מוטרד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מוטרד
    רועי
    16/06/2012

    שלום רב,
    אני סטודנט באוני' כבר שנה ג.
    מדובר בבחור צעיר כבן 25 בריא בדרך כלל , סטודנט להשכלה גבוהה באוני'.
    לפני כשנה התחלתי להרגיש פאניקה שנובעת ברגע שאני נמצא במקום רחוק מההורים שלי . הופניתי לרופא המשפחה שלי אשר הפנה אותי גם הוא לרופא פסיכלוגי , טופלתי על רכישת כלים להפסקת הפאניקה בזמן התקף .
    בנוסף המליץ לי שילוב של תרופות , הפסיכולוג שלח אותי לפסיכיאטר על מנת לקבל תרופה בשילוב הטיפול הפסיכולוגי .
    התרופה שקבע לי הפסיכיאטר אסטו 10 מ"ג - אני כבר 10 חודשים נוטל אסטו ואפשר להגיד ש 90% מהתקפי הפאנקיה נעלמו....
    לפני שבועיים נסעתי לרופא הפסיכיאטר שלי וביקשתי להפסיק את התרופה והוא ביקש ממני לנטול את התרופה יום כן ויום לא.. וזה כאילו גרם לפאניקה לחזור קצת ...
    שאלתי האם התופעה הזו נעלמת עם הזמן או שהיא נמשכת לכל החיים ??
    .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מוטרד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוטרד - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    16/06/2012

    רועי שלום,

    קח בחשבון שתרופות פסיכיאטריות אינן מרפאות הפרעות אלא רק מדכאות את התסמינים. לכן, כאשר מפסיקים נטילת התרופה או מפחיתים את המינון התסמינים של ההפרעה מופיעים שוב. לדעתי, מה שאתה חווה זוהי ההישנות של החרדה ממנה סבלת בעבר. במידה ואתה בכל זאת מעוניין להםסיק את התרופה נסה ליישם יותר את הכלים שלמדת במהלך הטיפול הפסיכולוגי.

    בברכה, 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוטרד

    רועי
    16/06/2012

    שלום שוב .
    הבנתי מה שכבודך מספרת , אבל אם זה ככה ( ברגע שמפסיקים את התרופה זה יגרום לחזרה של אותם התקפי פאניקה שהיו בהתחלה ) אז אפשר להבין מזה שכנראה אני אצטרך לקחת את התרופה כל החיים ..!!???? האם לזה התכוונת ?
    אני עדיין בחור צעיר בריא לגמרי .. כל הזמן אני אומר שאני רוצה לפגוע בהתקפים האלה על מנת שלא יחזרו לפעמים זה מצליח ולפעמים זה.. אני מפחד שבעיה זו תורחב ..
    תופעה זו נעלמת עם הזמן או מה.. ?? אפשר קצת הסבר ??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוטרד - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    16/06/2012

    רועי,

    אני לא רופאה והתשובה שלי מבוססת על ידע מקצועי וניסיון קליני. בנוסף, אני לא מכירה אותך ולא מכירה את מצבך על מנת לקבוע אם הינך צריך ליטול את התרופה כל החיים. עם זאת, חשוב לי לציין כי מחקרים מראים שטיפול משולב של תרופות (אסטו ואחרות מקבוצה זו) ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT מונעים הישנות ההפרעה למשך כ 8 שנים לאחר שמפסיקים טיפול תרופתי. שים יותר דגש על CBT, ניתן להתאמן גם על ביופידבק (אחד הכלים של CBT) שגם הוכיח את עצמו במחקרים רבים כדרך יעילה מאוד לטפל בהתקפי חרדה ולמנוע הישנותם בעתיד.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו