מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אני בדיכאון והטיפול לא עוזראודליה21/02/2013
שלום,
אני מטופלת אצל פסיכולוגית קלינית מזה שנתיים ואני מרגישה על סף תהום. לכאורה נראה כי החיים שלי סבירים. הקריירה שלי בסדר אבל לא יציבה, אני לא בחובות, יש לי חברים ספורים, שום אירוע טראומטי משמעותי. אבל לא כך אני מרגישה. גדלתי אצל הורים מעוותים מבחינה נפשית. הם לא התעללו או הרביצו, אבל לתחושתי לא קיבלתי שום כלים לחיים. הם החדירו בי חוסר בטחון, וגרוע מכך, פחד. אני מרגישה נטולת יכולות וכישורים בסיסיים שרב האנשים מתייחסים אליהם באגביות מוחלטת. האינטראקציה עם אנשים מהווה עבורי טבילת אש בכל פעם מחדש. בכל מקום אליו אני מגיעה אני מצליחה לריב או להסתכסך עם מישהו, ובעיקר להרגיש מאוד לא בנוח בתוך הסביבה בה אני נמצאת. אני לא מצליחה ליצור תחושה נעימה ו/או להרגיש בנוח בעצמי.
כתוצאה מכך, אני הכי לבד שאפשר, ואני כבר בת 35. אני מרגישה שאין בחיי שום גורם תומך או מנחם, שום אדם בו אני בוטחת לחלוטין. שום דבר אינו יציב והכל חסר: חברים, זוגיות, כסף. בעבר היו לי תחביבים רבים אבל כיום הזנחתי אותם מחוסר חשק ורצון. אני כל הזמן לחוצה וחרדה, ולא מצליחה לפרק את מכלול הבעיות שמאיימות עליי ליחידות קטנות שניתן להתמודד איתן. אני לא מצליחה להרים את עצמי, כי אין שום דבר שייתן לי את הדרייב.
הפסיכולוגית אמנם עזרה לי לפתור נושאים מסוימים , אבל התחושה שלי לא השתנתה, ונראה לי שעם הגיל כל החסרונות שלי רק החמירו, מה שמעצים את החרדות, הלחץ והבעיות החברתיות. לטענת הפסיכולוגית אני יכולה להסתייע בכדורים נגד חרדה, אולם קיבלתי ממנה את הרושם שמצבי לא כך קשה וכדורים הם לא פתרון מחוייב המציאות.
ישנן פעמים שאני מרגישה שאלמלא הפחדנות שלי והידיעה שאפגע במשפחתי אין לי בשביל מה להמשיך. אני לא רוצה להרגיש כך.
האם ישנן עוד אפשרויות ושיטות טיפול? אני בעצמי לא רוצה לקחת כדורים בשל תופעות הלוואי, ואני לא יודעת מה כן לעשות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני בדיכאון והטיפול לא עוזר - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל22/02/2013אודליה שלום,
יתכן ושווה לשקול עזרה תרופתית. לעיתים קרובות כדורים ממש מגבירים תחושת ביטחון, תורמים לתחושת חיוניות, משפרים מצב הרוח ותורמים לעוד דברים רבים. בנוסף, כדאי ללמוד מיומנויות לשיפור אינטרקציות חברתית. מקווה שהמטפלת שלך תוכל לסייע לך בעניין. כלים אלה ניתן לרכוש בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT.
אל תתיאשי, מגיע לך לחיות חיים אובים, מאושרים ולהגיע למטרות שאת מעריכה כחשובות לך. נסי לעבוד על זה עם הפסיכולוגית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני בדיכאון והטיפול לא עוזר
אודליה24/02/2013תודה על ההפניה, אבל לא נראה לי שאני יכולה לעשות אפילו את זה. אני בקושי מצליחה לשלם לפסיכולוגית שלא לדבר על טיפול נוסף. אני גם לא מצליחה להבין אם היא מתאימה לי או לא, אם זה התהליך הטיפולי שארוך מטבעו או שמשהו בגישה שלה כבר לא עוזר. המון אמירות כמו "את קשה עם עצמך" שאני גם שומעת בוורסיות אחרות מאותם אנשים בסביבתי הקרובה ובעיקר בעבודה שנוהגים כלפי בהתנשאות (כמובן שאם אני מפקששת במשהו זה מעמיד אותי בסכנת פיטורין ותמיד נזכר לתקופה של שוטף+10 שנים), כך שהטיפול נראה מנותק במשהו מן המציאות התובענית שאני חיה בה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאוד מאוד מזדהה איתך
גלי22/02/2013לא יודעת מה לכתוב לך חוץ מזה שאני מזדהה איתך בצורה בלתי רגילה והדברים שכתבת על החיים שלך ועל תחושותייך כאילו נכתבו עלי. גם אני הייתי בטיפול פסיכולוגי ואף נטלתי כדורים במשך תקופה קצרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאוד מזדהה
מזדהה23/02/2013שלום לך,
אני בן 33 וממש מזדהה עם תחושותייך, אחת לאחת, כולל מה שתיארת לגבי בית הורייך. זו הרגשה נוראה. שאתה רק רוצה להתאדות מהעולם הזה
שאתה לא ממש מאמין שיש פתרון. חרדה מכל סיטואציה חברתית שגורמת להסתגרות, (אני יודע שיש לי חרדה חברתית),
אני מטופל אצל פסיכולוג וזה מרגיש סתמי לחלוטין
שתידעי שיש עוד כמוך ...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
אודליה24/02/2013הי,
אני עד עכשיו מופתעת מהתגובות שלך ושל גלי. לא משנה כמה אמרו לי שאני לא היחידה שמרגישה כך, פשוט לא הצלחתי להבין. אולי בגלל שבמקום העבודה שלי כולם נראים תמיד נוצצים ומוצלחים וזה צורם כל הזמן. כתבתי את ההודעה הקודמת אחרי יום שלם של בכי. אני צריכה לעבור סוג של התמחות/השתלמות במקום העבודה, ואני פשוט משותקת מרב הלחץ. אני לא מאלה שיכולים לעבוד 24 שעות ביממה, וזה בערך מה שצריך לעשות כדי לעבור את חצי השנה הזו בשלום. והכי נורא שזה רק שלב אחד, אני לא הולכת להבטיח את מקומי או להרוויח משמעותית יותר. כל המאמץ הזה רק כדי לשרוד, וכולם משדרים לי "בקטנה"...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמכירה את התחושה הזאת...
גלי24/02/2013שוב מזדהה, התחושה הזאת שלכולם קל וקליל ורק אצלי הולך קשה, עם לחץ ופחד עצום מכישלון. אולי שווה לבדוק טיפול תקופתי בכדורים נגד חרדה ודיכאון, אולי רק לתקופה שבה את יודעת שאת הולכת להיות תחת לחץ גדול מהרגיל...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמ...
מזדהה26/02/2013היי אודליה,
אני יכול להגיד לך לגבי עצמי שאני בטוח שאף אחד לא באמת יודע מה מתחולל אצלי בתוכו ובאיזה עוצמות... אולי חלק מהאנשים חושבים שאני מופנם ורגיש אבל לאף אחד אין מושג לגבי הסערה הפנימית... אני חושב שזה ככה במינונים שונים אצל עוד הרבה אנשים שעושים הצגה כלפי חוץ, למרות שאני די בטוח שאצלי זה הרבה יותר.
אגב, גם אני מרגיש כל פעם את הצורך לשרוד מכל הבחינות, ולא ממש לחיות ולהנות. כנראה שזה קשור לדיכאון בצורה כזו או אחרת.
לגבי הלחץ, זה משתק לגמרי. במצבים כאלו אני מנסה להגיד לעצמי שאנשים לא כ"כ מתמקדים בי והרגישות המוקצנת זה לעיתים פרי דמיוני ואנשים לא שמים לב לכל פרט קטן שעשוי להפריע לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

