הפסקת הכדור ציפרמיל- עזרה דחופה.

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפסקת הכדור ציפרמיל- עזרה דחופה.
    מורן החיילת
    05/12/2012

    שלום שמי מורן בת 19 ואני כבר שנתיים לוקחת כדור 1 של ציפרמיל כל לילה בשל דגאון קליני חריף שהיה לי, ועכשיו אחרי שנתיים של שקט וטוב אני מעוניינת להפסיק לקחת את הכדורים- גם בשל היותי בצבא ושקשה להשיגם וגם בשל הידיעה המוחלטת שאני שלמה להתחיל לחיותבלי זה...
    אין באפשרותי ללכת לפסיכיאטר למרות שבטוח תמליצו בכל זאת זה לא ריאלי, לא אעשה זאת- אז איך אפשר להפסיק?
    קראתי שרוב האנשים לוקחים פעם ביומיים במשך שבוע- ואז פעם בשלשה ימים במשך שבועיים- ואז מפסיקים. זה נכון?
    תודה, מורן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקת הכדור ציפרמיל- עזרה דחופה. - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    05/12/2012

    היי מורן,

    קחי בחשבון שתרופות לא מרפאות את ההפרעות אלא רק מדכאות את התסמינים. את אל תטעי, את מרגישה טוב בגלל ובזכות התרופה. לכן, כאשר תפסיקי את נטילתה התסמינים שבגללם התחלת את התרופה עלולים לחזור. חשוב שתקחי בחשבון שכשתפסיקי את התרופה מצבך יכול להתדרדר והדבר ישפיע על תפקודך בצבא. אני לא רופאה והידע שלי מבוסס על ניסיון קליני ועבודה מרובת שנים עם רופאים פסיכיאטרים. למיטב ידיעתי ניתן להוריד את הכדור באופן מאוד הדרגתי: להוריד רבע למשך שבוע - שבועיים, לאחר מכך להוריד עוד רבע וכו'. בנוסף, חשוב שתדעי שניתן לשקול הפסקת התרופה כאשר יש לך שליטה מירבית בתסמינים. כלים של שליטה בהפרעה ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי CBT. זהו טיפול קצר, ממוקד ומאוד יעיל.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו