אמא בדכאון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אמא בדכאון
    יואבי
    21/04/2012

    שלום, רציתי להתייעץ עם מומחה בנושא. אמא שלי החליטה לחזור בתשובה לפני מספר שנים. היא אשה טובת לב ותמימה, ואני מאמין שזה קרה בעיקר בגלל שאחותי סובלת מפיגור שכלי, ואמא שלי מאד מרחמת עליה. אני מרגיש במקום מסויים שאמא איבדה קשר למציאות, כי היא רוצה לחתן את אחותי ולעזור לה להביא ילדים לעולם, מדברת על זה ולא מפסיקה לעשות קישורים דתיים בין הצורך לחזור בתשובה לתודה שתקבל בחזרה מאלוהים, כולל שיפור המצב של אחותי. סף העצבים שלה מאד מאד נמוך, היא מתעצבנת מכל דבר ומוציאה הכל על אבא שלי, שהתייאש מלנסות לעזור לה (הוא פשוט סופג). אני לא מרגיש בשום רמה שאפשר לדבר עם אמא שלי - גם בגלל הקישורים הלא הגיוניים שהיא עושה, וגם בגלל שהיא מתחילה ישר להתעצבן עלי ועל זה שאני עדיין לא מקים משפחה, שלא ייצא ממני שום דבר (אני בחור עם תואר שני, עבודה מצויינת ושאיפות משפחתיות) ומנתקת את הטלפון בפרצוף. היא לא מוכנה להתייעץ עם אף-אחד, לא מוכנה ללכת לרופא, לא מוכנה לדבר יותר מכמה דקות על המצב שלה וכל האינטרקציה איתה מאד לא נעימה. הרבה פעמים שקלתי לקום וללכת אבל אני מרחם על אבא שלי ועל אחותי שצריכים לסבול את הקריזות השגרתיות שלה, ואני גם רוצה שיהיה לה טוב כי היו לה חיים לא קלים. אני ממש אובד עצות והייתי שמח לשמוע מכם מה אפשר לעשות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא בדכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא בדכאון - תגובה

    שרון לויט
    21/04/2012

    היי יואבי,
    לצערי, מאוד קשה לגרום לאדם שאינו רוצה לקבל עזרה לעשות זאת, ולעיתים קרובות אף בלתי אפשרי. אנשים רבים חוששים כל כך להתמודד עם הכאב שלהם, שהם מעדיפים להישאר מוגנים על ידי הכחשתו (ומעבר לכך, קבלת עזרה מקצועית כרוכה בסטיגמה).
    לדעתי, הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות כרגע למען אמך הוא להעניק לה תמיכה רגשית, כל עוד האינטראקציה ביניכם חיובית. כאשר היא מתחילה להגיב בצורה שאינה נעימה לך, כדאי להבהיר לה זאת ולהפסיק את האינטראקציה. רצוי לומר לה מראש שהאינטראקציות איתה יסתיימו אם היא תתחיל להגיב בצורה לא נעימה. מעבר לכך, אפשר להציע לה פעילויות חברתיות- הצטרפות למתנ"ס, טיולים וכו'. הדברים הללו עוזרים לשפר את מצב הרוח ולהפחית סבל. בנוסף, אתה יכול להביע תמיכה באחותך ובאביך ולחזק אותם- זה בוודאי יעזור ויהיה חשוב להם מאוד.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו