נפש או פיזולגי חרדה ולב

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • נפש או פיזולגי חרדה ולב
    י
    24/03/2013

    בן 45 ללא תרופות בדיקות דם תקינות ,אבל כשנתיים/שלש בויכוח עם הרופאת משפחה שאומרת לקחת SSRI כי אני מפתח חרדות אבל אני מתנגד. עקב דפיקות לב ומיחושים בחזה-עשיתי דופלר 24 שע',וגם בדיקות במאמץ שהיו בסדר- כאבי הראש/לחץ בראש - הנוירולוג אומר מלבד החרדות גם מתח נפשי שגורם לכאבי הראש.
    איכות החיים ירדה מאוד - מגיע הביתה הולך למיטה עייף וסמרטוט
    השאלה שלי היא רופא המשפחה אומר שהדפיקות לב וכאבי החזה בגלל חרדות.
    O/K הבנתי אבל זה קורה לי גם לאחר מאמץ פיזי (או אפילו אחרי שאני מתרגז או לחוץ בעבודה/ילדים) - כלומר יש קשר פיזיולגי לכאבי החזה כולל זרמים במרפקים ולא נפשי.
    מתי רב הנזק על התועלת - כלומר האם התחושות הללו יכלות להיות קטילזטור להתקף לב,או
    במידה ואקח SSRI אז לא יהיו חרדות ולכן הלב יהיה "רגוע" (אבל יהיו כל תופעות הלואי ובכלל לא מעונין בכדורים)
    ואז כאמור יהיה רגוע.
    לא מעונין בכל ההדרכות של קוגנטיביות - אבל כבר עייף מכאבי החזה
    בקיצור מה שלא ברור לי זה כיצד יתכן שכאבי חזה מרגישים לאחר אכילת מתוק,צעקות/רוגז/מתח והרופא אומר חרדות - זה הרי ממש פיזי
    מבולבל לגמרי - רסקיו 3 פעמים ביום יעזור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נפש או פיזולגי חרדה ולב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נפש או פיזולגי חרדה ולב - תגובה

    שרון לויט
    24/03/2013

    שלום לך,
    בזמן חרדה, אנו חשים סימפטומים פיזיים לא נעימים, שיכולים לכלול דופק מהיר וכאבים בחזה. זה מאוד שכיח. הסימפטומים האלה אכן דומים לסימפטומים שחשים לאחר פעילות גופנית, או כאשר יש בעיה פיזית אמיתית. עצם קיומם של הסימפטומים, כאשר הם נובעים מחרדה, אינו מצביע על קיומה של בעיה פיזית כלשהי. כאבים בחזה, למשל, יכולים לנבוע אפילו משפעת, אך אם אתה חש אותם, אין זה אומר שאתה חולה בשפעת.
    לכן, אין שום סיבה לדאגה, ובנוסף- הסימפטומים עצמם אינם יכולים לגרום למחלה או לבעיה פיזיולוגית של ממש, אלא אם כן יש לך עבר של בעיות לב. לאנשים בריאים אין ממה לחשוש.
    רסקיו יכול להקל את התחושה באופן חלקי וזמני. לחלק מהאנשים הוא עוזר, ולחלקם לא. הדבר שיכול לגרום לתחושות האלה לחלוף באופן מוחלט הוא קבלתן. כלומר, אם תקבל את התחושות, תבין שהן אינן מסוכנות ותפסיק לפחד מהן, באופן פרדוקסלי הן יילכו ויפחתו עד שייעלמו. דווקא הניסיונות להיפטר מהתחושות הם אלה שגורמים להן להופיע שוב ושוב. בדרך כלל לא פשוט ליישם את הכלל הזה לבד, ולכן אנשים נעזרים בטיפול קוגניטיבי התנהגותי.
    בהצלחה וחג שמח,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות

    ערן
    24/03/2013

    שלום לבן 45,
    אני חש את אותו דבר כבר 3 שנים עשיתי את כל הבדיקות כבר עשרות פעמיים והכל תקין.
    אני לוקח סימבלתה 60 מ"ג ביום וזה עוזר.
    בתקווה לרפואה שלמה וחג שמח
    ערן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו