קצת חרדה קצת דיכאון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קצת חרדה קצת דיכאון
    לילו
    30/04/2012

    שלום רב,
    אני בת 27 סטודנטית שנה ג' למדעי ההתנהגות. ידוע לי שיש לי בעייה של חוסר בטחון עצמי. הרבה שנים הייתי במערכות יחסים עם בני זוג שלא היו מתאימים לי בכל הרמות. אני נה בזוגיות ממש טובה ואוהבת משני הצדדים, אנחנו רצינים ומדברים על הרצון להתחתן בזמן הקרוב, הבעיה שהרבה פעמים אני מפחדת מפרידה למרות שאין לי שום סיבה לחשוש, חבר שלי לא מבין למה ונותן לי המון חיזוקים, קבלה ואהבה גדולה. אני סוף סוף מרגישה שאני עם הבן אדם הנכון ומפחדת שזה ייגמר...ואז יש לי מחשבות ודאגה לעתיד, שעצם האי שקט מביא אותי למצבי רוח. אני הולכת לטיפול פסיכולוגי ולאחרונה היא הציעה לי להתחיל אולי אם אני רוצה (לא חייבת) להעזר בכדורים (כבר חשבתי על כך לפני כן בעצמי). השאלה שלי היא האם זה להכניס ראש בריא למיטה חולה? המצב שלי לא חמור בכלל. אני לא דיכאונית קלינית ולא חרדתית ברמות על. לעיתים יש לי את ההרגשה שתיארתי. אני מפחדת לקחת כדורים וז שתחושות החרשה והדיכאון לאחר זמן מה יתעצמו, יש המלצה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קצת חרדה קצת דיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצת חרדה קצת דיכאון - תגובה

    שרון לויט
    01/05/2012

    היי לילו,
    ראשית, לא רק אנשים שסובלים מבעיות קשות נוטלים טיפול תרופתי. גם אנשים רבים שהבעיות שלהם קלות לוקחים כדורים נגד חרדה/דיכאון (בעצם אלה אותם כדורים, והם משמשים לטיפול בכמה בעיות). הכדורים לא גורמים לבעיות להחמיר- במקרה הגרוע ביותר אין שיפור, ואפשר לסבול ממספר תופעות לוואי, כגון עייפות. בדרך כלל מדובר בטיפול מאוד יעיל, שאינו גורם נזק.
    שנית, עלייך לענות על השאלה מדוע המטפלת שלך הציעה לך תרופות. האם יש תחושה של אחד הצדדים, או שניהם, שאין התקדמות מספקת בטיפול? שההתקדמות איטית מדי? או בכלל מדובר בטיפול ארוך טווח שאמור להימשך מספר שנים, והמטפלת שלך רוצה לזרז תהליכים? הפתרון לבעיות האלה הוא לא תמיד תרופתי. לפעמים הוא כרוך בשינוי כיוון או ריענון בתוך הטיפול (צריך לחשוב עם המטפלת איך עושים את זה). יש מטופלים שאף מחליפים את הטיפול בטיפול בגישה ממוקדת וקצרת טווח, כדי להשיג תוצאות מהירות יותר.
    בקצרה, יש כל מיני אופציות, ואפשר לשקול אותן עם המטפלת שלך ו/או בינך לבין עצמך.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אז...

    לילו
    01/05/2012

    יש לי פחד לשנות את המוח שלי כימית, אני מפחדת מי זה, אבל לפעמים אני מרגישה כאילו אין לי ברירה. אני בטיפול 5 פגישות, האמת שאני חשבתי שיש סיכוי שאני צריכה את זה בעצמי, ולאחר שאמרתי לה בטיפול בפגישה האחרונה שאני באי שקט היא העלה את הרעיון כאופציה אבל לא כמשהו קריטי, אני חושבת על דיקור סיני גם... אני קוראת בפורומים על אנשים שזה העצים להם את הבעיה האם יכול להיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אז... - תגובה

    שרון לויט
    02/05/2012

    היי לילו,
    לא הבנתי אם התכוונת לתרופות או לדיקור סיני, אבל תרופות אינן מעצימות את הבעיה. למיטב ידיעתי, גם דיקור סיני לא. ברפואה יש כלל אתי בסיסי, שאומר "ראשית, אל תזיק". משמעות הדבר היא, שטיפול רפואי מסוים אמור, במקרה הגרוע, לא להביא תועלת. ייתכן שהאנשים שחוו החמרה מייחסים זאת לתרופה או טיפול מסוים, אך ייתכן מאוד שהסיבות הן אחרות. בכל אופן, את המידע עדיף לקבל מאנשים מקצוע או ממאמרים (למשל בגוגל סקולר), ולא מדיעות של כל מיני אנשים בפורומים.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו