תלות בטיפול

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תלות בטיפול
    ....
    20/05/2013

    עברתי טיפול מאוד מוצלח בגלל טראומות בעברי. בזכות הטיפול "יצאתי" מדיכאון ומאנורקסיה. משך הטיפול - 5 שנים. הבעיה היא שניסיתי להפסיק את הטיפול וההחמרה במצבי הייתה מיידית ואקוטית. לאחר 4 חודשים חזרתי לטיפול ומאז אני שלווה ורגועה.
    יש לציין שטוב לי בחיים - יש לי זוגיות טובה, עבודה שאני אוהבת אבל אני לא מסוגלת להיפרד מהפסיכולוג שלי. עצם הידיעה שיש לי שעה אחת בשבוע שהיא כולה שלי ובשבילי "מחזיקה" אותי. האם יש בכך פסול? האם זה אומר שהטיפול לא באמת מוצלח? האם לנסות להילחם בכך וכן להיפרד מהמטפל?
    יש לציין, שביני לבין הפסיכולוג יש קשר מאוד מאוד מיוחד. כיצד נפרדים מבן אדם כל כך משמעותי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תלות בטיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תלות בטיפול - תגובה

    שרון לויט
    21/05/2013

    היי ענבל,
    אכן, לא קל להיפרד מאדם שהיה כל כך משמעותי בשבילך, ומקשר כל כך ארוך. לדעתי, בטיפול מוצלח, כאשר התהליך הטיפולי קרוב לסיומו, המטופל חש שיש לו כלים להתמודדות עם מצבים בעייתיים בחייו. אם עובר זמן רב והמטופל חש שאין לו כלים, ושללא המטפל הוא חסר אונים, משהו לא כשורה. אני ממליצה בחום לפתוח את הנושא עם המטפל שלך, ולשאול אותו כמה זמן אמור לארוך הטיפול, והאם הטיפול נועד לתת לך כלים להתמודד בכוחות עצמך (ייתכן שלא, והמטרה היחידה היא לספק לך אוזן קשבת ותמיכה רגשית- יש גם טיפולים כאלה).
    בנוסף, אם את חשה שיש מקום לשינוי ולפרידה, יש בהחלט מקום לפתוח את הנושא בטיפול, לדבר עליו ולהכין אותך לפרידה, כך שתהיה לך פחות קשה. מטפלים טובים יודעים לגשת לנושא הפרידה בטיפול בצורה טובה, ולהכין את הקרקע לכך, כך שהמטופל לא יחוש חסר אונים או "מפורק".
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו