בעיות לא מעטות...

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעיות לא מעטות...
    בת 23
    28/11/2011

    שלום,
    כבר בערך שנתיים יש לי דיכאון.
    רק לא מזמן התחלתי לטפל בזה ואפילו אושפזתי במחלקה פתוחה שם אובחנה לי הפרעת אישיות גבולית והפרעת הסתגלות, עם מאפיינים דיכאוניים וחרדתיים.
    אני לוקחת כדורים נגד דיכאון ועוד מעט אתחיל פסיכותרפיה.
    הבעיה היא שהכדורים (אפקסור) לא ממש עוזרים לי, אני חושבת. אני לוקחת אותם כבר בערך חודש וחצי.
    בנוסף, הם גורמים לי לחוסר תיאבון. הבעיה היא שזה מוצא חן בעיני, וגם כשאני רעבה, אני מנסה לא לאכול כדי לרזות. היום למשל אכלתי 2 עוגיות קטנות בבוקר כדי שאני יוכל לקחת את הכדורים, יוגורט עם תוספת פצפוצים, וחתיכת שוקולד.
    אני נמשכת רק למתוק ומסוגלת לאכול מעט מאוד.
    מאז שהשתחררתי (בערך 10 ימים-שבועיים) רזיתי 3 קילו. וכעט אני שוקלת 52 והגובה הוא 165.5 ס"מ.
    פתאום ממש מוצא חן בעיני להיות רזה וכיף לי לגעת כל הזמן בעצמות העגן שכבר התחילו לבלוט בתחתית הבטן...
    אף פעם לפניכן לא היו לי בעיות מהסוג הזה ותמיד הייתי אוכלת "הכל" בגבול בלי בכלל לחשוב על דיאטה...

    האם זה רק מהכדורים או שאני מתחילה לפתח הפרעת אכילה כלשהי?

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות לא מעטות...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות לא מעטות... - תגובה

    שרון לויט
    29/11/2011

    שלום לך,
    הכדורים אמנם גורמים לך לחוסר תיאבון, ועדיין משקלך נחשב נורמלי. אולם, העובדה שאת מנסה לרזות ונהנית מהשליטה שהעניין מספק לך, יכולה להצביע על התפתחות של בעיה. נסי להתייעץ על כך עם הגורמים המטפלים בך, כדי למנוע הדרדרות להפרעת אכילה. אציין גם, שנשים רבות הסובלות מהפרעת אישיות גבולית מפתחות גם הפרעת אכילה, מאחר שדפוסי ההתנהגות המאפיינים הפרעת אכילה משרתים חלק מהרצונות ומהצרכים המאפיינים את הסובלות מהפרעת האישיות.
    בנוסף, אם הכדורים אינם עוזרים לאורך זמן, אפשר להתייעץ עם הפסיכיאטר לגבי שינוי המינון או החלפת התרופה.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיואשת......!

    בת 23
    30/11/2011

    תודה.
    התייעצתי עם הפסיכיאטר שטיפל בי במחלקה (הייתי בביקורת) וכל מה שהוא אמר לי זה שהכול תלוי בי... ושאם זה יתפתח להפרעת אכילה אז הטיפול יהיה במחלקה אחרת ויותר ארוך וכאילו אני צריכה להחליט אם להוסיף הפרעת אכילה לכל מה שכבר יש לי. וזה לא עוזר במיוחד... מה אני אמורה לעשות? אני יודעת שזה לא טוב ובטח לא בריא, אבל למה אני מרגישה כל כך מסופקת כשאני מצליחה להתגבר על הרעב?
    אני גם מרגישה שהקיבה שלי התכווצה ואני לא מסוגלת, גם אם ארצה, לאכול יותר ממעט מאוד. כיף לי אפילו עם החולשה שזה גורם לי. זה ממש חולני!! הבעיה היא שאני מודעת לזה אבל כאילו מוכרחה לא לאכול ולרזות.
    היום הייתי במסעדה עם ההורים ופשוט ירדו לי דמעות כשהייתי צריכה לאכול. אכלתי כל כך מעט וגם עם הכמות הזו היה בא לי להקיא...
    זה כאילו אני עושה נזק לגוף שלי בכוונה..! מה קורה לי?!
    אני כבר מיואשת...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיואשת......! - תגובה

    שרון לויט
    30/11/2011

    שלום לך,
    אכן, זו בעיה בירוקרטית לא קלה כשמדובר בטיפול במסגרת ציבורית- ולדעתי גם לא מוצדקת, עקב הקומורבידיות הרבה של שתי ההפרעות, כפי שציינתי. לדעתי, כדאי שבפסיכותרפיה שתקבלי בקרוב תתייחסו גם לנושא הזה ותראו ביחד אם אפשר להכניס אותו לתכנית הטיפול. להערכתי, הסיפוק שבהתגברות על הרעב קשור בתחושת השליטה שלך בגופך, ותחושת הכוח שיש בהתגברות על צורך חזק כמו רעב. הדבר יוצר תחושה של סדר בעולם, שנחווה פעמים רבות על ידי הסובלות מ- BPD ככאוטי וחסר סדר והגיון.
    בכל אופן, כדאי שתבקשי שהמטפל/ת שלך יהיה מטפל CBT ורצוי שיכיר את הטיפול ב- DBT, המותאם במיוחד להפרעת אישיות גבולית ולהפרעות ציר 1 הנלוות אליה. זו תהיה דרך קלה יותר ומותאמת יותר לשלב את כל הנושאים יחד.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    בת 23
    30/11/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו