חשש מהשפעות תרופות דיכאון לטווחארוך

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חשש מהשפעות תרופות דיכאון לטווחארוך
    אלדו
    13/05/2013

    שלום רב ..אני בן 35 עובד ומתפקד סובל מנדודי שינה ונוטל תרופות כ5 שנים ברצף 12 מג" מירו וכמוסה של מודאל 50 מג" ..האם אני צפוי לסבול בעתיד מהרס הכבד או איברים אחרים בשל נטילת התרופות במשך זמן רב ..בעבר הנורולוג אמר לי שהתרופה מודאל הורסת את הכבד וזוהי תרופה רעה שרצוי להחליף התייעצתי עם הפסיכיאטרית על כך ונאמר לי לא להחליף את התרופה ....אשמח לשמוע את דעתכם על כך ...2 .האם כדאי לי לנסות להיגמל מהתרופות אם זה אפשרי בכלל ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשש מהשפעות תרופות דיכאון לטווחארוך - תגובה

    שרון לויט
    13/05/2013

    שלום לך,
    ייתכן שהתרופות שאתה נוטל משפיעות לרעה על הכבד. אולם, לא ברור לי בדיוק ממה אתה סובל ומהי בעייתך (מודאל משמשת לטיפול בסוגים שונים של בעיות), כך שלא מומלץ לנסות "להיגמל" (במרכאות מאחר שתרופות כמו מודאל אינן ממכרות) מתרופות מרשם שהרופא ממליץ לך לקחת. יש בעיות נפשיות מסוימות המצריכות נטילת תרופות למשך תקופות ארוכות, לעיתים אפילו כל החיים. אם מדובר בבעיות כדיכאון וחרדה, ניתן לפתור אותן באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי (במקביל לתרופות) ולאחר מכן להפחית בהדרגה את נטילת התרופות עד להפסקתן, אולם, לא כל בעיה נפשית/ מוחית ניתנת לפתרון, וקיימות בעיות נוירולוגיות כרוניות.
    אני מציעה להתייעץ עם הרופא כדי לשקול את האפשרות של החלפה לתרופה אחרת- קיימות תרופות חדשות יותר בשוק כיום, שגורמות פחות תופעות לוואי. אם הפסיכיאטרית אינה מסכימה, ניתן להביא לה מכתב מהנוירולוג, ו/או להתייעץ עם פסיכיאטר נוסף לחוות דעת שנייה. ייתכן שהעמדה שלה נובעת מהיכרותה איתך וידיעתה, אולי, שתרופות אחרות לא עוזרות לך באותה מידה (כלומר, אם ניסית כבר בעבר תרופות אחרות).
    בנוסף, מומלץ לעשות פעם בתקופה בדיקת תפקודי כבד, וכמובן בדיקות כלליות.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום לך. אני הפסקתי את התרופות

    ,
    02/06/2013

    מהניסיון שלי- זה בהחלט אפשרי. אפשר לשאול למה אתה לוקח כדורים? האם בגלל נדודי השינה? אם כן- חשבת להבין *למה* יש לך נדודי שינה? אני הפסקתי עם הכדורים וזה נהדר. אבל כל אחד עושה מה שטוב לו, ובזמן שטוב לו. אם תרצה עזרה- בשמחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו