טיפול - תדירות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול - תדירות
    שירה
    18/03/2013

    ערב טוב
    לפני 3 חודשים התחלתי טיפול CBT בעקבות טראומה מינית ממושכת בעברי. כתוצאה מהטראומה אני סובלת מדיכאון וחרדה.
    בעתיד, כאשר ארגיש בנוח ואצור קשר של אמון עם המטפלת שלי אעבור PE (חשיפה).
    הבעיה היא שמאוד קשה לי ליצור קשר של אמון וביטחון כאשר אני נפגשת עם המטפלת שלי אחת לשבוע ל 50 דקות. ההמתנה לימי חמישי (היום הקבוע שלנו) מייסרת אותי ומורטת עצבים.
    לקח לי 9 שנים לאזור אומץ ולהחליט שאני צריכה ורוצה לעבור טיפול. 9 שנים של סבל ושתיקה. אני מרגישה שאני זקוקה לטיפול יותר אינטנסיבי. רוצה כבר "לשחרר" ולדבר על זה (למרות הפחד, האימה והחרדה).
    מה ניתן לעשות? אני מרגישה שהחיים שלי קפאו בהמתנה למפגש השבועי. האם יש הגיון בדברי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול - תדירות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול - תדירות - תגובה

    שרון לויט
    19/03/2013

    היי נטע לי,
    דברייך בהחלט נשמעים הגיוניים. מטופלים רבים זקוקים לקשר יותר אינטנסיבי עם המטפל שלהם. ישנם מטפלים שמאפשרים את הגמישות הזו, אם על ידי פגישות של פעמיים בשבוע ואם על ידי שיחות טלפון או מיילים על בסיס יומי. כשמטפלים ב- DBT (תת גישה של CBT), הקשר הטלפוני (או במיילים) הוא חלק חשוב מהטיפול, ומומלץ אף להיפגש יותר מפעם בשבוע. בנוסף, הטיפול האישי מלווה בטיפול קבוצתי, כך שיש אינטנסיביות רבה. אני בהחלט מאמינה שיש מקום לכך בכל טיפול, בהתאם לצורך של המטופל.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה

    שירה
    19/03/2013

    השאלה אם במקרה כזה לא יווצר מצב שאפתח תלות במטפלת. אני לא רוצה לפתח תלות ורוצה להיות מסוגלת להתמודד עם הדברים בכוחות עצמי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה - תגובה

    שרון לויט
    19/03/2013

    קשר שמעבר לשעה הטיפולית יכול לגרום למטופל לתלות רק אם המטפל לא מנהל אותו בצורה נכונה. כלומר, מאפשר תקשורת חופשית ללא שימת גבולות. בדרך כלל לאנשים שיש להם בעיה עם גבולות, ויש סיכון שירגישו תלות במטפל, מציעים להתקשר בשעות קבועות ולדבר כ-10 דקות, או לשלוח רק מייל אחד ביום, וכדומה. כך, המטופל יודע שהמטפל אינו זמין לו כל הזמן, אלא רק בזמנים מסוימים. הגבולות הללו מסייעים מאוד למנוע תלות, אפילו אצל אנשים מאוד תלותיים.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו