הפרעה ביפולארית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפרעה ביפולארית
    גלעד
    09/09/2012

    שלום, אני עצמי בשנות החמישים וסובל מדיכאון שנים רבות, נעזר בטיפול תרופתי ופסיכולוגי, שמיטיב איתי באופן חלקי. יש לי ידידה (לא בת זוג וללא קשר רומנטי/מיני) שסובלת מהפרעה ביפולארית ומצבה החמיר עם השנים, לרבות אשפוזים, אחד מהם כפוי. מבחינה קוגניטיבית היא "שמורה", מבינה, מתמצאת, אינטליגנטית, אך בקשר איתי היא תובענית להחריד. באופן כללי, היא מרגישה מקופחת ותמיד תופסת את עצמה כנותנת הרבה ומקבלת מעט או כלום, משמיצה את רוב חבריה פרט לאדם שאיתו היא מדברת באותו רגע, אך חברותית ומוחצנת ויש לה חוג חברים. כלפי אף אחד היא אינה תובענית כמו שהיא תובענית כלפיי וככל שאני נותן יותר היא דורשת יותר וטענותיה מתרבות. היא גם מדברת על עצמה המון, מונולוגים אין-סופיים, בקול רם, לא קשובה ובפעמים הבודדות שאני מצליח להשחיל משהו על עצמי, היא ממעיטה בערך בעיותיי. אני כבר ממש מפחד לענות לטלפונים שלה, מסנן הרבה שיחות, מחזיר צלצול רק כשיש לי יותר סבלנות ובמקרים רבים, גם כשאני חש בדידות, בסופו של דבר, אני מרגיש יותר בודד איתה מאשר בלעדיה. מרגע שאני מדבר איתה בטלפון אני מרגיש כאילו פתחתי רדיו שאין לי עליו שליטה. מצד שני, לאורך השנים היא כן הייתה איתי ברגעים הקשים והקשר עמוק. אני תוהה מה מההתנהגות המתוארת נובע מהמחלה ומה לא, עד כמה אפשר לצפות או לדרוש ממנה לשנות את התנהגותה, האם זה בשליטה - לציין שההרגשה הסובייקטיבית שלה היא של אדם שנותן מעצמו בלי לקבל כלום והמציאות הפוכה לחלוטין. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעה ביפולארית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעה ביפולארית - תגובה

    שרון לויט
    09/09/2012

    היי גלעד,
    קשה לענות על שאלתך, מאחר שאדם שאינו מכיר את ידידתך היטב לא יכול להפריד בין התנהגויות שנובעות מהמחלה לבין אלה שלא. כפי שציינת, גם לאנשים שמכירים אותה קשה לעשות זאת. עם זאת, אתה בהחלט יכול להציב גבולות כנגד התובענות שלה, ולקבוע לעצמך עד כמה אתה מוכן להעניק לה. קח בחשבון שהיא ככל הנראה לא תעריך את הנתינה שלך, וזכור שכל דבר שאתה נותן לה הוא מבחירה שלך בלבד. ייתכן שהתנהגותה תשתנה חלקית עקב הגבולות שתציב וייתכן שלא, ואם לא- אתה יכול לבחור אם להמשיך איתה את הקשר בתנאים כאלו או להפסיק את הקשר, אם אתה חש כי הוא תובעני וגוזל אנרגיות רבות מדי. זה עניין של מחיר לעומת תועלת.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו