מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דיכאון לא מוסבראלי20/06/2012
אני בן 15 וחצי ואני דתי ואני כותב כאן כי אין לי מקום אחר לפנות אליו
אולי זה ישמע מוזר (לא יודע עד כמה) אני בדיכאון ללא סיבה.
זה התחיל לפני שנה בערך אולי קצת יותר שיום אחד לאחר אירוע של הישיבה התיכונית כמה ימים לפני סוף שנת הלימודים פשוט בשניה אחת נפל לי כל המצב רוח והרגשתי עצבות גדולה כל כך שלא הרגשתי בכלל..
בהתחלה ניסיתי להסביר לעצמי שאני פשוט עייף או לא מרגיש טוב וחשבתי שאחרי שאלך לישון ואקום בבוקר הכל יהיה בסדר אבל זה לא קרה. הדיכאון המשיך להתקיים גם יום למחורת. מאותו יום התחלתי לעשות מעשים טובים כמו לעזור בבית ולחברים בכיתה ולחייך כמה שיותר אבל התחושה לא הפסיקה ואף החמירה לסף בכי ממש. באותו יום הפסקתי מלעשות ולעזור. כך העברתי חודשיים וחצי של חופש גדול בדיכאון ומחשבות עצובות וככל שניסיתי להראות לעצמי שאין לי סיבה להיות בדיכאון זה לא עזר. כך התחלתי את שנת הלימודים הבאה ועל תחילת השנה נכשלתי ב5 מבחנים (דבר שמעולם לא קרה לי) ומצב רוחי ירד עוד יותר.
חברי לכיתה והרב מחנך שלי ועוד כמה מורים לא ויתרו לי ועזרו לי בכל דרך שהיא ולאט לאט מצבי השתפר וחזרתי שוב להצליח בלימודים
הם נתנו לי עצות כמו להעסיק את עצמי, להעריך את עצמי יותר (הכוונה לדימוי עצמי), להאזין למוזיקה מרגיעה ועוד. אני חייב לציין שהדיכאון עדיין לא חלף לגמרי אלא קצת.
ולפני יומים כשהדיכאון חלף לו 85% לאחר ששאלתי מישהו אם הוא ממשיך בישיבה שנה הבאה או עוזב למקום אחר והוא אמר לי לא הדיכאון חזר אלי בבום אחד גדול בדיוק כמו שהיה לפני שנה ואני מתחיל לחזור לעצב ולמחשבות האובדניות שליוו אותי פעם.
כרגע אני מעמיד פנים שהכל בסדר אבל בפנים אני עומד להתפוצץ, אני עייף, הדימוי העצמי חזר להיות נמוך אפילו יותר מקודם, ואני מפחד לחזור על אותה מציאות כי לזה אין לי כח ואני מרגיש שאני לא שווה כלום ונדמה לי שכולם חושבים שאני טיפוס שצריך לרחם עליו כמו ילד קטן ואין לי מלעשות אלא לשים קץ לכל הסיפור (הכוונה למות) כי אני שאם תחושה כזאת אין מה לחיות
אנא תעזרו לי!!!!!! לא חשוב איך מצדי תהרגו אותי!!!!!!!! רק שהכל ייגמר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון לא מוסבר - תגובה
שרון לויט20/06/2012היי אלי,
דיכאון, אפילו קל, הוא מצב שכדאי לקבל עזרה מקצועית כדי לצאת ממנו. אין סיבה לסמוך רק על עצמך- אף על פי שהוכחת לעצמך שאתה יכול להשיג שיפור גדול במצבך בכוחות עצמך. השיפור יכול להיות גדול יותר ומתמשך לאורך זמן אם תפנה לעזרה.
ראשית, יש לבצע את הבדיקות הרפואיות הנדרשות במצב זה- פנה לרופא משפחה. פעמים רבות דיכאון יכול לנבוע מאי סדירות בפעילות כלשהי של הגוף, שניתנת לפתרון על ידי טיפול רפואי מתאים. במקרה שלא יימצא שום ממצא רפואי שעשוי להסביר את הדיכאון, מומלץ לפנות לטיפול פסיכולוגי קוגניטיבי- התנהגותי (CBT), או טיפול תרופתי- או לשלב בין השניים. קיימות תרופות נוגדות דיכאון שיעילותן גבוהה, וניתן לקבל אותן אצל פסיכיאטר או רופא משפחה. הטיפול הפסיכולוגי מהסוג שהצעתי עוזר לתת לך כלים מעשיים, התנהגותיים וקוגניטיביים (מחשבתיים) כדי לשפר את מצבך בטווח הארוך.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

