מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דילמה לגבי טיפול תרופתיליטל06/11/2011
שלום,
אני סטודנטית בת 24. לפני כחודשיים התחלתי עבודה חדשה, ומאז נדמה כאילו כל החרדות והדכאונות אצלי התפרצו. מעולם לא הייתי אדם שליו רגוע ומאושר, ואני מטופלת בטיפול פסיכולוגי כבר כמה שנים. משום מה, העבודה התובענית והציפיות המאוד גבוהות של המעסיקים שלי עוררו בי תחושות של חרדה מכל דבר קטן שאני עושה שם, וכל הזמן הפנוי שלי נגוע במחשבות נוראיות על העבודה כך שאני לא יכולה לתקשר עם המשפחה/בן הזוג/חברים.
כמה מחבריי הטובים נוטלים תרופות נגד דכאון/חרדה. חלקם סבורים שאני "חייבת" גם לקחת כבר הרבה זמן, וחלקם דווקא מתלוננים על תופעות הלוואי והתלות- מה שבטוח כולם השמינו. אני מאוד מפחדת להשמין (כבר הייתי מלאה יותר ורזיתי לפני הרבה שנים), עד כדי כך שאני חושבת שאם התרופות האלה יגרמו לי להשמין זה עשוי להיות לא שווה את זה כי זה יגרום לי לדכאון/חרדה מכיוון הדימוי גוף שלי. מעבר לזה אני מפחדת להתחיל טיפול תרופתי "רק" בגלל עבודה, אם זה באמת רק זה, ושוקלת אולי עדיף להתפטר וזהו ולהתמודד אחר כך עם תחושת חוסר היכולת שזה יצור אצלי (אם כי לא ברור איך אעשה זאת).
אני כבר די מיואשת מהמצב הזה, אני קמה כל בוקר בתחושה שחבל שקמתי, ובוכה על בסיס יומי. לפעמים אני אפילו פורצת בבכי היסטרי בפני אנשים לא קשורים כגון מזכירת הפקולטה שלי וקולגות מהעבודה.
חשוב לי לציין שגם לפני העבודה הזאת אני הייתי אדם די לחוץ, עם הרבה מחשבות טורדניות של אסונות שמתרחשים מעבר לפינה בכל פעולה יומיומית (אצבע שנחתכת עם הסלט, מדמיינת שאני נדרסת כשאני עוברת כביש ושכל המשפחה שלי נהרגת בתאונת דרכים בדרך לבקר אותי), אבל יכולתי לתפקד במידה הדרושה. כמו אז גם עכשיו אני כמעט תמיד מעדיפה להיות לבד כי הסביבה יוצרת לי "הפרעות" שאני מפחדת שיעמיסו עליי מעבר ליכולת שלי ושאני שוב אשבר.
אני לא משוכנעת אם "גם ככה" אולי כדאי שאנסה טיפול תרופתי, ואם כן האם זה הפיך (לפי החברים שלי לא ממש, מאוד קשה להפסיק טיפול תרופתי) והאם אפשר לא להשמין מזה, כי אם זה לא אפשרי אולי עדיף להמשיך לסבול. :(
ניסיתי להתייעץ עם המטפלים שלי (אני משתתפת בטיפול קבוצתי) אבל לא קיבלתי תשובה חד משמעית, רק משהו בסגנון "אם תרצי נפנה אותך".
אני ממש לא יודעת מה לעשות ומבלה בימים האחרונים כל יום שעה באינטרנט בקריאה על חרדה, דכאון, מטפלים, תרופות ומה לא.
אני אעריך כל סוג של הכוונה :(
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילמה לגבי טיפול תרופתי - תגובה
שרון לויט06/11/2011היי ליטל,
תרופות נגד דיכאון מקבוצת ה- SSRIs, אשר נמצאות בשימוש הנרחב ביותר כיום, הן מאוד בטוחות לנטילה, אפילו יחסית לתרופות פסיכיאטריות אחרות. השמנה אינה אחת מתופעות הלוואי שלהן, תופעות הלוואי הן בדרך כלל רדימות (ולכן בדרך כלל לוקחים אותן בערב) ופגיעה בתפקוד המיני, בעיקר אצל גברים, בחלק מהתרופות. כשמפסיקים את נטילתן, יכולות להופיע תופעות גמילה, כמו סחרחורות (בשימוש בציפרלקס) או עצבנות (בשימוש בפבוקסיל). ייתכן, שחברייך אשר נטלו את התרופה סבלו מחוסר תיאבון כתוצאה מדיכאון או חרדה, והתרופה גרמה להפחתה בסימפטום הזה ולפיכך לעלייה במשקל. לפיכך, אין סכנה בנטילת תרופות מסוג זה, שמטפלות בטווח הארוך הן בדיכאון והן בחרדה. בניגוד לכך, תרופות מקבוצת הבנזודיאזפינים, המשמשות לטיפול נקודתי בחרדה, הן מאוד ממכרות ולא מומלצות לשימוש בטווח הארוך.
בנוסף, אם את נמצאת בטיפול כבר מספר שנים ומצבך אינו משתפר ואולי אף מחמיר, הייתי ממליצה לשקול שינוי טיפול. באופן כללי, אני ממליצה מאוד על טיפול בגישה התנהגותית קוגניטיבית (CBT) עבור בעיות מסוג זה. הטיפול הוא קצר מועד, ונמשך בדרך כלל מספר חודשים, שבמהלכם אמור להתרחש שיפור משמעותי. אם אינך רוצה להיפרד מהמטפל שלך, ניתן גם לעשות הפסקה של מספר חודשים כדי לעבור טיפול CBT, ולאחר מכן לחזור לטיפול הקודם.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

