עזרה..

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עזרה..
    אור
    08/01/2013

    אני בת 23 ויש לי חרדות בתקופה האחרונה שמתבטאות בגוף בשיעול יתר היום כבר יותר קל נשימות עמוקות בשעת לחץ חוסר בכניסת אוויר אין לי חשק ללכת למקומות חדשים או להנות או ליסוע מחוץ לעיר מהחשש שיקרה לי משהו בגוף או שיהיה מצב של היסטריה שאני לא אוכל להמודד איתו. או לצאת לבד מהבית (זה רק בחודש וחצי האחרונים) אני מטופלת אצל פסיכולוגית ומההתחלה היא המלצה לי להפגש עם פסיכיאטר כדי למנוע ממני סבל של חרדה ולהקל היא טוענת שאפשר להמשיך גם בלי רק זה יקח זמן וחבל על הסבל שלי אך אני לא מעוניינת לקחת תרופות לאחר שנה וחצי החלטתי ללכת לפסיכיאטרית היא המליצה לעבוד בשיטת הטיפול הקוגנטיבי התנהגותי ולאחר פגישה ראשונה לא נתנה כדורים אלא רצתה לראות תוצאות של בדקות דם. אך עדין לא הלכתי אליה עם תוצאות בבדיקות יצא שחסר לי B12 וחומצה פולית האם זה יכול להשפיע על החרדות והדיכאון הקל? והאם ע"י הטיפול הפסיכולוגי אפשר למנוע את החרדות גם ללא לקיחת כדורים? והאם הטיפול הקוגנטבי למרות שנעשה עם המון סבל ופחד האם הוא עוזר ולטווח ארוך? כי בכל יציאה מהבית אני עדיין פוחדת אני יכולה לצאת רק זה יהיה מלווה בהמון פחד.. בבקשה כבר דיי מיואשת רוצה את חיי בחזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה.. - תגובה

    שרון לויט
    08/01/2013

    היי אור,
    אני מאוד מסכימה עם צורת העבודה של הפסיכיאטרית שלך. בדרך כלל מומלץ לברר בתחילה לגבי גורמים פיזיים שיכולים להשפיע על מצב הרוח ועל הבעיה, והגורמים שציינת בהחלט עשויים להשפיע. בנוסף, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי אכן אמור לעזור ולטווח ארוך, וניתן לפתור את הבעיה גם ללא תרופות. דווקא ההתמודדות פנים אל פנים עם הפחד היא זו שבסופו של דבר, עם עבודה נכונה, גורמת לו לקטון בהדרגה עד להיעלמותו. ההימנעות מדברים מפחידים, והניסיונות החוזרים ונשנים לברוח מן הפחד ולהירגע בכוח, הם אלה שמשמרים את הבעיה וגורמים לה להמשיך ולהתקיים. יש הרבה חומר בנושא זה באינטרנט, כולל מאמרים באתר הזה (ואחד שאני כתבתי על טיפול בהתקפי חרדה). אני מציעה לך לקרוא את החומר, כדי להבין טוב יותר את דרך הטיפול, ואיך זה עובד.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה..

    אור
    08/01/2013

    תודה רבה על התגובה זה נתן קצת אור על המצב קראתי את המאמר שכתבת כאילו הוא נכתב עליי אך יש לי שאלה האם אני יכולה לדעתך לעשות את זה עם המטפלת הקיימת? שהכיוון שלה זה יותר טיפול רגיל מהשורש כי עבר עלי קצת הרבה בחיי בעיקר חיי התא המשפחתי וחוסר יציבותו.. האם זה יכול להיות ביחד? ואיך אני יודעת אם היא למדה את זה איך זה אמור להיות רשום בהתמחויות שלה או שזה התמחות בפני עצמה מצטערת על הבורות אני לא יודעת איך זה הולך..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה.. - תגובה

    שרון לויט
    08/01/2013

    היי אור,
    המטפלת שלך תוכל לטפל בך בטיפול קוגניטיבי התנהגותי רק אם היא עברה הכשרה ספציפית בטיפול זה. את יכולה לשאול אותה אם היא עברה הכשרה כזו, ואילו תעודות יש לה המעידות על כך. בדרך כלל, מטפלים המציעים קודם כל טיפול דינמי (בייחוד עבור בעיות הניתנות לפתרון בקלות יחסית תוך שימוש בטכניקות פשוטות של CBT), הם מטפלים שזוהי הגישה הטיפולית העיקרית שלהם, אשר בה הם מאמינים יותר מכל. לדעתי ולתחושתי, עדיף לפנות למטפל ש- CBT הנה האוריינטציה (הגישה) הטיפולית העיקרית בה הוא עוסק. מנסיוני, מטפלים שרואים לנגד עיניהם בראש ובראשונה את הטכניקות הקוגניטיביות וההתנהגותיות כטכניקות הטיפול היעילות ביותר עבור חרדות, בדרך כלל גם יעבירו אותן למטופל בצורה הטובה ביותר, ולא ינסו לשלב גישות אחרות שאולי אינן רלוונטיות. לכן, כדאי לברר עם המטפלת שלך האם קיימת הכשרה בתחום ה- CBT ומהי, ועד כמה היא נותנת מקום לגישה הזו כגישת עבודה עיקרית.
    בנוסף, בניגוד למה שרבים נוהגים לחשוב, ה"פתרון מהשורש" של הגישה הדימית הוא שנוי במחלוקת, שכן לא הוכח במחקרים כיעיל. המטפלים בגישה הקוגניטיבת התנהגותית טוענים ששורש הבעיה הם הרגלי החשיבה (האמונות) והרגלי ההתנהגות הלא טובים, ואם משנים אותם, הרי שהבעיה נפתרה מן השורש. ההבנה היכן הדפוסים הללו אולי נלמדו בעבר, היא כשלעצמה אינה מספיקה כדי לעשות את השינוי.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו