הפרעת חרדה קשה.

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפרעת חרדה קשה.
    ב'
    06/08/2011

    שלום. שמי ב'. אני אהיה בת 23 בעוד כ-3 חודשים. יש לי עבר של הפרעת אכילה קשה מאוד.אנורקסיה. אני במשקל תקין היום , היתי חולה במשך 11 שנה. כל השנים היתי מטופלת בתרופות אנטי-דכאוניות שפחות או יותר איזנו אותי למרות שתמיד היה את היוצא מן הכלל.
    בגיל 19 עברתי טראומה (נוספת לעוד כמה מקרים לא נעימים שהיו לי בילדות אך "דילגתי" עליהם באיזשהו אופן ). נפטר אדם מאוד קרוב אלי, מה שקרה זה שאמא עזבה אותי כי לפני המוות שלה היא הייתה איתה כל היום בביה"ח ואני חייתי כביכול לבד. סוג של נטישה.

    מאז התחילו התקפי חרדה שפחות או יותר הצלחתי להתמודד איתן ובשלב כלשהו התחלתי ליטול ציפרלקס. הוא מאוד עזר לי (10 מ"ג ) לאחר שנה וחצי התחיל פחות להשפיע והתחלתי לקחת 20..חשוב לציין שבשנים האלו היתי בתת משקל קיצוני , אך שוב, החרדות לא היו ברמה שהן היום.
    לפני כ10 חודשים הרופא המטפל הוסיף לי "זיפרקסה 5 מ"ג" זה עזר לי לעליה במשקל , הכוונה מהפן הנפשי , מה גם שקרו עוד כמה דברים טובים בחיים שלי שעזרו לי להתמודד.
    ב4-5 חודשים אחרונים קרו כמה דברים לא נעימים כמו מצב כלכלי לא טוב ,פרידה מחבר, (דברים שכביכול רוב האוכלוסיה עוברת )..אני לא הצלחתי מסתבר להתמודד עם כל זה, והתקפי החרדה לא אחרו להגיע. היום אני במצב שקשה לי מאוד לצאת מהבית , כל הזמן מצב פאניקה. התרופות לא משפיעות .אני אוהבת נורא ללכת לים , אך לא יכולה ללכת לשם כי תמיד בחוף מופיע לי התקף נוראי, אני לא יכולה לרדת למכולת מתחת לבית שלי ,ישר דפיקות לב מואצות וקושי בנשימה, אני מרגישה שכשיש לי התקף חרדה סוף העולם מתקרב, כאילו אני עומדת למות או משהו נורא גרוע עומד לקראות , יש לי נדודי שינה, ואפשר להגיע שאני בקושי חיה בתקופה האחרונה, הרופא המטפל החליף לי לתרופה בשם "טרזודיל". לא הגבתי אליה טוב, הגעתי למיון , מסתבר שאני רגישה לתופעות לוואי שלה. הקאות שלשולים,נדודי שינה, ורטיגו . אני חסרת אונים. אני לא יכולה להתקדם בחיים שלי , אני לא יכולה להוציא רישיון נהיגה.קשה לי לצאת מהבית ,אני לא מצליחה לקחת את עצמי בידיים במצב חרדתי ולשכנע את עצמי שזה הכל נפשי. אני לא מצליחה. הסביבה מתחילה להתרחק ממני וזה עוד יותר מכניס אותי ללחץ. אני סה"כ בת 23 , יש לי הרבה חלומות אבל אני לעולם לא אצליח להגשים אותם בצורה הזאת. אנא עזרו לי בבקשה.\
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת חרדה קשה.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת חרדה קשה. - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    06/08/2011

    שלום לך,

    ממכתבך אני מבינה שבעבר התמודדת עם אנורקסיה, שנחשבת לאחת ההפרעות הקשות. הדבר מעיד על יכולת התמודדות טובה וכחות חזקים. בהמשך, עברת חוויות מצערות ודברים אחרים שגם איתם הצלחת להתמודדת בדרכך שלך. עם זאת, את אני מבינה שמוות אמך גרם לך למשבר משמעותי. את מרגישה לבד, חווה התקפי חרדה שמגבילים את תפקודך התקין, מונעים ממך לצאת מהבית ומהווחים מכשול רציני להתקדמותך בחיים לקראת השגת המטרות שאת מעריכה כחשובות. כעת לא מצליחה להתמודד בכוחות עצמך למרות שיש לך תובנה לגבי מצבך.

    הדרך להתמודד היא קודם כול למצוא את האיזון התרופתי הנכון. תמשיכי להיות במעקב אצל הרופא המטפל. לעיתים, לוקח זמן כדי להתאים את התרופות. בנוסף, אני מאוד ממליצה לשלב טיפול תרופתי עם פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) שהוכיחה את עצמה כטיפול היעיל ביותר לחרדות. ניתן להוסיף גם טיפול בביופידבק. במהלך CBT תוכלי ללמוד כלים ומיומנויות של שליטה בחרדה בהווה למנוע חזרתיות של חרדה בעתיד.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    תרגישי טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו