מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פחד מוותליהי07/12/2011
שלום.. אני בחורה בת 21, בזמן האחרון (מזה כמה חודשים)
תוקפות אותי יותר ויותר מחשבות על המוות.. אני מרגישה ממש חרדה מזה, כאילו הפחד הזה משתק אותי ומונע ממני לעשות דברים שעושים לי טוב בחיים, רק מהפחד שהסכנה אורבת בכל פינה, ושברגע אחד קטן הכל יכול להיגמר....
לא מזמן השתחררתי וזה הזמן שלי לעשות את הטיול של אחרי צבא... אבל רק המחשבה על טיסה , להיות תלויה בין שמיים לארץ בחוסר אונים מלחיצה אותי....
פתאום אני מתחילה לחשוב שעצם זה שאנשים נוהגים ברכב יש איזה 50% סיכוי למוות, ואולי אם אלך ברחוב לבד פתאום יבוא כלב ויתקוף אותי?
נכון שזה נשמע מגוחך.. אני מודעת לזה.. שתמיד יש סיכוי שמשו יקרה.. אבל זה לא צריך למנוע ממני להמשיך הלאה בחיים.. אבל זה לא בשליטתי, זה בלתי נמנע.. הפחד פשוט משתק
בנוסף על כך, יש לי גם פחד מכישלון ... אני מפחדת לקום ולמצוא עבודה , מהפחד שלא אצליח בה.. ויפטרו אותי
מפחדת ללמוד לבגרויות שאני צריכה להשלים, כי אולי אכשל בהן ואאכזב את ההורים שלי ואת עצמי..... ועוד כל מיניי מחשבות מציקות שמונעות ממני להתקדם ולעשות דברים שאני רוצה.... זה ממש מייאש.. יש משו שאפשר לעשות? (חוץ מלפנות לטיפול.. כי את זה אני כבר יודעת לבד..... בגלל זה בחרתי לכתוב פה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד מוות - תגובה
שרון לויט07/12/2011היי ליהי,
קיימות מספר שיטות לעזרה עצמית שבאמצעותן תוכלי לשפר את הרגשתך, אם כי יש להדגיש שהן פחות יעילות מטיפול.
את יכולה לנסות ספרי עזרה עצמית מוכרים כמו "בוחרים להרגיש טוב" של ברנס או "לאהוב את מה שיש" של ביירון. הספרים עוסקים בעזרה עצמית בשיטה קוגניטיבית בשילוב של כמה טכניקות התנהגותיות. אפשר גם לקרוא מאמרים על שיטת הטיפול, ולנסות ליישם טכניקות מהתחום, כגון חשיפה לסיטואציות שמפחידות אותך באופן הדרגתי (שוב אדגיש שבאופן עצמאי סיכויי ההצלחה פחותים בהרבה). בנוסף, פעילות גופנית אינטנסיבית (כמה שיותר) ידועה כמרגיעה את הגוף והנפש בטווח הארוך. ניתן גם להתייעץ עם מטפל ברפואה משלימה לגבי תזונה ותוספי תזונה שתורמים להרגשה רגועה ומאוזנת יותר, כגון אומגה 3. חשוב לעשות בדיקות רפואיות כדי לבדוק האם יש משהו לא תקין בפעילות הגוף, שיכול לעודד את התופעות הללו, וכן לדאוג לשנת לילה טובה ומספקת באופן קבוע.
עוד אוסיף, כי הסתייעות במערכות תמיכה (שיחה עם אנשים הקרובים אלייך) יכולה להיות בעלת אפקט מחזק ומטהר רגשית.
תרגישי טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

