הי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הי
    דן
    10/04/2012

    הפסקתי טיפול בויפאקס לפני כמעט חודש ואני מרגיש בכללי יותר טוב אבל יש לי 2 בעיות:
    1.אני מרגיש שאין לי אנרגיות להתמודד עם הרבה דברים בחיי אם זה קשרים או יחסים עם חברים וזה, ואני רוב הזמן פשוט לא מרגיש טוב עם עצמי מין הרגשת מועקה בחזה אבל זה ממש מרגיש פיזי וזה מתבטא בעיקר בחוסר\אי נוחות וכזה שאני לא שקט ורגוע.יכול להיות שזה חרדה? כי יש לי מרשם לXANAX אבל אני פשוט לא חרד כל כך הרבה אבל אולי זה תופעות של חרדה מה שהזכרתי למעלה.
    2. אני כבר מהפסקת הטיפול בלילה חוווה הזיות כאלה וחולם שאני מתעורר אבל זה לא באמת התעוררתי ואז כשאני מתעורר זה מפחיד ואני מפחד להתבלבל בין מציאות לחלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי - תגובה

    שרון לויט
    10/04/2012

    היי עידן,
    ייתכן בהחלט שהסימפטומים שאתה מתאר קשורים לחרדה. לא ברור מדוע הפסקת את הטיפול בוויפאקס, מאחר שהתרופות מסוג זה מפחיתות באופן משמעותי סימפטומים כמו שתיארת, במידה שהם נובעים מדיכאון או חרדה ולא מבעיה פיזית. זנאקס הינה תרופת הרגעה, אך היא משמשת לטיפול נקודתי בחרדה (כלומר- עוזרת בטווח השעות הספורות שלאחר לקיחתה ותו לא). בניגוד לכך, התרופות מהקבוצה של ויפאקס פועלות בטווח הארוך. בנוסף, הן אינן ממכרות (בניגוד לתרופות כמו זנאקס).
    אני ממליצה בחום להתייעץ עם הרופא שרשם לך את הטיפול התרופתי, וכן עם רופא משפחה על מנת לעבור בדיקות כלליות- ייתכן שתמצא את הסיבה לתחושותיך בבעיה פיזית.
    התופעה השניה שאתה מתאר- חלום שבו אתה מתעורר אך לא מתעורר באמת- היא תופעה נפוצה שקורה כמעט לכל אחד ואפילו בתדירות גבוהה, ואין צורך להילחץ ממנה.
    חג שמח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי תגובה

    דן
    10/04/2012

    הי ושוב ותודה על ההתייחסות אבל עם התייעצות עם הפסיכיאטר החלטתי להפסיק את הטיפול בהחלטת הפסיכיאטר. בגלל הרבה שיקולים הוא החליט להפסיק הטיפול וגם אני אבל אני עדיין מדבר על הקסנקס שזה ממש יכול לעזור לי אולי.. יש לי את התרופה ואני השתמשתי בה בעבר הכוונה שאולי הפיתרון זה שפשוט במצבים הקשים אני אקח את הקסנקס ? אגב אני עושה ספורט 5 פעמים בשבוע פעמיים ריצה 3 ק"מ ו3 פעמים שחייה אימון אינטנסיבי וארוך של שעה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי תגובה - תגובה

    שרון לויט
    11/04/2012

    היי עידן,
    קודם כל, העובדה שאתה עושה פעילות גופנית בתדירות כזו היא מצוינת, וכנראה גם מועילה מהבחינה הנפשית. שנית, תרופות מהסוג של זנאקס יכולות לעזור בטווח הקצר, כפי שאמרתי. כלומר- בזמן שלאחר לקיחת התרופה בלבד. בטווח הארוך, הבעיה לא תיפתר והיא עשויה אף להחמיר, מאחר שלקיחה באופן קבוע גורמת להתפתחות תלות בתרופה, וגם הסבילות אליה תגבר. כלומר, תזדקק למינון גבוה יותר ויותר על מנת להשיג את ההקלה הרצויה, ועם הפסקת התרופה אתה עשוי לחוש חרדות כמו קודם, ואף בעוצמה חזקה יותר. לכן, חשוב מאוד להגדיר מהם ה"מצבים הקשים" ובאיזו תדירות הם מופיעים, כדי להעריך את תדירות נטילת התרופה. יש להתייעץ עם הפסיכיאטר לגבי התדירויות שעדיין יכולות לגרום לתלות.
    אם תרופות מהסוג של ויפאקס אינן אופציה בשבילך, כדאי להיעזר בטיפול קוגניטיבי התתנהגותי. טיפול כזה יכול לתת לך כלים להתמודדות ואף לפתור את בעייתך בטווח הארוך, כך שבשלב מסוים לא תזדקק לטיפול תרופתי. בנוסף, כפי שציינתי, מומלץ לערוך בדיקות רפואיות.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו