אני בדיכאון.

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אני בדיכאון.
    לא עניינכם.
    01/02/2013

    בלי הרבה הקדמות, אני יודעת שזה מעצבן אנשים - אני עושה מבחני דיכאון לפחות פעמיים-שלוש בחודש. לפעמים הדיכאון חמור, לפעמים חמור פחות, אבל הוא תמיד נמצא שם. יש לי רגשות אשם על כל טעות קטנה, אני פרפקציוניסטית מאוד בתחום האמנות, אני לא מסוגלת להיות עם אנשים שהם לא החברים שלי בלי להיכנס למעין "בועה" משלי שמרגיזה מאוד את אבא שלי וכו'. יש תקופות בהן אני בוכה הרבה ויש כאלה בהן אני אדישה לגמרי לסביבה. בתקופה האחרונה אני מתרגזת בקלות, בעיקר על הערות מטופשות של אנשים - כמו חברה שלי, שלא נעים לי לומר - אבל אני מוצאת את רמת האינטילגנציה שלה די נמוכה (כן, אני אנוכית ומגעילה אבל התגובה של מי שעוד יקרא את זה לא מעניינת אותי) ומקללת בלב בכל פעם שהיא שואלת על משהו שעם קצת מחשבה היא יכלה להבין לבד. אני גם מרגישה כמו כישלון בכל פעם שאני מוצאת פגם, גם הקטן ביותר, באחד הציורים שלי, למרות שהמורה שלי אומרת שאני כשרונית מאוד, ואני ריאליסטית וביקורתית מאוד כלפי כל מה שאני רואה.
    הייתי אצל פסיכולוגית - בזבוז זמן של ימי שני במשך כמה חודשים. זה פשוט לא עזר. לא אמרתי לה שאני מרגישה בדיכאון ואני יודעת שאני לא אמורה לצפות שהיא תבין לבד, אבל קודם כל - היא פאקינג פסיכולוגית, וחוץ מזה - אני נראית לך בסדר? אז אולי היא לא הייתה פסיכולוגית טובה, אבל הייתי אצל עוד כמה בחיים שלי ואני שונאת את כולן.
    אני חופרת לך. לא משנה. תאמיני לי, יכולתי להמשיך לחפור לך עוד הרבה. בכל מקרה, מה אני אמורה לעשות? אני לא רוצה לומר להורים שלי, "אני בדיכאון, תשלחו אותי לפסיכולוג ותקנו לי כדורים או משהו". קודם כל, הם יילחצו, בכל מקרה לאחותי הקטנה יש חרדות. אחר כך יש את העובדה שהם לא מבינים אותי בשיט ואני שונאת לשתף אותם בדברים בגלל התגובות שלהם, בייחוד את אמא שלי, שיש דברים שאני לא יכולה לסלוח לה עליהם (היא לא הרביצה לי, אם זה מה שעלה לך בראש. אבל אני עדיין לא יכולה).

    אז מה אני אמורה לעשות? אי אפשר פשוט לבוא לאיזה מישהו ולומר לו שישלח אותי לטיפול בלי כל המהומה שזה יגרום, כשאני בת 13?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אני בדיכאון.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני בדיכאון. - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    01/02/2013

    היי,

    אני מבינה שאת אמך אינך יכולה לשתף, גם מאנשי מקצוע התאכזבת והתיאשת. האם יש בסביבתך אדם קרוב שאת סומכת עליו, שאיתו את יכולה לשוחח, שיכול לתמוך, לכוון? האם את יכולה לשתף את המחנכת או יועצת בית הספר? ישנו פורום של עזרה נפשית באינטרנט סה"ר, שם תוכלי לשוכח, לשפוח את לבך, לקבל עצות וכיוון.

    חזקי ואמצי,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבל אין מי שאני יכולה לפנות אליו

    לא עניינכם.
    04/02/2013

    אני לא קשורה לאף אחד ואין לי חברה שאני יכולה לשתף אותה בנושאים האלה. חלק מהאנשים כן שמים לב כשאני מדוכאת, אבל לא באמת אכפת להם מזה. אני רוצה ללכת לטיפול יעיל, אני לא רוצה להיות בדיכאון. הגעתי למסקנה שאני בדיכאון כבר 9 שנים, מאז שהוריי התגרשו, מפני שמאז שנודע לי על כך היו לי כל הסימפטומים המתוארים במאות המבחנים שעשיתי שבאינטרנט.
    בנוסף לכך, יש לי התפרצויות זעם. אני מבטאת את הכעס שלי ע"י כעס על אחותי הקטנה. אני לא מצליחה לשלוט בכך ואני באמת מנסה להימנע מהתופעה הזאת, אבל זה לא פועל.

    אני לא יכולה לספר על הבעיות שלי לאף אחד. אני לא יודעת מה לעשות. אני צריכה טיפול אמיתי, לא פורום באינטרנט, אבל ההורים שלי יילחצו ויגיבו בדרכים שעוד יותר יעצבנו אותי.
    אני באמת לא יודעת מה לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבל אין מי שאני יכולה לפנות אליו - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    05/02/2013

    היי, מה עם מחנכת ויועצת של בית הספר? הבעיה היא שאת קטינה וחייבת לידע את ההורים. אני ממליצה להתיעץ עם יועצת או המחנכת כדי שהם ימצאו את הדרך לשוחח עם הוריך על מצבך ועל הטיפול המומלץ. אין סיבה לסבול. שטפי את היועצת והמחנכת.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא אכפת להן

    אנונימית
    08/03/2013

    למחנכת שלי לא באמת אכפת ממני. היא סתם צבועה ומטומטמת.
    יועצת בית הספר כמעט ולא נמצאת בו, וגם כשכן, אף אחד לא באמת יודע איפה היא כי זה בית ספר יסודי (א'-ח', אני ב-ח') והילדים לא הולכים אליה.
    אני לא יכולה לסבול את זה יותר. בכל פעם אני אומרת לעצמי, "תחזיקי עוד קצת, את יכולה. רק עוד יום אחד, עוד דקה אחת", אבל אני מתחילה להתמוטט. אני לא אוכל לשאת את זה עוד הרבה זמן. אני גם לא יכולה לספר להורים שלי.

    את סוף השבוע הזה אני מבלה עם אמי, למרבה הצער. אין לי כח אליה ואל הטון המרחם שלה. מהעובדה שהיא ניסתה לגרום לי לעבור איתה לחו"ל ומהצעקות שלה על אבא שלי בטלפון כשהייתי קטנה אני לא יכולה להתעלם. היא אפילו סטרה לי פעם אחת. זה קרה רק פעם אחת, זה אבל עדיין קרה, והיא התנצלה רק מוקדם יותר השנה. אני לא יכולה לסלוח על משהו כזה, נכון? אי אפשר לשנות את העבר וגם לא לשכוח ממנו, כמו שצלקות אף פעם לא נעלמות מהעור באמת.

    כ"כ קשה לי. במבט על העבר, כל מה שאני רואה זה טעויות. אני רוצה למות. אני לא רוצה להרגיש. אני לא רוצה הקלה, אני פשוט לא רוצה להרגיש כלום, כי הקלה לא תימשך לנצח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא אכפת להן - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    09/03/2013

    היי,

    המצב באמת קשה ובעיתי כיוון שאת מאוד סובלת ואין לך עם מי לדבר. נסי לשוחח עם מתנדבים של ער"ן או סה"ר. שם תוכלי לשפוח את לבך ולקבל תמיחה. אני ממש מתצטערת שלא יכולה לעזור לך או לכוון אותך מעבר לזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו