך תופעה זו הופיעה לי גם לפני כמה ימים בלי קשר למכה והייתה קשורה למגרנות או לחילופין לדלקת באוזן כך שקשה לי לבודד אם הערב זה היה בהשפעת המכה. מה שכן, כשרציתי לתאר את שאירע לי המילה ריברס נשמטה מזכרוני כמה פעמיים וכל פעם זכרתי רק להגיד שההילוך היה על האות R וכשניסיתי לשלוף את המילה ריברס, לא הצלחתי. אולי זה גם מהמתח בו הייתי נתונה אך חשוב לי לוודא שמוחי לא נפגע.,תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכת ראש - תגובה
ד``ר רונית גלעד03/01/2015נראה שאין פגיעה במוח במיוחד אם לא איבדת הכרה מעקב אצל נוירולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרגיר פנימי בעורףיעל29/12/2014
שלום, בת 28 +1, בריאה . גיליתי לפני כחודש מעין "גרגיר אורז" פנימי בעורף העליון באיזור גזע המח . רציתי לדעת ממה יכול לנבוע?האם יש סיבה ללכת לרופא משפחה? כשאני נוגעת ב"גרגיר" אינני חשה בכאב , ובכלל אין לי כאב ראש ולא כאב אחר.זה גם לא בדיוק בליטה אלא כמו שציינתי כמו גרגיר קטן פנימי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרגיר פנימי בעורף - תגובה
ד``ר רונית גלעד03/01/2015יתכן והגרגרנות זו בלוטה לי פה זה לא קשור למוח יש להתייעץ עם רופא משפחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעד בעפעףשלמה29/12/2014
בן 60. אובחנתי כחולה התחלתי של פרקינסון. האבחון על סמך נוקשות , רפלקסים קול מונוטוני ועוד בדיקות. יש לי רעידות סנטר. עדיין לא בידיים.
בשבועות האחרונים התחיל לי רעד בעפעף. זה קורה די הרבה. האם זה יכול להיות קשור לפרקינסון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעד בעפעף - תגובה
ד``ר רונית גלעד03/01/2015בדכ לא אבל יכול להיות קשור לטיפול תרופתי אנטי פרקינסוני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורתפליקס29/12/2014
היי מזה חודש שאני סובלת מסחרחורת לא סיבובית קלה הייתי אצל נויירולוג בדק ואמר שזה וירוס ויעבור אבל כבר חודש לא עובר אין לי כעבי ראש או בחילות אבל יש לי סחרחורת ללא הפסקה כול היום מה עליי לעשות ומה זה יכול להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סחרחורת - תגובה
ד``ר רונית גלעד03/01/2015אם זה הרגשת נדנוד או שיוט או זז בראש אז אין לזה משמעות לבדוק לחץ דם חוסר דם אם יש ממש סחרחורות הכל זז לפני האנזים יש להתייעץ עם אאג ואחכ נוירולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר שיווי משקל ורעד בלתי נשלטעמית ק28/12/2014
שלום ד"ר
אני בת 34 עם בעיות שרירי צוואר, לפני כשנה מבהלה הראש שלי נטה חזק לאחור והרגשתי כאב חד בצד האחורי של הראש, כאבים שנמשכו כמה ימים, סחרחורות ותחושת כבדות עורפית. לאחר ביקור אצל רופא נאמר לי שזו צליפת שוט זה יעבור במנוחה והורה לי לשתות אתופן לפי הצורך.
הכאב עבר אך שמתי לב שבעת בהלה (קול חזק, נביחה חזקה תקתוק דלת פתאומי) גורמים לי לתחושה של זעזוע בעורף, זרם חזק לכל הגןף, רעד בלתי נשלט ברגליים וחולשה בשרירי הרגליים.
התעלמתי מכך בידיעה ששרירי הצוואר שלי חלשים ועליי לחזקם וכך עשיתי.. בשבועיים האחרונים אני מרגישה חוסר שיווי משקל, תחושת ריחוף וחולשה בשרירי הרגליים, בעת הליכה אני מתקשה בפסיעה בצעדים גדולים והולכת בצעדים קטנים מאוד, כשאני מאבדת שיווי משקל אני מרגישה רעד חזק שמגיע מהעורף לכל הגוף ועיוות ברגליים כ-3 שניות מה שמקשה עליי את היציבות ומגביר את הפחד מנפילה.
כרגע אני מחכה לתור שלי אצל נירולוג ומחר אני אמורה לעשות בדיקות דם מקיפות.
אשמח לשמוע את חוות דעתך אם זה אפשרי
תודה יום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר שיווי משקל ורעד בלתי נשלט - תגובה
ד``ר רונית גלעד03/01/2015יש להיבדק בדיקה נוירולוגית ואם היא תקינה זה יכול להיות על רקע חרדתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אלו נגעים של טרשת ?ניר21/12/2014
ביצעתי MRI לשלילת גידול
ובירור סיבה לכאבי ראש בפרוטוקול הכולל את גזע המוח וחדרי המח
האם רואים בתמונה עדות חריגה? או נגעים של טרשת?
בפיענוח נרשם
החומר האפור והלבן הודגמו ללא מוקדי סיגנל חריג
תודה רבה על ההתיחסות
ביצעתי גם MRI עש צוואר והחוט שידרה הודגם במבנה ואות תקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אלו נגעים של טרשת ? - תגובה
ד``ר רונית גלעד03/01/2015הכל תקין אין בעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת EEGvero21/12/2014
בתוצאות בדיקה EEG רשום: רקע 8 לשנייה, סימטרי,אחורי,ראקטיבי נרשמו ריבוי סדרות כלליות של פעילות תטה-דלטה, מתח גבוה, התגברות בעת HPV, גירוי פוטו ללא שינוי.
סיכום:
תרשים חורג עקב סדרות כלליות של האטה ללא אסימטריה או פעילות פרוקססימלית,
אודה על הסבר על התוצאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת EEG - תגובה
ד``ר רונית גלעד03/01/2015יש האטה כלומר הפרעה לא ספציפית יש לחזור על הבדיקה לאחר חסך שינה ממצאים לא ספציפיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)

