בריחה מהמציאות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בריחה מהמציאות
    חי
    24/06/2012

    אני סובל מדיכאון כבר כמעט שנה ואני בן 16 עוד בן 17. אני לא יודע למה אני בדיכאון ומכיון שלא טיפלתי בזה מצבי החמיר למרות שהרבה אנשים ניסו לדבר ולהשפיע אבל זה לא עזר.
    היו כמה פעמים בהם קרו לי מקרים משמחים או שלפעמים הרגשתי שמח ולא הבנתי למה לי להיות בדיכאון אבל מיד הדיכאון חזר וזה התחיל לתסכל אותי. התחלתי לפני כמה חודשים דבר שאני קורא לו "בריחה מהמציאות". הכוונה היא שלפעמים אני שוכח מכל הצרות, שם אותם בצד ומדמיין שאני גדול, חזק, ידוע, מפורסם, מוכשר בהרבה דברים, ובקיצור דברים שאני לא ולעולם לא יהיה. הדמיונות האלו מתסכלים אותי עוד יותר מכיון שלאחר שאני מדמיין אותם ולאחר שאני "מתעורר מהדמיון" אני מבין שלעולם אהיה מה שאני מדמיין ושלעולם לא אהיה מושלם וזה מוציא אותי ממש מדעתי. אני חייב להגיד שאני לא טיפוס שתמיד מחפש להיות מספר 1 ולזכות בהכל, זה התחיל בגלל הדיכאון. אפילו עכשיו אני מדמיין את כל זה שהחיים אחרת ושהחיים טובים ומאושרים ולאחר זמן המציאות מתנגשת בי ומחזירה אותי לדיכאון.
    יש דרכים להמנע מזה? אין לי סיבה להיות בדיכאו,ן בכלל אין לי ואני לא יודע למה אני בכלל בדיכאון, אני לא מחפש את הטוב ביותר ומסתפק במה שיש לי. אולי גם את זה תוכלו להסביר לי למה יש אנשים שאין להם סיבה להיות בדיכאון והם בכל זאת בדיכאון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בריחה מהמציאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הערה

    חי
    24/06/2012

    לאחר מחשבה אני חושב שכדאי לציין שההתנהגות שלי הפכה להיות ילדותית עד כד כך שאם מישהוא יראה אותי אותי ידבר איתי הוא יראה שמשהו אצלי לא בסדר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בריחה מהמציאות - תגובה

    שרון לויט
    24/06/2012

    שלום חי,
    לא תמיד לדיכאון יש סיבה חיצונית. קודם כל, יש מצבים שבהם תפקודי גוף לקויים יכולים לגרום לאדם להיות בדיכאון. למשל, תת פעילות של בלוטת התריס. מומלץ לעבור את כל הבדיקות הרפואיות הרלוונטיות לפני שמטפלים בדיכאון, מאחר שלפעמים הטיפול המתאים הוא לא נפשי.
    בנוסף, אנשים מסגלים לעצמם פעמים רבות דפוסי חשיבה שליליים, או אמונות שליליות, שגויות או מוגזמות. במקרים כאלה, טיפול קוגניטיבי יכול לסייע מאוד. רצוי לשלב גם שימוש בטכניקות התנהגותיות כגון: "הפעלה" עצמית- עיסוק בפעילות גופנית ובכלל בפעילויות שגורמות תחושת סיפוק; קביעת לו"ז כדי "למלא" את היום בפעילויות; הסתייעות במערכות תמיכה- משפחה, חברים וכו'.
    בכל אופן, רצוי שתעזור לעצמך ולא תנסה לתת לדיכאון לחלוף לבד, מאחר שלפעמים הוא לא חולף ולפעמים הוא חוזר שוב. שימוש בטיפול תרופתי יכול גם הוא לעזור (ניתן ע"י פסיכיאטר).
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין לך מה להיות בזה צא מזה

    מישהי מתביישת
    25/06/2012

    החיים יפים. אתה צריך פשוט לאהוב את עצמך ולצאת יותר עם בני גילך ..
    אולי אתה לא אוהב את איך שאתה נראה? תחליף LOOK תקנה משקפי רייבן מגניבות.
    וגם אל תקרא יותר מידי ספרי פנטזיה ומפלצות זה לא טוב בשבילך .
    אם אין סיבה, או שיש.. עדיף שתשתף מישהו בכל זאת.

    אם אתה רוצה תדבר איתי אולי אני יכולה לעזור לך, אתה לא לבד
    שלך שלי . בת 16

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו