מדוכא

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מדוכא
    שרון
    14/07/2012

    שלום

    שמי שרון, אני בן 27... ולאחרונה אני מרגיש שאני נופל לדיכאון.
    מעט רקע, הייתי ילד שמן, וכזה שרצה להשתלב ולהיות הילד "המקובל", מאוד צומי, מאוד אוהב להיות במרכז, גם אם הדבר אומר למשוך תשומת לב בדרכים לא קונבנציונליות (בכיתה ז' גזרתי את השיער באופן מגוכח, ואמרתי שעשיתי זאת תוך כדי שינה).
    אבי היה הלום קרוב, ובנוסף לכל סבל ממאניה דיפרסיה... היו לי שנים לא קלות, חברתית, משפחתית, סוציואקונומית. תקופות ארוכות לא היו לא חברים, הרגשתי דחוי, הביטחון העצמי שלי, וכמו כן הדימוי העצמי שלי היה נמוך מאוד.העבירו אותי בית ספר ומאז המצב השתפר.. אמי היקרה, באופן לא מודע ניסתה לגונן עלי, אך למעשה יצרה אדם מדוכא, וחסר ביטחון
    תמיד הייתי כזה שבורח ממחויביות, זלזלן, עושה חצי עבודה... עצלן... אבל גם לקוי למידה מאוד חמור, ולא טופלתי כראוי, לא טרחו אפילו לשלוח לי מכתב מהתיכון שבו הייתי אמור ללמוד, נכנסתי לכיתה "מיוחדת", ובקושי למדתי
    אבי נפטר לפני שמונה שנים, לפני שנתיים זכינו במשפט כנגד משרד הביטחון, ומאז חל שיפור משמעותי... מצאתי בת זוג, קיימתי יחסי מין בפעם הראשונה, הורדתי כמעט 40 קילו ממשקלי... השלמתי בגרות! התקבלתי ללימודים גבוההים! הכל עמד להסתדר...

    נפרדתי מזוגתי הראשונה, יש לי בת זוג מקסימה, מוכשרת... מדהימה... כזו שתמות בשבילי... אבל אני מפחד שתגלה מי אני באמת.

    בשנה האחרונה הפסקתי לעשן, הייתי מעשן שתי קופסאות... חזרתי לאכול כמויות אוכל... התחלתי לשתות אלכוהול (לבדי, בבית... ), אני שותה בכמויות עצומות, נוהג שיכור, אני כישרון ענק באיור, אבל לא טורח להתקדם... הפחד מכישלון מונע ממני להתקדם, אובחנתי כדחיין כפייתי (אני יכול במשך חודשים , ולעיתים שנים לדחות דברים... ) אני הולך למטפל, שלדעתי כבר לא עוזר לי...

    אני מרגיש כל הזמן רצון להיות במרכז, להיות בחברתם של אנשים שאני לא מכיר, אני יכול לפתח אובססיה לגבי אנשים, תחומי עניין שלהם... אני כל כך מוכשר, ואני פשוט מונע מעצמי להתפתח... התקבלתי למוסד גבוהה לעיצוב, כאשר שמעתי את המילים "אתה מוכשר", או "התרשמנו מאוד..." מאנשי מקצוע... זה הי מדהים מבחינתי... אמי מעולם לא תמכה בי בתחום שלי...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מדוכא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    שרון
    14/07/2012

    אני כל הזמן מתבכיין, בעבודה, בבית, עם החברה, מוצא כל סיבה להתבכיין... להתחמק מדברים, לעשות חצי עבודה...
    כל הזמן אני לש בראש שלי שאנשים מתקדמים בחיים בזמן שאני לא, זה מדכא אותי, וגורם לי לקופא במקום.

    אני פשוט לא יודע מה לעשות... במקום להתפתח, לא עושה כלום, דואג למצוא סיבות ללמה אני לא מצליח או מתקדם. אני חייב עזרה, אני לא יודע כבר מה לעשות... אני פועל מחיזוקים של הרגע, מפנטז ברמה לא בריאה... מתלהב מאוד מהר ואז מקבל "כאפה" מהמציאות.


    זה באמת על קצה המזלג...
    בשורה התחתונה, אני שוקל לקחת תרופה נוגדת דיכאון...
    כמו כן, אציין שאני לוקח ריטלין , שהוא מאוד חיוני לתפקוד שלי, אבל הוא מדכא אותי מאוד


    סליחה על "החפירה"
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    15/07/2012

    היי שרון,

    לפי מה שאתה מתאר אני שומעת שהתמודדת עם לוויות קשות בחייך. התמודדות זו מעידה על כוחותיך האישיים. אתה מוכר כהלום קרב, למרות לקויות למידה השלמת בגרויות, רזית באופן משמעותי מאוד, הכרת בחורה מקסימה, גדלת עם אמא שלא מפרגנת ועוד. כל זה מעיד עליך כבעל פוטנציאל וכוח רצון חזק. לצד דברים טובים אלה אתה מתאר חלקים אחרים באופי שלך כגון נטייה חזקה לדחות דברים, פחד שלא תצליח שמשתק אותך ומהווה מכשול מאוד רציני בדרך להשגת המטרות שחשובות לך בחיים. הפער בין המקום שהיית רוצה לראות את עצמך לבין מצבך הנוכחי גורם לך לתסכול רב, אכזבה עצמי, ייאוש..... יתכן וכדאי לעבוד על דרכים שיעזרו לך לממש את החלקים החזקים שבך על מנת לאפשר לפוטנציאל הפנימי שלך לקבל ביטוי חיצוני בעשייה לקראת השגת המטרות האישיות. יתכן ויתאים לך טיפול התנהגותי - קוגניטיבי CBT שהוא מאוד פרקטי, מתמקד ממוקד ומאוד משימתי. גישה זו יעילה לטיפול בדחינות.

    תודה על פנייתך לפורום,
    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    הברכה, 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו