טיפול קוגניטיבי התנהגותי בדיכאון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול קוגניטיבי התנהגותי בדיכאון
    מיכאל
    30/12/2012

    חיה שלום,



    התחלתי להתעניין מעט בשיטת הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי לדיכאון לפני פניה לטיפול (כי אני סובל מדיכאון לצערי). הבנתי שבחלק הקוגניטיבי (להוציא רגע את החלק ההתנהגותי של הפעלה התנהגותית) המטופל נדרש למלא במהלך היום דפי מחשבות שבהם הוא רושם מחשבות שליליות ומעוותות, את העיוותים המחשבתיים המופיעים בהן (אם אני לא טועה מדובר בעשרה עיוותים) ובנוסף גם מנסים לשנות אמונות יסוד שליליות/לא בריאות ב כגון צורך באהבה, צורך באישור חברתי ועוד.

    שאלתי היא-האם כדי שהטיפול יצליח ויעזור לדיכאון, המטופל נדרש למלא דפי מחשבות של עיוותי חשיבה במשך כל יום למשך כל חייו, וכל יום לעבוד על שינוי אמונות/סכמות לא בריאות, או שמתישהו אפשר להפסיק עם זה ועדיין לא לחוות דיכאון? כי הדיכאון לעתים הוא כרוני אצל חלק מהאנשים, או שהוא נוטה לחזור שוב ושוב באפיזודות (שגם בין ההתקפים הרבה פעמים נשארת רמה מסויימת של דכדוך)... אם כן, זה נשמע מאוד מתיש לעשות זאת כל יום ויום בלי הפסקה למשך כל החיים (וגם גוזל הרבה זמן).



    אשמח לתשובתך האדיבה. בתודה מראש ושבוע טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול קוגניטיבי התנהגותי בדיכאון - תגובה

    שרון לויט
    30/12/2012

    היי מיכאל,
    הטיפול אינו אמור להימשך כל החיים, וכך גם מילוי הטבלאות. בדרך כלל הכתיבה נעשית במהלך הטיפול, לעתים גם קצת לאחריו כדי לשמר את התוצאה, ובכל מקרה- אם קיימות במהלך החיים אפיזודות נוספות של דיכאון, מומלץ לחזור ולהשתמש בכלים שנלמדו בטיפול. בכל אופן, הכלים שנלמדים בטיפול צריכים להיות מופנמים על ידי המטופל בסופו של דבר (וכך גם יודעים מתי ניתן לסיים את הטיפול), כך שהמחשבות הרציונליות נטמעות, ובשלב מסוים כבר אין צורך למלא טבלאות, משום שהמחשבות הלא רציונליות כבר לא קיימות. פגשתי במטופלים רבים שבסיום הטיפול הפנימו את המחשבות הרציונליות, כך שלא נזקקו עוד לשימוש בטבלאות. אך כפי שציינתי, אם יש עוד צורך בשימור או נפילות חוזרות, אפשר לחזור ולהשתמש בטבלאות- וגם זאת לתקופה מוגבלת, עד להפנמה ולהטבה.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ומה עושים במקרה של דיכאון כרוני?

    מיכאל
    30/12/2012

    היי שרון,
    תודה על התשובה.
    מה עושים במקרה של דיכאון כרוני עקשן? (כי הבנתי שלא אצל כל החולים יש הפוגות בין אפיזודה לאפיזודה)- האם במקרה זה יהיה צורך בשימוש כמעט יומיומי?

    בתודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ומה עושים במקרה של דיכאון כרוני? - תגובה

    שרון לויט
    31/12/2012

    היי מיכאל
    אפשר לומר שזה מאוד אינדיבידואלי ושונה ממטופל למטופל. קודם כל, במקרים של דיכאון כרוני בדרך כלל נעזרים גם בטיפול תרופתי באופן מתמיד. בנוסף, קיימות טכניקות התנהגותיות מלבד הטיפול הקוגניטיבי, שבהן צריך להתמיד כדי שהדיכאון לא יחמיר (למשל- עיסוק בפעילויות ככל האפשר, פעילות גופנית הסתייעות במערכות תמיכה ועוד). ישנם גם אנשים הסובלים מדיכאון כרוני שמגיעים לשיפור ניכר באמצעת שימוש בטכניקות הקוגניטיביות, וגם אצלם השינוי נטמע ואין צורך להשתמש בטבלאות כל הזמן- ויש כאלה שזקוקים לכך לתקופת זמן ארוכה יותר.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו