חרדה , טראומה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חרדה , טראומה
    רעות
    14/06/2012

    יש לי בעיה בהקשר לבחילות,
    קרתה אצלי טארומה אצל חברה בבית,ששם התחילה לי הבחילה מאז אני לא מצליחה להכניס לפה אצלה בבית כלום ,ולא אוכל ואני מרגישה שאני לא יכולה לאכול וששם יש לי בחילה ואני חושבת כל הזמן על הבחילה וזה מכניס אותי ללחץ נוראי,מה אני יכולה לעשות בקשר לזה?

    ובבית אני גם לפעמים אוכלת ויש לי בחילה שאני חושבת על הבחילה כל הזמן, ובעיקר זה קורה לי במקומות ציבוריים שאני מפחדת לאכול בגלל המחשבה של הבחילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה , טראומה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה , טראומה - תגובה

    שרון לויט
    14/06/2012

    היי רעות,
    הטיפול בבעיה צריך לכלול שני מרכיבים: הראשון, הפחתת החרדה מתחושת הבחילה, והשני- חשיפה הדרגתית לאכילה בסיטואציות שקשות לך. בטיפול קוגניטיבי התנהגותי, הפחתת החרדה מהבחילה מתבצעת בד"כ על ידי הסבר הן על בחילה והן על חרדה- מדוע הן קורות, מדוע מדובר בתגובות טבעיות של הגוף שהוכללו לסיטואציות לא מתאימות, וכן נעשה ניסיון לקבל את התחושות ולהתמודד איתן במקום לנסות לדחות אותן. החשיפה ההדרגתית כוללת בתחילה מחשבה על אוכל, לאחר מכן אכילה של משהו קטן וקל יותר, ובהדרגה עלייה בדרגת הקושי של הסיטואציות. מומלץ מאוד לפנות לטיפול כזה, משום שצורת העבודה הזו היא הדרך לפתור את הבעיה. ניתן גם לבנות לעצמך תכנית של חשיפות לבד, אך קל יותר לעשות זאת באמצעות טיפול.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו