דיכאון בלי מצב רוח רע?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דיכאון בלי מצב רוח רע?
    גליה
    21/10/2012

    בשנה וקצת האחרונה אני סובלת מאיבוד עניין הדרגתי בדברים סביבי, ועכשיו אני כבר לא מסוגלת לעשותם. אני לא מסוגלת לעשות דברים שאנשים אחרים עושים כמו למשל לשמוע מוזיקה, לקרוא ספרים, לראות סרטים/טלוויזיה, ללמוד משהו חדש וכו' מסיבות שונות (לא מעניין אותי כבר, לא מהנה, לא יכולה לסבול את הרעש, לא מצליחה להתרכז יותר מעשר דקות...). אפילו משיחות עם אנשים אני לא נהנית כמו שצריך כי אני מרגישה שאין לי על מה לדבר איתם או שהם מפסיקים לעניין אותי ומתחילים לעייף מהר מאוד.

    השינה שלי השתנתה - אני קמה מוקדם מאוד לפנות בוקר ולא מצליחה להירדם אחרי זה, ולפעמים אני מתעוררת כמה פעמים במהלך הלילה. בשלושת השבועות האחרונים אני גם ישנה יחסית מוקדם, אבל לא לפני שמונה בערב.

    אני גם מרגישה שהחשיבה שלי מאוד מבולבלת ופעמים רבות אני פשוט לא מבינה על מה אני חושבת, ולא מבינה למה אני חושבת ככה וזה לא הגיוני. הכל כל כך לא מאורגן וסבוך בתוך המוח שלי, כאילו יש לי "רעש" של מחשבות שאני לא מצליחה להבין.

    המצב כמעט אינו מורגש בבוקר בשעות בהן אני מתפקדת, אבל בערב, בחופשות ובסופי שבוע אני נוטה להתייפח בבכי בביתי כי אני לא מסוגלת לעשות שום דבר. אני מרגישה נכה מנטלית, שאני לא מסוגלת להתעניין במשהו ואם יש לי עניין הוא אובד מאוד מהר.

    לא העלתי בדעתי בכלל שמדובר בדיכאון עד שמישהו התקשר אלי והציע את הרעיון. אמרתי לו שלא יכול להיות שזה דיכאון כי אין לי מצב רוח רע בכלל. אני שמחה כשקורה משהו משמח וצוחקת כשיש משהו מצחיק. בשעות התפקוד של הבוקר אני נוטה להיות אפילו עליזה יותר מחבריי ומכריי. עם זאת, אני לא נהנית מדברים שקורים סביבי.
    מה הדבר הזה יכול להיות? לשלול את הרעיון החדש שמדובר בדיכאון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון בלי מצב רוח רע?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד משהו

    גליה
    21/10/2012

    אציין גם שבכל ערב מופיעות אצלי מחשבות אובדניות עם תוכניות מתוכננות לביצוע כי הרי מה הטעם בלחיות אם אני לא מסוגלת לעשות שום דבר (גם שעות התפקוד הן לא פיקניק) ולא נהנית משום דבר. הימים נראים כל כך ארוכים ואינסופיים ועדיף לי לגמור עם זה וזהו.

    אני אומרת לעצמי שאבצע את התוכניות שלי לפני עלות השחר, כשאקום בשעות ה"רגילות" שלי, אבל אז אני מרגישה די בסדר בבוקר ומחליטה לא לבצע. אחר כך בערב אני מתחרטת שלא עשיתי את זה וזה מעגל שאין לו סוף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון בלי מצב רוח רע? - תגובה

    שרון לויט
    21/10/2012

    היי גליה,
    על מנת לאבחן דיכאון, יש להיפגש עם איש מקצוע לשיחה מעמיקה. במיוחד מומלץ לפנות לאיש מקצוע במידה שקיימות מחשבות אבדניות. באופן כללי, ייתכן דיכאון בלי מצב רוח רע. לפי הקריטריונים לאבחון דיכאון, "חייבים להופיע חמישה או יותר מהסימפטומים המתוארים במשך שבועיים רצופים, כאשר לפחות אחד מהם הוא מצב רוח ירוד או חוסר עניין והנאה". כלומר, חוסר עניין והנאה יכול להיות הקריטריון הנחוץ לאבחון דיכאון גם ללא מצב רוח רע. נתקלתי במקרים בהם האדם חווה קהות רגשית כתוצאה מדיכאון, באופן שגרם לחוסר חוויה רגשית כלשהי. שוב, מומלץ לפנות לטיפול פסיכיאטרי ופסיכולוגי על מנת לקבל אבחון מדויק ולטפל בבעיה.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזדהה

    טל
    29/10/2012

    אני מזדהה איתך,

    גם עלי עברה תקופה כזו....

    בנוסף נוצרה אצלי קהות רגשית שאני לא מצליחה להשתחרר ממנה

    והיא כל פעם מחדש מביאה אותי לפינות חשוכות....

    האם אפשר לטפל בקהות רגשית????

    אני מרגישה אובדת עצות,

    הלכתי לפסיכולוג אבל זה לא בשבילי הטיפול הזה.

    האם ישנם טיפולים אחרים שאני יכולה ללכת אליהם כדי לטפל בבעייה???

    אשמח לקבל תשובה כי אני כבר לא יודעת מה לעשות עם עצמי,

    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזדהה - תגובה

    שרון לויט
    29/10/2012

    היי טל,
    את יכולה לנסות טיפול פסיכיאטרי. הטיפול התרופתי יכול לעזור לך לחוות רגשות ולפיכך להחליש את הקהות הרגשית. בנוסף, לא ברור לאיזה סוג טיפול הלכת, אך בפסיכולוגיה יש כל מיני גישות טיפוליות. בהחלט ניתן למצוא מענה ארוך טווח בטיפול קוגניטיבי התנהגותי.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה שרון!

    טל
    29/10/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות פסיכיאטריות עושות קהות רגשית

    ל
    17/11/2012

    הרבה פעמים דווקא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות פסיכיאטריות עושות קהות רגשית - תגובה

    שרון לויט
    18/11/2012

    תרופות נגד דיכאון וחרדה אינן גורמות לקהות רגשית. תרופות נגד חרדה לטווח הקצר
    (כמו ואבן) יכולות לטשטש קצת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו