מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בבקשה עזרה דחוףאדווה07/04/2012
בבקשה תעזרו לי
אני בת 26 וחצי ולקחתי במשך חודש את הכדור סרוקסט המקורי והתחילו לי תופעות לוואי מוזרות כמו הזיות בלתי פוסקות ודמיונות, הפסקתי את הכדור ואני מרגישה עכשיו תחושה מוזרה של ריחוק כזה חוסר מציאות כאילו אני לא באמת חיה כמו הרגשה של בועה כאילו אני עושה תנועה כלשהי וזו הרגשה שכאילו אי אפשר להחזיר את הזמן כאילו זה נחקק כבר מה שעשיתי, תחושה מוזרה ממה זה נובע ולמה ההשפעה של הכדור לא נעלמת?
אני מפחדת להשאר ככה אני רוצה לחזור להיות נורמאלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה עזרה דחוף - תגובה
שרון לויט08/04/2012היי אדווה,
לא ברור מהו בדיוק טיב התופעות שאת חווה. ייתכן שחלקן נובעות מחרדה (כמו תחושת הניתוק מהמציאות). לגבי ההזיות והדמיונות, הייתי פונה באופן דחוף לפסיכיאטר שרשם לך את התרופה. אם קיבלת אותה מרופא משפחה, פני בכל זאת לפסיכיאטר.
חג שמח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה בחזרה- בבקשה
אדווה08/04/2012אבל התופה של הריחוק מהמציאות תעלם לי או שהיא תשאר עכשיו לתמיד גם אם אני לא אקח כדורים?
רציתי לעשות הפסקה ולנקות את הגוף כי כל הכדורים שלקחתי לא עזרו לסימפטומים שיש לי של חרדה כמו סחרחורות ורעידות ודפיקות לב ותחושה של זרמים ושהכל איטי, בגלל זה ניסיתי לקחת כדור בשם סרוקסט הוא האחרון שלקחתי והתופעה של הריחוק הופיעה כשלקחתי את הכדור הזה וגם אחרי שהפסקתי זה לא נעלם, השאלה אם זה ישאר עכשיו או שאני אהיה חיבת לקחת כדור שוב כדי שזה יעלם? כי לא היה לי את התופעה הזו לפני הסרוקסט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה בחזרה- בבקשה - תגובה
שרון לויט08/04/2012היי אדווה,
אף תופעה, פיזית או פסיכולוגית, אינה נמשכת לנצח- אלה טבען של תופעות אנושיות. שימי לב למשל, שכם אם קיימת חרדה או סימפטומים פיזיים של חרדה, הם חולפים בשלב מסוים. אין זה מן הנמנע שהם יחזרו שוב, אבל התופעה הנקודתית שקיימת באותו רגע אינה נמשכת לנצח.
אם אכן מדובר בהשערה שלי (תחושה של ניתוק מהמציאות שנובעת מחרדה), כדי להפחית את הסיכוי להישנותה יש ללמוד לקבל אותה ולהפסיק לחשוש ממנה. לעיתים צריך להיעזר בתהליך טיפולי שנותן כלים להתמודדות, ולא חייבים להיעזר בתרופות. ייתכן גם, שהיא פשוט תחלוף באופן ספונטני. נתקלתי בהרבה מקרים שבהם תופעה קיצונית כזו חלפה מעצמה, בייחוד אם היא קיימת רק בתקופה האחרונה. אפשר להיעזר בשיטות להרגעה עצמית, תרופות טבעיות כמו רסקיו וכדומה. בכל אופן, אם הפסקת את התרופה בבת אחת ולא בהדרגה, צפוי יותר שתחווי תופעות לא נעימות בעוצמה חזקה יחסית.
כמובן, שרצוי לפנות לפסיכיאטר כדי לברר את טבען המדויק של התופעות שאת חווה, מאחר שלא ניתן לאבחן ולטפל דרך האינטרנט, אלא רק להעלות השערות ולתת כיוון כללי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)

