חרדה מהתעלפות.

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חרדה מהתעלפות.
    אניני
    03/06/2012

    שלום, אני בת 17.5 כתבתי כאן כמה פעמים - בעבר סבלתי מהתקפי חרדה אך למזלי הבנתי שהכל בראש - הכנסתי לעצמי לראש שאני היפוכונדרית התחלתי להאמין בזה והיו לי התקפי חרדה. קראתי המון מאמרים וכתבות על חרדות ודרך טיפול . בהתחלה למדתי לשלוט על ההתקפים ולזהות מתי הם באים - לעצור את המחשבה שגורמת לחרדה ולהרגע . והיה התקף חרדה אחד שאחריו קמתי ואמרתי לעצמי שאני לא מוכנה שזה ינהל אותו - קראתי מדריכים ופשוט עצרתי את זה בעצמי ! אני מאוד גאה בעצמי שהצלחתי לצאת מזה - כבר כמה חודשים טובים שלא היה לי התקף חרדה .

    שמתי לב שאני מאוד מפחדת מהתעלפות, ובחיים לא התעלפתי! בנוסף אני גם מפחדת להקיא. ולכן כל פעם שאני חשה חולשה או סחרור אני נכנסת ללחץ ופחד.
    אני מפחדת לקרוא מידע על התעלפות כי תמיד כתובים תסמינים ודברם כאלה , ואני מכירה את עצמי- אם אני יחוש משהו דומה לתסמינים שקראתי אני אכנס ללחץ וחרדה ולכן אני בורחת מכל מידע אפשרי שקשור להתעלפות (חוץ מזה שזה נגרם בגלל לחץ דם נמוך) בראש שלי אני חושבת שאפשר להתעלף סתם ללא סיבה או משהו דומה ולכן כל פעם שאני חשה סחרור או חולשה אני נכנסת ללחץ. הייה לי לא מזמן צו ראשון ולכן עשיתי מלא מלא בדיקות רפואיות וכל הרופאים אמרו לי שאני בריאה לחלוטין (אני עדיין עובדת על להאמין לזה כי תמיד יש את הפחד שיש איזה מחלה שלא מגלים חחח) בקיצור כשקראתי באחד המאמרים שאי אפשר להתעלף בגלל התקף חרדה מאוד נרגעתי והפסקתי לפחד מהתקפי החרדה וזה גם מה שעזר לי להפסיק אותם.

    מה אפשר לעשות עם הפחד מהתעלפות ? האם לקרוא מידע מהאינטרנט ? אני מפחדת שאחרי האקרא מידע אני אתחיל לשים לב לתחושות שלי יותר ולהלחץ מכל תחושה ..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה מהתעלפות.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה מהתעלפות. - תגובה

    שרון לויט
    03/06/2012

    שלום לך,
    קודם כל, כל הכבוד על התהליך שעשית לבד, ועל הדרך שבה הצלחת לעזור לעצמך להתגבר על חלק מהבעיה שלך. לדעתי, חלק מהבעיה עדיין קיים, והוא מתבטא בסימפטומים שתיארת- חרדה מפני התעלפות והקאה. אפשר לשייך זאת לאותה בעיה שציינת שהפריעה לך. אגב, לא בטוח שזו היפוכונדריה- ייתכן שאפשר לשייך את כל הסימפטומים להפרעת פאניקה. בדומה ללימוד העצמי שעשית לגבי התקפי חרדה, ניתן ללמוד לגבי התעלפות והקאה. אולם, כמו שאמרת, לא בטוח שהחיפוש העצמי של מידע יוביל אותך בדרך הנכונה- יש לרכוש את המידע בצורה שתגרום לך להשכיל ולהפחית חרדה מן הסיטואציות הללו, ולא להעלות אותה. יש אפשרות לעשות זאת בטיפול קוגניטיבי התנהגותי, בו המטפל יספק לך את ההסבר הנאות לגבי הקאה והתעלפות, באילו סיטואציות התופעות הללו קורות, באילו לא, ומה הפונקציונליות שלהן לגוף. בנוסף, המטפל יכול לעבוד איתך על המחשבות הקטסטרופליות שקשורות לסיטואציות האלה- מה כל כך נורא באפשרות שיתרחשו, והאם זה באמת נורא כל כך. ניתן למצוא את המידע גם בספרי עזרה עצמית שעוסקים בטיפול קוגניטיבי התנהגותי, אך ייתכן שזה אינו מספיק ושיש להיעזר גם במטפל, שידריך, ירגיע וינחה אותך בתהליך.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו