חרדה בגיל ההתבגרות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חרדה בגיל ההתבגרות
    אנונימית
    27/02/2012

    שלום, אני בת 17 ואני סובלת מפחד והתקפי חרדה.
    ההתקף הראשון היה בגיל 15 כאשר יצאתי למועדון עם חברות בפעם השניה.
    נסענו בלילה במונית מאורגנת של 10 אנשים לעיר קרובה ובדרך ראינו תאונה, הנהג נסע מהר ועם מוסיקה על שיא הווליום ואני התחלתי לפחד ולשכנע את עצמי שאנחנו הולכים לעשות תאונה גם, ואז במועדון הייתי בלחץ נוראי למרות שכבר הגענו ופשוט ביקשתי מההורים שיבואו לקחת אותי. לא הבנתי מה עובר עליי והייתי בטוחה שאני הולכת למות (עכשיו אפשר כבר לצחוק על המחשבה הזו) אחר כך היה לי התקף חרדה עקס תחושת עייפות נוראית לאחר שנסעתי עם חברה לעשות "שופינג" ביום חם בעיר רחוקה והייתי חצי יום בלי לאכול כלום ובקושי לשתות. אז עוד לא ידעתי מה זה התקפי חרדה, זה גם לא היה ממש התקפים , פשוט לחץ ופחד נוראיים. ואחרי שיטוטים רבים באינטרנט הבנתי שהלחץ והפחד והדפיקות לב המהירות והרעד זה בעצם התקף חרדה. התקפי החרדה היו באים פעם במלא זמן.
    ואז התחלתי לקחת תרופה לטיפול בפצעי בגרות והיו לי תופעות לוואי נוראיות וכמובן חברי ה"טוב" - התקף חרדה. פעמיים ניסיתי לקחת את התרופה ופעמיים היה לי התקף חרדה ותופעות לוואי בנוסף מאוד עיניין אותי כל מיני מחלות נדירות והייתי נחשת אליהם דרך האינטרנט- מהנקודה הזאת השתנתי לגמרי (היו עוד כמה מצבי לחץ פה ושם אבל זה היה המשמעותי ביותר) נהייתי בטוחה שכל תרופה שאני אקח תשפיע עליי ככה והתחלתי להקשיב לגוף שלי יותר מידי נהייתי ממש פחדנית בכל הקשור לרפואה עד עכשיו זה לא מרפה ממני אני מפחדת להתעלף (אף פעם לא התעלפתי טפו טפו טפו) וכל סיחרור או כאב ראש אני מתחילה להכנס לפחד שאני אתעלף ואני פוחדת להקיא אז גם כל כאב בטן הופך לסיפור גדול, עכשיו כל פעם כשאני מתחילה לפחד אני משתמשת בטיפות הרגעה (רסקיו) נשימות עמוקות ומוסיקה מרגיעה שעוזרת, התגברתי על ההתקפים, עכשיו רק נשאר להתגבר על הפחד מההתקפים, הפחד מרפואה.
    אני מונעת מעצמי מלא דברים שחלילה לא יצוץ לי איזה התקף, פעם הייתי פעילה בקושי יושבת בבית, רוקדת(אני רקדנית כבר 11 שנה) ופתאום אני יותר ויותר סגורה בבית הכושר הגופני על הפנים ואני כבר לא רוקדת כמו פעם, בקיצור גוש חרדה, בן אדם כבד. יש בי איזו מועקה, אבן בלב, עקב הפחד מחולי עשיתי מלא בדיקות ואני בריאה לחלוטין, ואני רוצה להרגיש ככה. אני רוצה לחזור להיות קלילה ולא לחשוב יותר מידי על כל פיפס, להפסיק לפחד מדברים שאחרים אפילו לא שמים לב אליהם.
    האם זה משהו שקשור לגיל ההתגבגרות ? האם אני יכולה לטפל בזה בכוחות עצמי כי יש בי רצון עז מאוד !
    יש לציין שבבית תמיד יש תחושה של לחץ ועצבים, כולם צועקים על כולם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה בגיל ההתבגרות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשוב לציין !!!!!!!!!

    אנונימית
    27/02/2012

    זה לא שאני מונעת מעצמי אורח חיים נורמאלי, אני מונעת מעצמי דברים שמראש אני יודעת שהם לא בריאים כמו - עישון , שתיה , יציאה למועדונים ודברים כאלה וכאשר אני קצת לא מרגישה טוב אעדיף להשאר בבית מאחר ואני לומדת בבית ספר מחוץ לעיר וזה מרחק של 40 דק' נסיעה ..
    אז זה באמת הצד החיובי שבזה ..

    אני מודעת לעצמי , פעם לא ידעתי איך להתגבר על התקפי החרדה והפנו אותי לפסיכולוג והתגברתי על זה בעצמי על ידי מאמרים באינטרנט, למידת טכניקות הרגעה וכו' .. מה שנשאר הוא להבין שאני בן אדם בריא ושלא צריך לפחד מכל שטות רפואית (אני גרה בדרום ומשום מה אני מפחדת יותר אם כואב לי הראש מאשר כשיש אזעקה )

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה בגיל ההתבגרות - תגובה

    שרון לויט
    28/02/2012

    שלום לך,
    ייתכן שאת יכולה להתגבר על הבעיה בכוחות עצמך, מאחר שעד כה הצלחת להתקדם מאוד יפה. את יכולה לקרוא מאמרים בנושא, או ספרי עזרה עצמית. העקרונות המנחים שחשוב לזכור הם: לא להימנע מדברים שמפחידים אותך- כלומר, ממצבים שעלולים לעורר חרדה, אלא להיחשף במכוון; לא לפחד מהתקפי חרדה, ולזכור שאין בהם שום נזק ממשי לגוף.
    מאידך, אני לא רואה סיבה שלא לפנות לטיפול התנהגותי קוגניטיבי, וייתכן מאוד שאחרי מספר מועט של פגישות הבעיה תיפתר. כאשר עוזרים לעצמנו באמצעות מישהו חיצוני, שמדריך ונותן פידבק, הרבה יותר קל לעשות את השינוי.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו