חרדה פחד ודיכאון בשל כישלון מקצועי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חרדה פחד ודיכאון בשל כישלון מקצועי
    ארז
    09/03/2012

    אני בן 33 עו"ד במקצועי ולפני 8 חודשים התפוצצה עיסקה של מכירה של בית בעקבות יפוי כוח מזויףף הפרשיה מנוהלת בבית משפט כאמור מזה 8 חודשים ומאז נכנסתי לדיכאון, הנטכל האמיתי שזייף את המסמך ולקח את הכסף מסרב לשלם ואפילו החליט להפיל את כל התיק עליי בחקירת משטרה שהתנהלת בימים האחרונים לפני פורים, בעקבות הגירסה שלו נחקרתי באזהרה במשטרה ולקחו ממני טביעות אצבע ומאז אני פשוט נכנסתי לסטרס חזק שאני בטוח שאני הולך להשתגע כל רגע..לצערי הרב אני רווק ובעל אופי מופנם ולא הייתי מוכן לספר לאף אחד כבר 8 חודשים על מה שעובר עליי בגלל הבושה הגדולה שאני חש, אני בפחדים שייקחו לי את הרישיון לעריכת דין ואז גם לא היהי לי יכולת להתפרנס בכבוד , דבר שהיה העוגן שלי בחיים, איבדתי את שמחת החיים שלי ממזמן ואני פשוט מתקשה כבר להסתיר את הדיכאון שלי מאנשים שסובבים אליי לכן אני מתרקח מכולם, אני לא רוצה להיות מטופל בכדורים וגם אין לי עדיין מחשבות אובדניות אבל אני לא מצליח לישון יותר מ-4 שעות רצוף בלילה ואני מוטרד כל הזמן במה יהיה.. התקשרתי לקופ"ח שלי במוקד אחיות והמליצו לי ללכת לחדר מיון בגהה לשם איבחון ראשוני אבל עדיין לא עשיתי זאת כי אני מחפש עוד אלטרנטיבה כמו כדור ללא מרשם או איזה ויטמין שיוכל לעזור לי לפחות בימים הקרובים ורק אם זה לא יעזור לי אני אלך לפסיכיאטר..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה פחד ודיכאון בשל כישלון מקצועי - תגובה

    שרון לויט
    09/03/2012

    היי ארז,
    אכן, מאוד לא פשוט לעבור משבר כזה, ועוד יותר קשה לעבור אותו בלי לשתף בכך איש.לדעתי, אם תפנה למיון ימליצו לך לפנות לפסיכיאטר או להשתמש בכדורי הרגעה, ולכן בפניה למיון אין הרבה תועלת. לא חובה לקבל טיפול פסיכיאטרי, ניתן גם להיעזר בטיפול פסיכולוגי. רצוי להיעזר בטיפול התנהגותי- קוגניטיבי, מאחר שהוא קצר מועד ונותן לך כלים מעשיים להתמודדות עם בעיותיך. להערכתי, כבר לאחר מספר מועט של פגישות תוכל להרגיש רגוע הרבה יותר.
    בנוסף, אם ברצונך לקחת טיפול שיקל עליך באופן רגעי בימים אלה, ניתן גם לבקש מרופא המשפחה שירשום לך כדורי הרגעה כגון ואבן או לוריוון. התרופות מסוג זה (בנזודיאזפינים) מומלצות להקלה בטווח הקצר, כאשר האדם עובר כמה ימים קשים במיוחד, ואף מסייעות לשינה. לא מומלץ ליטול אותן בטווח הארוך (יותר מכמה שבועות ברצף), מאחר שהן גורמות לפיתוח תלות והשפעתן יורדת. מדובר בתרופות מאוד נפוצות, שלרוב האנשים מזדמן ליטול לפחות פעם בחייהם כאשר עוברים אירוע קשה ויש צורך להירגע. רופא משפחה מורשה לרשום גם תרופות מסוג SSRIs, תרופות נגד דיכאון וחרדה שמיועדות לנטילה בטווח הארוך ועוזרות מאוד להקל על הסימפטומים. שילוב של טיפול כזה עם טיפול התנהגותי קוגניטיבי הוא בדרך כלל בעל יעילות מקסימלית.
    פרט לכך, אתה יכול לקרוא על טכניקות הרפיה באינטרנט, ובחלק מהאתרים אף למצוא קבצי קול להורדה, שבהם ההרפיה מודרכת (אסור לי לתת קישורים בפורום). אתה יכול לנסות ליישם את הטכניקות ולהאזין לקבצי הקול, וייתכן מאוד שהדבר יעזור לך להירגע במידה מסוימת. בטיפול התנהגותי קוגניטיבי מלמדים את הטכניקות האלה (וטכניקות נוספות להקלה על המצב) בהרחבה.
    חג שמח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו