לגבי ילדה בת 12

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לגבי ילדה בת 12
    טל
    14/02/2012

    שלום, יש לי ילדה בת 12 עם המון התקפי כעס וזעם, בכי לא מובן, רבה עם האחים שלה וההורים.
    זה התחיל בערך בגיל 3 כאשר נולדו אחריה תאומים בנים. בתחילה זה החל כצרחות וכעס מדי פעם.
    זה הלך והתגבר , החלו גם שקרים מדי פעם ופחות קשרים חברתיים.
    היום הילדה לא יוצאת כמעט לחברות ולא באות אליה. תפסנו אותה כמה פעמים לוקחת דברים שלא שלה מחברים, סבא וסבתא וגם מאיתנו. אחר כך, כשתופסים אותה היא מכחישה לגמרי ואחרי יום מודה שהיא עשתה את זה. היא אומרת שהיא סובלת בגלל האחים אבל מצד שני לא מנסה ליצור קשרים חברתיים עם ילדים בגילה. יש לה גם פחד כשבאים למקום חדש או לנסות להתקשר לילדה חדשה . האם זהו דיכאון או חרדה? היינו בטיפול פסיכולוגי ולא עזר. לאחרונה פנינו לפסיכיאטרית והיא נתנה לה אדרל ופריזמה. אך עדיין איננו רואים שינוי.
    אשמח לעזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לגבי ילדה בת 12

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי ילדה בת 12 - תגובה

    שרון לויט
    14/02/2012

    היי טל,
    מהודעתך נראה שלילדה יש קשיים רגשיים, וייתכן שאף הפרעת קשב וריכוז (אדרל הינה תרופה המשמשת לטיפול בבעיה זו). אינני יכולה לומר לך מה הילדה מרגישה ומה עובר עליה, אך כדי לקבל מושג יותר טוב, מומלץ לשאול אותה על רגשותיה. רגשות ניתנים לתיאור במילה אחת, למשל- "פחד", "עצב", "כעס", "שמחה" וכו'. לגבי האבחנה המדויקת, רצוי לשאול את הפסיכיאטרית שמטפלת בה. אם עדיין הייתם בטיפול פסיכולוגי, הייתי שואלת את המטפל.
    בנוסף, אם טיפול אחד בגישה מסוימת אצל מטפל מסוים לא עזר, אין זה אומר שטיפול אחר לא יעבוד. לפני שהולכים לטיפול, מומלץ לברר באופן מעמיק על גישות טיפוליות שונות, ולבחור מביניהן את המתאימה לכם. לפעמים כיוון שונה לגמרי עשוי לעזור, במיוחד לילדים הסובלים מ- ADHD- כמו תרפיה בבעלי חיים, או בסוגים שונים של אמנות.
    לסיום, הדבר הכי חשוב מבחינתכם הוא, לתת לילדה תחושה שהיא אהובה, מקובלת, שיש לה אוזן קשבת אצלכם תמיד, ושאינכם שופטים אותה בשל בעיותיה.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי ילדה בת 12 - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    14/02/2012

    טל שלום,

    ראשית, כול סוג של טיפול גם פסיכולוגי וגם פסיכיאטרי הינו תהליך שדורש זמן. תעזרו בסבלנות.. יתכן ויקח זמן למצוא את התרופה המתאימה לה ביותר. שנית, לדעתי, כדאי לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה שבמהלכה היא תלמד כישורים חברתיים, תפתח מיומנויות של תקשורת תקינה עם בני גילה. בעיקר היא זקוקה למיומנויות. בנוסף, חשוב לציין כי גם אתם צריכים להיות חלק מהתהליך ולקבל הדרכה מהמטפל של הילדה כיצד לנהוג איתה.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה, 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו