מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קושי לתפקד של שניםהדס11/11/2011
שלום.בת 27.סובלת שנים מאישיות גבולית.עם דיכאונות קשים.אובדנות.וחרדות קשות מאנשים.קושי כללי לתפקד באופן נורמלי.כבר עברתי הרבה טיפולים עם פסיכיאטרים וכמה טיפולים פסיכולוגים ללא שיפור במצב.כרגע.אני לוקחת פרפנן 8 מג.וויאפקס 75 מג.בהמלצת הפסיכיאטרית שלי ללא שיפור.אין לי טיפול פסיכולוגי כרגע.גם בגלל מצב כלכלי קשה.
כרגע.אני נמצאת בעבודה שיקומית.4 שעות ביום.זה כל מה שאני מצליחה לצאת בחוץ.חוץ משעות העבודה אינני יוצאת מהבית...
רע לי.עם עצמי.שינאה עצמית קשה.חרדות מאנשים.מרגישה שמתנכלים אליי בכל מקום.מה שמקשה עליי לתפקד.כי יש לי כל היום מחשבות על זה...
מה אפשר לעשות כדי להקל על המצב שלי.?אודה לכם על תשובתכם.
מירב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי לתפקד של שנים - תגובה
שרון לויט11/11/2011היי מירב,
האם שמעת על טיפול DBT או על סכימה תרפיה? אלו שתי השיטות שיעילותן נמצאה כגבוהה ביותר לטיפול בהפרעת אישיות גבולית, ושתיהן נמצאות תחת ה"מטרייה" הרחבה יותר של הגישה ההתנהגותית קוגניטיבית (CBT). הסימפטומים על ציר 1 שאת מתארת (דכאונות, חרדות) נחשבים לסימפטומים משניים להפרעת האישיות, וכאשר מטפלים בה משתפרת ההרגשה לפחות במרבית תחומי החיים. ניתן לקבל טיפול DBT הן באופן פרטי והן בחלק מהמרפאות הציבוריות, אפילו של בתי החולים, וכן במרכזי סיוע שונים לנפגעות תקיפה מינית. סכימה תרפיה (שיעילותה נמצאה גבוהה מעט יותר) ניתן לקבל, למיטב ידיעתי, רק באופן פרטי. קיימת אף מסגרת של דיור מוגן (לזכאי סל שיקום) בחיפה לבעלי הפרעות אישיות עם דגש על גבולית, שבמקרה אני אחראית עליה, ומשלבת טכניקות DBT בעבודה השיקומית. בכל אופן, טיפול דינמי או טיפול CBT סטנדרטי לא נמצאו יעילים עבור בעיה כמו שלך, ולכן לא מפתיע שהפסיכותרפיה לא עזרה. גם יעילותו של הטיפול התרופתי היא מוגבלת מאוד, ויש חילוקי דיעות רבים בנושא הטיפול התרופתי בבעיה הזו. לכן, לא יזיק לנסות את כיווני הפעולה שהצעתי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום שוב
הדס13/11/2011הטיפולים שתיארת לי הם נשמעים טובים אולי לטפל בבעייה שלי.אך מאוד יקרים בשבילי..
אני אולי יכולה להצביע על הסיבות שגרמו לי להגיע למצבים האלה.בילדותי .עברתי התעללות קשה מאימי.שסבלה באותה תקופה מניקיון כפייתי.התעללות פיסית.נפשית..של הרבה שנים..
בנוגע לדיור מוגן.אני כבר נמצאת במסגרת של דיור מוגן.אך לא כזה רק להפרעת אישיות.לא בחיפה..
זה נשמע אפשרויות של טיפול טובות.אך יקרות מאוד.אני צריכה טיפול מסובסד כמה שיותר.או אפילו ציבורי..
האם התרופות שאני לוקחת פרפנן וויאפקס .טובות לבעיות כמו שלי?
תודה לך על תשובתך.
מירב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום שוב - תגובה
שרון לויט13/11/2011היי מירב,
התשובה לשאלתך היא מורכבת ואינה חד משמעית. אם הפסיכיאטרית החליטה על הטיפול הנוכחי, כנראה שהיא סבורה שהוא עשוי להועיל לך, אך אפשר לדעת רק על ידי ניסוי וטעייה. אני מכירה פסיכיאטרים שאינם תומכים כלל בטיפול תרופתי עבור הפרעות אישיות, ומסתפקים במתן תרופות נגד דיכאון כדי לשפר את מצב הרוח. מהבחינה הזו, הטיפול בוויפאקס עשוי להועיל לך. לגבי הפרפנאן, פסיכיאטרים מסוימים נוהגים לתת תרופות מסוג זה (אנטי פסיכוטיות) לסובלים מהפרעת אישיות גבולית, מאחר שהסברה היא שהתרופות האלה ממתנות סערות רגשיות, דחפים אלימים וכיו"ב. ניתן לדעת אם התרופה באמת עוזרת רק מתוך התנסות בטיפול התרופתי, ולכן עלייך להיות קשובה לשינויים רגשיים שחלים בך עם נטילת התרופה.
בנוסף, כפי שציינתי, טיפול DBT ניתן לקבל גם בחלק מהמרפאות הציבוריות, ללא עלות כספית. כדאי לברר בנושא זה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרפאנן
בעילום שם14/11/2011הנני מספר שנים בדיכאון קשה ללא שיפור ע"י טיפול תרופתי. לאחרונה הוצא לי טיפול בפרפאנן האם ידוע לך על תופעות לואי של התרופה? אני ממש מפחדת לקחת את הטיפול הנ"ל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום מיטל
הדס14/11/2011פרפנן אני לוקחת כבר חודשיים.וגם כבר לקחתי פרפנן בעבר.אז אני מכירה טוב את תופעות הלוואי שלו.לי זה עשה בעיקר אי שקט ועצבנות.גם זה יכול לעשות יובש בפה.עצירות.תיאבון מוגבר.
אני מקווה בשבילך שפרפנן יעזור לך.בלי הרבה תופעות לוואי.
מירב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

